Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

electrisch schema?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Avital 2101 heeft maar één draad voor het laten knipperen van de richting-aanwijzers. Je kan echter instellen dat die draad geen 12 V puls geeft, maar dat hij naar massa schakeld. Dan is het alleen de vraag of die aansluiting 42 van I/P-B geen CAN-bus aansturing is, maar een gewone massa geregeld via de BCM. Als dat niet wil, dan wordt het inderdaad aansluiten op pennen 40 en 41 of op 3 en 4 van de alarmlichtschakelaar via twee diode's.

-Dick-

Geplaatst

Hoi Ben en Dick,

Uit het schema maak ik duidelijk op dat het Hazard relays alleen op kan komen als op 42 een massa aangeboden wordt. Dit kan je achterhalen vanuit de always HOT via de zekering naar de bovenzijde van het relais. het relais heeft daar dus 12V staan en kan alleen aangaan als zijn ander spoelkant aan massa ligt. Met de CAN bus (communicatie bus) lukt dat niet. Wat me wel erg intrigeert is hoe dan de knipperfunctionaliteit gerealiseerd wordt. Via de normale situatie is het duidelijk, maar via het hazard relais komt er rechtstreeks spanning op de verlichtingsdraden.

Groeten,

Ruud

Geplaatst

Ik denk dat uit het "body control moduul" de extra aansturing komt naar de knipperlichten toe, bijv zoals bij alarm en originel CV aansturing.

Ben

Geplaatst

Goedemorgen, Heeft iemand toevallig ook het elek schema van de radio/aansluiting Kia 2011 1.2 Comfort Pack?

• 2 weken later...
Geplaatst

Het schema wat ik uiteindelijk nodig had om de knipperlichten te laten werken, was het schema met <triple turn>. Zie pdf bijlage.

De Avital 2101 kan ook zo worden ingesteld dat hij de knipperlichten laat schakelen via massa ipv dat er een 12V+ puls wordt gegeven.

Op pin 9 van de alarmlicht-schakelaar wordt 5V+ aangeboden, wanneer die aan massa wordt gelegd, wordt het knipperlicht(eenheid/relais) geactiveerd.

Wanneer ik de auto ontgrendel via de handzender gaat ook automatisch de binnenverlichting branden, en weer uit als je hem op slot doet of de motor start. De binnenverlichting gaat ook branden wanneer je de auto van het contact af haalt. Best wel handig in het donker.

Een massadraad van de binnenverlichting is het eenvoudigst te vinden linksonder bij het dashboard, zie jpg bijlage. Bij connector MF11 moet je de roze/zwarte draad hebben.

De toeter heb ik niet aangesloten, dat vind ik meer wat voor amerikaanse auto's.

Schema Turn and Hazard Lamps 02 (with triple turn).pdf

post-4312-0-07672700-1332278620_thumb.jpg

• 6 maanden later...
Geplaatst

Zoals ik lees ,heb je dan een aparte module nodig om de spiegels via de deurlock te switchen of niet of kan het gewoon via doorlussen .

En is de schakelunit in de deur ( raambediening etc.) er zo uit te halen of moet de bekleding los.

Bij voorbaat dank.

Geplaatst

Allen,

Ook ik zou deze tweak willen toepassen. Is DIT een compatible module of Handyman even een linkje plaatsen baar waar hij de module heeft gekocht.

Zoals ik het lees is de module die ik gevonden heb plug en play zonder bedrading te moeten omleggen.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ja maar is die module te vinden dan en waar , heb nu inmiddels mijn schakelaar naar de brandweer gebracht :devil2:

en een nieuwe is niet in voorraad bij de dealer / importeur.

Graag een antwoord.

Mvg , Jan

Geplaatst

Hallo, ik heb picanto van maart 2010 gekocht, nu wil ik graag een a.b op mijn cv aan sluiten. Welke draden moet ik hiervoor gebruiken: zijn het de groene en oranje draad die in de linker voorportierstijl zitten ?

Ik heb een apparaatje gekocht bij cargoods.nl ziet er mooi uit, hoort ook goed te werken maar als ik het aansluit zoals voorgeschreven vliegen de zekeringen in de cv schakeldraden er uit.

heeft iemand hier een oplossing voor?

bvd.

• 6 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Beste allen,

Welke draden zijn voor de knipperlichten? Om CV remote voor aan te sluiten? Of een schema van CV welke functie de kleur van bekabeling heeft?

aangepast door Marc1981

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...