J-J Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 Zo, de kleur van dat paneel is wel heel erg anders dan de rest van het dashboard. Er was eerder al iemand die dat aangaf, maar ik had het nog niet zo opgemerkt als dat ik het nu zie. Quote
Sicco83 Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 Thanks Sicco, Nee dat lijkt zo, het zit echt precies op zijn plaats. http://img835.imageshack.us/img835/6306/rondjepioneer.jpg Haha, dat rondje is gewoon niet helemaal af, daardoor dacht ik dat het niet klopte Quote
michael25 Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 Zo, de kleur van dat paneel is wel heel erg anders dan de rest van het dashboard. Er was eerder al iemand die dat aangaf, maar ik had het nog niet zo opgemerkt als dat ik het nu zie. Mocht iemand dan ook een paneel weten zonder startknop en met een wat donkerdere kleur,... hou ik me van harte aanbevolen Heb ook gisteren een interface en lead kabel gekocht zodat ik mijn stuurwielbediening er op aan kan sluiten. Over 2 weken wordt mijn navigatiemodule Pioneer F220 aangesloten en zullen en de speakers achterin ingebouwd worden. Quote
RB- Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 paneel bij de dealer bestellen? die leveren hem ook met pioneer radio dus ook met ander paneeltje edit: Deze dus Quote
blackviper Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 Voor mensen die iets minder knaken hebben voor een installatie Quote
Remko .me Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 Ik had die inbouw navi in mijn Venga! Megafijn ding.. niks dan lof over. Quote
blackviper Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 Die heb ik er nu ook in zitten.. Waarom heb je die in godsnaam niet uit je venga gehaald en in je Rio gezet/laten zetten?? Was je die standaard crap tenminste kwijt geweest. Had je de standaard radio van de Venga niet meer dan? Want volgens mij bouwen ze dit bij de dealer pas in en niet fabriek af. Dus zou je je originele spullen terug moeten krijgen. (heb ik hier ook liggen voor de rio.) Edit: Op je foto's is dat niet de .....? want hij lijkt niet op de F930.. Scherm is breder en knoppen zijn anders.. Quote
Remko .me Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 Heb er toen 800 euro voor terug gekregen en mocht deze voor 200 euro; is ook inbouw want dat werkt volledig met je auto. Geluid vind ik nog wel prima, standaard radio vond ik wel zijn charmes hebben en als ik heel eerlijk ben (nu we dat toch zijn) vind ik de Rio niet mooi met navigatie die achteraf is ingebouwd, niet zoals bij de Venga (zie mijn foto's hierboven). Daarbij komt nog iets, heb heel veel gelazer met inbouwen gehad dat alles was beschadigd.. dus voor mij was de keuze vrij snel gemaakt. Quote
blackviper Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 @remko Ik vind het nog wel redelijk goed ingebouwd bij de Rio..Het oogt wat mooier in de Venga omdat het dashboard ook rond loopt naar beneden. In de Rio is alles is meer rechter. Maar het verschil qua geluid maakt zoveel goed Maar dat is mijn mening. Quote
Remko .me Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 @remko Ik vind het nog wel redelijk goed ingebouwd bij de Rio..Het oogt wat mooier in de Venga omdat het dashboard ook rond loopt naar beneden. In de Rio is alles is meer rechter. Maar het verschil qua geluid maakt zoveel goed Maar dat is mijn mening. Vind ik ook wel. Maar luister jij wel eens muziek vanaf USB? Dat klinkt al veel beter en gewoon een lekkere bass. Ik heb alles dan ook echt afgestemd op de radio qua afstellingen.. radio is inderdaad minder. Quote
blackviper Geplaatst 20 Juni, 2012 Geplaatst 20 Juni, 2012 @Remko Nee geen usb stick maar ipod (control via usb geluid via aux met de bijgeleverde kabel) 80% van de tijd Ipod 15% sdcard en 5% radio.. Valt mij wel op (zowel bij de standaard HU als bij de Pioneer HU) dat geluid afgespeeld via de Ipod veeel beter klinkt als van de SDCard. En dan heb ik het over het zelfde album, zelfde files. Via Itunes op de Ipod gezet en zo op de SDCard. Dus luister liever vanaf de Ipod. Quote
Demoniac Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 @Remko Nee geen usb stick maar ipod (control via usb geluid via aux met de bijgeleverde kabel) 80% van de tijd Ipod 15% sdcard en 5% radio.. Valt mij wel op (zowel bij de standaard HU als bij de Pioneer HU) dat geluid afgespeeld via de Ipod veeel beter klinkt als van de SDCard. En dan heb ik het over het zelfde album, zelfde files. Via Itunes op de Ipod gezet en zo op de SDCard. Dus luister liever vanaf de Ipod. Dan staat de equalizer van je Ipod anders afgesteld ofzo, vanaf SD-card hoor je de muziek zoals het is, via AUX stuur je een analoog signaal naar de radio. Afgelopen weekend had ik een Picanto te leen en had ik mijn telefoon via AUX op de radio aangesloten, dat klonk alsof het in het toilet werd afgespeeld, heel dof en rommelig. En ik moest de radio op volume 30 zetten, terwijl voor FM het volume maar de helft zo hard hoefde. (telefoon gaat niet zo hard blijkbaar) En dat is niet leuk als je dan van AUX weer naar FM omschakelt Quote
blackviper Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 @Demoniac. Ik heb geen equalizer settings in mijn ipod staan. Enige wat ik nog kan bedenken dat Itunes iets met de nummers doet Overigens heb ik bij mijn HU de equalizer ook flat staan, geen loudness aan of andere extra zaken puur alleen de speaker icm subwoofer. Het lijkt erop dat via de SDcard de volledige bitrate niet te gebruiken is. Als ik bijvoorbeeld dezelfde mp2 op 320 of 190 heb op de sdcard hoor ik geen verschil terwijl diezelfde bitrates vanaf de ipod wel degelijk verschil op leveren. Vermoedelijk zal itunes iets doen met optimalisatie of waardoor dit beter tot zijn recht komt. Ik luister iig liever via de ipod dan via SD. Quote
mcbeef Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Leuk filmpje van die poorboys audio mod. Wil ik ook in m'n rio Quote
Baggio Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Even een vraagje, ik heb mijn basstube uit mijn vorige auto verkocht en wil graag in mijn nieuwe Rio de speakers vervangen door dit type http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.10&ARTNR=429258 Is er iemand die dit al heeft gedaan in combinatie met de standaard radio? Is er iemand in de buurt van Hoorn waar ik even kan luisteren? Is het gemakkelijk zelf te doen deze operatie? Ik hoor het wel. Gr. Roberto Quote
xtra40 Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 volgens mij heeft het halve forum die speakers er in gemonteerd van correct heb ze live gehoord in een rio met een kleine sub onder de stoel er bij klonk erg goed Quote
Baggio Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Met de standaard radio? Heb jij ze er ook in, is het monteren gemakkelijk te doen? Welke sub gebruiken ze voor onder de stoel? Ben erg benieuwd. Quote
xtra40 Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 dat was met de standaard radio weet niet exact welke sub er onder de stoel lag maar dat kunnen we hem wel vragen heb wel speakers in besteling staan een een sub voor onder de stoel maar weet niet wanneer het gelevert gaat worden Quote
J-J Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Ik heb die er ook in, zonder sub en vind de bass voldoende. Het punt met de standaard HU is dat de achterste speakers niet de full range tonen krijgen zoals aan de voorkant het geval is. Dus als je het geluid 100% op de voorste speakers zet heb je "prachtig" geluid, maar hoe meer je de fader naar achteren zet hoe minder de overall kwaliteit wordt. Quote
bigmac Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Het punt met de standaard HU is dat de achterste speakers niet de full range tonen krijgen zoals aan de voorkant het geval is. Dus als je het geluid 100% op de voorste speakers zet heb je "prachtig" geluid Als je dus de achterspeakers doorlust naar de aansluiting van de voorspeakers, heb je voor en achter mooi geluid, maar geen fader-functie meer? Quote
KIa-Niels Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Heeft iemand al de Pioneer actieve-subwoofer kit er in laten zetten bij de dealer voor €309,- ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.