Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

346 euro voor 2 tweeters en een woofer ? ik denk dat de gemiddelde autoshop het voor minder kan doen. er zitten dan nogsteeds diezelfde speakers in die er nu ook in zitten ? Ben ook wel benieuwd over welk product we dan praten.. is het er 1 van JBL of 1 van KIA zelf...

Geplaatst

346 euro voor 2 tweeters en een woofer ? ik denk dat de gemiddelde autoshop het voor minder kan doen. er zitten dan nogsteeds diezelfde speakers in die er nu ook in zitten ? Ben ook wel benieuwd over welk product we dan praten.. is het er 1 van JBL of 1 van KIA zelf...

Wel inclusief montage he.. ( ik ga er dan gemakshalve vanuit dat dit ook incl de raamlijsten is)

Ik heb de verkoper om meer informatie gevraagd maar de communicatie is nogal traag.

Geplaatst

Oke, ja ik kan er naast zitten maar volgens mij is 346 euro voor het inbouwen van een gemiddelde sub en 2 tweeters in je deur best duur! als er raamlijsten bij zitten dan wordt het een ander verhaal :)

Geplaatst

Ja, idd.

Zie hier de mail van KIA

"

Ik heb voor u gekeken,een optie is dat je set tweeters kan monteren in combinatie met een subwoofer.

Inclusief montage en btw kom je op € 346.80 "

Zoals jullie zien.. weinig informatie over waar het nou precies om gaat :P

Geplaatst

Ik heb trouwens het budget ingesteld op €400/€500

Hiermee ga ik waarschijnlijk morgen ook even naar de audioboer hier in de buurt. Als hun meer kunnen voor hetzelfde geld, of hetzelfde voor minder geld dan ga ik dat uiteraard ook overwegen.

Geplaatst

Als het incl inbouw is valt het wel mee..

Die tweeters zijn incl raamstijl al 85 euro ex btw. En een sub voor die prijs dan monteren kan nooit 1 van de beste subs zijn.

Mijn sub alleen was al 350 euro ;)

Geplaatst

Nee dan zal dat niet een van de beste subs zijn idd.. Maar €350 voor een sub alleen kan/wil ik niet betalen :P

Geplaatst

Bij mij is nu ook alles rond met de dealer...

Ik had bij koop Kia al "afgedongen" dat dealer tweeters plaats op kosten dealer.

Zelf heb ik speakerringen (2x 11.95 en JLB GTO 638 (2x 39.95) besteld en deze laat ik plaatsen door dealer (137,--)

Totaal dus € 240.80 voor verbeterde geluid in de auto...

Al met al denk ik voor een schappelijk prijsje..

Geplaatst

Bij mij is nu ook alles rond met de dealer...

Ik had bij koop Kia al "afgedongen" dat dealer tweeters plaats op kosten dealer.

Zelf heb ik speakerringen (2x 11.95 en JLB GTO 638 (2x 39.95) besteld en deze laat ik plaatsen door dealer (137,--)

Totaal dus € 240.80 voor verbeterde geluid in de auto...

Al met al denk ik voor een schappelijk prijsje..

Ik heb alles er zelf in gezet, is echt super makkelijk.

In feite is het voor 2 portieren: 12 schroefjes loshalen, 3 stekkertjes loshalen, 2 gaatjes boren in de speakerringen, 20 schroefjes vastdraaien (inc schroefjes voor de speakers op de ringen schroeven), speakertjes aansluiten (bijv. met kroonsteentjes), 3 stekkertjes weer aansluiten. Dat was het wel zo'n beetje. :P

Maarja, je moet wel ff weten hoe en wat hè :)

Hier nog even de bedrading van de speakers voor mensen die het willen weten!

Linker voordeur:

Wit +

Bruin -

Rechter voordeur:

Bruin +

Wit -

Linker achterdeur:

Rood +

Blauw -

Rechter achterdeur:

Groen +

Oranje -

Geplaatst

Ik heb alles er zelf in gezet, is echt super makkelijk.

In feite is het voor 2 portieren: 12 schroefjes loshalen, 3 stekkertjes loshalen, 2 gaatjes boren in de speakerringen, 20 schroefjes vastdraaien (inc schroefjes voor de speakers op de ringen schroeven), speakertjes aansluiten (bijv. met kroonsteentjes), 3 stekkertjes weer aansluiten. Dat was het wel zo'n beetje. :P

Maarja, je moet wel ff weten hoe en wat hè :)

Hier nog even de bedrading van de speakers voor mensen die het willen weten!

Linker voordeur:

Wit +

Bruin -

Rechter voordeur:

Bruin +

Wit -

Linker achterdeur:

Rood +

Blauw -

Rechter achterdeur:

Groen +

Oranje -

Als ik het ga doen dan ook zelf.

Wel apart al die verschillende kleuren en verschillende + en - of is dat gebruikelijk ?

Geplaatst

Zojuist even de speaker ringen en dempings materiaal bij Pim Tensen besteld, helaas zal het er niet voor de meeting zijn dus volgende weekend maar even klussen.

Ik heb totaal maar 130 euro hiervoor uitgegeven (speakers, ringen en demping) dus het zal geen super audio worden maar ik verwacht wel een leuke vooruitgang.

Geplaatst

Owja, nog 2 dingetjes.

1. Als je speakerdraad bij de speakers hebt gekregen dan zie je op 1 van de draden een zwarte streep, deze kabel is de - (min) en daar zit als het goed is een dunne connector aan die je op de speaker moet aansluiten. In andere gevallen heb je ook speakerdraad met een rooie en zwarte kabel (rood is + en zwart is -)

2. De dunne connector (rooie pijltje) op de speaker is de - en de brede connector is de +

8457.jpg

Geplaatst

Als ik het ga doen dan ook zelf.

Wel apart al die verschillende kleuren en verschillende + en - of is dat gebruikelijk ?

Kia heeft gewoon zelf kleurcodes voor de speakers blijkbaar.

Ik heb het dubbel gechecked welke kleuren er over gaan van de ISO radio connector naar de stekker van Kia voor de speakers en welke kleuren er in welke deur zitten.

Dus zo moet het in ieder geval wel kloppen.

Geplaatst

Ik ben vandaag bij de audioboer geweest, ze kunnen het zelfde inbouwen voor 200 euro. Subwoofer onder de stoel en montage. Tevens hadden ze die grote platte subwoofer in de aanbieding. voorop de vloer van de kofferbak(wat een vet ding trouwens) 350 incl montage. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik wil sowieso tweeters erbij. Maar de audioboer adviseerde mij om volgende week ff langs te komen met de rio. Dan gaan ze een paar opties onderzoeken en wat offertes maken. Ik heb dus nu meerdere ijzers in het vuur. ff afwachten dus.

Geplaatst

ik doelde eigenlijk met name hierop:Linker voordeur:

Wit +

Bruin -

Rechter voordeur:

Bruin +

Wit -

Ja, het ziet er misschien wat apart uit, maar het is toch echt zo! :)

Geplaatst

Zozo, je maakt het wel echt monkey-proof hehe ;)

Ja, ik wil er gewoon zeker van zijn dat mensen die zelf de audio installeren het ook goed doen, ik houd niet van half werk en ik denk andere ook niet! :)

Ik heb redelijk wat verstand van elektrotechniek en ik heb nog even gechecked of alles klopte qua kleuren enzo.

Dus toen ik zeker wist hoe alles moest komen te zitten dacht ik dat sommige van jullie deze info ook wel kunnen gebruiken! :)

Geplaatst

Is er iemand die mij wil helpen met het inbouwen van de pasringen + boxen? Zo ja, ik ben bereid om naar je toe te komen en eventueel een vergoeding te verstrekken. Ik durf/wil/kan het niet. Groet, Kia Rio rijder met 2 linkerhanden!

Geplaatst

Is er iemand die mij wil helpen met het inbouwen van de pasringen + boxen? Zo ja, ik ben bereid om naar je toe te komen en eventueel een vergoeding te verstrekken. Ik durf/wil/kan het niet. Groet, Kia Rio rijder met 2 linkerhanden!

Ik wil het dit weekend gaan inbouwen, moet alleen nog even schuif stekkertjes halen.

Dat kunnen we best samen doen, pm mij maar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...