Jump to content

Pracht van een wagen MAAR DIE CLAXON!

Recommended Posts

Posted

Sinds 3 weken rijden we nu met de Nieuwe Sportage, als je van een Peugeot 307 komt is dit wel een verademing qua ruimte en rijcomfort, MAAAAAAR :D de eerste maal dat ik gebruik maakte van de claxon krimpte ik toch even in elkaar achter het ruitje :lol: , zo een robuuste wagen en een toeter van een klein bromfietsje , pffft het hoeft voor mij nu geen misthoorn te zijn maar ik had hier graag toch een alternatief voor gehad B)

Voor de rest een Super wagen totaal niets op aan te merken.

grts

Kris

Posted

Dat is een hoop geld voor het even toeteren......Picture202-7.jpg

Oom agent is er blijkbaar niet helemaal mee eens.....1.gif

Is maar goed dat er geen politie rondreed in Nieuwegein......Politie.gif

Posted

Je zou maar onnodig toeteren terwijl je geparkeerd staat op een invalide plek :D

Bellend op een zebtapad een oversteker wegtoeteren wordt helemaal prijzig.. B)

Posted

En wat te denken van bumper klevend zonder gordel bellend de oversteker op het zebrapad weg toeteren. Het moet nie gekker worden.:P

Posted

En wat te denken van bumper klevend zonder gordel bellend de oversteker op het zebrapad weg toeteren. Het moet nie gekker worden.:P

... en dan op een invalidenparkeerplaats op de politie wachten ;)

Posted

Eigenlijk wel triest, de inflatie, uitgedrukt in boetes, is dan echt schrikbarend....:(

Maar om bij het onderwerp te blijven, ik heb de toeter gehoord van Labramatiër, die reeds was omgebouwd, niks mis mee,

die verdiend 350 euro als hij onrechtmatig wordt bediend ;) , maar ook mijn eigen toeter was volgens Labramatiër beter dan de toeter die hij had voor de ombouw, vraag me dan af of er soms een oud voorraadje is weggewerkt, met mijn toeter is in weze niets mis, al vind ik hem niet op een echt goede plek zitten, die van Labramatiër zit wel even netter geplaatst :yes:

Misschien een stevige fietsbel plaatsen, of krijg je dan 350 euro voor bellen met je auto :confused:

Posted

al vind ik hem niet op een echt goede plek zitten, die van Labramatiër zit wel even netter geplaatst :yes:

Hoi Kofferbak en Labramatiër,

Mag ik vragen waar die dan zit bij Labramatiër? Is daar een foto van? Uit het zicht vind ik mooier als in het zicht! Maar op een plaats die in de regen en modder zit lijkt me ook geen optie!Het moet wel goed blijven functioneren!

Groet,

vand.m

Posted

Hoi Kofferbak en Labramatiër,

Mag ik vragen waar die dan zit bij Labramatiër? Is daar een foto van? Uit het zicht vind ik mooier als in het zicht! Maar op een plaats die in de regen en modder zit lijkt me ook geen optie!Het moet wel goed blijven functioneren!

Groet,

vand.m

De Stebel zit "onzichtbaar" achter het Kia Logo volgens het ontwerp van bowie

Kijk even de pdf na..

De originele toeter zit iets hoger en meer naar links.

NB de originele cavia (versie 2) heeft een stelschroefje voor het lawaai dacht ik.

bowie weet daar meer van.

Jouw toeter ligt braaf te wachten op kamertemperatuur..

BTW Vandaag toch gauw 3500 euro bespaard .. B) B)

Posted

De Stebel zit "onzichtbaar" achter het Kia Logo volgens het ontwerp van bowie

Kijk even de pdf na..

De originele toeter zit iets hoger en meer naar links.

NB de originele cavia (versie 2) heeft een stelschroefje voor het lawaai dacht ik.

bowie weet daar meer van.

Jouw toeter ligt braaf te wachten op kamertemperatuur..

BTW Vandaag toch gauw 3500 euro bespaard .. B) B)

Ik meen ergens gezien te hebben dat de STEBEL tussen de grill lamellen wel zichtbaar was?

Ik heb de pdf "claxon inbouw" bekeken maar daar kon ik het niet zien.

Dan zal ik mij wel vergissen of het was een ander ontwerp van een ander.

Mag STEBEL nog even lekker in zijn mandje bij de kachel blijven leggen?

Want, ik denk (en hoop) wel dat het januari 2012 gaat worden!

Groet,

vand.m

Posted

Ik meen ergens gezien te hebben dat de STEBEL tussen de grill lamellen wel zichtbaar was?

Als je heel erg goed zoekt én weet waar hij zit, dan is die zwarte Stebel inderdaad te zien in dat donkere zwarte gat achter de grill. Ik denk niet dat die voetganger die jij daarmee al bumperklevend, zonder gordel, op weg naar een invalidenplaats van een zebrapad gaat blazen, ooit iets van ziet.

Tijdens de inbouwdag heeft iemand mij gewezen op een heel klein stelschroefje dat op mijn cavia zit. Hiermee wordt het volume afgeregeld op de 'norm'. Door dit imbusstelschroefje iets (echt maar een fractie) anders in te stellen, dan is de cavia toch iets meer naar een brulkikkertje te draaien. Echter, niet alle gebruikte cavia's hebben deze 'anus'.

Posted

"INBUSSTELANUS"... Als je de letters door elkaar gooit, en je gebruikt wat fantasie, dan kom je dicht bij "STEBEL NAUTILUS" laugh.gifwink.gif

• 2 months later...
Posted

Over een week of drie kan ik mijn nieuwe sportage ophalen.

Toen ik hem 6 maanden geleden bestelde las ik hier voortdurend over de lullige claxon van de Sportage.

Maar daar lees ik nu al maanden niets meer over.

Betekent dit dat het lullige toetertje in de 2012-modellen is vervangen door een wat meer robuust klinkend exemplaar?

Of tilt de laatste 'generatie' van nieuwe eigenaren (zeg maar v/a september 2011 tot heden) minder zwaar aan een lullig klinkende toeter?

Ben benieuwd!

Groetjes,

Ron