Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook ik ben erg benieuwd naar het resultaat van 'Sluuz' z'n ombouw! Hoop dat het slechte geluid met alleen goede speakers opgelost is ipv van alles te moeten vervangen.

Tja dat is natuurlijk wel moeilijk te concluderen. Ik kan het vanmiddag gaan meemaken, maar mijn gehoor is niet hetzelfde als die van jou. Het kan zijn dat ik het geluid dadelijk geweldig vind, maar dat jij het eigenlijk nog steeds ondermaats zou vinden.

Maar goed, ik zal vanavond mijn bevindingen hier neerzetten.

Geplaatst

Kreeg om half 4 een belletje dat hij klaar was. Zit nu nog op mijn werk en dan naar huis, sleutel halen en daar gaan ophalen.

Zal dus pas vanaf een uurtje of 9 a 10 een berichtje kunnen posten over hoe en wat :)

Geplaatst

Ik ben vanmiddag bij de dealer geweest en deed een zeer zeer prettige ontdekking.

Er stond een Demo Rio met een pioneer systeem ingebouwd. Niet de f930BT maar de goedkopere op de accessoirelijst.

Ik heb gevraagd of ik de radio even mocht uitproberen en heb samen met de monteur wat opties van het systeem bekeken en heb geluisterd naar de geluidskwaliteit.

In deze rio zaten de standaard boxen, maar jongens; het geluid is zoooooooveeel beter.

Met name de bas was vele malen beter dan bij de normale HU. Ik stond hier best van te kijken en vond het toch nog wel goed klinken. Ik heb mijn originele HU op de best mogelijke opties ingesteld (naar mijn mening) en dit overtrof het nu al bij verre, terwijl ik hoofdzakelijk alleen even naar bass functies had gekeken.

Ik was in ieder geval aangenaam verrast en had niet verwacht dat de boxen het aankonden.

Geplaatst

Nou het zit er allemaal in!

Gladen RS 165 voorin met de tweeters in de deurpanelen. Achterin Gladen RC 165.

Alles op de normale standaard HU zonder versterkers of subwoofer.

In een woord: super! Dingen gaan knalhard en blijven erg zuiver zonder vervormen! De deuren zijn beplakt met dempmateriaal waardoor hij lekker kan dreunen zonder dat alles gaat trillen.

Ook complimenten voor de montage, erg mooi ingebouwd.

• Like 1
Geplaatst

In een woord: super! Dingen gaan knalhard en blijven erg zuiver zonder vervormen! De deuren zijn beplakt met dempmateriaal waardoor hij lekker kan dreunen zonder dat alles gaat trillen.

Foto's!!!
Geplaatst

Goed nieuws.... Toppie !.

Geplaatst

Het enige waar ik fotos van kan plaatsen is de tweeter, zal t nog ff doen als ik er weer in zit

Geplaatst

en wat voor speakers laat je er dan in zetten Robin?

Ik heb de JBL

GTO6528S hier liggen.

Goed om te horen over de ervaring van Sluuz. Hoeven we dus niet per se alles te vervangen.

Geplaatst

Ik heb de JBL

GTO6528S hier liggen.

Goed om te horen over de ervaring van Sluuz. Hoeven we dus niet per se alles te vervangen.

Nee ik ben tevreden met deze setup. Maar als je het bericht van RioTom en die van mij samenvat, kom je tot de conclusie dat nieuwe speakers + nieuwe HU een nog beter resultaat geeft. Alleen heb ik geen +- 1000 euro over voor een nieuwe HU :)

Geplaatst

Mooi weggewerkt inderdaad!!

Goed om te horen dat er met alleen speakers vervangen toch nog een aardige winst te pakken is :)

Morgen mogen wij onze rio ophalen en dan ga ik me ooks orienteren op het vervangen van de speakers.

Geplaatst

Ik ben vanmiddag bij de dealer geweest en deed een zeer zeer prettige ontdekking.

Er stond een Demo Rio met een pioneer systeem ingebouwd. Niet de f930BT maar de goedkopere op de accessoirelijst.

Ik heb gevraagd of ik de radio even mocht uitproberen en heb samen met de monteur wat opties van het systeem bekeken en heb geluisterd naar de geluidskwaliteit.

In deze rio zaten de standaard boxen, maar jongens; het geluid is zoooooooveeel beter.

Met name de bas was vele malen beter dan bij de normale HU. Ik stond hier best van te kijken en vond het toch nog wel goed klinken. Ik heb mijn originele HU op de best mogelijke opties ingesteld (naar mijn mening) en dit overtrof het nu al bij verre, terwijl ik hoofdzakelijk alleen even naar bass functies had gekeken.

Ik was in ieder geval aangenaam verrast en had niet verwacht dat de boxen het aankonden.

welk model is dat dan ,sta er ook voor om te wisselen in dit geval scheeld dat weer centjes
Geplaatst

welk model is dat dan ,sta er ook voor om te wisselen in dit geval scheeld dat weer centjes

Ik denk dat dat de f320 is

pioneer-avic-f320.jpg

Geplaatst

Mooie plek man die tweeters ;)

Duidelijk! Veel mooier dan de plek waar ze bij jou zitten! ;)

• Like 1
Geplaatst

zal wel de Gspot zijn denk ik blackviper...de meest makkelijke qua montage en geluid. als je het beide bij goede bedrijven hebt gedaan( en dat geloof ik wel) zou de plek waar ze zitten denk ik niet veel moeten verschillen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...