Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@bigmac

Jup, maar dan krijg je dat gezeik met het aantal ohm van je speakers.

Je hebt dan 2 x 4ohm op een 4 ohm output, dus je krijgt 50% van het vermogen.. is 12watt rms :P

Ik heb 2 ohm speakers, dus zou het kunnen doen.

Geplaatst

Heeft iemand al de Pioneer actieve-subwoofer kit er in laten zetten bij de dealer voor €309,- ?

Nog niet ik heb hem besteld

Maar dan niet bij de dealer zet hem er zelf in scheeld de helft

Geplaatst

dat was met de standaard radio

weet niet exact welke sub er onder de stoel lag

maar dat kunnen we hem wel vragen

heb wel speakers in besteling staan een een sub voor onder de stoel maar weet niet wanneer het gelevert gaat worden

heb deze onder me stoel Fokel Aktive subwoofer

image_url-6548-1339054923.jpg

Geplaatst

heb deze onder me stoel Fokel Aktive subwoofer

image_url-6548-1339054923.jpg

Goede keus...Ik heb mijn pioneer sub verkocht, en wil ook voor deze gaan...Past bij mijn Focal speakers in de deuren.

Geplaatst

Goede keus...Ik heb mijn pioneer sub verkocht, en wil ook voor deze gaan...Past bij mijn Focal speakers in de deuren.

we zijn er ook heel blij mee en net wat je zegt past goed bij je Focal speakers en het is mooi dat je er niks van ziet onder je stoel en je bent ook geen ruimte kwijt in de achterbak

alleen je moet wel even goed kijken want er schijnt een nieuw type te zijn

Geplaatst

Zo, de inbouw is sinds vanochtend bezig.

Zojuist ben ik gebeld en kreeg ik te horen dat de ruimte achter de speakers (de houder, niet de pasring) deels aangepast wordt omdat bij hoog volume resonantie ontstaat en hij door de sterke bass tonen met de achterkant van de conus tegen de houder aanstoot.

Tevens heeft hij de maten bekeken en blijkt dat de originele speakers 16cm zijn en deze zijn 16,5. Daarnaast zijn deze ook dieper.

Foto's worden van de werkzaamheden gemaakt en die worden uiteraard ook hier getoond.

Geplaatst

we zijn er ook heel blij mee en net wat je zegt past goed bij je Focal speakers en het is mooi dat je er niks van ziet onder je stoel en je bent ook geen ruimte kwijt in de achterbak

alleen je moet wel even goed kijken want er schijnt een nieuw type te zijn

Ik had al zoiets gelezen ja..Denk dat er ook nog een mtx RE-Q 5 in komt om de org HU te upgraden..Aangesloten op de versterker.Dan ben ik klaar..

Geplaatst

Zo, de inbouw is sinds vanochtend bezig.

Zojuist ben ik gebeld en kreeg ik te horen dat de ruimte achter de speakers (de houder, niet de pasring) deels aangepast wordt omdat bij hoog volume resonantie ontstaat en hij door de sterke bass tonen met de achterkant van de conus tegen de houder aanstoot.

Tevens heeft hij de maten bekeken en blijkt dat de originele speakers 16cm zijn en deze zijn 16,5. Daarnaast zijn deze ook dieper.

Foto's worden van de werkzaamheden gemaakt en die worden uiteraard ook hier getoond.

Al meer bekend? ;)

Geplaatst

Speakers zitten er in en heb al wat fotos kunnen zien! De inbouw is zeer professioneel en netjes gedaan. Op de deuren (het metaal) zit 5mm dempingsmateriaal, om het ringgebied zit 3mm dempingsmateriaal en de plastic deurpanelen zijn van binnenuit met dempingsmateriaal afgewerkt om kraakjes te voorkomen. Fotos daarvan volgens nog.

Hij is langer bezig geweest dan verwacht. Alle speakers die in de rio zitten, zijn standaard 13cm. Het geheel is 16, maar de speaker zelf is 13. In de deurpanelen zit een soort koker die de originele speakers op zijn plaats houdt. Die rand van die koker drukt in de schuimrand die rondom de originele speaker zit. Hij had eerst een box ingebouw en hoorde een raar geluid. Op de plek waar voorheen de schuimrand zat, zat nu de daadwerkelijke rand (het woofertje) van de speaker en die trilde tegen het plastic aan.

Kortom, hij is langer bezig geweest.

Nu de boxen. Om heel eerlijk te zijn had ik er ietsje meer (bass) van verwacht. Het geluid is vele malen voller geworden en het klinkt stukken beter. De bass is ook toegenomen, maar neem je pas waar op een hoger volume.

Samengevat: ik ben tevreden en het geluid is stukken beter geworden, maar ik heb een voorgevoel nog niet helemaal klaar te zijn. Ik zoek een bass die je in de hele stoel voelt, die bijna op je borst drukt. Dat zou een mooie toevoeging zijn aan het mooie vollere geluid dat ik nu heb.

Is een woofer onder de stoel daarvoor de oplossing? Vind het moeilijk want voor sommigen is die woofer goed, terwijl ik het helemaal niets vind. Zouden de mensen met sub onder de stoel mijn vraag kunnen beantwoorden? Theomonika? Heb jij de bass die ik zou willen?

Geplaatst

Speakers zitten er in en heb al wat fotos kunnen zien! De inbouw is zeer professioneel en netjes gedaan. Op de deuren (het metaal) zit 5mm dempingsmateriaal, om het ringgebied zit 3mm dempingsmateriaal en de plastic deurpanelen zijn van binnenuit met dempingsmateriaal afgewerkt om kraakjes te voorkomen. Fotos daarvan volgens nog.

Hij is langer bezig geweest dan verwacht. Alle speakers die in de rio zitten, zijn standaard 13cm. Het geheel is 16, maar de speaker zelf is 13. In de deurpanelen zit een soort koker die de originele speakers op zijn plaats houdt. Die rand van die koker drukt in de schuimrand die rondom de originele speaker zit. Hij had eerst een box ingebouw en hoorde een raar geluid. Op de plek waar voorheen de schuimrand zat, zat nu de daadwerkelijke rand (het woofertje) van de speaker en die trilde tegen het plastic aan.

Kortom, hij is langer bezig geweest.

Nu de boxen. Om heel eerlijk te zijn had ik er ietsje meer (bass) van verwacht. Het geluid is vele malen voller geworden en het klinkt stukken beter. De bass is ook toegenomen, maar neem je pas waar op een hoger volume.

Samengevat: ik ben tevreden en het geluid is stukken beter geworden, maar ik heb een voorgevoel nog niet helemaal klaar te zijn. Ik zoek een bass die je in de hele stoel voelt, die bijna op je borst drukt. Dat zou een mooie toevoeging zijn aan het mooie vollere geluid dat ik nu heb.

Is een woofer onder de stoel daarvoor de oplossing? Vind het moeilijk want voor sommigen is die woofer goed, terwijl ik het helemaal niets vind. Zouden de mensen met sub onder de stoel mijn vraag kunnen beantwoorden? Theomonika? Heb jij de bass die ik zou willen?

op de vraag of wij de bass hebben die jij zou willen

dat weet ik niet ik wij kunnen heel veel bass er in krijgen

maar hoe veel jij er in wil hebben ? maar je mag altijd een keer komen kijken en horen

Geplaatst

Dat klinkt positief. Ik doel op een bass zoals in mijn verhaal omschreven. Een altijd aanwezige "dreun" die je goed voelt d

Geplaatst

Dat klinkt positief. Ik doel op een bass zoals in mijn verhaal omschreven. Een altijd aanwezige "dreun" die je goed voelt d

die is er echt wel je kan de bass zelf want er zit een soort afstandbediening bij waarbij je de bass zelf kan regelen
Geplaatst

paneel bij de dealer bestellen? die leveren hem ook met pioneer radio dus ook met ander paneeltje :-)

edit: Deze dus

image_url-6823-1340139923.jpg

Zelfde paneel, zelfde kleurverschil... :) Ben benieuwd wat jouw dealer ervoor gevraagd heeft :)

Geplaatst

Je hebt er voor betaald, dus meenemen die hap

Geplaatst

@hitmark

Ik las dat je de pioneer sub gaat vervangen voor een andere? Wat is de reden hiervoor? Is die van Theomonika bijvoorbeeld beter?

Geplaatst

@hitmark

Ik las dat je de pioneer sub gaat vervangen voor een andere? Wat is de reden hiervoor? Is die van Theomonika bijvoorbeeld beter?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar ik heb net die sub besteld die nu ook via de dealer is te koop

Had jij die ook of heb je een andere

Heb er eigenlijk niet op gelet op de rio bijeenkomst heb het wel van een afstand gehoord

En toen klonk het goed

Geplaatst

@hitmark

Ik wil mijn versterker achterin hebben.En na jaren Pioneer gebruikt te hebben wil ik wel weer eens een andere sound.Ieder merk heeft zo z'n eigenschappen..Zo houd ik niet van JBL of ander amerikaans merk..Nu na een periode van Kenwood , Pioneer en jvc nu Europees gericht bezig..Het is net als thuis. japans klinkt beter met engelse speakers.En Duits met amerikaans..Nu dus Focal... Speakers heb ik al, nu nog een subje en later een versterker..

Geplaatst

Ja daar ben ik ook benieuwd naar ik heb net die sub besteld die nu ook via de dealer is te koop

Had jij die ook of heb je een andere

Heb er eigenlijk niet op gelet op de rio bijeenkomst heb het wel van een afstand gehoord

En toen klonk het goed

Ik had eers een clarion(heb ik nog ergens) en later een kenwood.toen een jvc en als laatst een pioneer.Nu wil ik een andere ik ga helemaal voor focal.

Geplaatst

Het gaat om wat jij?jullie mooi vinden klinken..

En om wat voor stijl muziek je draait.

House draait goed op bijv MTX , en R&B goed op JBL.

Ik draai veel rock , en soms een trans of hardstyle houseje

Had geen geld, dus kocht ik jvc, later upraden naar alles van kenwood..

Later meer te besteden over op alles van pioneer...

Wilde in de Kia voor alpine gaan, en viel voor focal.

De rust in de muziek en toch alles erin, bass-treble-mids..

Het was samen met een pioneer..love at first hearing.

Geplaatst

Heeft iemand een idee welke maat speakers er achter in een 3 deurs zitten? Ik weet niet hoe ik deze panelen los kan krijgen om te kijken welke maat het is... :no:

Geplaatst

alleen mijn vraag je hebt natuurlijk verschillende underseat woofers wat is nou eigenlijk goed en is het aan te sluiten op fabriek af navigatiesysteem ??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...