Ga naar inhoud

Vanaf 29.12.2011 joice eigenaar


sjaakleijting

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal.

Heb mijzelf ook maar aangemeld op dit kia forum omdat wij vanaf donderdag de 29ste van december ook een kia joice heb.

Via de feedback die jullie hier gaven op dit forum hebben mijn vrouw en ik ook besloten om een kia joice te kopen.

Omdat deze auto's voor weinig te koop staan,waren wij toch wel bang voor een kat in de zak.....maar iedereen hier is over het algemeen positief.

Ja het zijn niet de zuinigste auto's....maar als je dat compenseert met de onderhouds kosten (heb ik hier ergens gelezen) dan vind ik dat ok.

Verder zit er een goede motor in (mitsubitsi) en japans spul is over het algemeen betrouwbaar.

Nu hopen dat wij vanaf donderdag ook positief kunnen meepraten op dit forum over onze Kia Joice.

Groet Fam.Leijting

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo.

Het is een zwarte kia joice van maart 2003 2.0 exclusive clima control.....zo stond vermeld.

Afgelopen vrijdag een proefrit in gemaakt en rijd fijn.

Moest even wennen aan het schakelen,laatste 3,5 jaar hebben wij renault gereden en die schakelt even wat soepeler.

Foto's plaats ik van het weekend even.

We hebben hem ook gekocht vanwege de caravan aankomende zomer,dan heb je met een 2.0 toch even wat extra dan een 1.6.

Groet Fam.Leijting

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moest even zoeken, maar dat zijn bruut grote auto's.

Niet echt fraai maar als je een goeie hebt kun je er met gezin een hoop lol aan beleven.

Je tankmeneer in de buurt is je ook erg dankbaar, denk ik.

Leuk iig dat ook de oudere Kia aandacht krijgt op dit forum tussen het geweld van alle nieuwe tiepjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van heemskerk naar bolsward gereden...dus voor ons heeft hij de eerste vuurdoop doorstaan.

Ligt goed op de weg....beter dan een renault scenic.

Groet Fam.Leijting

Ziet er goed uit op de plaatjes..

Via internet gevonden ?

Vanwaar deze keus ?

Ik kende de auto eigenlijk niet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je.

Ten eerste iedereen een goed en gezond 2012 toegewenst.

Deze Joice heb ik inderdaad via internet gevonden....je ziet ze niet veel....eigelijk nooit....maar via de zoekopdracht MPV kwamen we toch vrij veel kia joice's tegen.

Maar deze sprong er eigelijk meteen uit met 114.500 op de teller en bouwjaar 2003...en een zeer redelijk prijsje.

Hiervoor hadden we een renault scenic 1.6 benzine uit het jaar 2000,maar om er een caravan mee te trekken (juni 2011 gekocht)....nee..had hij toch moeite mee,en telkens als wij de caravan erachter hebben gehad moest hij naar de garage voor weer een stel bombine's.

En verder heeft deze scenic ons ook veel geld gekost qua onderhoud en reparatie's

Nu dus een Betaalbare kia joice 2.01 die zat een caravan kan trekken.

Ja tuurlijk blijft het een gok alsje 2de hands auto's koopt....maar via dit forum en verdere positieve geluiden over de joice toch deze maar gekocht...en tot nu toe nog geen spijt,maar ja we hebben hem pas 4 dagen.....de tijd zal het leren.

Op het forum ergens heb ik gelezen dat er maar 1500 van verkocht zijn in nederland (verbeter me als ik het mis heb) dus veel rijden zie je ze inderdaad niet.

Maar toeval wil dat hier in bolsward ik er al 3 gezien heb in 1 week tijd...maar dan steekt men vriendelijk de hand omhoog als een buschauffeur.

Kia is overgenomen door de Hyundai groep maar wel onder de naam kia...en dat spreekt mij ook aan omdat de japanners toch goede auto's maken.

Groet Sjaak leijting

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Sjaak,

Gefeliciteerd met je aankoop!!!

Ik ben zelf ook Joice rijder en geniet heerlijk van de auto. Ik rij 50.000 per jaar ermee en ben zeer tevreden. Ik heb alleen het normale onderhoud en de reparaties die bij een dergelijk intensief gebruik horen :wink:

Hou alleen rekening met de distributieriem vervangen..., dat kost 650 euro. Maar dat is ook het enige dat er enigszins uitschiet, maar hoeft slechts iedere 90.000 km.

Zelf heb ik ook een keer een caravan erachter gehad naar Luxemburg. Waar mijn LPG-G3 normaal ongeveer 1 op 8 á 9 rijdt, slurpte hij toen 1 op 5. Gelukkig ben ik niet zo veel met vakantie... :(

Geniet ervan !!!!

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd probleem onderweg ondervonden na 5 dagen joice rijden.

Tussen de 80 en 100 km per uur begint de auto vreemd te trillen...voor de 80 km niets aan de hand en na de 100 km ook niet.

Het is net of je raam open staat..klapperen/flapperend geluid.

Er is ook niets los..heel vreemd.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groet Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites


De banden waren wat aan de zachte kant toen we hem ophaalden donderdag....1.5 voor 1.7 achter.....toen geen problemen.

Heb ze opgepompt tot 2.3 (staat op de binnenkant deur) en toen begon het probleem...heb er wat lucht uit laten lopen tot 1.9,ging even goed maar nu doet hij het weer dat trillen cq klapperen.

Dacht eerst dat de achterklep niet goed dicht zat...maar die zit goed dicht.

Groet Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok Bigwade...we zullen het eens een weekje aankijken.

De garantie is overigens alleen op onderdelen ( vallen banden daar ook onder?) en niet op man uren, en tijdens de proefrit hadden we ook nergens last van,dit ook vanwege de lage bandenspanning waarschijnlijk.

Is het wijs om de banden op 1.5 terug te zetten?

Ik ben niet zo heel erg thuis in de autowereld vandaar deze vragen.

Groet Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...