Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Hoe werkt....... (?)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik denk dat het verstandig is om een topic te openen waarin we vragen kunnen stellen aan elkaar. Beter dan dat we voor ieder klein dingetje een nieuw topic openen.

Ik zou graag willen beginnen met een vraag;

Hoe werkt ..

- automatische verlichting? Vandaag was het hier ontzettend mistig en alleen mijn ledverlichting ging aan. Wat dus veroorzaakt dat je mislichten (eigenlijk beter alleen je gewone verlichting) niet aanstond, ik moest hem dus van de auto stand afhalen en op verlichting zetten. Hoe moet ik dit zien? Is de led verlichting alleen ook voldoende? En hoe zit het met mistlichten, gaan deze ook automatisch aan?

- airco - Bij mij blijft steeds het automatisch ontwassemen stand aangaan. Vervelend want hierdoor gaat ook steeds de airco aan, terwijl het soms helemaal niet nodig is. Eigenlijk rijd ik dus nu steeds met airco aan. Ik heb geprobeerd dit uit te zetten. (5x knop etc indrukken) maar dan nog valt airco niet uit te zetten.

Geplaatst

Ik denk dat het verstandig is om een topic te openen waarin we vragen kunnen stellen aan elkaar. Beter dan dat we voor ieder klein dingetje een nieuw topic openen.

Dat is inherent aan het verschijnsel "forum"....tig losse topics waar je met wat mazzel aan de topictitel kan herkennen waar het over gaat. Zet je alles in één topic, vindt een ander het nooit meer terug en je vangt ook minder reacties omdat de topictitel "nietszeggend" is.. Kost niks hoor, een topic openen. :D

Geplaatst

automatische verlichting werkt met een licht sensor, deze zit bovenop het dashbord, ik dacht in het midden. Zolang als dat hier licht opvalt zal de verlichting niet inschakelen en brand enkel de dagrijverlichting (led's voor). Als het mistig is kan er dus nog wel voldoende licht op de sensor vallen waardoor de lampen niet inschakelen.

de led's aan de voorkant zijn eigenlijk dagrijverlichting, en worden gedimt als de stadslichten worden aangezet, als enkel de dagrijverlichting aan is (draaiende motor) doen je achterlichten niet mee.

Mistlichten worden niet automatisch geschakeld, dit zal je zelf moeten doen.

airco moet uit te zetten zijn, ik zal enkel ff de combinatie moeten opzoeken, of dat moet ook in het instructieboekje staan?

Geplaatst

automatische verlichting werkt met een licht sensor, deze zit bovenop het dashbord, ik dacht in het midden. Zolang als dat hier licht opvalt zal de verlichting niet inschakelen en brand enkel de dagrijverlichting (led's voor). Als het mistig is kan er dus nog wel voldoende licht op de sensor vallen waardoor de lampen niet inschakelen.

de led's aan de voorkant zijn eigenlijk dagrijverlichting, en worden gedimt als de stadslichten worden aangezet, als enkel de dagrijverlichting aan is (draaiende motor) doen je achterlichten niet mee.

airco moet uit te zetten zijn, ik zal enkel ff de combinatie moeten opzoeken, of dat moet ook in het instructieboekje staan?

Bovenstaand antwoord beantwoord naar mijn weten ook de vraag omtrent de verlichting.

Airco is bij mij ook een apart verhaal geweest (in het begin). Toen ik de auto net had, ging de airco altijd automatisch aan als ik de vooruitstand aanzette. Nu doet hij dat nooit meer, wat ik zelfs heel prettig vindt. Ik vind het veel fijner om handmatig te kunnen bepalen of de airco aan of uit gaat. Of zal de auto/het systeem, zo slim zijn en dit in de koudere maanden uitzetten?

Geplaatst

Bovenstaand antwoord beantwoord naar mijn weten ook de vraag omtrent de verlichting.

Airco is bij mij ook een apart verhaal geweest (in het begin). Toen ik de auto net had, ging de airco altijd automatisch aan als ik de vooruitstand aanzette. Nu doet hij dat nooit meer, wat ik zelfs heel prettig vindt. Ik vind het veel fijner om handmatig te kunnen bepalen of de airco aan of uit gaat. Of zal de auto/het systeem, zo slim zijn en dit in de koudere maanden uitzetten?

Hoe heb jij het geregeld dat de airco nu niet meer automatisch aan gaat?

Geplaatst

Zit de oplossing dan in het afdekken van de sensor (ingeval je overdag toch je dimlicht aan wilt hebben)?

Geplaatst

Zit de oplossing dan in het afdekken van de sensor (ingeval je overdag toch je dimlicht aan wilt hebben)?

Lichtsensor zit bovenaan de voorruit achter een kapje samen met de ruitenwisser sensor.

Het bolletje voor op het dashboard is een sensor voor de clima!

Je zal de verlichting zelf in moeten schakelen met mist denk ik.

Grt, Roald

Geplaatst

qua sensoren is het net andersom.

het bolletje op t dashbord is van de lichtsensor, de sensor boven aan de voorruit is de auto defogging sensor, deze meet de vochtigheid van de voorruit waardoor de de clima juist wordt aangestuurt.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb ook nog een vraagje mbt de verlichting. Als de (dim) lichten ingeschakeld staan, en de motor wordt vervolgens afgezet, dan hoor ik geen geluidsignaal als ik het portier open. Mis ik iets ?

Geplaatst

De verlichting gaat helemaal uit bij het uitzetten van het contact, dus al laat je de schakelaar aan staan,daarom geen geluidje

Geplaatst

En nog 1 toevoeging, het licht blijft nog even branden(gaat na 15 sec. uit) maar dat is een soort coming home functie.

Succes met de nieuwe auto

Geplaatst

En nog 1 toevoeging, het licht blijft nog even branden(gaat na 15 sec. uit) maar dat is een soort coming home functie.

Succes met de nieuwe auto

Bedankt, weer wijzer geworden ;)

Geplaatst

Er zit ook helemaal geen lichtzoemer meer in de auto voorzien van de 'coming home' functie.

Geplaatst

Kuch..... als ik licht uit doe, aan doe en autodeur open hoor je echt "piep, piep, piep, piep".. waar dat van is weet ik niet maar denk toch echt van het licht. Zal morgen is testen.

Geplaatst

Kuch..... als ik licht uit doe, aan doe en autodeur open hoor je echt "piep, piep, piep, piep".. waar dat van is weet ik niet maar denk toch echt van het licht. Zal morgen is testen.

Ahum...., ik denk dat je portierscharnieren gesmeerd moet worden.

Geplaatst

Zelfde probleem van automatische ontwaseming van voorruit gehad.

Wanneer auto op temperatuur is en je drukt de rechter draaiknop met "OFF" in kan je daarna de knop MODE indrukken en gewenste stand kiezen.

Of de draaiknop "push AUTO" en systeem op auto zetten en daarna kan je ook de knop AC uitzetten. Dus OFF en dan MODE.

Werkt bij mij prima. Maar daarna krijg je de voorruitontwaseming niet meer in de stand "auto" tijdens deze rit totdat de voorruit weer ontwasemt moet worden.

Ontwaseming heeft prioriteit.

Wat betreft verlichting sluit ik me geheel aan bij Crum.

Bart

Geplaatst

Vanavond een flink stuk gereden in mijn nieuwe Kia rio. Man wat een fijne auto en ik heb al in veel auto's gereden. Hier zit een zeer tevreden man.

Met de verlichting klopt het zoals Eelco zegt. De verlichting gaat na ongeveer 20 seconden vanzelf helemaal uit. Geen signaal, maar is dan ook niet nodig want alles gaat vanzelf uit.

Geplaatst

Hi RioTom,

Als je op een vrij stijle helling staat, dan pas werkt hij. Ik heb het altijd bij parkeergarages. Hij werkt echter niet als je het gewoon nog prima zelf kan.

Ga even op een stijlen helling staan en kijken wat hij dan doet.

Geplaatst

Ik zou graag willen beginnen met een vraag;

Hoe werkt ..

- automatische verlichting? Vandaag was het hier ontzettend mistig en alleen mijn ledverlichting ging aan. Wat dus veroorzaakt dat je mislichten (eigenlijk beter alleen je gewone verlichting) niet aanstond, ik moest hem dus van de auto stand afhalen en op verlichting zetten. Hoe moet ik dit zien? Is de led verlichting alleen ook voldoende? En hoe zit het met mistlichten, gaan deze ook automatisch aan?

- airco - Bij mij blijft steeds het automatisch ontwassemen stand aangaan. Vervelend want hierdoor gaat ook steeds de airco aan, terwijl het soms helemaal niet nodig is. Eigenlijk rijd ik dus nu steeds met airco aan. Ik heb geprobeerd dit uit te zetten. (5x knop etc indrukken) maar dan nog valt airco niet uit te zetten.

Wat betreft het automatisch aanspringen van de airco:

Dit staat op blz 122 van hoofdstuk 4 van de handleiding:

Als u echter het automatische ontwasemingssysteem wilt uitschakelen, drukt u binnen 2 seconden 4 keer op de toets voor de voorruitontwaseming terwijl u de toets AUTO ingedrukt houdt.

Het controlelampje knippert 3 keer om aan te geven dat het systeem uitgeschakeld is.

Volg bovengenoemde procedure om het automatische ontwasemingssysteem weer in te schakelen.

Oke, misschien moet ie niet zo snel inschakelen en beter afgesteld worden, maar het is dus wel uit te schakelen.

Sinds 2 weken eigenaar van een zwarte rio 1.2 cvvt 86pk, plus en superpack, en 17 inch velgen.

0

• add.png
  • delete.png

• Like 1
  • 4 weken later...
Geplaatst

Goedendag, De aircopomp draait altijd mee ook tijdens het starten van de auto. Als er teveel vocht in de auto is zal het systeem gaan ontwasemen

Tussentijds kun je gewoon de mode functie gebruiken, zul je zien dat uit de gekozen standen ook warmte komt, alleen de voetverwarming is minder merkbaar omdat de ventilatieschacht klein is tov de anderen.

thuis42

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...