Sluuz Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 LoL Had je de fotos laten zien als referentie daar ofzo? Had eerst aan ze gevraagd om bij Kia Nederland te informeren naar de originale A-stijlen met tweetervoorbereidingen. Kia liet 2 weken op zich wachten (kansloos), dus toen maar jouw foto's laten zien en dat leek hen ook de beste plek als alternatief . Die Pioneer zonder navigatie is best interessant trouwens! Quote
blackviper Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Had eerst aan ze gevraagd om bij Kia Nederland te informeren naar de originale A-stijlen met tweetervoorbereidingen. Kia liet 2 weken op zich wachten (kansloos), dus toen maar jouw foto's laten zien en dat leek hen ook de beste plek als alternatief . Die Pioneer zonder navigatie is best interessant trouwens! Die prjis wordt je ook niet vrolijk van hoor is 85 euro ex btw per stuk.. Quote
Fedde1980 Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Die prjis wordt je ook niet vrolijk van hoor is 85 euro ex btw per stuk.. Ik heb zojuist tehoren gekregen dat het 25e ps is.Beetje raar Quote
blackviper Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik heb zojuist tehoren gekregen dat het 25e ps is.Beetje raar klopt dat is degene zonder tweeter. Er staan verkeerde artikelnummers in pc / boekjes. Deze had mijn dealer ook vermeld en dus besteld. Echter toen het binnenkwam was het zonder tweeter. Na wat overleg met Kia bleek het een ander artikelnummer te moeten zijn voor diegene met tweeters en deze kosten dus 85 ex btw. Quote
Sluuz Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Maar zit daar dan een tweeter in, of is het alleen met het "tweeter-gat"? Quote
Fedde1980 Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 klopt dat is degene zonder tweeter. Er staan verkeerde artikelnummers in pc / boekjes. Deze had mijn dealer ook vermeld en dus besteld. Echter toen het binnenkwam was het zonder tweeter. Na wat overleg met Kia bleek het een ander artikelnummer te moeten zijn voor diegene met tweeters en deze kosten dus 85 ex btw. Weet je toevallig wat dat artikelnummer is? Quote
blackviper Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Maar zit daar dan een tweeter in, of is het alleen met het "tweeter-gat"? Ja daar zit al een tweeter in idd. Weet je toevallig wat dat artikelnummer is? Nee geen idee.. Quote
J-J Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 http://www.cyber-sel...vd-p-37971.html heb je iets meer aan ,,denk ik Dat ziet er leuk uit, maar dan zullen alle knoppen op je stuur zeker niet meer werken. Quote
Sluuz Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Er staat bij dat hij is voorbereid op stuurbediening. Lijkt me kwestie van kabeltje op de juiste plek aansluiten? Quote
robinbroekhuis Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Mijn auto staat op de agende voor komende woensdag bij de Automat in Deventer. Had elders in Deventer een offerte opgevraagd, die op €270,- uit kwam en daarmee naar de Automat gegaan. Gevraagd wat het bij hun zal kosten, rekenden 6 uur a €50, dus €300 (inclusief materiaal.) Reeds ontvangen offerte van concurrent onder de neus gelegd en nu worden ze ingebouwd voor €225,-. 1 Quote
robinbroekhuis Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Wat bouwen ze dan precies in? Speakers in alle 4 de deurpanelen, pasringen op maat gemaakt, dempingsmateriaal en netjes afgewerkt! Quote
blackviper Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Speakers in alle 4 de deurpanelen, pasringen op maat gemaakt, dempingsmateriaal en netjes afgewerkt! geen tweeters? Quote
robinbroekhuis Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Nee, in geen tweeters? In de JBL speakers zitten tweeters 'ingebouwd'. De zogeheten My-Ti-tweeters. Kijk ook maar op http://www.jbl.nl/product-detail-gto-12082/gto6528s.html Quote
blackviper Geplaatst 27 April, 2012 Geplaatst 27 April, 2012 Nee, in In de JBL speakers zitten tweeters 'ingebouwd'. De zogeheten My-Ti-tweeters. Kijk ook maar op http://www.jbl.nl/pr...2/gto6528s.html Kunnen die ook los? Zo ja zou ik ze hoger laten plaatsen.. Anders blijft het zo onderin hangen. Quote
robinbroekhuis Geplaatst 2 Mei, 2012 Geplaatst 2 Mei, 2012 Kunnen die ook los? Zo ja zou ik ze hoger laten plaatsen.. Anders blijft het zo onderin hangen. Kunnen niet los. Althans dat kan vast wel, maar dan doen ze het niet meer. Ik heb geen zin in gaten in mijn portieren Auto staat nu bij de Automat. Kan hem over een paar uurtjes ophalen. Quote
robinbroekhuis Geplaatst 2 Mei, 2012 Geplaatst 2 Mei, 2012 De JBL speakers zitten erin. Geluidskwaliteit is een stuk helderder, voller en vervormd niet. De originele speakers lijken wel van papier mache gemaakt. Wel is mij verteld dat de speakers met de huidige HU slechts de helft van het vermogen gebruiken. De HU levert zo'n 20 a 25 Watt, terwijl de speakers 55 Watt kunnen hebben. Advies is om ook de portieren te voorzien van Dynamat dempingsmateriaal om resonatie te voorkomen van de deurpanelen. Er is ook een goedkopere variant van het merk Silent Coat. Dit bevorderd ook zeker de geluidskwaliteit. Quote
J-J Geplaatst 2 Mei, 2012 Geplaatst 2 Mei, 2012 De JBL speakers zitten erin. Geluidskwaliteit is een stuk helderder, voller en vervormd niet. De originele speakers lijken wel van papier mache gemaakt. Wel is mij verteld dat de speakers met de huidige HU slechts de helft van het vermogen gebruiken. De HU levert zo'n 20 a 25 Watt, terwijl de speakers 55 Watt kunnen hebben. Advies is om ook de portieren te voorzien van Dynamat dempingsmateriaal om resonatie te voorkomen van de deurpanelen. Er is ook een goedkopere variant van het merk Silent Coat. Dit bevorderd ook zeker de geluidskwaliteit. Weet je toevallig hoeveel Ohm de speakers en HU zijn? Quote
blackviper Geplaatst 2 Mei, 2012 Geplaatst 2 Mei, 2012 Weet je toevallig hoeveel Ohm de speakers en HU zijn? De oude speakers? Die kan ik je wel vertellen die zijn 4 ohm en 15w/25w dus zal wel max 25 watt zijn. Quote
J-J Geplaatst 2 Mei, 2012 Geplaatst 2 Mei, 2012 Ja, ze hebben dus niet de HU bijvoorbeeld ook voor 4 ohm gemaakt maar de speakers 8 ohm waardoor je de helft van het vermogen hebt? Dan zou je namelijk ook meer vermogen hebben als je nieuwe 4 ohm speakers plaatst. Zal waarschijnlijk niet zo zijn, maar was daar even benieuwd naar. Quote
Gast Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Omdat ik net zoals vele hier ook niet tevreden was met het geluid van de audio-installatie van de Rio, ben ik laatst bij de plaatselijke audio boer/inbouw-center binnengelopen. Ik eerste instantie wou ik alleen de boxen vervangen, maar dat werd me afgeraden omdat ik dan nooit het gewenste resultaat zou behalen. Mede doordat ik de HU ook niet wou vervangen. Ze adviseerde me de speakers te vervangen voor speakers met losse tweeters.Tevens zou er ook een versterker met een subwoofer in moeten. Omdat ik eigenlijk geen poespas meer wou in de kofferbak heb ik ook gevraagd voor een subwoofer die eventueel onder de bestuurders/bijrijders stoel kon (had dat ergens gelezen in dit topic). Dit werd met ook afgeraden omdat die kwa geluid stukke minder zou zijn en er kwa prijs niet veel verschil in zit met een woofer in de kofferbak. De versterker zou netjes onder de bodem van de kofferbak, langs het reservewiel, weggewerkt kunnen worden. Omdat ze natuurlijk veel ervaring hebben en pas een Rio onder handen hadden genomen ben ik na een prijs afgesproken te hebben accoord gegaan met deze ombouw. Vandaag was dan de grote dag. Ze hebben het volgende erin gezet: - 2x Audio System speakers+tweeters R165 ( http://www.audio-system.de/lautsprecher_r_series_r_165.php ) - 1x Audio System subwoofer HX 08 SQ G ( http://www.audio-system.de/lautsprecher_hx_series_hx_08_sq_g.php ) - 1x Gladen versterker RS100c4 ( http://www.gladen.de/endstufen.html ) - diverse matrialen zoals kabels, matten voor de deurpanelen, mdf ringen, zekering, enzovoort. Ze hebben me ook nog een subwoofer laten horen die plat is en tegen de achterbank geschroefd kon worden maar die klonk wat minder mooi dus heb ik toch voor een klein kistje gekozen. Deze is er ook makkelijker uit te halen mocht het nodig zijn. De versterker is nu 4 kanaals ( zou eerst eigenlijk alleen de voorspeakers vervangen) maar om ook het vermogen van de achterspeakerste gebruiken moet er eigenlijk een 6 kanaals versterker in. Maar dit kon ik nog altijd laten doen en deze ruilen ze dan gewoon in tegen de aankoopsprijs omdat hij toch niets te lijden heeft onder de bodem van de kofferbak. Hier een paar foto's die ze bij www.strijbos-inbouwcenter.nl gemaakt hebben: http://pipke1978.nl.picturepush.com/album/208383/p-Audio-auto.html Ben erg tevreden met het eindresultaat. Klinkt goed en alles netjes ingebouwd. Pipke. Quote
robinbroekhuis Geplaatst 12 Mei, 2012 Geplaatst 12 Mei, 2012 Ziet er mooi en netjes afgewerkt uit! Wellicht dat ik het in de toekomst toch ook nog ga uitbreiden met een versterker en sub, om er nog meer uit te halen. Op dit moment heeft het geld wat andere prioriteiten Quote
clouddy Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Is het mogelijk om de standaard HU te vervangen voor een 2 din HU? Ik zou wel graag een mooi systeem willen hebben. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.