Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste Kia bezitters. Ik zie bij Kia reclame dat ze 7 jaar garantie geven. Hartstikke mooi natuurlijk maar vroeg mij af in hoeverre men hier teleurgesteld in is, als dat het geval is?

Zijn er veel Kia eigenaren die voor reparaties zijn komen te staan die voor eigen rekening waren waarvan ze dachten dat het garantie was? En vallen de vaste onderhoudskosten ook tegen in het algemeen?

Posted

Is een interessant vraagje? Ik denk dat het ook veel afhangt welke dealer je hebt. Hopelijk hier een paar voorbeelden hoe goed of slecht:) de garantie is.

Posted

Alles is te vinden op de Kia site Integraturbo.

http://www.kia.nl/Specials/7-jaar-garantie/

Alleen voor het oplossen van het probleem is Kia afhankelijk van de locale dealers. Is er iets mis dan kun je er vanuit gaan dat de oplossing altijd kosteloos is. Of de oplossing snel gevonden is dat is weer afhankelijk van de dealer.

Gaat er iets 'mis' tussen de dealer en jou? Dan zitten er hier op het forum mannen die weten aan welke boom ze moeten schudden om de oplossing te vinden.

Posted

Tot nu toe alles vervangen en gerepareerd onder garantie.. Natuurlijk wil je weten wat..

2 x Spiegelmotor voor het inklappen van de spiegels.

1 x Turbo

1 x wiellager

2 x stabilisatorstang (Li/Re)

En er zijn idd mannen hier (waaronder ik) die je kunnen helpen in NL en BE.

Posted

Hé bedankt voor de info. Ik kan natuurlijk veel online vinden maar was meer benieuwd naar de ervaring van de Kia rijders zelf! :wink:

Voorwaarden van de 7 jaar al doorgelezen maar "slijtende delen" zit er niet bij inbegrepen (natuurlijk). Er zijn een paar voorbeelden maar waar ligt precies de grens?

Zoals hierboven beschreven werd 1 turbo vervangen onder garantie wat toch ook een slijtage onderdeel is.

Wacht jullie ervaring af!

Posted

Er zijn een paar voorbeelden maar waar ligt precies de grens?

Zoals hierboven beschreven werd 1 turbo vervangen onder garantie wat toch ook een slijtage onderdeel is.

Ik denk dat die 'voorbeelden' de uitzondering zijn.

Een turbo een slijtageonderdeel? Misschien wel op een high performance wagen waarbij dat onderdeel echt moet 'werken', maar bij de gemiddelde auto moet zo'n ding het toch echt zeven jaar of 150.000 kilometer vol kunnen houden.

Posted

glas halfvol/halfleeg

Het lijkt er op dat het weinige, wat er dan is, keurig wordt opgelost...

Zo kan je het ook zien :innocent:

Posted

Je kunt ook té hoge verwachtingen hebben.....maar bigwade heeft gelijk.

Volgens mij waren de gegeven antwoorden vrij duidelijk.

Posted

Ik denk niet dat Integra op deze antwoorden zit te wachten mannen. Volgens mij had hij liever dat de berichten hier over elkaar heen rolden van gebreken en slechte afhandeling. Helaas.

Nog één vraagje Integra, is de vraag ontstaan vanuit achterdocht of was het een serieuze zoektocht naar een eerlijk antwoord...

Guest Warmentuuter
Posted

Als ik het zo lees dan is Integraturbo een keer telleurgesteld met een garantiegevalletje. Bij mij heeft juist de zeven jaar garantie de doorslag gegeven. Ook ik vond het nog al wat de zeven garantie.

Dus heb ik me uitgebreid laten voorlichten wat het precies in hield want er zijn voorwaarden voor de zeven jaar. Maar deze zijn mij keurig uitgelegd door de dealer. Ook stelde ik de vragen van wat gebeurd er als de startmotor of dynamo stuk gaat na zes jaar. Hier werd keurig verteld dat het onderdelen zijn van de aandrijflijn en wordt onder de zeven jaar garantie gerepareerd. Een turbo wordt genoemd als voorbeeld. Is net zo als een startmotor een onderdeel van de aandrijflijn. Kijk eens naar de voorwaarden op de Kia site of laat je voorlichten bij de dealer.

http://www.kia.nl/Specials/7-jaar-garantie/

Dus Interaturbo bekijk het positief.

Ik heb geen negatieve ervaringen met garantiereparaties

Posted

Hier zijn de problemen uiteindelijk ook allemaal positief opgelost en ik weet dat dat bij meerdere KIA rijders zo is..

Maar net als bij de "betere" merken. (wat is beter?) zullen er ook negatieve klanken zijn. Het is een gegeven en dat weten we. Is daarom een merk opeens slechter dan bijv audi waar relatief meer klachten onopgelost blijven?

Posted

Hey jongens bedankt voor de info! Natuurlijk ben ik niet alleen geïnteresseerd in de negatieve verhalen, als die er zijn, (sorry dat ik die indruk heb gewekt) maar ook zulke berichten zoals die van Alex VB (4e post van boven).

Reden van dit alles dat ik gelijk met deze vraag kwam (zonder eerst voor te stellen, excuses hiervoor) is dat ik een discussie met iemand heb/had die wou beweren dat de 7 jaar garantie een lokkertje is om de klant vervolgens terug te pakken door dure onderhoudskosten door te berekenen die de klant niet had verwacht. Ik wou beweren dat dat onzin was dus vandaar dit "onderzoekje"..

Deel zoveel mogelijk uw ervaring hier zou ik dus zeggen! :wink:

Mocht iemand tijd over hebben kunnen jullie die discussie hier terug vinden en lezen; http://www.autoblog....urrent#comments

Posted

Mag ik jou een welgemeend advies geven Integraturbo? Negeren, niet reageren op die 'parkeerbonnenschrijver'.

Op een ander forum waar ik regelmatig mijn neus laat zien zegt men dan "Don't feed the trolls".

Ik heb een eigen bedrijfje en rijdt daar met een VW T5. Het is dat ik een goedkope niet VW garage heb gevonden. Wanneer ik hier lees hoe de zaken worden opgelost door Kia Nederland dan kan ik alleen maar zeggen dat PON (de Volkswagenimporteur) daar een puntje aan kan zuigen. De problemen die ik heb gehad met die T5 (vooral in het eerste jaar) die zijn echt op één hand niet te tellen. Voor mij geen VW meer.

Laat die Rechercheur lekker links liggen. Die discussie hoef jij echt niet te winnen. Laat hem lekker denken dat wij met open ogen een oor aan worden genaaid.

Elk merk heeft zijn problemen met een nieuw model, maar wanneer die zaken naar volle tevredenheid worden opgelost door de locale dealer dan is en blijft de klant tevreden.

Jaren geleden zijn de Duitse bedrijven al voorbijgestreefd door de Japanners en nu komen de Koreaantjes dat nog een keer flikken.

Trouwens, de Sportage, Venga en Cee'd komen niet met de boot hoor... Die worden gewoon hier in Europa gebouwd naar de nieuwe maatstaf van het concern.

• Like 1