Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Apart 'aanloop' geluid Rio

Motorgeluid probleem..  

44 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb dit probleem...

• Wel, mijn auto is gekocht in < augustus 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < september 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < oktober 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < november 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < december 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < januari 2012
    • Niet

Aanbevolen Berichten

• Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rij nu een paar dagen met de nieuwe aircopomp... veel beter!

Bij mij is het probleem dat hij steeds blijft ontwassemen ook opgelost...! Ik heb dat probleem nu dus niet meer dat hij steeds maar aanblijft.

Geplaatst

hoi Remco,

kan je ook aangeven hoe het probleen met het ontwassemen is op gelost.

Als de dealer belt voor mijn nieuwe aircopomp kan ik dit ook meteen laten uitvoeren

rio 41

Geplaatst

Rij nu een paar dagen met de nieuwe aircopomp... veel beter!

Bij mij is het probleem dat hij steeds blijft ontwassemen ook opgelost...! Ik heb dat probleem nu dus niet meer dat hij steeds maar aanblijft.

Ben ook benieuwd hoe dit is opgelost, nieuwe sensor?

Heb vandaag de dealer gebeld met het geluid van de airco, en deze vertelde mij dat hij de pomp al in bestelling had omdat hij meerdere auto's met deze klacht had.

Ook gaat hij kijken naar de ontwazeming en de voetverwarming.

Geplaatst

Remko, ben ook erg benieuwd hoe dat probleem van de ontwaseming is opgelost. Is er een relatie tussen de kapotte aircopomp en de ontwaseming? En is het probleem van de ventilatie op de voeten ook opgelost? Is ook daar een relatie met de aircopomp?

Voor iedereen hier op het forum: een heel goed 2012 en veel rijplezier in je KIA!

Geplaatst

Bij ons wordt 11 januari eerst gekeken of er wel genoeg aircogas op zit :no::nono: Terwijl ik de werkplaats op

het forum heb gewezen en dat er meer rio rijders waren met de zelfde problemen. Kreeg

wel gelijk te horen dat ze voor de zekerheid ook maar gelijk een nieuwe pomp bestelden. :clap:

Hoop dat dan onze problemen voor wat betreft geluid en dat rare ontwasemen dan ook zijn opgelost.

Geplaatst

Ik heb ook dit probleem. De Rio in oktober gekocht en er staat no geen 1000 km op. Donderdag 8 december gaat er een nieuwe waterpomp in, maar zelf denk ik dat ook de aircopomp vervangen moet worden, wat ik vanaf het begin al aangegeven heb bij de dealer, maar we zullen het zien. Wel balen, dit is mijn eerste nieuwe auto, (ik ben 48 jaar). Ik heb nog een oud renaultje van 15 jaar oud en die loopt nog steeds als een naaimachientje.......

Leen, wat was jouw probleem? Had jij alleen het vervelende geluid van de aircopomp of had jij ook de onwillige airco die steeds weer spontaan aansprong en het ontbreken van de ventilatie/ verwarming op de voeten? Ik heb niet het vervelende geluid van de aircopomp maar wel het probleem van de onwillige airco en het probleem van de ventilatie/ verwarming op de voeten. De dealer wil bij mij het gehele dashboard uitbouwen om een pinnetje of klepje te vervangen en heeft daar drie dagen voor nodig. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten. Kun je laten weten wat jouw dealer heeft gedaan? Welke dealer heb jij? Dan kan ik mijn dealer met hem in contact brengen.

Hebben andere Rio-rijders ook het probleem van de onwillige airco en de onwillige voetverwarming, -ventilatie (gehad)? Wat heeft de dealer gedaan om het probleem op te lossen?

Remko, jij zou navraag doen bij jouw dealer. Heb je al antwoord gehad?

Ik zou het erg fijn vinden als jullie reageren op mijn vragen.

Groet, Dijk48

Geplaatst

Ze geven aan alleen de aircopomp vervangen te hebben.

En netjes alles nagecheckt maar alles was voor de rest goed, had ook niet anders verwacht, mijn auto is keurig afgeleverd door een welbekende hier. ;)

Check bij jezelf nog is 1 keer goed of je voeten luchttoevoer krijgen, ik bedoel er zitten twee gaten waardoor het komt, het is niet heel hard maar wel voelbaar, sowieso met de hand.

Automatische ontwassemen schiet bij mij nu soms aan, duurt soms een half uurtje en dan gaat hij weer uit, soms ook 10 minuten aan en weer uit.

Geplaatst

Leen, wat was jouw probleem? Had jij alleen het vervelende geluid van de aircopomp of had jij ook de onwillige airco die steeds weer spontaan aansprong en het ontbreken van de ventilatie/ verwarming op de voeten? Ik heb niet het vervelende geluid van de aircopomp maar wel het probleem van de onwillige airco en het probleem van de ventilatie/ verwarming op de voeten. De dealer wil bij mij het gehele dashboard uitbouwen om een pinnetje of klepje te vervangen en heeft daar drie dagen voor nodig. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten. Kun je laten weten wat jouw dealer heeft gedaan? Welke dealer heb jij? Dan kan ik mijn dealer met hem in contact brengen.

Hebben andere Rio-rijders ook het probleem van de onwillige airco en de onwillige voetverwarming, -ventilatie (gehad)? Wat heeft de dealer gedaan om het probleem op te lossen?

Remko, jij zou navraag doen bij jouw dealer. Heb je al antwoord gehad?

Ik zou het erg fijn vinden als jullie reageren op mijn vragen.

Groet, Dijk48

hallo Dijk 48

Ik had alleen het probleem van het vervelende geluid.

Niet dat de airco het niet goed deed of dat de ventilatie/ verwarming bij de voeten niet in orde was. Dat werkte en nu nog steeds zeer goed.

Bij mij stond de multiriem vanuit de fabriek zo strak afgesteld dat het lager van de waterpomp en de aircopomp kapot waren gelopen.

Mijn dealer uit Velserbroek heeft eerst de waterpomp vervangen en later de aircopomp.

Nu is het vervelende geluid verdwenen, en werkt alles goed, maar dat werkte ook goed tijdens het vervelende geluid goed.

Groet,

Leen

Geplaatst

hoi,

12 januari wordt de aircopomp van mijn Rio vervangen.

Bij mijn auto voel ik wel dat er lucht in de voeten ruimte wordt geblazen.

Is bij degene met problemen (voetvervarming) zo dat er helemaal geen lucht uitkomt.

Ben wel benieuwd of het automatisch ontwassemen na het plaatsen van de nieuwe aircopomp ook afslaat als de raam niet beslagen is

Geplaatst

hoi,

12 januari wordt de aircopomp van mijn Rio vervangen.

Bij mijn auto voel ik wel dat er lucht in de voeten ruimte wordt geblazen.

Is bij degene met problemen (voetvervarming) zo dat er helemaal geen lucht uitkomt.

Ben wel benieuwd of het automatisch ontwassemen na het plaatsen van de nieuwe aircopomp ook afslaat als de raam niet beslagen is

Ik Krijg morgen mijn nieuwe Kia Rio in de kleur Graphite plus pack

Ik Heb van het automatisch ontwasemen geen last van want dat zit er bij mij niet op.

Ik ben benieuwd of er bij mij ook probleme komen.

Geplaatst

@Rio 41 Bij mij komt er géén lucht op de voeten. Dus ik ben benieuwd of, nadat er bij mij na het vervangen van die module (zie ander draadje met reactie van HansB) én het luchtprobleem op de voeten en het ontwasemen is opgelost.

Geplaatst

hoi,

Vandaag de auto opgehaald. Volgens dealer pomp vervangen.

Net een tijdje gereden en wat blijkt het geluid is er weer.

Het is nog erger als eerst.

Weet niet of ik morgen wel naar deze dealer terug ga, ik zit er erover na te denken om naar een andere dealer te gaan of kan dit niet

rio 41

Geplaatst

hoi,

Vandaag de auto opgehaald. Volgens dealer pomp vervangen.

Net een tijdje gereden en wat blijkt het geluid is er weer.

Het is nog erger als eerst.

Weet niet of ik morgen wel naar deze dealer terug ga, ik zit er erover na te denken om naar een andere dealer te gaan of kan dit niet

rio 41

Ik zou juist teruggaan en jouw ontevredenheid duidelijk maken.

Geplaatst

Wij zouden vandaag een nieuwe pomp krijgen maar volgens de dealer is er zo`n grote vraag naar pompen

dat die eerlijk verdeeld worden onder de dealers en wij dus nog niet aan de beurt waren.

Vind het maar een raar verhaal!!!

Geplaatst

Hoi,

Dat het opgelost wordt geloof ik wel.

Ik ben echter meer benieuwd naar wat er nu verkeerd is aan de pomp waardoor deze het geluid gaat maken.

Constructiefout airco of te licht qua capaciteit voor de auto

Verder een fantastische auto om in te rijden

Rio 41

Geplaatst

Als het goed is ligt het aan de pomp. Bij mij is hij vervangen en netjes afgevuld en er is niks mis mee. De pomp schijnt door Kia ook aangepast/gemodificeerd te zijn.

Geplaatst

Het rare geluid is een gevolg van dat de multiriem vanuit de fabriek véééél te strak is gezet waardoor het lager van de airco en of waterpomp kapot draait.

Geplaatst

Mijn Rio heeft een nieuwe aircopomp gekregen, en het geluid is weg!

Nu m'n voetverwarming nog.

De dealer heeft mij verteld dat er bij een Rio in het land het dashboard is uitgebouwd en de klep is vervangen. (volgens mij ook een forumlid?)

De onderdelen zijn naar Korea gestuurd voor inspectie. (was iets afgebroken)

Kia raad aan om verder nog geen kleppen te vervangen omdat de vervangingskleppen dezelfde zijn als die eruit komen.

Ze willen eerst weten wat er mis is voor de hele boel er meerdere keren uit moet.

Ze verwachten snel een modificatie, en mijn dealer belt voor een afspraak zodra hij iets weet.

Hij had tot nu toe 2 Rio's zonder voetverwarming..

Blij met de 7 jaar garantie....toch bij Toyota moeten blijven?

Geplaatst

Nee joh,

dit zijn beginnersprobleempjes van een nieuw type.

Venga heeft dat ook gehad en is een prima bak, uiteindelijk.

Ik ken geen Tojo die er zo leuk uit ziet btw

Maak je geen zorgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...