Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

J-J.

Ik geloof dat het geluid met je nieuwe speakers stukke beter is maar mis je geen vermogen?

Geplaatst

J-J.

Ik geloof dat het geluid met je nieuwe speakers stukke beter is maar mis je geen vermogen?

Nee, tot nu toe niet.

Had hem net op 25 staan en dan vind ik het al redelijk hard, 45 is max maar 40 is de max met goede kwaliteit (oude speakers)

Zal de nieuwe binnenkort ook eens op max testen en luisteren hoe dat is, maar ik vind het voldoende power iig.

Geplaatst

Zeker goed, ben erg tevreden over de hoge tonen.

Ik moet wel toegeven dat de voorste speakers toch wat meer hoge tonen produceren dan de achterste, maar dit is met deze speakers wel meer geworden dan met de standaard speakers.

Geplaatst

Zeker goed, ben erg tevreden over de hoge tonen.

Ik moet wel toegeven dat de voorste speakers toch wat meer hoge tonen produceren dan de achterste, maar dit is met deze speakers wel meer geworden dan met de standaard speakers.

Dat heb ik ook..

Later toch maar de HU vervangen, maar eerst op vakantie....

Geplaatst

Wij hebben vandaag voor de tweede keer dat de radiozenders gewist zijn.. heeft iemand daar al eens eerder last van gehad?

Geplaatst

Wij hebben vandaag voor de tweede keer dat de radiozenders gewist zijn.. heeft iemand daar al eens eerder last van gehad?

Heeft hij misschien ook voor de 2e keer langer dan normaal stil gestaan ? Heb het zelf ook een keer gehad en was toen een kwestie van 2 minuten bij de audio boer.. weet alleen niet meer wat het nou was maar hij wist het toen gelijk dus zullen de meeste wel weten waar het mee te maken heeft.
Geplaatst

Heeft hij misschien ook voor de 2e keer langer dan normaal stil gestaan ? Heb het zelf ook een keer gehad en was toen een kwestie van 2 minuten bij de audio boer.. weet alleen niet meer wat het nou was maar hij wist het toen gelijk dus zullen de meeste wel weten waar het mee te maken heeft.

Heb ik ook gehad. Wat vaak helpt is rode en gele draad achterin de ISO blok omwisselen.

Geplaatst

De auto heeft idd een aantal dagen stil gestaan. Ik weet wel van mijn vorige auto dat wanneer de kabeltjes verkeerd om zitten de radio elke keer reset bij het uitzetten en weer starten van de auto maar dat doet hij nu niet. Alleen dus na een paar dagen stilstaan.

Geplaatst

Zou het dan kunnen dat de radio ergens stroom opslaat om zo je memory te behouden...zodra dat dan leeg is wist hij alles. En als hij te lang stil staat dat hij dus geen stroom meer heeft...zomaar een idee hoor dus dont blame me if im wrong.

Geplaatst

Ja, heb ik ook een aantal weken terug gehad.

Hoop niet dat het vaker gaat voorkomen want het is zeker irritant.

Geplaatst

Vind ik niet zo gek klinken opzich.. maja.. geen idee :P

nee he, alleen heb je de standaard radio erin zitten of een andere ? kan misschien ook wel met die draadjes te maken hebben ? slimste gewoon ff langs de dealer of de radioboer denk ik. :walkman:
Geplaatst

Ik heb alles nog standaard. Volgende week eerst even weekje op vakantie en dan even kijken of er nog geld over is haha..

Denk idd dat ik maar kks langs de dealer rij van de week.

Geplaatst

Net even de speakers getest op vol vermogen en dan merk je dat de achterste 2 speakers de geluidskwaliteit sterk naar beneden halen.

Ik heb een lange tijd het geluid alleen op de voorste speakers gezet en dan heb je echt goede kwaliteit, prima hoge tonen en je binnen spiegel trilt mooi mee op de bassen.

Dus ik heb besloten om binnenkort alle 4 de speakers op de voorste 2 outputs aan te sluiten zodat ik zowel voor als achter full range geluid heb.

Nu eerst even uitzoeken hoe ik dat het beste zonder teveel te slopen kan doen, maar ik weet zeker dat als achter net zoals voor klinkt je echt een prima sound in je auto hebt met de standaard HU.

Eigenlijk is bovenstaande manier het beste maar of dat simpel te doen is weet ik niet.

• Like 1
Geplaatst

Krijg je dan geen galm als je je speakers in serie schakelt?

Geplaatst

Krijg je dan geen galm als je je speakers in serie schakelt?

Nee, dat lijkt mij niet. Wel mis ik dan de mogelijkheid om te faden en dat is jammer.

Misschien ook maar eens langs de audio boer voor een offerte van een tussenversterker...

Worden alle speakers dan aangesloten op de losse versterker die dan b.v. In de achterbak gemonteerd wordt? Of blijft dat gewoon op de huidige HU aangesloten zitten op een of andere manier.

Misschien een domme vraag, maar ik heb weinig ervaring met car audio.

Geplaatst

De fader mogelijkheid mis je niet echt. Je kan het volume op de versterker stellen. Ik ben zelf geen prof op het gebied van audio, meer een hobbyist.

De originele HU heeft geen versterkeruitgang. Je zal dus een filter moeten plaatsen of een versterker aanschaffen met een zogenaamde "high input".

Je zal dus sowieso de speakeruitgang moeten splitten. Daarbij kun je de de voorste speakers gewoon op de normale speakeruitgang plaatsen en de achterste bijvoorbeeld op de versterker. Het ligt er natuurlijk aan waar je de versterker plaatst. Plaats je de versterker achterin dan zul vanuit achter kabels moeten trekken naar de speakers. Lijkt me een rotklus.

Ik weet niet hoeveel ruimte je achter de originele HU hebt maar als dat genoeg is kun je een mini amp achter de HU plaatsen. Dan heb je hem uit het zicht en kun je ook gelijk alle speakers aansluiten zonder dat je kabels hoeft te trekken en die op een of andere manier moet zien weg te werken.

Geplaatst

Kleine toevoeging. Je kan dus de goede voorste uitgang gebruiken om aan de versterker aan te sluiten afhankelijk hoeveel kanalen je versterker heeft (indien 4 kanalen) kun je dus alle 4 de speakers aan die versterker aansluiten.

Heel omslachtig verhaal waarschijnlijk maar je kan dus kiezen wat je waar aansluit met een versterker maar het beste lijkt me om de goede uitgang van de HU aan de versterker aan te sluiten en de versterker aan alle 4 de speakers te koppelen.

Geplaatst

wat mij opvalt is dat je spiegel mee trilt...misschien een rare opmerking maar door enkel een aantal speakers zou dat toch niet moeten kunnen... in mijn vorige auto moest ik toch de bass aardig hoog zetten om mijn spiegel te laten trillen. en daar zat een sub is van 1000W. wel goed om te horen dat het opzich wel werkt. dus voor weinig geld heb je een stuk beter geluid in je auto!

Geplaatst

Hi allemaal!

Wat superhandig dat dit forum bestaat! Ik hoop deze week mijn nieuwe Kia Rio 3 deurs plus pack op te mogen halen, te gek natuurlijk, maar ook ik vind dat de standaard audio-installatie in de wagen toch bijzonder mat klinkt. Dankzij jullie speurwerk heb ik de ringen al besteld bij Pim Tensen, zodat ik zelf andere speakers kan monteren. Wie heeft dit al gedaan en heeft weet dan dus ook welke speakers een mooi vol en toch helder geluid geven met een standaard HU?

Alvast bedankt!

Geplaatst

wat mij opvalt is dat je spiegel mee trilt...misschien een rare opmerking maar door enkel een aantal speakers zou dat toch niet moeten kunnen... in mijn vorige auto moest ik toch de bass aardig hoog zetten om mijn spiegel te laten trillen. en daar zat een sub is van 1000W. wel goed om te horen dat het opzich wel werkt. dus voor weinig geld heb je een stuk beter geluid in je auto!

Tja misschien gare kwaliteit spiegels in de Rio hehe.

Maar er komt redelijk wat geluid uit hoor, bass op +10 en virt bass On.

Geplaatst

@J-J, ben je tevreden over je speakers en zou je ze ons aanraden?

Misschien nog een handige tip voor mensen die een dubbeldin willen inbouwen... Mijn dealer zei dat een op maat gemaakte afdekplaat erg duur kon gaan worden, hij schatte het rond de € 300,-. Nu na enig speurwerk heb ik deze gevonden voor € 99,-

http://www.navaudio....9%252d2011.html

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...