bps Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Hallo mensen met de mooiste suv, Ik heb een vraag i.v.m. de verlichting in de kofferbak. Bij onze auto lijkt het wel of er geen lampje staat want het is erg slecht verlicht, en ook maar aan 1 kant. Heeft iemand dit nog voor? Ik wou er een Led strip tegen de hoes-rol houder plakken en dan die aansluiten aan de aansluitingen van dat kleine lampje, zou dat lukken? Link naar de site voor de leds dat ik wou plaatsen : http://www.buyledstrip.com/nl/led-strip-flexibel-blauw-50-cm.html Greetz BPS ( Belgium Pool School ) Quote
Azzaro Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Gelijk nog geen problemen meer ondervonden, de origine kofferverlichting voldoet mijn inziens, is zowat bij de meeste merken zoals deze, een buislampje van een 10 Watt veronderstel ik, geen zee van licht maar voldoende om in het donker de spullen terug te vinden. Enfin als je toch meer licht wil zou ik zeker niet voor die led stripe toestanden gaan want daarmee ga je enkel koel blauw licht hebben waar je niet echt bijster veel meer mee zal zien en je wagen 'pimp my ride' eigenschappen gaat verkrijgen, nee ik zou een soort klein daglichtje aan een zijkant monteren (TL-lamp) die op 12 V kan werken, is normaal gezien wel te vinden in de handel, zie ik ook dikwijls in laadruimtes van bedrijfscamionettes van kleine zelfstandigen zodat ze hun materiaal beter terugvinden... SUK6!!! Quote
Sjölp Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Ik heb het lampje vervangen door een LED (2° afbeelding). Geeft een helder, wit licht dat de kofferruimte meer dan voldoende verlicht. Quote
bps Posted November 13, 2011 Author Posted November 13, 2011 Ik heb het lampje vervangen door een LED (2° afbeelding). Geeft een helder, wit licht dat de kofferruimte meer dan voldoende verlicht. Over de blauwe stip kan ook helder wit nemen. genoeg varianten maar ik denk dat het wel genoeg licht geeft. En het geeft ook een mooie "getunede ruimte het is als er een tas of een bak voor staat dat de laadruimte geen licht meer heeft Maar met die stip wordt het langs de bovenkant verlicht. Toch bedankt voor de reacties. Het is dus nog altijd de vraag of dit mogelijk is voor dit te bouwen... Quote
Wimis on Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 Ik heb dus (sportage 2) alles tussen het reserve gestopt. Was even puzzelen maar het zit erin en daardoor mijn kofferbak leeg op de paraplu na En daardoor voldoende licht in de kofferbak....... Quote
bps Posted November 13, 2011 Author Posted November 13, 2011 Ik heb dus (sportage 2) alles tussen het reserve gestopt. Was even puzzelen maar het zit erin en daardoor mijn kofferbak leeg op de paraplu na En daardoor voldoende licht in de kofferbak....... Grappig . maar ik kan geen tassen kwijt in de reserve. we hebben een reservewiel die juist hetzelfde is als die er nu onder staan Quote
smetjesmee Posted November 14, 2011 Posted November 14, 2011 Het is dus nog altijd de vraag of dit mogelijk is voor dit te bouwen... ... en om toch even op je vraag te antwoorden: ik denk wel dat het mogelijk is. Je zal 2 draadjes aan de socket van het lampje van de kofferverlichting moeten solderen (+ en -) en zal die vervolgens aan de strip moeten solderen. Positieve en negatieve pool correct aansluiten op de strip! Voor de prijs moet je het zeker niet laten hé... Quote
bps Posted November 19, 2011 Author Posted November 19, 2011 ... en om toch even op je vraag te antwoorden: ik denk wel dat het mogelijk is. Je zal 2 draadjes aan de socket van het lampje van de kofferverlichting moeten solderen (+ en -) en zal die vervolgens aan de strip moeten solderen. Positieve en negatieve pool correct aansluiten op de strip! Voor de prijs moet je het zeker niet laten hé... Dit is dus een antwoord . En de spanning en stroom klopt dit ? Quote
ErwinB Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Met led maakt de - en + niet uit wat betreft kortsluiten. Als de led niet brandt dan moet je de draadjes omdraaien . Als de led strip een 12v is dan is de spanning gewoon goed. Je zou ook dit eens kunnen proberen, kost geen drol en ik vermoed dat het wel wat licht geeft. Het scheelt weer wat 'gefreubel'.... Quote
bps Posted November 19, 2011 Author Posted November 19, 2011 Met led maakt de - en + niet uit wat betreft kortsluiten. Als de led niet brandt dan moet je de draadjes omdraaien . Als de led strip een 12v is dan is de spanning gewoon goed. Je zou ook dit eens kunnen proberen, kost geen drol en ik vermoed dat het wel wat licht geeft. Het scheelt weer wat 'gefreubel'.... bedankt, leest u ook effe de vorige post hier ? Quote
ErwinB Posted November 19, 2011 Posted November 19, 2011 Haha.. Die had ik gemist ja... Kun je die tas niet aan de andere kant zetten Quote
bps Posted November 19, 2011 Author Posted November 19, 2011 Haha.. Die had ik gemist ja... Kun je die tas niet aan de andere kant zetten hahahaha... dat is een goeie. ik heb nogal vaak de koffer volsteken tot aan de rol Quote
smetjesmee Posted November 20, 2011 Posted November 20, 2011 En de spanning en stroom klopt dit ? Bij de techn. beschrijving lees ik dat het stroomverbruik 0.4 A / meter bedraagt. De zekering van de kring waar de kofferverlichting op aangesloten is zou dat volgens mij zonder problemen moeten aankunnen. DOEN zou ik zeggen! Quote
Recommended Posts