SuperRio Geplaatst 15 November, 2011 Geplaatst 15 November, 2011 Zijn er mensen hier die een demostratie auto hebben aangeschaft en wat zijn de ervaringen. Ik ben namelijk van plan een Kia Rio 1.2 superpack met phantom velgen aan te schaffen. Bij 2 dealers kan ik de demo kopen, een zwarte voor 16500 en een bruine voor 16750. De goedkoopste showroom model kan ik krijgen voor 17600. Wat is volgens jullie beter? Quote
Smart Geplaatst 15 November, 2011 Geplaatst 15 November, 2011 Het is natuurlijk niks beter, maar het gaat meer om het gevoel. Wil je een verse auto waarin niemand heeft gezeten, dan is de keus voor een nieuwe snel gemaakt. Maakt het jou niet uit dat er al wat mensen in hebben gereden, dan zou ik zeker opteren voor een demo die ook nog eens goedkoper is. Stel jezelf wel een paar vragen: 1. is de auto netjes bereden, geen krassen e.d.? 2. is het totaalplaatje precies wat je wilt? 3. gaat de garantie in op het moment van overschrijving, of is deze al ingegaan? 4. misschien nog een (paar) leuke accessoire afdwingen bij de aankoop? 5. verse kaartupdate navigatiesysteem......? Suc6 met de keuze! 1 Quote
SuperRio Geplaatst 15 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2011 Heel erg bedankt, dit zijn wel belangrijke tips. Ik zal zeker op de kleine details letten bij de volgende proefrit. Is er niks mis met de demo's en kan ik binnenkort genieten van mijn nieuwe Rio Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 15 November, 2011 Geplaatst 15 November, 2011 Ik zou sowieso nooit gaan voor een Demo of Leenauto. Ik weet niet wat jij doet met een auto tijdens een proefritje, maar met wat ik ermee doe zou ik die auto voor geen goud willen kopen. Jaja, ik chargeer een beetje, maar je weet nooit wat de andere proefritrijders gedaan hebben met die nieuwe auto met koude motor en nieuwe blok. Gelukkig heb je ZEVEN jaar de tijd om tegen het euvel aan te lopen wat de proefritrijders erin geracet hebben. Quote
bigwade Geplaatst 15 November, 2011 Geplaatst 15 November, 2011 BF ik heb geen idee wat jij allemaal doet, maar ik heb ruime ervaring met proefrijden in dealer auto's maar ook huurauto's zoals bij SIXT. Daar rij ik niet echt anders in dan normaal. Vooruit, 1-2 maal snel optrekken/doortrekken da's al.... Quote
SuperRio Geplaatst 16 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2011 Ja je weet inderdaad niet hoe ze erin hebben gereden. Ikzelf heb gewoon normaal gereden, wel geprobeerd flink door te trekken op de snelweg. Dat was niet helemaal gelukt, had namelijk al in de 5 staan en met moeite een vrachtwagen ingehaald met de gaspedaal helemaal ingedrukt Quote
bigmac Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Ik rij bij een proefrit meestal mijn normale rijgedrag omdat ik wil weten of de auto wel voldoet aan mijn wensen. Als dat gebeurd is, wil ik nog wel even kijken hoe de auto reageert bij harder optrekken en remmen of verkeersdrempels. Maar ik doe niets extreems. Ik heb nu voor een dag een leenauto(Rover) omdat mijn auto zijn eerste beurt krijgt vandaag, maar ik gedraag me hierin ook normaal. Ik zal wel blij zijn als ik mijn picanto weer terugheb, want die rijdt wel een stuk fijner, strakker, ruimer(hoewel de Rover groter is) en alle knopjes zitten waar je ze zoekt. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Zijn dat rijklaar prijzen? Vind het prijsverschil niet erg schokkend. Zou voor die €1000 zelf niet snel voor een demo gaan of hij moet echt in onberispelijke staat verkeren met garantie vanaf het moment van overschrijving. Ook de km-stand zou voor bij doorslaggevend zijn, 1500 of 5000 maakt nogal verschil. En bij elk piepje en kraakje zou ik mijzelf achteraf constant gaan afvragen of ik toch niet beter een nieuwe had kunnen kopen... Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Staan die auto's al op kenteken? Vergeet dan niet dat jij de tweede eigenaar wordt. Verzekering technisch betekent dat, dat jij in het eerste jaar in geval van Total-loss schade geen nieuwwaarde uitgekeerd krijgt, maar de dagwwaarde. Quote
bigwade Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Als dat zo is is het zeker een punt om mee te nemen in de beslissing.. Goede tip BF ! Quote
Smart Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Had ik zoëven niet aan gedacht! Is inderdaad een punt van overweging. Quote
SuperRio Geplaatst 16 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2011 Ja het zijn rijklaar prijzen en idd €1000-1500 is geen groot verschil. Een gedeelte van het bedrag moet ik lenen en ik wil het liefst mijn schulden zolaag mogelijk houden. Uiteraard moet de auto wel in orde zijn anders ben ik straks nog meer kwijt . De tips van jullie vind ik zeer bruikbaar. Heb namelijk vrijdag bij beide dealers een proefrit aangevraagd. En zal dan letten op de km-stand en vragen naar de garantie. Wat birdfeedertje aanhaalde wist ik niet eens haha, dit is zeker een belangrijk punt. Ik weet wel dat 1 een kenteken heeft. Kijken of ze nog wat van de prijs afhalen of extra accesoires erbij doen Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Doe je best en sla je slag, maar vergeet één ding niet. Volgende week zijn er weer andere mooie wagens om uit te kunnen kiezen. Wat ik bedoel is dat je je niet moet vastbijten in deze twee als de deal niet mooi genoeg is. Quote
SuperRio Geplaatst 16 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2011 Doe je best en sla je slag, maar vergeet één ding niet. Volgende week zijn er weer andere mooie wagens om uit te kunnen kiezen. Wat ik bedoel is dat je je niet moet vastbijten in deze twee als de deal niet mooi genoeg is. Thx. Dat is ook zo. Eerst was ik echt breed aan het oriënteren, Ford, SEAT, VW, Opel etc en ook tweedehandse auto's. Ik had uiteindelijk besloten om me gewoon om de Rio te focussen. Hier in Zuid-Limburg heb ik 3 van de 4 kia dealers bezocht . En bij alle 4 geïnformeerd naar de demo auto's, bij 2 waren ze nog te jong en het zou minsten 3-6 maanden duren voordat ze het verkopen. Maarja, ik hoop dat 1 van de 2 zo goed als nieuw is anders misschien toch maar voor een gloednieuwe gaan... Quote
SuperRio Geplaatst 16 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2011 Trouwens bestaat er echt een roze Rio? Of is het gewoon rood en komt het door de lichtinval en kwaliteit van foto... Dit zou echt wel goed verkopen Quote
Smart Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Is misschien wat voor Lique, voor op haar nieuwe oprit! Quote
SuperRio Geplaatst 3 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2011 Vandaag mij Rio opgehaald Een 1.2 Super Pack met Phantom velgen. Ik heb er nog niet veel mee gereden, alleen een ritje naar huis van 10 min. En verzekering kan je het best bij Kia dealer afsluiten. Er wordt direct naar een contactpersoon gebeld met zeer interessante voorwaarden en super voordelig. Ik had al vooraf gekeken op independer.nl en de 3 goedkoopste vergeleken ze vergoeden alleen in eerste jaar nieuwwaarde bij total loss, een eigen risico van minsten 135 euro en de goedkoopste was 57 euro. Bij die van Kia kwamen we uit op 54 euro, geen eigen risico en 3 jaar lang nieuwwaarde!!! Dit had ik er nooit verwacht, ik was echt blij dat ik zelf nog geen had aangevraagd (ook al heb je meestal 14 dagen de tijd om te annuleren). De bedragen zijn natuurlijk alleen van toepassing op mijn situatie. Mijn advies is om eerst bij de dealer te vragen of ze ook verzekeringen aanbieden en dat te vergelijien wat je zelf op internet kan vinden. Volgens de dealer is het goedkoper omdat ze 30% korting krijgen. Quote
Peterrrrr Geplaatst 14 December, 2011 Geplaatst 14 December, 2011 Wij bieden sinds kort Bovag verzekeringen aan, zijn niet te duur maar hebben wel super voorwaarden. O.a. no blaim no claim, 3 jaar nieuwwaarde regeling en schades via de dealer kost je geen eigen risico. Een demo zou ik zelf ook niet zo snel kopen, wel afhankelijk van het type auto. Quote
Heavy Grandpa Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Ook zou je is kunnen overwegen dat je de auto,net zoals ik, op internet besteld ! Gewoon alles invullen wat je wilt op de auto en wat je in te ruilen hebt. Het scheelde mij 2250,00 euro !!! Als je er vragen over hebt kun je me gerust mailen. heavygrandpa@gmail.com Quote
Baggio Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Ik heb mijn Kia Rio ook op internet besteld, nieuweautokopen.nl Suc6 verzekerd. Quote
Baggio Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Wij bieden sinds kort Bovag verzekeringen aan, zijn niet te duur maar hebben wel super voorwaarden. O.a. no blaim no claim, 3 jaar nieuwwaarde regeling en schades via de dealer kost je geen eigen risico. Een demo zou ik zelf ook niet zo snel kopen, wel afhankelijk van het type auto. Kun je mij een offerte sturen voor een Rio 1.4 cvvt superpack met afneembare trekhaak. Ik heb nu 75% noclaim. Auto wordt in maart geleverd. Alvast bedankt. rolin800@hotmail.com Quote
Bink058 Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Heb zelf de prijs vergeleken tussen mijn dealer en nieuweautokopen.nl / anwb.nl ook even vergeleken, ik was 700 euro goedkoper uit bij de dealer ! Als je een beetje kunt handelen koop je net zo goedkoop of goedkoper dan op internet. Quote
Baggio Geplaatst 10 Januari, 2012 Geplaatst 10 Januari, 2012 Heb zelf de prijs vergeleken tussen mijn dealer en nieuweautokopen.nl / anwb.nl ook even vergeleken, ik was 700 euro goedkoper uit bij de dealer ! Als je een beetje kunt handelen koop je net zo goedkoop of goedkoper dan op internet. Ik heb mijn oldtimer in kunnen ruilen plus mijn eigen auto voor een mooie prijs. Verder meer dan 1000,- korting. Het verschilt per persoon en of je kan onderhandelen. Quote
Bink058 Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Baggio, ben benieuwd naar de afhandeling en levertijd. De ANWB vind ik persoonlijk een stel oplichters, ze geven je zo weinig inruil dat je onmogelijk een betere prijs kunt krijgen dan bij de dealer. Ik heb de ANWB om uitleg gevraagd waarom er 3000 euro verschil zat tussen hun inruilaanbod en die van verschillende andere dealers, hun antwoord was: ik zie dat u geen lid bent en kan uw vraag dan ook niet beantwoorden Had dus wel even zo'n betaalde prijsofferte gedaan bij de ANWB, lekker klantvriendelijk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.