Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eén zaak heb ik naar zitten zoeken bij mijn Sportage wat ik wél had bij voorgaande (Duitse) wagenmerken... PARKEERVERLICHTING AAN ééN ZIJDE!!! Dit als je aan de rand van een donkere weg parkeert voor korte tijd je dan een standlicht -meestal aan de linkse zijde, eerder zelden rechts- kan laten oplichten zodat je auto voor passerend verkeer toch enigzins zichtbaar blijft, wel dit vind ik NIET terug op de Sportage en dat mis ik wel soms...

Bij mijn golfke bleef dit branden als je bij contact uit de pinker langs de betreffende zijde liet opstaan, werkt alleszins niet op de Sportage,reeds geprobeerd, of bij Seat of Mercedes kan je de lichtknop ipv naar rechts naar links draaien naar de desbetreffende stand maar nee bij de Sportage vind ik dit raar genoeg niet terug, moet nog even de tijd nemen om te zoeken in het instructieboekje maar wie weet kent iemand van jullie eventueel de TRUC hoe dit zou werken of zit er het idd niet op???

Greetz Azzaro

PS Nog zoiets; binnenverlichting, als je ze bvb. aan gelaten hebt of een leeslampje hebt laten branden zou deze na een tijdje vanzelf doven of heb je de kans om de dag erop met een platte batterij te staan? Ik heb het al een uitgetest en het dooft alleszins niet na 5 minuten, veel langer heb ik nog niet geprobeerd maar het zou toch moeten zijn dat dit toch ook uitdooft na bepaalde tijd, niemand die dit weet toevallig???

Posted

PARKEERVERLICHTING AAN ééN ZIJDE!!!

kent iemand van jullie eventueel de TRUC hoe dit zou werken of zit er het idd niet op???

PS Nog zoiets; binnenverlichting, zou deze na een tijdje vanzelf doven of heb je de kans om de dag erop met een platte batterij te staan? niemand die dit weet toevallig???

Ik denk dat je van een kale reis terug zult komen azzaro.

Volgens mij is het antwoord 2 x NEEN !

Veel merken hebben dat trouwens niet. Kia is geen alleenstaand geval op dat vlak...

Posted

Ik denk dat je van een kale reis terug zult komen azzaro.

Volgens mij is het antwoord 2 x NEEN !

Veel merken hebben dat trouwens niet. Kia is geen alleenstaand geval op dat vlak...

Vrees het ook, :( juiste jammer van de parkeerverlichting, stroomverbruik zou nochthans meevallen met vooraan die leds en achter een gloeilampje maar ik denk ook dat op vele Japanese en Koreaanse wagens dit er niet opzit, enfin is voor mij nu ook niet van levensbelang he, kan er nog altijd een oranje flikkerlicht opzetten aangesloten aan de 12V stekker hé, zal ook opvallen hé :P:lol: :lol:

Posted

Ondanks dat het misschien niet zo belangrijk lijkt is stand,- cq parkeerverlichting verplicht om te voeren buiten de bebouwde kom in de EU. Hoe de fabrikanten dit bewerkstellen is hun probleem.

Bij KIA is het de lichtschakelaar op stadslicht zetten. Alle lampen branden dan.