Jump to content

Eerste versnelling Kia Rio 2011

Recommended Posts

Posted

Wie ervaart de eerste versnelling van de nieuwe Rio als vervelend? Ik ben een behoorlijke chauffeur maar met de Rio is het soms alsof je je eerste rijles hebt. De eerste versnelling komt heel abrupt op en er is maar weinig ruimte voor een vloeiende wegrijdactie. Een buur met een Rio sprak me er ook al over aan. Wie heeft er nog meer last van de nerveuze eerste versnelling van de Rio?

Posted

JosK, ook ik heb die ervaring. Ik wijd het aan het geringe vermogen van de motor in de lage toerentallen. De ene keer rij je bokkend weg, de andere keer met gierende motor. Dan moet ik steeds weer denken aan mijn vader die lang geleden voor het eerst op een bromfiets zat met versnellingen en een koppelingshandel. Ha-ha. Ik zorg er voor om bij het wegrijden de radio uit te hebben zodat ik de motor goed kan horen en kan spelen met koppeling en gas. Ik heb m'n rijbewijs 40 jaar, veel rijervaring en wil niet als een dummy overkomen.

Posted

Het wegrijden met de Rio is inderdaad even wennen.. Enerzijds is de wagen dermate geissoleerd dat je de motor amper hoort en dat is wel eens lastig bij het doseren van de juiste hoeveelheid gas waardoor je de koppeling soms net ff te snel loslaat of te langzaam. Daarbij houdt de motor een tikkie in ik wil dat nog eens even voorleggen bij de dealer of dat "gat "er niet uitgeprogrammeerd kan worden . Want het is niet helemaal zoals het hoort. En het motortje gaat pas trekken boven de 3200 toeren tja... dan kun je ook tenminste wat snelheid maken. Punt is dat je dan in het geheel niet meer "Eco dynamisch :chris:" aan het rijden bent .. als je als een "natte krant" rijdt (volgens de boordcomputer) ik zoek nu dekking!!! :gunsmilie: ) dan wordt invoegen een hachelijke zaak.. leuke foto trouwens JosK :wink:

goed uiteinde allemaal!

Posted

Hed die ervaring van die eerste versnelling niet. Kan dat zijn omdat ik de 1.4. motor heb ? Trekkracht op hogere toeren inderdaad forser.

Posted

Ik ervaar het ook niet als ik eerlijk ben. Het optrekken in de eerste versnelling gaat bij mij juist heel goed, nog geen (bijna) afgeslagen auto gehad.... en iedereen die erin rijdt heb ik nog niet gezien dat de auto is afgeslagen...

Posted

Ik herken het probleem ook! Ik kan er goed mee overweg en hij slaat niet vaak af, maar ik merk wel dat ik vergeleken met andere auto's zeker meer gas moet bijgeven en hij zo nu en dan nèt niet afslaat. Zoals gezegd heb ik er geen problemen mee, maar ik kan mij voorstellen dat het meerderen opvalt. (mij viel het bij de proefauto al op)