Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

alleen mijn vraag je hebt natuurlijk verschillende underseat woofers wat is nou eigenlijk goed en is het aan te sluiten op fabriek af navigatiesysteem ??

Hoeveel wil je spenderen, kijk rond op het internet, er is veel...Ieder merk heeft er wel één.

Geplaatst

@ hitmark,

Bedankt voor je antwoorden! Je wilt dus nu een andere om alles van 1 merk te hebben begrijp ik ;)

maar dat maakt de pioneer dus niet slecht, vraag is dus: hij gaf wel een goede dreun?

Waarom wil je er nu eentje achterin hebben? Is dat beter als klankkast?

Geplaatst

@ hitmark

Waarom wil je er nu eentje achterin hebben? Is dat beter als klankkast?

de pioneer was één ondersteuning voor de bassen, maar geen boembox.

Ik wil het juist uit de kofferbak en mijn versterker in de kofferbak

Wil je echt klappen, neem dan één basskist, en zet em idd in de kofferbak...

En nee, pioneer is zeker niet slecht.

Geplaatst

Iemand een idee of ik een verloop kabel boompje nodig hebt voor het aansluiten van me radio? Geen zin in dat ik dalijk heel t spul open heb liggen en er achter kom dat ik nog een verloopje moet hebben....

Geplaatst

als je nu een orgineele radio hebt heb je zeker een verloopje nodig naar de standaard din aansluiting

en als je stuurwiel bediening hebt moet je daar ook een verloopje voor hebben als de nieuwe radio dat ondersteund

Geplaatst

Ja, ik heb nog een interface van me stuurwiel bediening van me swift maar die past denk niet:( vandaag de dealer maar weer bellen voornzon verloop kabeltje dan

Geplaatst

Verloopje en interface besteld. Middenconsole naar de spuiter gebracht aangezien ik geen kleurverschil wil. Wordt die gewoon mooi hooglans zwart. De start en stop knop uitsparing zal ik gaan gebruiken voor me remote control voor me kickers ideaal! Heb meteen vandaag de pluskabel alvast gelegt en de tulpjes. Bijde liggen nu onder de bij-rijders stoel. Zaterdag gaat de stoel er uit om de versterker netjes te kunnen plaatsen. De pluskabel ligt volledig af geschermd via de linkerdorpol tot de stoel, daar gaat ie met de orginele kabelboom onder de vloerbedekking door. Onder het middenconsole onder de vloerbedenking naar de bijrijders stoel. 100% netjes en volledig geisoleerd en onzichtbaar.

Voorin bij de accu ook volledig oem look aangesloten. Ingewikkels met linnentape. Loopt meteen met de orgineel boom mee naar binnen. Kortom veel werk maar meer dan tevreden!

Gister nadat ik me rio opgehaald had ook meteen begonnen (L)

Leds in: binnenverlichting

Dashboard kastje

Kofferbak

Kenteken verlichting

Achteruitrij verlichting.

Planning:

Zaterdag: dvd speler inbouwen, versterker plaatsen, kicker kist aansluiten.

Xenon inbouwen

En op t gemakkie opZoek gaan naar 18inch

Geplaatst

Nou stoel zit er weer in, versterker ligt er onder en alles al helemaal klaar! Enkelt plug and play! Middenconsole is vandaag gespoten. Vanacht drogen en morgen kan ik hem halen! Begint al aardig op te schieten

Geplaatst

Omdat dat vervangings paneel een andere kleur is zoals je al in dit topic op div fotos was opgevallen. Nu wordt ie mooi hoogglans net als het stukje van de kachelknoppen

Geplaatst

ja sorry ik begreep het ff verkeerd ik dacht aan je midden console

maar jij bedoelde je radio console had het kunnen weten ben benieuwd

post ff een foto als het klaar is

Geplaatst

Hallo,

Sinds eind mei dit jaar bezitter geworden van een mooie nieuwe Kia RIo 1.1 CRDI UB plus pack 5 deurs met de nodige toeters en bellen. Zo ook met de Pioneer set type F930BT. Helaas zoals ik al min of meer had verwacht er komt geluid uit maar is van slechte kwaliteit. Slechte stemverstaanbaarheid enz. Via de EQ kom je ook niet echt veel verder dan behalve dat je het "laag" wat kan dempen wat de veroorzaker is van de ellende.

De Pioneer set zal goed zijn daar ligt het niet aan, maar wat een butt speakers zitten er in die auto. Tja, ze zitten erin maar klinken als een krant. Er moet ergens op bezuinigd worden.

Kan iemand mij vertellen wat de maatvoering is van die standaard speakers en heeft iemand ervaring met het vervangen van die standaard zooi. En met welke speakers ze zijn te vervangen. Ben zelf behoorlijk fan van JBL al ruim 40 jaar lang. Hoedenplank oplossing zit ik niet op te wachten evenals een oplosing met subs, subs zijn voor mij lap middelen en ze klinken voor geen meter bonken alleen maar.

Geplaatst

als je nou even de moeite neem om gewoon dit topic even door te bladeren had je het andwoord op al je vragen al gehad..

ook is het netjes om je eigen in de 1ste post even voor te stellen.. beetje jammer

bij deze welkom! en de maat van de speakers zoek je maar even op in dit topic het wordt wel 800x vermeld

Geplaatst

ja sorry ik begreep het ff verkeerd ik dacht aan je midden console

maar jij bedoelde je radio console had het kunnen weten ben benieuwd

post ff een foto als het klaar is

ja zal ik doen heb al div inbouw fotos van de versterker

Zal met het inbouwen van de radio ook wat fotos maken en die meteen in 1x op het forum gooien

Geplaatst

ja ik ben vergeten fotos te maken heb gisteren me speakers vervangen en er een kleine basboxje onder de stoel bij gezet

klinkt nu all heel veel beter

eind van de maand mischien een nieuwe radio bestellen als deze leverbaar word

word dus vervolgt

Geplaatst

ja ik ben vergeten fotos te maken heb gisteren me speakers vervangen en er een kleine basboxje onder de stoel bij gezet

klinkt nu all heel veel beter

eind van de maand mischien een nieuwe radio bestellen als deze leverbaar word

word dus vervolgt

netjes. ik twijfel nog enorm of ik me voorspeakers ook op de versterker ga zetten.

zie het eigenlijk niet zo zitten om weer speaker draden door die deur connectors heen te trekken en al dat gezeik

Geplaatst

dan is het draad veelste du.. heeft weinig zin joh :no:

eerst kijken wat de orginele doen met een normale h.u en volledig zonder bas

Geplaatst

ja dat zij ik al maar ach die nieuwe draden trekken doe je maar een keer als het goed is

dus dat kleine beetje werk extra valt dan weer in het niets

en het deur paneel weg halen dat duurt ook maar 2 minuten

Geplaatst

Deurpaneel is t werk ook niet, maar de kabels door de orginele stekkers heen voeren pff

Maar woofer er in, orgie speakers basvrij en fdst valt men100% mee man! Niet slecht!!

Andere vraag hoe hebben anderen dat bakje onder de enkel din gemonteerd

Geplaatst

dan is het draad veelste du.. heeft weinig zin joh :no:

eerst kijken wat de orginele doen met een normale h.u en volledig zonder bas

p

Draad te dun, ??? Hoeveel watt ga je aansturen dan???

Ok, je weet het vermogen van je speakers. De weerstand van je speakers moet op je speakers gedrukt staan of in je handleiding staan die je erbij hebt.

Rekenvoorbeeld.

Je speakers hebben een vermogen van 120 watt. en weerstand van 8 Ohm

Om de maximum stroom te berekenen heb je dus de formule nodig:

Stroom-quadraad is vermogen gedeeld door weerstand, dus:

I

2

= P / R

dus:

I

2

= 120 / 8

Dus

I

2

= 15

Wortel van 15 is pakweg 3,9.

Door je speakers gaat dus maximaal 3.9 Amp lopen. 0,75mm is goed voor 6 Amp, dus dat is dan meer dan voldoende.

Reken maar uit....met 4 ohm..

Geplaatst

Ik heb bij mijn aflevering gelijk de standaard speakers voor de JBL vervangen (die hier eerder in het topic staan), maar ik vind het geluid nog steeds diep treurig. Ook na veel allerlei instellingen van de radio.

Nou ben ik niet van plan gelijk de originele radio te vervangen, dus ik vraag me af of er nog meer leden na vervanging van de speakers, er bijvoorbeeld nog een extra vesterker en/of subwoofer geplaatst hebben, en wat het resultaat was.

Ik zal zelf waarschijnlijk ook nog wel een lokale audioboer binnen stappen voor advies

Geplaatst

Ik heb de orginele radio er op dag 2 al uit gepleurd. Kloote ding! Orgiele speakers gaan best hardt en zuiver zolang je bass er maar volledig afhaal is er niks aan de hand

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...