RB- Geplaatst 29 Juli, 2012 Geplaatst 29 Juli, 2012 Aangezien mijn nieuwe speakers niet passen aan de achterzijde (3-deurs versie schijnt achter een andere maat te hebben) bied ik bij deze een set speakers te koop aan. Het gaat om de Pioneer TS-E1702i inclusief 2 signat montage ringen. Beide zijn aangeschaft bij Pim Tensen, speakers kosten daar € 79,- en de ringen € 11,-. Voor € 60 euro help ik een Kia rijder graag aan een beter geluid . Speakers zitten nog ingepakt in de doos, is dus nooit wat mee gedaan, bon is aanwezig dus ook nog incl. garantie. Intresse.. Doe is foto van t spul Quote
cees Geplaatst 29 Juli, 2012 Geplaatst 29 Juli, 2012 is er iemand die foto's heeft van de aansluiting radio naar subwoofer TS-WX110A bedankt alvast Quote
cees Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 ik zie hier in deze topic dat veel KIA Rio rijders de standaard radio vervangen hebben mijn vraag : is het mogelijk om een foto te krijgen van de achterkant van de standaard radio gr cees Quote
xtra40 Geplaatst 8 Augustus, 2012 Geplaatst 8 Augustus, 2012 ik zie hier in deze topic dat veel KIA Rio rijders de standaard radio vervangen hebben mijn vraag : is het mogelijk om een foto te krijgen van de achterkant van de standaard radio gr cees deze ?? Quote
snellejelle1985 Geplaatst 9 Augustus, 2012 Geplaatst 9 Augustus, 2012 thnx xtra40! die wilde ik ook wel eens zien Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 9 Augustus, 2012 Geplaatst 9 Augustus, 2012 Heeft iemand met het "fabrieks" Navigation Pack aan boord al uitgevonden of daar een pre-out en/of subwoofer-out op zit ? Ik vind het geluid van dit audio systeem (dus met die extra tweeters in de raamstijlen) nog steeds beneden de maat en ik wil bij RMR in Soest onder meer de speakers laten upgraden naar iets beters. Omdat ik merk dat ook het volume te kort schiet zal er misschien een extra versterker nodig zijn. En in ieder geval een compacte subwoofer... Quote
Sluuz Geplaatst 15 Augustus, 2012 Geplaatst 15 Augustus, 2012 Kan iemand beschrijven (liefst met foto's) hoe je de standaard radio verwijdert? Dus ook met het paneel erbij. Quote
RB- Geplaatst 15 Augustus, 2012 Geplaatst 15 Augustus, 2012 Ja dat kan ik. Maar ik denk dat extra het kan vertellen met een foto plan. Das wat duidelijker Quote
xtra40 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Kan iemand beschrijven (liefst met foto's) hoe je de standaard radio verwijdert? Dus ook met het paneel erbij. Zal even kijken of ik wat fotos kan maken als ik binnen kort een radio ga vervangen van een rio En dat zit er aan te komen Of je moet je als vrijwiliger opgeven Je woond niet zo ver weg dus je mag ook langs komen Quote
Sluuz Geplaatst 16 Augustus, 2012 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Ik wil me best als vrijwilliger opgeven, echter ga ik morgen eerst op vakantie. Daarna ga ik die radio bestellen, weekje wachten tot hij binnenkomt en dan zal ik even contact opnemen . Maarre, van Zoetermeer naar Edam is toch nog een uur (en wat wil je ervoor hebben?) Quote
xtra40 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Geen probleem laat me anders maar via een PB weten wanneer Kosten zijn dat jij het gebak meeneemt hahahahaahh Nee hoor ik en me broer vinden het gewoon leuk om te doen en Andere mede forum leden te helpen in de vorm van inbouw dagen of via privé Inbouw dag Quote
Urbanfoto Geplaatst 16 Augustus, 2012 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Ik ben net mijn inbouwkader gaan halen voor de Rio die nog in de garage staat. Er staat ook iets in het foldertje dat je klipjes zou moeten afbreken van de nieuwe kader??? Misschien ben je het door de drukte ook men pm vraagje vergeten xtra40? Quote
xtra40 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Geplaatst 16 Augustus, 2012 Ik ben net mijn inbouwkader gaan halen voor de Rio die nog in de garage staat. Er staat ook iets in het foldertje dat je klipjes zou moeten afbreken van de nieuwe kader??? Misschien ben je het door de drukte ook men pm vraagje vergeten xtra40? heb het wel gezien maar ben eigenlijk vergeten te melden dat ik je vraag niet helemaal begreep sorry maar je hoeft niks af te breken hoor Quote
Urbanfoto Geplaatst 25 Augustus, 2012 Geplaatst 25 Augustus, 2012 Bijmij staat er een Pioneer radio nu in de tweeters in de stijlen werken niet :'(. De fiche die ik gevonden had geeft enkel een aansluiting voor de 4 boxen in de wagen. Dan een ander vraagje voor de mensen die reeds een versterker achterin de kofferbak hebben : Waar hebben jullie die op gemonteerd? De achterbank is geen optie volgens de dealer omwille dat er ronde buisjes in de achterbank zou den zitten. En zelf zie ik de zijkanten niet zitten omwille van gatjes. Quote
Stevie Geplaatst 25 Augustus, 2012 Geplaatst 25 Augustus, 2012 Iemand een idee waar je in de buurt van Groningen je speakers kan laten vervangen? Na het lezen van dit topic schijnt slechts het vervangen van de front speakers naar bv de Pioneer ts-g1722i al een enorme vooruitgang te zijn en de installatie duurt slechts 20 minuten. Het topic is niet meer door te spitten om te checken of deze vraag al eerder is gesteld, dus neem het me niet kwalijk als het antwoord hier al reeds was gegeven in dit topic... Quote
xtra40 Geplaatst 25 Augustus, 2012 Geplaatst 25 Augustus, 2012 en wat voor wagen zou dit om gaan ????? Quote
Ceesie15 Geplaatst 25 Augustus, 2012 Geplaatst 25 Augustus, 2012 De topic is zoooo lang en ik heb zo'n 20 pagina's gelezen wil toch maar even een vraag stellen waar ik mee zit. Wat is de maximale inbouw diepte Zou ik ondering de deur woofers en boven in de deur tweeters monteren? of zal ik een tweeweg of drieweg speakers onderin met als toevoeging boven in de deur tweeters. En zal ik dit voor alle vier de deuren doen of voor alleen de voorportieren. Wat is jullie mening hierover? En klopt het dat er verschillende maten tussen de voor en achterportieren zijn? ik lees dat er voorin standaard 13 cm in zit maar wat is het maximale 16 of17cm? en wat zijn ze in de achterportieren? Cees. Quote
Stevie Geplaatst 27 Augustus, 2012 Geplaatst 27 Augustus, 2012 en wat voor wagen zou dit om gaan ????? KIa Rio 2012 uiteraard Quote
Ceesie15 Geplaatst 27 Augustus, 2012 Geplaatst 27 Augustus, 2012 Inderdaad Kia rio 2012 met super pack pakket zonder navigatie. Deze stond in de showroom en ik dacht, laat ik deze maar nemen en niet wachten op een nieuwe zending. Bij nader inzien kon ik toch maar beter wachten een een paar centen meer uitgeven en ik was klaar geweest. Maar ja dat is altijd achteraf. Quote
jvoord Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Hey mede rio rijders, over twee weken wordt mn Rio'tje geleverd en ben mij vast aan het oriënteren op het gebied van de audio. Bij de proefrit was ik er al snel uit dat hier wat aan moest gebeuren. Nu heb ik al gelezen dat de speakermaat voor 16,5 cm is, maar heb ook gelezen dat in het geval van een driedeurs de maat achter anders is. Weet iemand misschien wat daar de maat is? Alvast bedankt! Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Vandaag langs geweest bij RMR in Soest voor het doorspreken van een upgrade v/d audio in mijn Rio 1.2 met Navigation pack. Het plan is als volgt: - aan de head unit wordt een Helix P.DSP aangesloten. Daarin kan de acoustiek van de auto worden gecompenseerd (via uitgebreide grafische software op een laptop) - daaraan een Mosconi 120.4 versterker , 2x 120W naar de voorspeakers en 2x 120Watt naar de dubbele subwoofer - voorspeakers worden vervangen voor de Helix P236P (mid/laag en losse tweeter) - Subwoofer komt in de achterbak en is wegneembaar, dit is de PP7W met 2 woofers/dubbele spoelen. - achterspeakers worden niet meer gebruikt - bitumen in de voordeuren voor de demping - Remote control voor de sub Heeft iemand met ervaring nog tips ? is bovenstaande een goed plan? En na inbouw hou ik jullie op de hoogte van het resultaat. Quote
snellejelle1985 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 nix aan toe te voegen ben benieuwd naar het resultaat!!!!! Quote
blackviper Geplaatst 28 Augustus, 2012 Geplaatst 28 Augustus, 2012 Hou je de standaard HU? Zo ja, Waarom de keuze voor een composer ipv een andere hu? Op een andere HU kan je de equalizers nog verander per soort muziek. Hoe ga je dat straks doen met je Helix daar zal je de settings via SD card of via usb moeten veranderen. Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 29 Augustus, 2012 Geplaatst 29 Augustus, 2012 Hou je de standaard HU? Zo ja, Waarom de keuze voor een composer ipv een andere hu? Op een andere HU kan je de equalizers nog verander per soort muziek. Hoe ga je dat straks doen met je Helix daar zal je de settings via SD card of via usb moeten veranderen. De head unit is de Kia "Navigation Pack" en die wil ik niet vervangen. Dat systeem doet voor 90% wat ik wil (bluetooth werkt prima, navigatie is wel OK, bediening is erg prettig) maar het geluid valt me tegen. Vandaar de upgrade met DSP, versterker en speakers. Wanneer de DSP is ingesteld op de akoestiek van de auto ga ik er niet meer mee knoeien, ik ben niet iemand die al rijdend per muzieksoort een equalizer ga afstellen. de DSP is er echt ter compensatie van de tekortkomingen in de akoestiek die een auto nou eenmaal heeft. Het enige wat ik dan nog wil regelen is de bas, vandaar de RTC op de sub omdat ik merk dat er veel verschil in bas zit tussen diverse tracks van de iPod die meestal op shuffle staat. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.