Jump to content

Prijzen onderhoudsbeurten

Gerlin56

Recommended Posts

Vorige week mijn Sportage 2.0 CVVT Benzine naar de dealer gebracht voor een 1e "oliebeurt" ivm het bereiken van de 15000 km stand.

Volgens de brochure(2011) op de KIA site kost ons dit € 143,-. Vandaag de rekening ontvangen ivm het uitvoeren van deze "beurt", totaalrekening € 187,-.(extra alleen 1 liter ruitensproeiervloeistof)

Navraag gedaan en volgens de dealer zijn dit de voorgeschreven handelingen en kosten, gebaseert op het kenteken.( mei 2011) Vond het zelf ook vreemd dat de bedragen zover uit elkaar lagen

(+ 30%, maar dit was de aktuele opgave van KIA.

Vorige week mijn Sportage 2.0 CVVT Benzine naar de dealer gebracht voor een 1e "oliebeurt" ivm het bereiken van de 15000 km stand.

Volgens de brochure(2011) op de KIA site kost ons dit € 143,-. Vandaag de rekening ontvangen ivm het uitvoeren van deze "beurt", totaalrekening € 187,-.(extra alleen 1 liter ruitensproeiervloeistof)

Navraag gedaan en volgens de dealer zijn dit de voorgeschreven handelingen en kosten, gebaseert op het kenteken.( mei 2011) Vond het zelf ook vreemd dat de bedragen zover uit elkaar lagen

Hardnekkig..

Jouw auto is van 5 mei 2011

Jouw (verplichte, vanwege garantie) 1e oliewissel is dus op 5 mei 2012 en kan bij Bosch Service of Kwikfit.

Kosten 60-90 euro

Lees BOEKJE voor service intervallen.

Onderhand begin ik dit buiten poot uit draaien door dealer een milieudelict vanuit de KIAMNL-website en het MIJNKIA systeem te gaan vinden.

Ook ik was onaangenaamt verrast toen de rekening kreeg van een (eerste ) oliewisselbeurd ...op de site van Kia staat inderdaad dat deze beurd 143,- euro zou kosten ..Maar ik moest er 208,- euro voor betalen...

Na navraag te hebben gedaan kreeg ik te horen dat er ook een interieurfilter is vervangen en de airco is schoongemaakt ? overgens zonder overleg met mij ...ik vind dit op zijn minst erg onduidelijke praktijken .

er werd mij verteld dat het interieurfilter na een jaar al vervuild is en vervangen moet worden....je moet het maar geloven .

Er werd mij ook gelijk verteld dat bij de volgende beurd bij 45000km ook exstra kosten zijn die NIET vermeld worden in de officiele KIA prijslijst ...o.a remmen reinigen ,interieurfilter (weer) en nog een paar zaken

Maak dus vooraf goede afspraken als je je KIA naar de dealer brengt voor een beurd dat voorkomt onaangenaande verrassingen...

• Like 1

Hoe zat het ook al weer?:

KIA’S SERVICEBELOFTE

IN 10 STAPPEN

AFLEVERING

De werkzaamheden worden

uitgelegd. Vragen worden

duidelijk beantwoord.

EINDCONTROLE

Er volgt steeds een eindcontrole

om zeker te zijn dat alles naar

behoren werd uitgevoerd.

VOORTGANG

We informeren tijdig over eventuele

vertraging.

REPARATIE-ORDER

We vragen steeds uw akkoord en

vragen dit te bevestigen via een

handtekening.

* PRIJZEN

We bieden transparante prijzen en

facturen.

WERKZAAMHEDEN

Onderhoud & Reparatie worden

correct en op tijd uitgevoerd.

BEGROETING

U wordt op een vriendelijke manier

ontvangen.

DIAGNOSE

We luisteren naar wat u te

vertellen heeft en nemen de

tijd om de inhoud van de uit

te voeren werkzaamheden uit

te leggen.

AFSPRAKEN

We bieden een afspraak die past in

uw agenda.

OPVOLGING

Wees niet verbaasd als we u enkele dagen later opbellen of e-mailen.

Uw feedback zal ons helpen onze dienstverlening voortdurend

te verbeteren.

Ik heb bij het aanbieden van de auto bij de werkplaatsreceptie eerst even de prijs gechequed. 143euro . Dat werd dus ook de rekenng !!

deroos

Sinds 4 januari 2011 in het bezit van een Kia Sportage 2.0 CRDi. Vandaag bij de garage geweest voor de 1e "kleine beurt" voor een "zacht" prijsje van 363 euro. Ben wel geschrokken van het bedrag. Ligt het aan mij of vinden jullie deze prijzen ook aan de hoge kant.

Guest Timo0103

Sinds 4 januari 2011 in het bezit van een Kia Sportage 2.0 CRDi. Vandaag bij de garage geweest voor de 1e "kleine beurt" voor een "zacht" prijsje van 363 euro. Ben wel geschrokken van het bedrag. Ligt het aan mij of vinden jullie deze prijzen ook aan de hoge kant.

Dit hoeft toch pas na 2 jaar of 30000km?

Of zat je al aan de 30000km?

En je hoeft niet per se naar de dealer hoor.

Is het dan niet zo dat je eens per jaar naar de dealer moet om je garantie te "verversen"? Dat dacht ik tenminste, vandaar dat ik naar de KIA-dealer ben gegaan. Heb zelf een onderhoudsbedrijf annex APK-station gehad en zou het dus zelf kunnen en wel willen. Het is me qua garantievoorwaarden en onderhoud ook niet niet allemaal duidelijk.

@limiet:

Je instructie boekje is maatgevend, punt.

Daarin staat dat jouw auto een OH interval heeft van 30K of 2 jr, wat het 1e komt.

Gezien de EU regelgeving mag je dat OH, mits volgens Kia normen ook elders laten uitvoeren.

Je garantie loopt zo geen gevaar.

Wel kan het zijn dat de Kia road assist alleen bij dealer OH geldig is maar dat weet ik niet zeker.

De OH sticker in je zonneklep is van een nog niet aangepast "MijnKia" systeem.

Dealers vinden dat prima zo, dat begrijp je vast.

Jij bent nu 6500km te vroeg naar de dealer verwezen en die houdt wijs zijn klep :wink:

btw welkom hier en stel je even voor in het welkoms topic

@limiet:

Je instructie boekje is maatgevend, punt.

Daarin staat dat jouw auto een OH interval heeft van 30K of 2 jr, wat het 1e komt.

Gezien de EU regelgeving mag je dat OH, mits volgens Kia normen ook elders laten uitvoeren.

Je garantie loopt zo geen gevaar.

Wel kan het zijn dat de Kia road assist alleen bij dealer OH geldig is maar dat weet ik niet zeker.

De OH sticker in je zonneklep is van een nog niet aangepast "MijnKia" systeem.

Dealers vinden dat prima zo, dat begrijp je vast.

Jij bent nu 6500km te vroeg naar de dealer verwezen en die houdt wijs zijn klep :wink:

Dank voor je informatie Bigwade.

Ik heb inderdaad zojuist de nieuwe klantenkaart (OH-sticker) nog even bekeken en daar staat inderdaad onderhoudsbeurt 14-12-2012!!. Ik heb het intervaloverzicht van de KIA-site uitgeprint om de dealer te tonen. Ik vraag om een aanpassing van de klantenkaart.

Ook staat op de KIA-site vermeld dat ze niet van onaangename verrassingen houden en er daarom all-in onderhoudsprijzen zijn. Wil de dealer ook nog even vragen waarom hun rekening ruim 50 euro moet afwijken van de vastgestelde prijzen terwijl de standaard werkzaamheden zijn uitgevoerd.

@limiet

Hou het in de gaten: de grote beurt hoeft pas na 48 maanden of 60.000 km ! Dan kun je de km's die je nu te vroeg bent geweest mooi rechttrekken.

BW zei het al: de vaste prijs (op de website te vinden) is volgens KIA € 314 eventueel te vermeerderen met het interieurfilter van € 31. Daar zat men dus € 18 boven (als het filter tenminste is vervangen). Ik vind een beurt van € 345 na 30.000 km niet echt om te schrikken. De grote beurt (na 60.000 km) komt € 186 duurder. Totale kosten van de beurten per km nog geen 1.5 cent. Lijkt me netjes.

Ik heb er geen idee van of bij de beurten (groot en klein) via de computer diagnoses moeten worden gesteld en of een APK station dat ook zou kunnen. Ik zou zelf wat huiverig zijn om mijn onderhoud niet door een dealer te laten doen. Zeker niet de periode dat de garantie nog loopt.

De KIA mobiliteitsgarantie loopt sowieso 3 jaar, dus dat is het probleem hierbij (nog) niet.

Ook staat op de KIA-site vermeld dat ze niet van onaangename verrassingen houden en er daarom all-in onderhoudsprijzen zijn. Wil de dealer ook nog even vragen waarom hun rekening ruim 50 euro moet afwijken van de vastgestelde prijzen terwijl de standaard werkzaamheden zijn uitgevoerd.

Kun je ons nog even op de hoogte houden ?

Dealer/Locatie/Reactie ?

Kunnen we wat mee.

grtz!

Volgende reactie ontvangen van KIA Nederland. Wie dit antwoord snapt, mag het zeggen:

Beste heer Linneman,

Graag wil ik reageren op uw e-mail van afgelopen 13 december.

Dit gaat om de Sportage 2.0 benzine. Het verschil zit in de motorolie. Bij een sportage met een oil level sensor dient er 5,8 L motorolie toegevoegd te worden, heeft deze geen oil level sensor, dan dient er 4,1 L motorolie toegevoegd te worden. Hier zit het prijsverschil in.

Wel wil ik u er op attenderen dat we het recht hebben om tussentijds wijzigingen door te voeren.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Kia Motors Nederland B.V.

Angela van Dijk

Coordinator Customer Service

• 2 weeks later...

Kun je ons nog even op de hoogte houden ?

Dealer/Locatie/Reactie ?

Kunnen we wat mee.

grtz!

Ik ben bij de dealer geweest. Had een kaart-update voor de navigatie besteld, gewacht tot die binnen was (net voor de kerst) en bij het halen daarvan gevraagd naar de reden waarom het bedrag dat zij in rekening hadden gebracht 49 euro afweek van het bedrag dat door Kia wordt vermeld in hun folders en op de website. Overigens is het interieurfilter niet vervangen. Het betreft overigens garage van Staalduinen in Stadskanaal die sinds januari van dit jaar Kia-dealer is.

Ja, is een fout, zeiden ze. Moeten er het bedrag verrekenen. Ze hadden er geen verklaring voor en hebben nogmaal fictief de standaard werkzaamheden voor een kleine beurt ingevoerd in de computer. Komt daar toch weer 360 euro uit. De werknemer stelde voor de kaart-update allereerst zo mee te nemen en contact op te nemen met Kia. De volgende dag belde hij: bij Kia hadden ze gezegd dat die 314 euro voor de kleine beurt een drukfout in de folder en foutieve vermelding op internet is.

Omdat die mensen van de garage het zelf vervelend vonden stelden ze voor ons 30 euro tegemoet te komen. I.p.v. de 139 euro voor de kaart-update sturen ze een rekening van 109 euro.

Door de garage zeer netjes opgelost, vind ik. Hoezo niet voor verrassingen komen te staan en daardoor vastgestelde onderhoudstarieven door Kia NL?!

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...