Ga naar inhoud

Prijsverhoging Kia Picanto


BaBaCC

Aanbevolen Berichten

Kreeg afgelopen vrijdag van mijn dealer te horen dat alle bestellingen vanaf 01-03-2012 te maken krijgen met een prijsverhoging.

De verhoging betreft € 250,00 voor de 1.0-versie en let op!.......€ 850,00 voor de 1.2-versie.

Tevens worden de diverse Pack's € 100,00 goedkoper. Ze krijgen niet alleen andere namen, nee..........ze worden ook aangepast qua onderdelen. Minder onderdelen dus! Zo gaat 15" naar 14" en komen er nog enkele zaken te vervallen.

Jammer Kia!

BaBaCC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien word de picanto standaard wat uitgebreider.??

Kan me voorstellen dat de ESC (Stabiliteitscontrole) er standaard in gaan doen.

Aangezien dat vanaf November 2014 verplicht gaat zijn voor alle nieuw verkochte auto's.

Dat kia denkt we gaan alvast aan die eisen voldoen.

850,- extra op de 1.2 zonder dat er wat veranderd aan de standaarduitvoering is toch wel een flinke stijging.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee het is niet zo dat de standaarduitrusting uitgebreid wordt. Was dat maar waar, dan was de verhoging ook goed verklaarbaar.

Heeft te maken met BPM-tarieven. Dus het is: less for more!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas, de wijzigingen in pakketten en prijzen zijn al eerder ingegaan.

Ik heb mijn Picanto (1.25 Comf + Ext) begin december 2011 besteld en krijg een levertijd van 4 maanden. :mad:

Eind december meldt de dealer dat er "wat wijzigingen" in Korea zijn doorgevoerd... Kunnen ze niks aan doen... :confused:

De prijs is met 200 Euri gezakt, maar daar staat tegenover dat je de 15" LM velgen kwijt bent. De auto wordt geleverd met 14" LM van een (in mijn ogen) bedenkelijk design. Na protest mijnerzijds (ze kunnen toch niet zomaar een getekend koopcontract wijzigen) mag ik als ik afzie van de 200 Euro korting zelf velgen uit hun catalogus uitzoeken. Dezelfde als standaard in het ext. pack zaten zijn niet meer leverbaar (zeggen ze).

Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat er meer wijzigingen dan alleen de velgen zijn doorgevoerd. Uit eerdere posts maak ik op dat ook de zonnebrilhouder (boven bestuurdersportier), de asbak en voor mij belangrijker de actieve hoofdsteunen verdwenen zijn. :wacko:

Ik zal binnenkort eens bij de dealer informeren wat daar tegenover staat. Kia kan toch niet zomaar de uitrusting van een reeds bestelde auto wijzigen?

Heeft iemand misschien diezelfde ervaring, dan hoor ik dat graag!

Groeten,

Een teleurgestelde Picanto-koper :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waardeloos joh en zo zie je maar welke risoco's er kunnen ontstaan als de levertijden langer worden of als er niet uit een voorraadlevering gekozen wordt. De dealers hebben hier helaas ook geen keuze in en worden door fabrikant voor het blok gezet. De wijze waarop dit door de dealer al dan niet wordt gecompenseerd is sterk afhankelijk van de souplesse van de desbetreffende dealer. De één zal wel compenseren en de ander helaas niet. Volgens mij heb je daar als comsument geen invloed op.

Ben benieuwd voor je!

Succes,

BaBaCC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroen66475

Het is erg makkelijk om naar de fabrikant te wijzen (en je daar achter te verschuilen) maar het is de importeur die de samenstelling van de auto bepaald. Kijk naar bijvoorbeeld de basisversie van de Picanto in de landen om ons heen en je ziet behoorlijke verschillen (Duitsland: Ongespoten bumpers, 13 inch wielen, geen centrale vergrendeling). De importeur bepaald de verkoopprijs en de marge die ze willen halen per auto. Daarom worden er door de importeur bepaalde opties geschrapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan zal ik wel een klier wezen, maar ik had 'm geannuleerd. Ik kan zo even geen andere branche bedenken waar je "zomaar" wat anders mag leveren dan wat ze nu in dit geval van plan zijn. Dat er levertijden zijn is niet mijn probleem, dat de voorraad niet toereikend is ook niet. Als je het bestelde niet kunt leveren, dan moet je A) het niet laten bestellen of B) strak compenseren of C) zonder gezanik een annulering accepteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de kleine lettertjes:

Totstandkoming van de overeenkomsten en prijzen

  • Alle aanbiedingen en prijsopgaven op welke wijze en door wie van onze vennootschap en/of waar dan ook zijn steeds vrijblijvend en worden gedaan op basis van de op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst geldende prijzen en specificaties. Afbeeldingen, tekeningen, opgaven van capaciteiten en verdere omschrijvingen zijn zo nauwkeurig mogelijk, doch voor ons niet strikt bindend. Kleine afwijkingen zijn toelaatbaar, terwijl in geval van tussentijdse modelwijzigingen wij gerechtigd zijn het gewijzigde model te leveren. Eveneens zijn wij gerechtigd, zonder voorkennis of medeweten van cliënt, technisch noodzakelijke wijzigingen aan te brengen in door ons verkochte of bij ons ter reparatie aangeboden auto’s, hun uitrusting en/of onderdelen.
  • Levering vindt steeds plaats tegen de op de dag van de feitelijke levering geldende prijzen. Prijsstijgingen als gevolg van wijzigingen in fabrieks- of importeursprijzen en in valutakoersen in de prijs van nieuwe auto’s mogen te allen tijde worden doorberekend. De cliënt, zijnde een natuurlijk persoon niet handelende in de uitoefening van een beroep of bedrijf, heeft tot 10 dagen na kennisgeving van deze wijziging het recht de overeenkomst te ontbinden ingeval de bedoelde prijswijziging door ons plaatsvindt binnen 3 maanden na het sluiten van de overeenkomst. Wijziging in belastingen, accijnzen en overige door de overheid op te leggen heffingen worden te allen tijde doorberekend, ook ter zake van vóór de inwerkingtreding hiervan gedane aanbiedingen en/of tot stand gekomen overeenkomsten, zonder dat cliënt het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Alle overige prijswijzigingen zijn enkel toegestaan indien drie maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn verstreken en wij voor het verstrijken van deze termijn nog niet hebben gepresteerd. In dat geval heeft cliënt evenmin het recht de overeenkomst te (doen) ontbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Het jaarlijkse waardevastheidsfeestje van Autotelex is weer begonnen. Opnieuw is berekend welke auto’s het meeste waard blijven na drie jaar, en welke ondingen met de kilometer minder opbrengen bij de verkoop. Geen verrassing: de Cadillac BLS staat opnieuw bovenaan als afschrijvingsflopper.

In de lijst met auto’s die het hardst in waarde zakken zijn de Amerikanen weer goed vertegenwoordigd. Bijna niemand zit te wachten op een Saab 9-3 on steroids, en dat geldt ook voor een aantal voitures uit de PSA-groep. Natuurlijk mag de obligate Land Rover-die-niemand-wil niet ontbreken en is er een vijfde plek weggelegd voor de grootste flop van Mercedes.

Enfin, hieronder de faalhazen der restwaarde. Het getal geeft aan hoeveel procent van de nieuwwaarde er gemiddeld voor betaald wordt.

Top15 minst waardevaste auto’s.

1. Cadillac BLS (41,:cool:

2. Citroën C6 (42,0)

3. Chrysler Grand Voyager (42,9)

4. Land Rover Discovery (43,0)

5. Mercedes-Benz R-Klasse (43,6)

6. Nissan Murano (43,7)

7. Subaru Tribeca (44,1)

8. Chrysler 300C (46,4)

9. Chrysler PT Cruiser (46,5)

10. Hyundai Sonata (46,6)

11. Dodge Caliber (47,0)

12. Peugeot 4007 (48,2)

13. Citroën C-Crosser (48,3)

14. Peugeot 407 (49,6)

15. Jeep Compass (50,1)

Eigenlijk is het niet opvallend dat auto’s die relatief duur blijven veelal in de hoek van de zuinige stadsgebakjes te vinden zijn. Vorig jaar toucheerde de Aygo de eerste plek, dit jaar moet de Japanner zijn koppositie afstaan aan de Kia Picanto.

Top15 Meest waardevaste auto’s

1. Kia Picanto (69,5)

2. Toyota Aygo (69,2)

3. Peugeot 107/Citroën C1 (69,1)

4. Fiat 500 (68,3)

5. Honda Jazz (68,0)

6. MINI One (67,5)

7. Nissan Juke (67,2)

8. Skoda Yeti (66,9)

9. Citroën DS3 (65,6)

10. Volkswagen Polo (65,5)

11. Nissan Qashqai (65,2)

12. Audi Q5 (65,0)

13. Ford Ka (64,3)

14. Dacia Duster (64,0)

15. BMW X1 (63,3)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
Het is erg makkelijk om naar de fabrikant te wijzen (en je daar achter te verschuilen) maar het is de importeur die de samenstelling van de auto bepaald. Daarom worden er door de importeur bepaalde opties geschrapt.

Ja, en die geeft niet thuis als je een kritische vraag stelt.

In België is de Picanto Sense in principe het topmodel. Daarvoor verwacht je toch alle toeters & bellen. Finaal gezien betaal je er de prijs voor. Na 5 1/2 maanden wachttijd konden we de wagen vorige week eindelijk in ontvangst nemen. Blijkt dat er op het stuurwiel geen bluetooth aanwezig is en de afwerking van de koffer echt ondermaats is (komt niet overeen met de foto's in de cataloog).

Antwoord van de dealer op onze opmerking: cataloog is voor gans Europa gemaakt en het kan per land verschillen. Kan best, maar het zou wel leuk zijn, moest je daar als klant op voorhand op attent gemaakt worden en je niet bij ontvangst van de wagen tot die vaststelling moet komen.

Intussen toch maar naar de importeur gemaild die mij vroeg om enkel foto's van de kofferafwerking door te mailen.

Aanvulling dd. 11/10/2012

We zijn intussen enkele maanden verder en de kofferafwerking werd op kosten van de importeur aangepast. Het ziet er stukken beter uit en ook de koffermat sluit nu goed aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...