Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

LoL ;)

Had je de fotos laten zien als referentie daar ofzo? ;)

Had eerst aan ze gevraagd om bij Kia Nederland te informeren naar de originale A-stijlen met tweetervoorbereidingen. Kia liet 2 weken op zich wachten (kansloos), dus toen maar jouw foto's laten zien en dat leek hen ook de beste plek als alternatief :).

Die Pioneer zonder navigatie is best interessant trouwens!

Geplaatst

Had eerst aan ze gevraagd om bij Kia Nederland te informeren naar de originale A-stijlen met tweetervoorbereidingen. Kia liet 2 weken op zich wachten (kansloos), dus toen maar jouw foto's laten zien en dat leek hen ook de beste plek als alternatief :).

Die Pioneer zonder navigatie is best interessant trouwens!

Die prjis wordt je ook niet vrolijk van hoor is 85 euro ex btw per stuk..

Geplaatst

Die prjis wordt je ook niet vrolijk van hoor is 85 euro ex btw per stuk..

Ik heb zojuist tehoren gekregen dat het 25e ps is.Beetje raar
Geplaatst

Ik heb zojuist tehoren gekregen dat het 25e ps is.Beetje raar

klopt dat is degene zonder tweeter. Er staan verkeerde artikelnummers in pc / boekjes. Deze had mijn dealer ook vermeld en dus besteld. Echter toen het binnenkwam was het zonder tweeter. Na wat overleg met Kia bleek het een ander artikelnummer te moeten zijn voor diegene met tweeters en deze kosten dus 85 ex btw.

Geplaatst

klopt dat is degene zonder tweeter. Er staan verkeerde artikelnummers in pc / boekjes. Deze had mijn dealer ook vermeld en dus besteld. Echter toen het binnenkwam was het zonder tweeter. Na wat overleg met Kia bleek het een ander artikelnummer te moeten zijn voor diegene met tweeters en deze kosten dus 85 ex btw.

Weet je toevallig wat dat artikelnummer is?
Geplaatst

Er staat bij dat hij is voorbereid op stuurbediening. Lijkt me kwestie van kabeltje op de juiste plek aansluiten?

Geplaatst

Mijn auto staat op de agende voor komende woensdag bij de Automat in Deventer.

Had elders in Deventer een offerte opgevraagd, die op €270,- uit kwam en daarmee naar de Automat gegaan.

Gevraagd wat het bij hun zal kosten, rekenden 6 uur a €50, dus €300 (inclusief materiaal.)

Reeds ontvangen offerte van concurrent onder de neus gelegd en nu worden ze ingebouwd voor €225,-.

• Like 1
Geplaatst

Kunnen die ook los? Zo ja zou ik ze hoger laten plaatsen.. Anders blijft het zo onderin hangen.

Kunnen niet los. Althans dat kan vast wel, maar dan doen ze het niet meer.

Ik heb geen zin in gaten in mijn portieren ;)

Auto staat nu bij de Automat. Kan hem over een paar uurtjes ophalen.

Geplaatst

De JBL speakers zitten erin. Geluidskwaliteit is een stuk helderder, voller en vervormd niet.

De originele speakers lijken wel van papier mache gemaakt. :)

Wel is mij verteld dat de speakers met de huidige HU slechts de helft van het vermogen gebruiken.

De HU levert zo'n 20 a 25 Watt, terwijl de speakers 55 Watt kunnen hebben.

Advies is om ook de portieren te voorzien van Dynamat dempingsmateriaal om resonatie te voorkomen van de deurpanelen.

Er is ook een goedkopere variant van het merk Silent Coat. Dit bevorderd ook zeker de geluidskwaliteit.

Geplaatst

De JBL speakers zitten erin. Geluidskwaliteit is een stuk helderder, voller en vervormd niet.

De originele speakers lijken wel van papier mache gemaakt. :)

Wel is mij verteld dat de speakers met de huidige HU slechts de helft van het vermogen gebruiken.

De HU levert zo'n 20 a 25 Watt, terwijl de speakers 55 Watt kunnen hebben.

Advies is om ook de portieren te voorzien van Dynamat dempingsmateriaal om resonatie te voorkomen van de deurpanelen.

Er is ook een goedkopere variant van het merk Silent Coat. Dit bevorderd ook zeker de geluidskwaliteit.

Weet je toevallig hoeveel Ohm de speakers en HU zijn?

Geplaatst

Ja, ze hebben dus niet de HU bijvoorbeeld ook voor 4 ohm gemaakt maar de speakers 8 ohm waardoor je de helft van het vermogen hebt?

Dan zou je namelijk ook meer vermogen hebben als je nieuwe 4 ohm speakers plaatst.

Zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar was daar even benieuwd naar.

• 2 weken later...
Geplaatst

Omdat ik net zoals vele hier ook niet tevreden was met het geluid van de audio-installatie van de Rio,

ben ik laatst bij de plaatselijke audio boer/inbouw-center binnengelopen.

Ik eerste instantie wou ik alleen de boxen vervangen, maar dat werd me afgeraden omdat ik dan nooit het

gewenste resultaat zou behalen. Mede doordat ik de HU ook niet wou vervangen. Ze adviseerde me de speakers

te vervangen voor speakers met losse tweeters.Tevens zou er ook een versterker met een subwoofer in moeten.

Omdat ik eigenlijk geen poespas meer wou in de kofferbak heb ik ook gevraagd voor een subwoofer die eventueel

onder de bestuurders/bijrijders stoel kon (had dat ergens gelezen in dit topic). Dit werd met ook afgeraden

omdat die kwa geluid stukke minder zou zijn en er kwa prijs niet veel verschil in zit met een woofer in de

kofferbak. De versterker zou netjes onder de bodem van de kofferbak, langs het reservewiel, weggewerkt kunnen

worden. Omdat ze natuurlijk veel ervaring hebben en pas een Rio onder handen hadden genomen ben ik na

een prijs afgesproken te hebben accoord gegaan met deze ombouw.

Vandaag was dan de grote dag.

Ze hebben het volgende erin gezet:

- 2x Audio System speakers+tweeters R165 ( http://www.audio-system.de/lautsprecher_r_series_r_165.php )

- 1x Audio System subwoofer HX 08 SQ G ( http://www.audio-system.de/lautsprecher_hx_series_hx_08_sq_g.php )

- 1x Gladen versterker RS100c4 ( http://www.gladen.de/endstufen.html )

- diverse matrialen zoals kabels, matten voor de deurpanelen, mdf ringen, zekering, enzovoort.

Ze hebben me ook nog een subwoofer laten horen die plat is en tegen de achterbank geschroefd kon worden

maar die klonk wat minder mooi dus heb ik toch voor een klein kistje gekozen. Deze is er ook makkelijker

uit te halen mocht het nodig zijn. De versterker is nu 4 kanaals ( zou eerst eigenlijk alleen de voorspeakers

vervangen) maar om ook het vermogen van de achterspeakerste gebruiken moet er eigenlijk een 6 kanaals versterker

in. Maar dit kon ik nog altijd laten doen en deze ruilen ze dan gewoon in tegen de aankoopsprijs omdat hij toch

niets te lijden heeft onder de bodem van de kofferbak.

Hier een paar foto's die ze bij www.strijbos-inbouwcenter.nl gemaakt hebben:

http://pipke1978.nl.picturepush.com/album/208383/p-Audio-auto.html

Ben erg tevreden met het eindresultaat.

Klinkt goed en alles netjes ingebouwd.

Pipke.

Geplaatst

Ziet er mooi en netjes afgewerkt uit!

Wellicht dat ik het in de toekomst toch ook nog ga uitbreiden met een versterker en sub, om er nog meer uit te halen.

Op dit moment heeft het geld wat andere prioriteiten :)

Geplaatst

Is het mogelijk om de standaard HU te vervangen voor een 2 din HU? Ik zou wel graag een mooi systeem willen hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...