Jump to content

Problemen 2.5 crdi na lange rit met daarna niet meer aanslaa

Recommended Posts

Posted

Goedendag ik heb een sorento 2.5crdi met het volgende probleem! Als ik een tijdje heb gereden en de motor is warm geweest of nog warm heb ik als ik na een tijdje weer verder wil rijden een startprobleem. Dat wil zeggen hij gaat wel rond maar wil niet aanlaan. Het is niet de sleutel herkenning die het niet doet maar echt een brandstof probleem oid. meestal na heel lang doorstarten doet hij het uiteindelijk weer en mmerkk je ook niks tijdens het rijden.Nu was mijn vraag zijn er nog mensen met gelijke of gelijkwaardige problemen herkennen en wat hebben zij er dan aan gedaan. Ik heb wel is zitten denken kan het niet een vacuum zijn op de tank waardoor er een onderdruk ontstaat misschien met losse tankdop rijden. Mensen zeggen ook wel dat de brandstof pomp stuk zou kunnen zijn maar dat denk ik niet want dan zou je ook daarna niet meer goed kunnen rijden lijkt mij? Misschien zuigt hij wel ergens valse lucht. Graag een reactie van een ieder die ook maar een mogelijk idee heeft en weet wat je er aan zou kunnen doen MVG

Posted

Hallo Gert-Jan

Ik heb mijn Soreno nu 2 jaar en heb dit vorig jaar 1 maal meegemaakt in Frankrijk. Dus ook warm weer en enkele malen lang moeten starten . Dit is 1 maal gebeurt dus kan toeval zijn . Dit jaar in Frankrijk geen enkel probleem gehad.

groeten

Boni

• 1 month later...
Posted
misschien nog even na een rit, stationair door laten lopen.

je moet ff kijken bij de linker deur (bestuurder), daar hangt een bordje dat je na lange ritten de turbo (dus diesel) uitvoeringen na lange ritten een tijdje stationair moet laten draaien en niet gelijk uit moet knallen :cool:

• 4 months later...
Posted

Heb je dit probleem nog steeds? Mijn collega heeft precies hetzelfde gehad met zijn Sorento. Starten met koude motor gaat probleemloos en als de motor warm is heel moeizaam.

Dit bleek te komen door twee lekke verstuivers. Doordat de verstuivers lek zijn, zakt de brandstof weg en lukt het dus niet om meteen te starten. Pas na langdurig starten pakte de motor weer op.

De verstuivers zijn vervangen en geen problemen meer.

Posted

Dit bleek te komen door twee lekke verstuivers. Doordat de verstuivers lek zijn, zakt de brandstof weg en lukt het dus niet om meteen te starten. Pas na langdurig starten pakte de motor weer op.

De verstuivers zijn vervangen en geen problemen meer.

Yep, dit is doorgaans de oorzaak :wink:

Posted

Dit probleem heb ik ook af en toe.

Volgens mij ligt dit aan de startblokkering. Bij mijn 2,5 CRDi is de oplossing erg eenvoudig. Als de Sorento niet wil starten doe het volgende:

1 - Haal de sleutel uit het contact

2 - Doe de auto op slot (maakt niet uit of je in de auto zit of niet) met de afstandsbediening.

3 - Wacht 15 seconden.

4 - Open de auto weer met de afstandbediening

5 - ... en starten maar.

Dit lukt bij mij elke keer weer (als dit probleem zich voordoet). Komt gelukkig niet vaak voor, maar dit is wel de oplossing.