Gowron Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 H<all>o, Een dezer dagen hebben wij ook onze Rio 2011. Waar ik benieuwd naar ben is het Start / Stop systeem. Ik had er nog nooit eerder van gehoord als Opel Kadett rijder Ik heb gehoord dat dit ook pas werkt na een x-aantal Km's inrijden. Wellicht dat er ervaren Kia rijders zijn met hun bevindingen. Is ISG een leuk bijzaakje of zet het echt zoden aan de dijk..? Grtz Quote
Smart Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 Nou, voer voor de echte fanaten.......! Ik haak even af. Oh ja, er staat nog een fles wijn op de planken voor de beste ISG ecorijder.....! ISG = In Sommige Gevallen..... Quote
Remko .me Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 ISG is echt wel iets waarover nagedacht is. Let even niet op Smart of Bigwade..... ze zijn een beetje vastgeroest. ISG werkt bij mij altijd, nog nooit geweigerd, heb al twee Kia's gehad (Venga en nu de Rio) en beide werken altijd. Je moet de auto in zijn vrij zetten bij het stoplicht. Bij de RIO gaat een teller lopen en kun je zien hoeveel seconden (soms minuten) je NIET met de motor aangestaan hebt. Vaak kom ik op 30/40 seconden en bij sommige stoplichten 1 minuut. Je kunt zeggen wat je wilt maar dat moet gewoon schelen, stationair draaien verbruikt niet veel maar de motor helemaal uit is altijd beter, ook voor het milieu... alle beetjes helpen. Ik denk dat het wel degelijk een verschil maakt als je het over verbruik hebt, dat komt voornamelijk omdat ik vaak op routes rij waar je soms wel minuten stil sta. Ik moet altijd over de A15, waar veel file is - daar sta je soms lang stil en dan slaat de motor uit wat het verbruik te goede komt. Sowieso hangt alles af van je eigen rijstijl, maar de EcoDynamics geven ons de mogelijkheid voor het (nu nog) belastingvrij rijden. Quote
Smart Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 Let even niet op Smart of Bigwade..... ze zijn een beetje vastgeroest. Quote
kialoog Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 .......ze zijn een beetje vastgeroest. dat is het, mijn ISG zit vastgeroest. Quote
bigwade Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 Vastgeroest of niet, na RUIM een jaar staat de wijn er nog steeds. Niemand op dit forum kan een 10% besparing aantonen, werkelijk niemand, punt. Het werkt dus gewoon niet. Die peperdure accu mag je na 2 jr helemaal zelf gaan betalen want dan zit die niet meer in de garantie. Dan moet je toch een hoop start/stopjes hebben gehad om dat te kunnen bekostigen. NB buurman huisbaas haalde die 1:18 (volgens zeggen en getankt) juist ZONDER dat ss systeem..... grtz! Quote
Brambeer Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Wat doet de Rio wanneer de motor is uitgegaan door het start stop systeem en er nog veel verbruikers aanstaan? Stel een airco, lichten, radio, ruitenwissers ect. staan nog aan. Slaat de motor dan weer vanzelf aan als de auto voelt dat de accu onder een bepaald punt komt? Of slaan deze gebruikers af? Alvast bedankt! Groet, Bram. Quote
Remko .me Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Als je stopt en je hebt teveel aan, dan gaan deze in een 'limited function' stand, dan gaat de airco dus minimaal etc. Wanneer je te lang stil staat, gaat de auto vanzelf weer aan. 1 Quote
Recommended Posts