Jump to content

Recommended Posts

Posted

Best forum leden,

Helaas hebben wij onze auto nog niet, maar ben wel aan het kijken voor betere lampen voor in onze Pico.

Mijn vriendin is namelijk een beetje nachtblind waardoor het wel handig is om goede schijnwerpers te hebben. Ik wil alleen geen Xenon in bouwen, omdat ik gewoon weg geen problemen op mijn hals wil halen ivm wetgeving.

Mijn ogen zijn gevallen op de X-Treme Vision van Philips, die kwamen erg goed uit een duitse test die ik helaas niet meer kan terug vinden. Maar hier zijn wel behoorlijk tevreden klanten te zien

Mijn vragen is als volgt:

• Welke fitting zit er er in de Pico? (dacht zelf H4)
  • Kan dat in de pico met de projectie lampen? Hiervoor is namelijk (dacht ik) een lamp nodig die zowel dim als groot licht kan toepassen.

Posted

Best forum leden,

Helaas hebben wij onze auto nog niet, maar ben wel aan het kijken voor betere lampen voor in onze Pico.

Mijn vriendin is namelijk een beetje nachtblind waardoor het wel handig is om goede schijnwerpers te hebben. Ik wil alleen geen Xenon in bouwen, omdat ik gewoon weg geen problemen op mijn hals wil halen ivm wetgeving.

Mijn ogen zijn gevallen op de X-Treme Vision van Philips, die kwamen erg goed uit een duitse test die ik helaas niet meer kan terug vinden. Maar hier zijn wel behoorlijk tevreden klanten te zien

Mijn vragen is als volgt:

• Welke fitting zit er er in de Pico? (dacht zelf H4)
  • Kan dat in de pico met de projectie lampen? Hiervoor is namelijk (dacht ik) een lamp nodig die zowel dim als groot licht kan toepassen.

Hallo ik heb deze lampen in mijn picanto met projectie lampen

het type is trouwens h7 ,en het geeft voor mij een zeer goed lichtbeeld zowel dim als grootlicht.

ze kosten wat maar dan heb je ook wat ha ha .

Henco.

Posted

OK H7(s), dat is al goed om te weten.

Het verschil is tussen de nightguide en de X-treme Vision is denk ik de kleur. De Nightguide is iets geliger van wat ik zo op het internet kan vinden. Dan zou juist de X-treme Vision met wat witter licht mooi combineren met de LED dagrijverlichting.

Voorbeeld Nightguide

Koplamp_philips-night-guide.jpg

Voorbeeld X-treme Power --> voorganger van de X-treme vision

Koplamp_philips-x-treme-power.jpg

Posted

tja je kan kiezen...mooi of veiligheid,ik heb voor het laatste gekozen en idd de night guide send 3 verschillende licht bundels uit.

1 voor de verkeersborden

1 voor wit licht op straat

1 iets minder licht naar links voor tegengaan verblinding.

• 2 weeks later...
Posted

In de Picanto zitten geen H-7, maar H-4 lampen hoor. Dus koop wel de goeie!

Posted

Ok Tnx, ik ga eerst even checken als ik de kar heb.

3 pijlertjes = H4

2 pijlertjes = H7

Snel genoeg te zien.

Posted

Ook ik heb de Philips Xtreme-Vision in mijn beide Pica's zitten en ze bevallen ons heel goed. Veel meer en helder licht, zonder die extreme blauwe gloed die je ook wel ziet.

Ze komen ook in mijn nieuwe die aanstaande vrijdag afgeleverd wordt. Mooie combi met de led-dagrijverlichting.

Groeten,

BaBaCC

Posted

Aardige bijkomstigheid is ook nog eens de aanschafprijs. Voor de H-4 betaal je € 39,99 en voor de H-7 € 49,99.

Heb de dealer nog even voor de zekerheid gebeld i.v.m. aflevering aanstaande vrijdag en het monteren van de X-treme Vision lampen of ik H-4 of H-7 moest hebben. Het is dus de H-4!! That's for sure!

BaBaCC

Posted

Tnx man voor het checken, denk dat ik ze ga kopen en aan de dealer geef om ze er gelijk in te laten zetten, mits ze dit als een service willen doen.

Posted

Even een rechtzetting:

Blijken in de nieuwe Pica's toch H-7 lampen te zitten!!

Had de net aangeschafte H-4-lampen bij de dealer gebracht voor montage en kreeg al snel een belletje dat het toch H-7's moeten zijn.

Morgen even snel ophalen bij de dealer, omwisselen en weer naar dealer voor montage, zodat het allemaal gereed is als ik de nieuwe Pica om 11.00 uur afgeleverd krijg.

Excuses voor de verwarring!

BaBaCC

Posted

phoenix2149

Zie je ook kleur-verschil met de philipsjes erin ? (bedoel... witter ?)

ik heb er nu Pilot Pro-line 4300K xenon ingezet :) H7.

grandioos veel en mooi licht. maar die Philips set is een goed alternatief... ben benieuwd naar de kleur.

Posted

De eerlijkheid gebied te zeggen dat ze niet tegen echte Xenon op kunnen natuurlijk, maar dat is logisch met een dergelijk prijsverschil.

De Philipsset geeft feller, helderder licht en schijnt ook verder, maar niet echt wit of met een licht blauwe gloed, mocht je dat bedoelen. Maar.......t.o.v. de standaard lampen vind ik ze in iedere geval een hele verbetering en de € 49,99 meer dan waard!

BaBaCC

Posted

Gisteravond voor het eerst in het donker gereden met de Philips X-treme Vison in de projectielampen van de nieuwe Pica. Jeetje wat een lichtopbrengst! Voor een "gewone" lamp giga!

Kan natuurlijk niet op tegen de bi-Xenonset van Pilot, waarover een aparte topic beschreven is, maar wat een verschil! Een echte aanrader voor een ieder die lampen!

BaBaCC

Posted

Toch jeukt het mij om ze eens te proberen;

mijn coming-home functie heeft ze soms problemen (dan start 1 xenon lamp niet) bekend probleem in zowel de Pico als in de Rio.

en ziet er natuurlijk niet uit dat wanneer jij de lichtschakelaar op 'auto' hebt staan en je rijdt in je Picanto en op een gegeven moment wordt het donker: en de functie schakelt je xenon-in... en dan brand er maar 1 lamp... (dan moet je het eerst aan en uit doen) en dan doet ie het wel.

maar toch blijft dit voor mij irritatie puntje,... het licht is wel subliem met Pilot xenon 4300K maar vond het standaard ook nie heel slecht..

wordt vervolgd maar ga de Philips lampjes wel eens een keer proberen.

Posted

Ben benieuwd wat je er van vind MauS.

Ga de lampen bestellen en er gelijk in laten zetten als de dealer dat wil doen.

Eerst maar een de auto :-( no 3 weekjes ofzo.

• 4 weeks later...
Posted

Hallo, de lampen zitten er in en behoorlijk wat licht. Nu vind ik eigenlijk dat de lampen te laag staan als ik de hoogteverstelling in de hoogste stans heb staan. Herkent iemand dit?

Posted

Nee dat herken ik absoluut niet. Bij mij schijnen ze hoog en ver en dat terwijl ze op stand "0" staan. De verkeersborden, reflectoren e.d. zijn al van verre heel helder verlicht en bijzonder goed zichtbaar.

BaBaCC

Posted

Gisteravond voor het eerst in het donker gereden met de Philips X-treme Vison in de projectielampen van de nieuwe Pica. Jeetje wat een lichtopbrengst! Voor een "gewone" lamp giga!

Keertje naast elkaar staan in het donker ? ;)

Nee, ik ben wel jaloers want bijna altijd bij het opstarten moet ik hem een keer in de 'uit' stand zetten en dan weer aan, daarna doet ie het perfect hier hebben meer Kia rijders last van..

toch irriteert het me enigzins, laatst reed er een picanto met halogeen lampen achter mij en ik moet zeggen: het leek wel xenon, dit heeft Kia uitermate slim gedaan door de leds pal onder de lens te maken zodat het lijkt alsof er xenon in zit. (let er maar eens op bij Picanto's met de lens lampen in het donker)

bij de Rio is dit heel anders en kun je juist wel goed zien dat de halogeen inzit doordat de leds verder verwijderd zijn van het dimlicht (verder uit ellkaar).

Hoe zijn jullie ervaringen momenteel met xenon/halogeen ? in de projector lens van de Picanto ?

Posted

Mijn vriendin is erg tevreden met deze lampen. Ze merkt echt wel dat ze veel meer en verder zicht heeft, met name op onverlichte wegen. Nu is ze nog geen xenon gewend, maar dit vind ze al erg fijn.