Jump to content

Modificatie Sportage

Brian

Recommended Posts

Ik heb nu 2 maand een Sportage en tot nu toe bevalt hij uitstekend!

Toch vond ik het tijd om een aantal dingen te wijzigen.

Ben begonnen met led-staafjes te plaatsen als kentekenplaat verlichting.

Dit is echt een wereld van verschil, ziet er zoveel beter uit en dat voor maar 6 euro!

De standaard radio voldoet natuurlijk prima en is best een aardig ding, maar ja geen navigatie.

Waarom dan niet meteen de standaard navigatie genomen? Ik vond de prijs van de auto al duur genoeg voor mijn budget.

1600 euro extra vond ik dan ook iets teveel van het goede. Heb nu voor 380 euro een 8" radio/dvd/navigatie ingebouwd.

Dit apparaat bevalt heel goed. Het is echt een prachtig scherm, sluit goed aan bij het dashboard en heeft ongekend veel mogelijkheden.

Inbouwen was el even een tricky werkje. Je wilt natuurlijk niet je nieuwe dashboard stuk maken :)

Vandaag een derde modificatie gedaan namelijk het monteren van running boards of sidesteps. Ook dit was wel een paar uurtjes werk en ging niet helemaal van een leien dakje, maar o wat staat het Sportage uiteindelijk goed!

Dit is echt een aan te raden. De auto oogt een stuk breder en daardoor ook iets gespierder.

Voorlopig ben ik weer even tevreden, twijfel nog een beetje over de Bowie79 achterlichten mod.

Nog maar een even over denken.

post-4589-0-93544600-1323021426_thumb.jpg

post-4589-0-68310300-1323021479_thumb.jpg

post-4589-0-08588200-1323021599_thumb.jpg

• Like 2

Goed bezig man!!!! Zeker te overwegen van zodra ik mijn SP3 geleverd krijg.... Mooi initiatief

Greetz

Geert

Dit is echt een wereld van verschil, ziet er zoveel beter uit en dat voor maar 6 euro!

De standaard radio voldoet natuurlijk prima en is best een aardig ding, maar ja geen navigatie.

Waarom dan niet meteen de standaard navigatie genomen? Ik vond de prijs van de auto al duur genoeg voor mijn budget.

1600 euro extra vond ik dan ook iets teveel van het goede. Heb nu voor 380 euro een 8" radio/dvd/navigatie ingebouwd.

Dit apparaat bevalt heel goed. Het is echt een prachtig scherm, sluit goed aan bij het dashboard en heeft ongekend veel mogelijkheden.

Inbouwen was el even een tricky werkje. Je wilt natuurlijk niet je nieuwe dashboard stuk maken :)

Vandaag een derde modificatie gedaan namelijk het monteren van running boards of sidesteps. Ook dit was wel een paar uurtjes werk en ging niet helemaal van een leien dakje, maar o wat staat het Sportage uiteindelijk goed!

Dit is echt een aan te raden. De auto oogt een stuk breder en daardoor ook iets gespierder.

Voorlopig ben ik weer even tevreden, twijfel nog een beetje over de Bowie79 achterlichten mod.

Sidesteps op ebay bij een engelse handelaar

Prachtig die sidesteps! Die staan ook op mijn verlanglijstje, alleen... 't vrouwtje wil niet mee dry.gif

Hoeveel hebben ze je gekost als ik dat vragen mag?

grtz

Optisch gezien vind ik sidesteps nog best te pruimen maar houd er rekening mee als men uitstapt je ze dan ook effectief moet gebruiken door er op 'af te stappen' want als je gewoon uitstapt en je benen uit de auto laat glijden houd je er gegarandeerd een bevuilde broek aan over!!!

En dat is een klacht die ik meer dan eens te horen krijg bij eigenaren van een Mercedes ML voorzien van deze feature, vooral van de vrouwen dan (witte broeken, kousbroekskes), wel iets om rekening mee te houden, het aluminium van de sidesteps is ook gevoelig s'winters voor invreetplekken van strooizout als ze niet tijdig gereinigd worden, toch een paar zaken dus om mee rekening te houden...

• Like 1

Optisch gezien vind ik sidesteps nog best te pruimen maar houd er rekening mee als men uitstapt je ze dan ook effectief moet gebruiken door er op 'af te stappen' want als je gewoon uitstapt en je benen uit de auto laat glijden houd je er gegarandeerd een bevuilde broek aan over!!!

En dat is een klacht die ik meer dan eens te horen krijg bij eigenaren van een Mercedes ML voorzien van deze feature, vooral van de vrouwen dan (witte broeken, kousbroekskes), wel iets om rekening mee te houden, het aluminium van de sidesteps is ook gevoelig s'winters voor invreetplekken van strooizout als ze niet tijdig gereinigd worden, toch een paar zaken dus om mee rekening te houden...

Beste Azzaro,

Dat invreten van het aluminium moet je met een korreltje zou nemen :D

Aluminium roest van oorsprong natuurlijk niet tenzij het niet geisoleerd is. Stel het zit met een popnagel vast, dan heb je een situatie dat het materiaal zich gaat "opofferen". De sluitingslaag is onderbroken en dan kun je invreet plekken krijgen. Bij de Sportage zit de treeplank vast gelijmd en met lipjes vast aan het kunststof.

Het instappen is inderdaad wel even wennen, maar je hoeft er niet op te staan. De verbreding is 8 cm aan beide zijden, niet echt spectaculair.

Maar oh wat staat het de auto goed! Vind ik dan he ;)

Ik zou die achterlicht modificatie van Bowie79 maar doorvoeren, zo'n probleem is dat niet met zijn handleiding. Ik heb lamphoudertjes van hella gebruikt die truckers in hun lampen boven op de cabine gebruiken. Als le een Dremel gebruikt met een freesje om voegen uit te vrezen is en gemakkelijk pas te maken en ziet de achterkant er in donker een stuk beter uit.

@Bjorn, volgens mij kom je hem op ebay tegen onder de naam Custron. Kijk maar een op het internationale forum www.kia-forums.com

@pipercup, heb je bij de achterlichten mod leds of gloeilampjes geplaatst? Op sommige foto's vind ik de gloeilamp verlichting ietwat puntig overkomen.

Bjorn, ik heb gewone gloeilampjes gebruikt. Ledlampjes kwamen op euro 35,- per achterlicht en dat vond ik even te duur. Nu was ik euro twee per achterlicht kwijt. Maar bij de Gamma kwam ik vervangende led lampjes tegen voor twee euro per stuk. Ik heb dit nog niet geprobeerd.

• 1 month later...

Hoi,

Waar heeft u de navigatie vandaan als ik vragen mag voor 380 euro en werkt het goed