KaDo Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Heb een vraagje over de garantie. Wij hebben onze ceed bij een niet kia dealer gekocht 1, 5 jr geleden.Inmiddels keurig alle beurten laten doen ook bij niet Kia garages.Nu horen we een geluidje wij naar Kia, want we zitten nog onder de 150000 km.We moesten toen alle facturen van de beurten laten zien om aan te tonen dat het onderhoud goed is gegaan. Alleen van de aankoopbeurt hebben we geen factuur logischerwijs. De garage heeft Kia al gemaild dat de auto keurig volgens Kia normen beurt heeft gehad en nu heeft de garage van aankoop een bestelnota van hun opgestuurd waarop vermeld staat dat oa een oliefilter voor ons kentteken besteld is. Antwoord van Kia ja maar dat is orginele. Nu weer overleg Kia garantieafdeling en dealer en ondertussen staat de auto al bijna 4 weken voor de deur.De garantieafdeling is wel een stuk vriendelijker dan de dealer hier die probeerde ons eerst ook af te schepen omdat we het onderhoud niet bij hem hadden laten doen en een goededag door de telefoon is er ook niet bij. Zo stug en naar en zich afvragen waarom we daar niet komen. Nu wachten we nog steeds op antwoord. O wat er vervangen moet worden? Een brandstofpomp twv 3100,00 Die maakt een geluidje soms.Kennen jullie zo n verhaal van geen origineel Kia onderdeel dan dus miss geen garantie. 1 Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 17 Januari, 2013 Geplaatst 17 Januari, 2013 Ook niet originele onderdelen mogen gebruikt worden in de garantieperiode. Erg flauw dat ze hier zo mee om gaan. Quote
KaDo Geplaatst 18 Januari, 2013 Geplaatst 18 Januari, 2013 Ook niet originele onderdelen mogen gebruikt worden in de garantieperiode. Erg flauw dat ze hier zo mee om gaan. Weet je dat zeker Timo? Kan ik dat ergens aantonen? In boekje staat daar niets over.Ja het is erg kinderachtig Ze zijn nu nog aan het overleggen maar de dealer hier schijnt het aan te moeten vragen bij de fabriek en zegt dat zijn kosten dan niet gedekt zullen worden.Volgens mij doet ie alleen zo, omdat we de beurten en APK niet bij hun hebben laten doen. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 18 Januari, 2013 Geplaatst 18 Januari, 2013 http://www.autoservicejoure.nl/index.php?action=extra&extra=A_de_dealer_en_garantie_〈=NL Quote
KaDo Geplaatst 21 Januari, 2013 Geplaatst 21 Januari, 2013 http://www.autoservi...rantie_〈=NL Ja maar dat mag ook wel bij een andere garage maar er moeten volgens Kia wel orginele kia onderdelen worden gebruikt zoals in ons geval de oliefilter dus niet van Kia is en daar vallen ze nu over. Ondertussen staat de auto al meer dan een maand stil en we weten nog niets. Ze zoeken het nog uit. tja.Balen Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 22 Januari, 2013 Geplaatst 22 Januari, 2013 http://www.rendement.nl/mijn-rendement/nieuws/id1848-vrije-keuze-garage-bij-onderhoud-auto.html De aftermarket onderdelen is geen enkel probleem. Of er moet een onjuist onderdeel zijn geplaatst en dan kan ik de houding van de dealer voorstellen. Laat je niet afschepen, deze regels zijn europees geregeld om de niet dealers ook een kans te geven op de markt. Mijn eigen dealer ( waar ik overigens alleen kom voor garantiegevallen ) snapt het wel en die zegt laat hem gerust onderhouden waar je wilt. Quote
MrBubbels Geplaatst 28 Januari, 2013 Geplaatst 28 Januari, 2013 Oliebeurt bij kiadealer kostte deze maandagochtend 136 euro Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 29 Januari, 2013 Geplaatst 29 Januari, 2013 Oliebeurt bij kiadealer kostte deze maandagochtend 136 euro Voor alleen olie oliefilter flink bedrag, zeker bij de benzines waar niet zo veel olie in gaat als bij de 2.0 diesel ( 8 liter ) Quote
Ferry82 Geplaatst 29 Januari, 2013 Geplaatst 29 Januari, 2013 Olie 10 euro de liter? + filter a 10 euro? + 30-45min arbeidsloon + btw = ? Tuurlijk betaal je iets meer bij de dealer maar lijkt me niet echt schokkend? Quote
bigwade Geplaatst 29 Januari, 2013 Geplaatst 29 Januari, 2013 Oliebeurt bij kiadealer kostte deze maandagochtend 136 euro Voor datzelfde oliebeurtje was ik bij een Bosch Car Service 125,- eu kwijt. Ze hadden ongevraagd meer gedaan en wilden 150,- maar ik had een vooraf prijsopgave. Dussssss, de dealer is zo gek nog niet. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 29 Januari, 2013 Geplaatst 29 Januari, 2013 3 kwartier om de olie te verversen??? zit de koffiepauze daar bij in verwerkt of zo. 20 min max Quote
MrBubbels Geplaatst 3 Februari, 2013 Geplaatst 3 Februari, 2013 Bij ondergetekende was het 35 á 40 minuten inclusief in en uitrijden van de auto en inclusief al ie "80" vitale punten met lakcontrole (al hebben ze wel wat schade gemist!!)!!! Quote
enrique Geplaatst 4 Februari, 2013 Geplaatst 4 Februari, 2013 Bij ondergetekende was het 35 á 40 minuten inclusief in en uitrijden van de auto en inclusief al ie "80" vitale punten met lakcontrole (al hebben ze wel wat schade gemist!!)!!! Ik heb mijn Kia 4wd im Spanje een 30.000 km beurt laten geven Totale kosten € 246 incl olie en diverse Veel ik weet het niet Wat kost het in Nederland Quote
venga 1 Geplaatst 4 Februari, 2013 Geplaatst 4 Februari, 2013 Onderhoudsbeurten in zowel Duitsland en Belgie zijn aanmerkelijk goedkoper.Bovendien geen ongevraagde liters ruitensproeiervloeistof, post kleinmateriaal etc. Bij mijn weten kennen ze daar geen "vaste"onderhoudstarieven. Garantie komt niet in gevaar bij erkende dealer. Quote
Bjorn Verlinden Geplaatst 5 Februari, 2013 Geplaatst 5 Februari, 2013 Vandaag eerste onderhoudsbeurt gehad. 133€ ben zeer tevreden over de prijs. Is goedkoper dan men vw polo dus is zeer positief! Quote
vanelli Geplaatst 5 Mei, 2013 Geplaatst 5 Mei, 2013 Vorige week een 60000km beurt laten uitvoeren prijs viel mij zeker niet tegen 337,32. Quote
Remko .me Geplaatst 5 Mei, 2013 Geplaatst 5 Mei, 2013 Vorige week een 60000km beurt laten uitvoeren prijs viel mij zeker niet tegen 337,32. De Rio is duurder....... Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 6 Mei, 2013 Geplaatst 6 Mei, 2013 Dan hebben ze de remblokken niet vervangen. Hou dat even in de gaten want die gaan geen 90000km mee, zeker achter niet. Ik heb ze laatst allemaal vervangen want ze waren bijna op, vandaar. Quote
vanelli Geplaatst 12 Mei, 2013 Geplaatst 12 Mei, 2013 Dan hebben ze de remblokken niet vervangen. Hou dat even in de gaten want die gaan geen 90000km mee, zeker achter niet. Ik heb ze laatst allemaal vervangen want ze waren bijna op, vandaar. Bedankt, Ik rij veel autosnelweg, dus we zullen wel zien hoe lang de remblokken meegaan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.