Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo

ik heb een kia pride uit 1997.

hele fijne auto.

behalve op de snelweg en buitenwegen met wind van zij.

dan begint de deur aan delinkerkant te klapperen.

als ik de deur vastpak dan is het afgelopen.

ik denk dat de deur rubbers niet goed afsluiten omdat de zuto ook lichtig vochtig is aan de binnenkant.

weet iemand waar ik die deurrubbers nog vandaan kan halen?

(Alvast bedankt)

ps: Deur begint op de snelweg te klapperen als ik precies 120 rijd. als ik harder ga wordt het nog erger.

Posted

Rammelt die deur als je er aan rukt bij stilstand ook ?

Beter afhangen/stellen ?

Die rubbers kun je toch bekijken lijkt me zo.

Suc6 en misschien weet ons lid Crum raad.

(even geduld, die is er niet elke dag)

Posted

als het echt klapperen is denk ik idd toch eerder aan een verkeerde afstelling dan aan een versleten deurrubber. zowiezo, vergelijk de rubbers links en rechts eens (hoeveel ze uitsteken/indrukbaar zijn)

eventueel kan je het slot plaatje in de B-stijl wat verschuiven, dit zit vast met 2 schroeven, beide schroeven wat losse en met een hamer en doorslag het plaatje een klein tikje naar binnen geven.

• Like 1
Posted

aan de linkerkant lijkt het alsof het rubber klem wordt gedrukt (in de bovenste hoek) terwijl aan de aflopende schuine kant het rubber niet goed wordt dichtgedrukt.

lijkt wel alsof de deur niet meer recht erin hangt

Posted

Dat is inderdaad het geval.

wat kan ik daaraan doen?

en er is nog 1 klein ding bij de auto. bij het achteraam zitte die kunstof doppen/ringen, er is daarvan 1 gescheurd waardoor het achterraam niet geheel sluit. zijn die ringen nog te verkrijgen? of is er een alternatief?

Posted

dan zal een deurrubber geen verschil uitmaken, dan moet de deur opnieuw worden afgestelt. maar is enkel het gedeelte van het raam wat niet goed aansluit of zijn de kieren onderaan bij de deur (het plaatwerk zelf) ook niet goed?

als het enkel het raam gedeelte is (dus het bovenste gedeelte aan de deur) wi lhet wel eens helpen om dat met beleid een beetje naar binnen te buigen.

Posted

het zit vooral aan de bovenkant daardoor sluit het raam ook niet volledig als ik harder dan 50 km rijd en ik het raam dicht doe