Hitmark Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 IGOED NIEUWS. !!!! IK HEB ADAPTER RINGEN VOOR DE SPEAKERS GEVONDEN....van het merk SIGNAT... ZIE DE FOTO'S. PAST PRECIES. Quote
Hitmark Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Was mdf niet sneller Ik wilde al gaan zagen, maar ik zag deze ineens, en ik dacht, dat zijn ze. Setje kost 11,95. Niet moeilijk doen...binnen 1 dag binnen. Quote
Fedde1980 Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Ik wilde al gaan zagen, maar ik zag deze ineens, en ik dacht, dat zijn ze. Setje kost 11,95. Niet moeilijk doen...binnen 1 dag binnen. Passen deze voor en achter? Quote
Hitmark Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Passen deze voor en achter? Ja, passen voor en achter. Ik heb ze vandaag achter gezet... Je zet ze vast met de bestaande boutjes... Speaker op vast schroeven en klaar. Quote
Kamaya Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Via welke website vandaan? Top dat ze passen! Quote
RioTom Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Ziet er mooi en netjes afgewerkt uit! Wellicht dat ik het in de toekomst toch ook nog ga uitbreiden met een versterker en sub, om er nog meer uit te halen. Op dit moment heeft het geld wat andere prioriteiten Robin hoe is de bass nu?? Persoonlijk vind ik het wel helder genoeg, alleen mis ik een boel bass... Quote
Hitmark Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Via welke website vandaan? Top dat ze passen! Pim Tensen..Check de foto voor artikel nummer. Quote
J-J Geplaatst 14 Mei, 2012 Geplaatst 14 Mei, 2012 De speakers die ik heb liggen zijn deze: http://www.jbl.nl/jb...l/gto6528s.html Ik zat naar deze te kijken: http://www.amazon.co...s/dp/B003KN2TF8 Volgens mij zo goed als dezelfde speaker maar dan 3-weg. Quote
blackviper Geplaatst 14 Mei, 2012 Geplaatst 14 Mei, 2012 Ja, passen voor en achter. Ik heb ze vandaag achter gezet... Je zet ze vast met de bestaande boutjes... Speaker op vast schroeven en klaar. Heb je foto's van je installatie? Nog demping en/of filters geplaats? Of gewoon aangesloten met de huidige speaker aansluiting? Quote
RdeRio Geplaatst 14 Mei, 2012 Geplaatst 14 Mei, 2012 Heb je foto's van je installatie? Nog demping en/of filters geplaats? Of gewoon aangesloten met de huidige speaker aansluiting? Ben ik ook heel benieuwd naar. Quote
Hitmark Geplaatst 14 Mei, 2012 Geplaatst 14 Mei, 2012 Ik heb demping in de deuren gedaan en nog aangesloten met de originele bedrading. Ik hoop deze week de voorzijde te doen. Later als er een nieuwe HU er in gaat zal uk gelijk de bedrading aanpassen. Met deze HU heeft dat geen zin Misschien dat ik er gelijk een versterker in knal....maar eerst sparen voor een dubbeldin.. Quote
J-J Geplaatst 14 Mei, 2012 Geplaatst 14 Mei, 2012 Ik heb nog 2 vraagjes over de speakers. Is het mogelijk om 2 ohm speakers aan te sluiten? En wat is de maximale diepte van de speakers die je kan plaatsen? Quote
Hitmark Geplaatst 14 Mei, 2012 Geplaatst 14 Mei, 2012 Radio is 4 ohm, diepte zal je moeten meten.standaard diepte gaat prima... Quote
J-J Geplaatst 14 Mei, 2012 Geplaatst 14 Mei, 2012 Ik heb even het hele topic doorgebladerd en alle specs van de speakers opgezocht die mensen hier hebben, het blijkt dat mensen speakers met 2 ohm, 3 ohm en 4 ohm hebben dus blijkbaar werkt het allemaal. Quote
J-J Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik zit te twijfelen tussen onderstaande 3 modellen, ik wil geen subwoofer en voorlopig de bestaande HU behouden. Volgens mij is maar 1 model te beluisteren in de winkel en de andere zijn hier niet in Nederland dus het is moeilijk vergelijken. Ik verwacht wel dat de JBL's de meeste bass produceren doordat deze het grootste conus formaat hebben. Pioneer TS-A1684R (50 watt RMS - 33Hz to 27kHz): Polk DB651 (100 watt RMS - 35Hz to 22kHz): JBL GTO-638 (60 watt RMS - 50Hz to 21kHz): Quote
Neluzzz Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik heb gisteren mijn nieuwe Rio besteld. Ik heb dit forum het laatste weekend actief gevolgd en aangezien de ervaringen over de audio niet positief lijken, heb ik met de dealer overlegd wat we daaraan kunnen doen. De verkoper heeft contact opgenomen met de centrale werkplaats. Deze hebben mij een minisub aangeraden, deze past onder mijn voorstoel. Er hoeft geen kabel naar de accu getrokken te worden, maar de voeding halen ze weg bij 12v sigaretten opladers. Er wordt een soort van splitter opgezet, die de hoge en midden tonen naar de 4 aanweige boxen overbrengt en de lage tonen gaan naar de subwoofer. Volgens de man bij Kia moet het geluid daardoor super worden, hij was zelf verbaast. De verkoper werd hierdoor ook zeer nieuwsgierig. Ze gaan dit systeem nu bij mijn rio erin zetten. Over 2 weken kan ik mijn nieuwe witte pareltje ophalen. Ik zal mijn ervaring met dit geluid met jullie delen natuurlijk. 1 Quote
dorus Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik heb gisteren mijn nieuwe Rio besteld. Ik heb dit forum het laatste weekend actief gevolgd en aangezien de ervaringen over de audio niet positief lijken, heb ik met de dealer overlegd wat we daaraan kunnen doen. De verkoper heeft contact opgenomen met de centrale werkplaats. Deze hebben mij een minisub aangeraden, deze past onder mijn voorstoel. Er hoeft geen kabel naar de accu getrokken te worden, maar de voeding halen ze weg bij 12v sigaretten opladers. Er wordt een soort van splitter opgezet, die de hoge en midden tonen naar de 4 aanweige boxen overbrengt en de lage tonen gaan naar de subwoofer. Volgens de man bij Kia moet het geluid daardoor super worden, hij was zelf verbaast. De verkoper werd hierdoor ook zeer nieuwsgierig. Ze gaan dit systeem nu bij mijn rio erin zetten. Over 2 weken kan ik mijn nieuwe witte pareltje ophalen. Ik zal mijn ervaring met dit geluid met jullie delen natuurlijk. Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik kan mijn Rio begin Juni ophalen.Als het een verbetering is dan ga ik ook hier voor. Quote
Hitmark Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik zit te twijfelen tussen onderstaande 3 modellen, ik wil geen subwoofer en voorlopig de bestaande HU behouden. Volgens mij is maar 1 model te beluisteren in de winkel en de andere zijn hier niet in Nederland dus het is moeilijk vergelijken. Ik verwacht wel dat de JBL's de meeste bass produceren doordat deze het grootste conus formaat hebben. Pioneer TS-A1684R (50 watt RMS - 33Hz to 27kHz): Polk DB651 (100 watt RMS - 35Hz to 22kHz): JBL GTO-638 (60 watt RMS - 50Hz to 21kHz): Ik heb er FOCAL INTERGRATION SERIES, ingezet. Klinkt goed, alleen die HU is gewoon kut.. Quote
blackviper Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik heb gisteren mijn nieuwe Rio besteld. Ik heb dit forum het laatste weekend actief gevolgd en aangezien de ervaringen over de audio niet positief lijken, heb ik met de dealer overlegd wat we daaraan kunnen doen. De verkoper heeft contact opgenomen met de centrale werkplaats. Deze hebben mij een minisub aangeraden, deze past onder mijn voorstoel. Er hoeft geen kabel naar de accu getrokken te worden, maar de voeding halen ze weg bij 12v sigaretten opladers. Er wordt een soort van splitter opgezet, die de hoge en midden tonen naar de 4 aanweige boxen overbrengt en de lage tonen gaan naar de subwoofer. Volgens de man bij Kia moet het geluid daardoor super worden, hij was zelf verbaast. De verkoper werd hierdoor ook zeer nieuwsgierig. Ze gaan dit systeem nu bij mijn rio erin zetten. Over 2 weken kan ik mijn nieuwe witte pareltje ophalen. Ik zal mijn ervaring met dit geluid met jullie delen natuurlijk. Ben erg benieuwd. Aangezien je geen tweeters hebt is het missen van hoge tonen vooral vervelend. Dit wordt niet opgelost op deze manier. Ik denk dan ook persoonlijk dat het niet super zal zijn. Maar goed wellicht ben jij sneller tevreden dan ik. Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 IGOED NIEUWS. !!!! IK HEB ADAPTER RINGEN VOOR DE SPEAKERS GEVONDEN....van het merk SIGNAT... ZIE DE FOTO'S. PAST PRECIES. Goed bezig Hitmark!! Ga zo 2 setjes bestellen samen met 2 setjes http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/3756d-pioneer-ts-e1702i/ Cheers! Quote
Neluzzz Geplaatst 15 Mei, 2012 Geplaatst 15 Mei, 2012 Ik ben niet snel tevreden. Maar voor mij is dit wel het proberen waard. Degene van Kia die dit gebouwd heeft(verkoper had hem op de telefoonspeaker staan), was zo enthousiast en daardoor wij(verkoper en ik) ook, dat we dit eerst gaan proberen en de verkoper heeft hem ook gelijk besteld voor de demo versie. Het kost mij niks extra's. Volgens de man van Kia komt deze straks op een consumentenprijs van 300€ en is binnen een half uurtje in te bouwen. Ik heb ook mijn twijfel geuit, aangezien ik eerst ging voor inbouw van tweeters, nieuwe boxen en een nieuwe Radio. Maar zoals gezegd gaan we eerst dit proberen. Edit: Het zal natuurlijk geen ramentriller worden, maar dat hoeft ook niet, aangezien ik niet mijn kids wil laten stuiteren achterin . Maar ik wil gewoon lekker geluid in mijn bakkie hebben. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.