Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Cee'd 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ter verduidelijking.. De cee'd en de i40 delen hetzelfde platform. Dat betekent niet dat ze ook een gelijke wielbasis zullen hebben. De i40 is qua wielbasis verlengd.

Maar laten we lekker afwachten hoe de nieuwe SW eruit zal zien..

Geplaatst

Zo zijn wij Nederlanders niet..... :innocent:

Geplaatst

Ter verduidelijking.. De cee'd en de i40 delen hetzelfde platform. Dat betekent niet dat ze ook een gelijke wielbasis zullen hebben. De i40 is qua wielbasis verlengd.

HUH? Ik weet niet beter dan dat het platform de 'bodemplaat', ophanging en motorisering is.

Geplaatst

Ik heb gisteren rechtstreeks de onthulling gezien op de Autoshow van Geneve van de nieuwe Ceed en Ceed SW. Schitterende auto's!!!!!!! Wat mij nog wel puzzelt is welke motoren er geleverd gaan worden. Op de website van Kia staat "De nieuwe cee’d beschikbaar komen met twee benzinemotoren (1.4 MPI, 1.6 GDI) en twee dieselmotoren (1.4 WGT,1.6 VGT) met vermogens van 90 tot 135 pk." Maar op de website van Autovisie staat "Belangrijk om te weten is dat de 1.4 MPI niet naar Nederland komt, zo laat de importeur weten aan Autovisie." Kortom, klopt de site van Kia niet, of heeft Autovisie(Telegraaf!) het verkeerd begrepen. In hetzelfde artikel staat dat de nieuwe Ceed voor 18 a 19 mille komt inclusief airco en licht metaal. Scherp geprijsd, maar de Hyundai i30 is er vanaf 17.995,- inclusief airco. Tot slot vind ik het jammer dat de 128pk Diesel net 2 gram teveel uitstoot in EcoDynamics versie om wegenbelastingvrij te zijn. Zou de importeur daar nog iets aan kunnen doen? Los daarvan schitterende opvolger van mijn Ceed. Ik vind hem persoonlijk een stuk strakker dan de i30 met zijn design-vouwen.

Geplaatst

Ik zou zeggen, zoek naar een aanpassing in het motormanagement. 125 Pk in plaats van 128 pk zou maar zo 2 gram kunnen schelen. Bij de 1400cc benzinemotor is het koppel gelijk gebleven toen de motor werd teruggeschroefd van 105 naar 90 pk dus veel zal je niet merken van het schudden van die bits en bytes.

Geplaatst

Ja, "een aanpassing in het motormanagement" is een goed idee. Ik heb al een mail naar de importeur gestuurd om erachter te komen of ze zelf ook met dit idee spelen.

Wegenbelastingvrije diesels in het C-segment zijn er nauwelijks (op dit moment alleen de Alfa Romeo Mito en de Renault Megane). Ben benieuwd naar de reaktie van Kia Nederland. :wink:

Geplaatst

Ik weet niet of het al eens gepost is; maar de naam CEE'D komt van: communaute economique europeaine designe. Met andere woorden: Ontworpen in de EEG.

Geplaatst

Ja, "een aanpassing in het motormanagement" is een goed idee. Ik heb al een mail naar de importeur gestuurd om erachter te komen of ze zelf ook met dit idee spelen.

Wegenbelastingvrije diesels in het C-segment zijn er nauwelijks (op dit moment alleen de Alfa Romeo Mito en de Renault Megane). Ben benieuwd naar de reaktie van Kia Nederland. :wink:

Ik heb inmiddels een reaktie gekregen van Kia Nederland. Ze e-mailen mij het volgende: "De Kia engineers hebben alles in het werk gesteld de Kia cee'd zo zuinig mogelijk te maken. Helaas is het niet mogelijk gebleken de uitstoot verder te verminderen. De technische gegevens zoals deze nu door Kia Motors worden vrijgegeven komen uit de Europese typegoedkeuring van de nieuwe Kia cee'd. De Europese typegoedkeuring zal niet meer gewijzigd worden voorafgaand aan de introductie."

Helaas, een wegenbelastingvrije Cee'd zal er dus niet komen. Het is niet anders, such is life :-(

Geplaatst

Sowieso zal de wegenbelastingvrije regel voor velen vervallen en zullen ze terugvallen in het oude vertrouwde systeem.

• 3 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

Ik rij momenteel in een Pro Cee'd 1.6 X ecutive, met een stapeltje "goodies". Hij is pas twee jaar oud maar ik kijk nu al uit naar de opvolger... Helaas nog een jaar wachten heb ik begrepen.

Ook de Optima vind ik een schoonheid. Het is jammer dat er te weinig keuze is op het motorische vlak. Dit voorkomt een succes op de huidige markt. De hybride zal in de 20% gaan vallen begreep ik, maar ik verwacht wel een flinke prijs voor die auto.

Het meest kijk ik uit naar de Pro Cee'd 1.6 T GDI.... Wellicht gaat me dat nog wel lukken binnen het leasebudget. LOL!

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...