Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die knoppen meestal wel. Hangt af van het model. Vaak niet meer de telefoon knoppen omdat daar andere interface opzit of via touchscreen moet. Moet je ff vragen bij de speciaalzaak.

Geplaatst

Bij de Kia dealer (Zoetermeer) gevraagd of ze een officieel audio pakket hebben of in de planning hebben staan. Helaas is dit niet het geval en werd ik doorverwezen naar een car audio speciaalzaak.

Geplaatst

Contact gehad met pim tensen.

En nog 2 leveranciers.

Voorlopig zitten de speaker ringen er niet in...

Er is ook nog geen idee of het wel komt.

We zullen het gewooon zelf uit moeten zoeken

Geplaatst

Ik hoop toch echt, in het belang van ieders welbevinden dat Kia nooit een hifi-lijn ontwikkelt! :pinch:

Hoe tevreden ik ook ben over mijn Kia Rio, ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat men dergelijke troep monteert. Naar mijn idee reden voor een terugroepactie! De standaard radio ziet er leuk uit, maar de extra instellingen zoals surround etc. wekken niet eens de indruk dat het iets doet.

Mijn zoon van 9 jaar gaf aan dat de radio stoort. Inderdaad, de speakers (of de instelling van deze speakers) achterin zorgen voor deze beleving. Voor een paar tientjes meer waren het wel goede standaard speakers geweest.

Eigenlijk kopen we een product dat niet eens voldoet aan de minimale eisen die je van een radio danwel speakers mag verwachten (consumentenrecht zegt dat dit wel het recht van de consument is) En toch accepteert iedereen dat maar en .gaat op zoek naar een nieuwe radio of in ieder geval nieuwe speakers. Tot zover mijn irritatie. Ik kan gewoon slecht tegen rommel waar je wel degelijk voor betaald hebt!

Bedankt voor jullie luisterend oor. :yes:

Geplaatst

Contact gehad met pim tensen.

En nog 2 leveranciers.

Voorlopig zitten de speaker ringen er niet in...

Er is ook nog geen idee of het wel komt.

We zullen het gewooon zelf uit moeten zoeken

Hmmm dat wordt de zaag in de hoedeplank :)

Geplaatst (aangepast)

ja, ik heb alleen ook mijn twijfels over de radio. heb het idee dat die ook niet echt veel vermogen heeft. Daarnaast kraakt mijn rechter speaker regelmatig :evil: , zeker als je het geluid iets harder wil zetten.

aangepast door Presiozo
Geplaatst

Beetje inbouw bedrijf kan het gewoon passen maken. Regelen iets customs. ;)

Woensdag as gaat de Pioneer F930 BT erin.. ;)

zo is dat plaatje MDF en een decoupeer zaag en je komt al een heel eind

en ff beetje zwate verf en je ziet er niks meer van in je deur :walkman:

Geplaatst

Ik ben ook van plan de pioneer f930bt in de rio te gaan bouwen en gelijk de speakers voor JBL te vervangen .Hoop dat de speaker ringen snel beschikbaar zijn.Dan kan ik alles in 1 keer aanpassen

Geplaatst

Ik ben ook van plan de pioneer f930bt in de rio te gaan bouwen en gelijk de speakers voor JBL te vervangen .Hoop dat de speaker ringen snel beschikbaar zijn.Dan kan ik alles in 1 keer aanpassen

Bij nadere info blijkt het nog wel even te duren voordat er ringen te koop zijn.

Maar gewoon zelf iets maken.

Geplaatst

wij mogen over een aantal weken ook onze Rio ophalen en de audio staat toch wel op mijn verlanglijst om dit te upgraden.

Als ik andere speakers (en wellicht wat meer ) laat monteren bij een audio-speciaalzaak. Heeft dit dan invloed op de garantie? Kan me opzich wel wat bij voorstellen als de garantie op de audio dan zou vervallen.

Geplaatst

wij mogen over een aantal weken ook onze Rio ophalen en de audio staat toch wel op mijn verlanglijst om dit te upgraden.

Als ik andere speakers (en wellicht wat meer ) laat monteren bij een audio-speciaalzaak. Heeft dit dan invloed op de garantie? Kan me opzich wel wat bij voorstellen als de garantie op de audio dan zou vervallen.

Het lijkt me idd als je wat van de audio verandert dat je daar geen garantie er meer op krijgt.Maar als je toch bezig bent kan je denk het beste de HU en minimaal de 4 speakers gelijk aanpassen.Beetje zonde om super speakers te hebben terwijl je radio dit niet een aan kan of andersom
Geplaatst

Ja 4 speakers wil ik zoieso aanpassen. Heb een budget van rond de € 500.. Echter de headunit weet ik niet of ik dat er door krijg bij mijn vriendin. (zij is de hoofdbestuurder )

dus het is even de vraag wat eruit te halen is met alleen speakers en of dat dan de moeite waard is

Geplaatst

Ja 4 speakers wil ik zoieso aanpassen. Heb een budget van rond de € 500.. Echter de headunit weet ik niet of ik dat er door krijg bij mijn vriendin. (zij is de hoofdbestuurder )

dus het is even de vraag wat eruit te halen is met alleen speakers en of dat dan de moeite waard is

Die headunit geef je dan gewoon voor der verjaardag :wink: maar ik denk dat je met 500 wel aardig op weg bent hoor.Ik weet niet wat precies je wensen zijn.
Geplaatst

Haha goed plan inderdaad :)

Ik weet ook nog niet precies wat mijn wensen zijn. Na een gesprek met de vrouw is eruit gekomen dat € 500 acceptabel is en dat zij verder geen dikke subwoofers in de kofferbak of iets dergelijks wilt. Ze moet er dus niet teveel van kunnen zien. (ik heb niks ter vertellen hehe )

Voor mij is het belangrijk dat er een mooi zuiver geluid uitkomt. Beetje bass is leuk maar van mij hoeft niet de hele auto te stuiteren of zo.

Geplaatst

Haha goed plan inderdaad :)

Ik weet ook nog niet precies wat mijn wensen zijn. Na een gesprek met de vrouw is eruit gekomen dat € 500 acceptabel is en dat zij verder geen dikke subwoofers in de kofferbak of iets dergelijks wilt. Ze moet er dus niet teveel van kunnen zien.

Voor mij is het belangrijk dat er een mooi zuiver geluid uitkomt. Beetje bass is leuk maar van mij hoeft de hele auto te stuiteren.

Groot gelijk.Ik verander ook alleen de speakers tweaters en hu.

Kofferbakruimte is bij ons heilig

Geplaatst

Dan krijg je garantie op je nieuwe speakers. Wat op zich prima is met fatsoenlijk geluid ben je minder snel geneigd het keihard te zetten waardoor je je speakers opblaast.

Die headunit geef je dan gewoon voor der verjaardag :wink: maar ik denk dat je met 500 wel aardig op weg bent hoor.Ik weet niet wat precies je wensen zijn.

500 voor nieuw voor speakers en tweeters is incl inbouw ruim zat.

Ik zou niet je achter speakers zomaar gaan vervangen. Probleem bij de RIO is dat je hoog geluid mist. Boxen zitten laag. Als je voor vervangt en tweeters plaats komt het geluid netjes van voor. Bij je tv zit je ook niet met je rug naar het geluid ;). Boxen achterin zijn alleen oke voor laag en het is iets van vroeger om grote boxen in je hoedenplank te zetten zodat het geluid weerkaatst tegen je achterraam en bij je aankomt . En dit doen ze al. Als het niet laag genoeg is kan je altijd nog een losse subwoofer erbij gooien of sub boxen inbouwen.

Ik denk dat je met nieuwe voorspeakers 2weg incl tweeters (wel kwaliteit speakers zoals gladen/audiosystems, Hertz) wel goed afkomt.

Geplaatst

Over die kofferbak ruimte dit heb ik al vaker gemeld hier dat is niet echt een issue..

zie mijn post hier.

Maar dan moet je er ook bij vermelden dat die alleen bij Super uitvoeringen van toepassing kan zijn, aangezien plus en comfort niet de instelbare laadruimte hebben ;)

Geplaatst

Maar dan moet je er ook bij vermelden dat die alleen bij Super uitvoeringen van toepassing kan zijn, aangezien plus en comfort niet de instelbare laadruimte hebben ;)

LoL dit wist ik niet ;) Moet je maar een superpack shoppen ;)

Dan is die andere nog wel ene optie past onder 1 van je stoelen voor ;)

De TS-WX110A of TS-WX210A

Geplaatst

Dan krijg je garantie op je nieuwe speakers. Wat op zich prima is met fatsoenlijk geluid ben je minder snel geneigd het keihard te zetten waardoor je je speakers opblaast.

500 voor nieuw voor speakers en tweeters is incl inbouw ruim zat.

Ik zou niet je achter speakers zomaar gaan vervangen. Probleem bij de RIO is dat je hoog geluid mist. Boxen zitten laag. Als je voor vervangt en tweeters plaats komt het geluid netjes van voor. Bij je tv zit je ook niet met je rug naar het geluid ;). Boxen achterin zijn alleen oke voor laag en het is iets van vroeger om grote boxen in je hoedenplank te zetten zodat het geluid weerkaatst tegen je achterraam en bij je aankomt . En dit doen ze al. Als het niet laag genoeg is kan je altijd nog een losse subwoofer erbij gooien of sub boxen inbouwen.

Ik denk dat je met nieuwe voorspeakers 2weg incl tweeters (wel kwaliteit speakers zoals gladen/audiosystems, Hertz) wel goed afkomt.

Ik zat te denken aan de AUDIO SYSTEM GLADEN X--ION 165 FL
Geplaatst

Bedankt voor de info blackviper. Denk je dat er wel (veel) winst uit te halen is met behoud van de originele headunit?

Geplaatst

Bedankt voor de info blackviper. Denk je dat er wel (veel) winst uit te halen is met behoud van de originele headunit?

Ja dat denk ik wel. Als de hoge tonen wat directer op je afkomen door fatsoenlijke speakers voor dan is de beleving al veel beter.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...