Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na alle berichten over de slechte geluidskwaliteit van de standaard radio maakte ik mij wat zorgen, maar nu de Rio is afgeleverd ben ik even met de instellingen gaan spelen en er is best een behoorlijk geluid uit te krijgen en is zeker niet slecht. Ook lees ik regelmatig dat het geluid via een usb stick slechter is dan via de ipod of bluetooth connectiviteit. Ik heb de nog niet geprobeerd om rechtstreeks met de iphone muziek af te spelen, maar moet zeggen dat het via de usb stick prima gaat. Ben al enorm tevreden met dat geluid (goed om te weten dat het wellicht nog beter kan), maar zoals gezegd om het geluid via USB stick slecht te noemen vind ik persoonlijk wat ver gaan. Met de powerbass en power treble aan en wat spelen met de verhouding bass treble naar persoonlijke smaak kom je een heel eind. Voor degenen die het zelf eens willen uitproberen kan ik de cd (bij mij dus op de usb stick :-) ) Music box van Mariah Carey aanraden die gebruik ik al jaren om het geluid van stereo torens en radio's te kunnen vergelijken en beoordelen. Muziek met stiltes hoge tonen, diepe bassen en mooie opbouw van gebruik van klanken. Nr. 6 is een hele mooie maar de rest van nummers eigenlijk ook wel. Mijn opmerkingen zijn niet bedoeld om afbreuk te doen aan de mening van anderen over de geluidskwaliteit, want het is tenslotte een mening. Ik wilde echter laten zien dat de standaard installatie wel in staat is een behoorlijk geluid te produceren.

• Like 2
Geplaatst

Ik heb sinds vrijdag een actieve subwoofer (die van de Kia site) laten monteren op de de standaard radio (wel jbl boxen al eerder er in gezet) en moet zeggen dat dit echt super klinkt! Tevens is het een mooi klein kastje wat tegen de zijwand van de kofferbak is gemonteerd. Wat een bass en geluid!

Geplaatst

Ik heb hem ook maar ik heb hem onder de pasagiers stoel gelegt dat scheeld weer ruimte in de achterbak

Volgens mij is het ook zo bedoeld dacht ik

En de afstands bediening onder de usb aansluiting in de midden console

En de bas is inderdaad geweldig uit zo een klein kastje had ik niet verwacht

Geplaatst

Xtra, komt dat even goed uit!!! :D

Als we binnenkort een xenon-om-inbouwdag hebben dan kan ik gelijk even naar je subje luisteren :)

Zodra ik wat meer geld over heb koop ik denk ik pilot pro setje bij onze kia leverancier (reeuwijk)

Echter heb ik soms toch nog twijfels over stotteringen, storingen, uitvalende lampen (etc.)

Waar kan ik die cancelers kopen trouwens?

Geplaatst

Net even bij een zaak in Ulft geweest waar men radio's en speakers in bouwt. Hij adviseerde het merk Focal en dan een compo set, dus speakers in de deuren met losse tweeters op het dashboard. Verder gekeken naar een 2 DIN radio van het merk Zenec. Heeft iemand hier ervaring mee??

Geplaatst

Aangezien mijn nieuwe speakers niet passen aan de achterzijde (3-deurs versie schijnt achter een andere maat te hebben) bied ik bij deze een set speakers te koop aan. Het gaat om de Pioneer TS-E1702i inclusief 2 signat montage ringen. Beide zijn aangeschaft bij Pim Tensen, speakers kosten daar € 79,- en de ringen € 11,-. Voor € 60 euro help ik een Kia rijder graag aan een beter geluid :). Speakers zitten nog ingepakt in de doos, is dus nooit wat mee gedaan, bon is aanwezig dus ook nog incl. garantie.

Geplaatst

Nee, blijkbaar zitten er achter in de 3-deurs versie van de Rio speakers met een afwijkende maat qua doorsnede. Ben helaas de maat vergeten. Deze speakers passen wel gewoon aan de voorzijde bij de 3-deurs versie en zowel voor als achter bij de 5-deurs Rio.

Geplaatst

Net even bij een zaak in Ulft geweest waar men radio's en speakers in bouwt. Hij adviseerde het merk Focal en dan een compo set, dus speakers in de deuren met losse tweeters op het dashboard. Verder gekeken naar een 2 DIN radio van het merk Zenec. Heeft iemand hier ervaring mee??

En laat je daar inbouwen? Ik heb daar mijn speakers ook laten inbouwen ;) Heb foto's in mijn eigen topic staan.

Geplaatst

En laat je daar inbouwen? Ik heb daar mijn speakers ook laten inbouwen ;) Heb foto's in mijn eigen topic staan.

Ja als de prijs goed is. Ken jij de merken die ik opnoem?? Welk topic??

Geplaatst

Ik heb bij mijn aflevering gelijk de standaard speakers voor de JBL vervangen (die hier eerder in het topic staan), maar ik vind het geluid nog steeds diep treurig. Ook na veel allerlei instellingen van de radio.

Nou ben ik niet van plan gelijk de originele radio te vervangen, dus ik vraag me af of er nog meer leden na vervanging van de speakers, er bijvoorbeeld nog een extra vesterker en/of subwoofer geplaatst hebben, en wat het resultaat was.

Ik zal zelf waarschijnlijk ook nog wel een lokale audioboer binnen stappen voor advies

Zet de fader eens naar alleen je voorste speakers en beoordeel het geluid dan nog eens.

DIe achter speakers verpesten de kwaliteit.

Geplaatst

Zet de fader eens naar alleen je voorste speakers en beoordeel het geluid dan nog eens.

Het is weliswaar beter met de JBL speakers en het klinkt mooi zuiver, maar echt een lekkere bass ontbreekt nog.

Geplaatst

Klopt, idd ook al geprobeerd en klonk al beter. Volgens de audioboer is het probleem ook dat die achterste speakers eigenlijk nu niet fungeren als achterste speakers, dat horen eigenlijk ander soort speakers te zijn.

Sowieso ben ik erachter gekomen dat de achterste speakers kraken / dof klinken / power missen, dus of er is iets niet goed gegaan met aanlsuiten, of 1 setje JBL speakers was niet goed.

Ben bang dat ik aan dit geluid niet kan gaan wennen. Maar alles opnieuw zoals ik wil gaat me denk ik zo'n 600-700 euro kosten. Vind dat wel een tik teveel geld.

Het merk wordt dan Rockford Fosgate. Misschien moet ik naar een iets goedkoper merk gaan kijken. Iemand tips?

Geplaatst

Even voorstellen ik ben cees nieuw op het form

mijn vraag : heeft iemand een aansluit schema van actieve subwoofer (die van de Kia site)TS-WX110A voor op de standaard radio

Geplaatst

Ik heb zo een sub maar wat wil je weten dan ???

Het aansluiten is een eitje je hebt een afstands bediening

Een constante en een geschakelde spaning een massa aansluiting

En ja dan je draden die je tussen je speakers in moet maken omdat de

Orginele radio geen tulpstekkers heeft dat is ook meteen het lastigste klusje

Geplaatst

dat wat je schrijft wil ik graag zien in een bedrading schema

gr cees

Geplaatst

Aangezien mijn nieuwe speakers niet passen aan de achterzijde (3-deurs versie schijnt achter een andere maat te hebben) bied ik bij deze een set speakers te koop aan. Het gaat om de Pioneer TS-E1702i inclusief 2 signat montage ringen. Beide zijn aangeschaft bij Pim Tensen, speakers kosten daar € 79,- en de ringen € 11,-. Voor € 60 euro help ik een Kia rijder graag aan een beter geluid :). Speakers zitten nog ingepakt in de doos, is dus nooit wat mee gedaan, bon is aanwezig dus ook nog incl. garantie.

Heb jij de kunststof panelen achter kunnen verwijderen? Ik heb zitten kijken, de plastic kapjes onder de achterbank los gehaald en een paar klemmetjes van het paneel los gekregen, maar alleen bij het raam. Verder krijg ik er geen beweging in...
Geplaatst

Hoi,

Vanochtend andere speakers in de voordeuren laten monteren bij AST in Borne. Heb gekozen voor pioneer ts-g1722i.

Geluid ten opzichte van de standaard speakers is erg verbeterd. Wat een verschil. Na de zomervakantie een subwoofer onder de stpel en voor mij is het geluid dan prima. Inbouw duurde 20 minuten. Ben voor nu erg tevreden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...