vand.m Posted January 16, 2012 Posted January 16, 2012 Omdat ik bezig ben mijn autoverzekering goed in orde te krijgen ontdekte ik dat er geen pechhulp op de polis stond vermeld. Iets wat ik tot nu toe altijd wel heb gehad. Dat ga ik voorlopig maar weer afsluiten. Opzeggen kan altijd nog! Nu was ik benieuwd naar de ervaringen van andere Kia rijders vwb. de hulp van Kia in geval van pech/storing. Ik heb hier wel iets gelezen van Cobus over de ervaringen met de Marterschade en dat hij zeer ontevreden was over de Kia service, maar helaas kon ik niet vinden hoe dit verder is afgehandeld of opgelost. Ik denk dat meer (toekomstige) Kia rijders willen weten of het afsluiten van pechhulp bij hun verzekering toch aan te bevelen is. Dus zijn er mensen die ervaring hebben of hebben gehad met de“International Wegenhulpgarantie” van Kia. Laat het ons weten! Groet, vand.m Quote
bigwade Posted January 19, 2012 Posted January 19, 2012 Ha Cor, Ik heb het geprobeerd http://www.kiaclub.nl/topic/7726-kia-wegenhulpgarantieassist/ Maar er wordt niet echt op gereageerd.. Fact bij Kia is dat het sec om de auro gaat, en dus dat je aanhanger blijft staan, dat je auto leeg moet zijn en dat je het verder uit kan gaan zoeken. In NL niet zo'n punt maar richting Barcelona toch wel. Ik zeg het met tegenzin, maar de ANWB doet dat beter... Quote
kialoog Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Wel alles apart afsluiten bij je lidmaatschap anders zit je met hetzelfde feit. Heb zelf de internationele reis en krediiet erbij gehouden, maar daar zit ook geen (bij nader inzien) , aanhanger, vervangend vervoer enz in verwerkt. http://www.anwb.nl/w...pa-Service.html Quote
JWP Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Het is zowiezo toch verstanding om je bij de ANWB pechhulp buitenland aan te sluiten. In bijvoorbeeld Frankrijk, duurde het 8 werkdagen, in tottaal 11dagen voordat er in de CEED van mijn Zwager een nieuwe akku was geplaatst, daarvan 4 dagen zonder vervoer en daarna na het maken van veel stampij een Picantootje . Het ophalen van de auto was goed geregeld, maardaarna was alles ronduit slecht. Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk Quote
vand.m Posted January 21, 2012 Author Posted January 21, 2012 @BW, Dank voor de uitleg. Ik heb al enkele jaren een pechhulp verzekering Europa van Centraal Beheer. Ik zag alleen de laatste keer bij het verzekeren van de SP3 dat die pechhulp er opeens niet bijzat. Ik heb er gelukkig maar 1X gebruik van hoeven maken. Dat is dus de laatste keer in Belgie geweest zie : http://www.kiaclub.nl/topic/7972-ervaring-total-loss/ Ik kan alleen maar zeggen dat dit goed werd geregeld. Zoiets loopt via Eurocross. Zodra je belt met CB word je door verbonden met Eurocross die alles in het werk gaan stellen om de boel op te lossen. Vervoer terug met eigen auto of taxi. Bergen van het voertuig etc. Vervoer van passagiers. Ik heb hier geen enkele discussie over gehad. Alles was goed geregeld. Ik zeg niet dat de ANWB beter of slechter is maar met deze pechhulp verzekering was ik erg tevreden. Ik hou die er dan toch maar weer bij. Groet, vand.m Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Ik ben al van dag één dat ik in een eigen auto ben gestapt lid geworden van de enige vereniging die de bestuurder en inzittenden voor ogen hebben. Voor mij is het van belang dat je de reis kan voortzetten zoals gepland. Dan is het heerlijk dat je auto door een deskundig persoon van de vereniging weer gangbaar kan worden gemaakt (al is het maar met het spreekwoordelijke post-elastiek). Lukt dat niet dan wordt je met auto en al naar een plaats van jou keuze gebracht of krijg je wanneer je op vakantie bent een vervangende auto om de reis voort te zetten. Wanneer voor jou deze zaken allemaal geregeld kunnen worden bij een vereniging als de A.N.W.B. waarom zou je dan je heil gaan zoeken bij bedrijven of verzekeringen die zogenaamd hetzelfde trucje aanbieden voor 'hetzelfde'. Iedereen is vrij om te kiezen (gelukkig), maar om nou een (vakantie)reis in het water te laten vallen omdat een verzekering een paar tientjes goedkoper kan zijn en alleen maar kijkt naar het oplossen van het technische probleem? Nee, laat mij dan maar lekker bij 'mijn' vereniging zitten. Quote
vand.m Posted January 25, 2012 Author Posted January 25, 2012 @ birdfeedertje "Wanneer voor jou deze zaken allemaal geregeld kunnen worden bij een vereniging als de A.N.W.B. waarom zou je dan je heil gaan zoeken bij bedrijven of verzekeringen die zogenaamd hetzelfde trucje aanbieden voor 'hetzelfde'. Maar waarom zou ik dan eerder voor de A.N.W.B. moeten kiezen? Wat regelen hun dan beter als een verzekering? Nogmaals ik zeg niet dat de één beter is dan de ander. Ik heb alles bij één en dezelfde verzekering onder gebracht. Ik denk dat dit overzichtelijker is als weer een aparte verzekering er voor te moeten afsluiten. groet, vand.m Quote
Treespotter (aka Birdy) Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Omdat het bij de A.N.W.B. om jou gaat en hoe jij zo snel mogelijk weer 'door kan'. Ik hoor regelmatig verhalen voorbij komen van pechhulp waarbij de vakantie wordt gevuld met wachten bij een locale dealer, zeulen met de bagage en overnachtingen die niet gepland zijn als zijnde het vakantieadres. Een vervangende auto die de caravan mag trekken of een chauffeur die de familie verder brengt naar een adres naar keuze zijn niet altijd zaken die bij een verzekering even klantvriendelijk of vanzelfsprekend zijn. Quote
gare aap Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Wij hebben helemaal geen pechhulp, als je in het buitenland met pech staat, is er dan niet een lokale autogarage waar je ''even'' terecht kan? nu moet ik zeggen dat wij niet vlug meer dan 60Km van huis zijn. laat staan dat we in het buiten land komen.,, maar toch.. of heeft hier iemand heeeeeele slechte ervaring mee?? want we hebben een aantal maanden geleden onze eerste kleine telg gekregen, dus zijn van plan wel wat vaker op vakantie te gaan dan in het verleden( 1 keer in de 8 jaar) dus ben benieuwd naar hoe pech word afgehandeld......... Quote
Smart Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Wij hebben helemaal geen pechhulp, als je in het buitenland met pech staat, is er dan niet een lokale autogarage waar je ''even'' terecht kan? nu moet ik zeggen dat wij niet vlug meer dan 60Km van huis zijn. laat staan dat we in het buiten land komen.,, maar toch.. of heeft hier iemand heeeeeele slechte ervaring mee?? Wanneer je een lange reis maakt en de auto meer moet doen dan bij normaal dagelijks gebruik, kan het zomaar voorkomen dat je onderweg pech kunt krijgen. Dit kan bijv. motorisch zijn of iets met de electronica. Het komt natuurlijk altijd ongelegen en op een moment dat jij dolgraag naar je zo verlangde vakantiebestemming onderweg bent. Het gaat niet alleen om slechte ervaringen, maar of jij bereidt bent te betalen om een zeker risico uit te sluiten. Zomaar even een garage bezoeken in de vakantieperiode is misschien nog niet eens het probleem, maar bij ongelukken of schade (ik hoop het voor niemand!), waarbij repatriëring noodzakelijk is, kan het flink in de (financiële) papieren lopen. Het is aan jou om te besluiten dit risico uit te sluiten. Laat jouw keuze daarom niet afhangen van ervaringen van anderen, maar van jouw persoonlijke situatie! 1 Quote
gare aap Posted January 26, 2012 Posted January 26, 2012 ja daar zit idd wat in, we zullen wel is ff kijken voordat we op vakantie gaan. want dat kan ook zomaar weer eens 5 jaar duren. Quote
Smart Posted January 26, 2012 Posted January 26, 2012 .......want dat kan ook zomaar weer eens 5 jaar duren. Daarom ook gare aap.....? Quote
bigwade Posted January 26, 2012 Posted January 26, 2012 Uit eigen ervaring....... Vakantie KAN best leuk zijn hoor.. Quote
Smart Posted January 26, 2012 Posted January 26, 2012 Helemaal mee eens natuurlijk. Aanmaak van vitamine V ook, geloof ik..... Quote
Guest Warmentuuter Posted January 28, 2012 Posted January 28, 2012 Omdat het bij de A.N.W.B. om jou gaat en hoe jij zo snel mogelijk weer 'door kan'. Ik hoor regelmatig verhalen voorbij komen van pechhulp waarbij de vakantie wordt gevuld met wachten bij een locale dealer, zeulen met de bagage en overnachtingen die niet gepland zijn als zijnde het vakantieadres. Een vervangende auto die de caravan mag trekken of een chauffeur die de familie verder brengt naar een adres naar keuze zijn niet altijd zaken die bij een verzekering even klantvriendelijk of vanzelfsprekend zijn. Dit is inderdaad het voordeel van de ANWB. Wij hebben pech gehad in Oostenrijk tijdens de overnachting. Een marter had die nacht drie van de vier bougiekabels doorgevreten. Je staat heel raar te kijken als je de klep open doet en je ziet de doorgevreten kabels. De hoteleigenaar belde voor ons de ÖAMTC en binnen een half stond de wegenwacht voor de deur. De orginele kabels kon hij niet meer begaan maar ging de kabels met ijzerdraadjes en tape tijdelijk repareren. Starten en de motor liep weer als voorheen. Tevens werd de gehele auto nagekeken op bijtschade van de marter. Kosten 136 euro maar hoefde dit niet te betalen omdat ik lid was van de ANWB. Wel werd geadviseerd om bij aankomst in Italie nieuwe kabels te monteren omdat hij geen garantie kon geven of de motor bleef lopen als het ging regen. En dan komt het probleem want je krijg te maken met de plaatselijke Italiaanse Kia/Hyundai dealer. Die werken toch heel anders dan onze Nederlandse dealers. Met veel vieren en vijven werden de kabels besteld en na drie keer de verkeerde kabels werd een dag voor terugreis de auto gemaakt met de juiste. Achteraf had de wegenwachter de auto tijdelijk goed gemaakt en kon deze blijven gebruiken. Anders zit je veertien dagen zonder auto! Je vraagt je af wat de de Kia wegenwachthulp doet als zo iets gebeurd. Slepen die je naar de dichtsbijzijnde dealer en na 48 uur krijg je een auto aangeboden?? Omdat dit in de voorwaarde staat. Ik was blij met de wegenwacht en direct door kon. Quote
gare aap Posted January 28, 2012 Posted January 28, 2012 Wat ben je per jaar kwijt dan voor de anwb wegenw8? en is dat routemobiel niets dan ofzo? Quote
Guest Warmentuuter Posted January 28, 2012 Posted January 28, 2012 Wat ben je per jaar kwijt dan voor de anwb wegenw8? en is dat routemobiel niets dan ofzo? Dat kan je zo duur maken als je maar zelf wilt, http://www.anwb.nl/wegenwacht Zelf maak ik gebruik van het Wegenwacht buitenlandpakket van de ANWB en daar zijn de kosten 25 euro van per jaar. (beter bekend als de reis en kredietbrief) Voor Nederland maak ik geen gebruik van de wegenwacht van de ANWB. Daar zou de gratis Kia wegenwacht voor kunnen gebruiken. Quote
bigwade Posted January 28, 2012 Posted January 28, 2012 Zelf maak ik gebruik van het Wegenwacht buitenlandpakket van de ANWB en daar zijn de kosten 25 euro van per jaar. (beter bekend als de reis en kredietbrief) Ik wist niet dat dat ook kon. Goeie tip. In NL gewoon je Kia wegenwacht en in het buitenland het ANWB pakket. Ik moet ook maar weer eens op de ANWB site kijken. NB die marters, die beginnen toch wel echt hinderlijk te worden zeg. Ophokken ? Quote
Guest Warmentuuter Posted January 28, 2012 Posted January 28, 2012 http://www.anwb.nl/wegenwacht/lid-worden/service-van-de-wegenwacht,/basis-services/Europa-Service-excl-Nederland.html Bij deze de link naar ANWB wegenwachthulp in het buitenland excl NL Quote
Smart Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Een goede tip om alleen buitenland hulp van de ANWB te kiezen. Alleen, er komen toch nog wat meer kosten bij.......dan in eerste instantie gedacht! - geen lid ANWB? (+ € 17,00) - vervangende auto service buitenland? (+ € 25,00) - aanhanger/caravan? (+ € 12,00) Al met al toch wel begrotelijk vind ik! Of lees ik verkeerd? Quote
Guest Warmentuuter Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Inderdaad heb je gelijk dat je een Lidmaatschap van de ANWB moet hebben a 17 euro per jaar. Ben al jaren lid dus dat was me even ontschoten. Nogmaals je kan het net zo als een autoverzekering zo duur maken als je zelf wil. Voor mij is alleen de sleutelhulp in het buitenland van belang. En zoals ik in topic#15 beschrijf hebben ze me prima en snel geholpen. Dat vind ik op vakantie die 25 euro waard in het buitenland. Quote
Smart Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 Geen probleem hoor, nog steeds een goed idee WT! Misschien nog een TIP, van mijn vrouw (als verzekeringsconsulente)! Controleer eerst je eigen autoverzekering of deze dekking geeft bij pech of ongeval. Zeker wanneer je volledig casco verzekerd bent (volksmond allrisk), is vaak de dekking al heel erg goed. Dus geen onnodige verzekeringen afsluiten als je volledig casco verzekerd bent. Eerst navragen bij je verzekeringsmaatschappij/-agent! Globaal komt het hier op neer: Vaak is pech-/ongevalhulp standaard op de polis meeverzekerd (zie Groene kaart). Dekking geschiedt via een overkoepelende organisatie: verzekeraars hulpdienst buitenland. Dus polis en Groene Kaart raadplegen! Uiteraard alleen pech of ongeval dekking. Reparatiekosten vallen hier niet onder. Je wordt bij pech of ongeval geholpen om je vakantie voort te zetten. Quote
gare aap Posted January 29, 2012 Posted January 29, 2012 en niemand ervaring met route mobiel?? Quote
mcbeef Posted March 2, 2012 Posted March 2, 2012 Ik heb geen ervaring met route mobiel, maar ben vanaf de aanschaf van mijn eerste auto, de VW Polo (zegt ie trots ) al lid van de ANWB. Vóórdat de Rio geleverd werd heb ik 5 maanden geen auto gehad maar ben toch lid gebleven van de ANWB en wegenwacht (Europa dekking). Als je deze Wiki pagina even doorleest zie je dat de ANWB heel veel "dingen" doet om het autorijden (wandelen/fietsen) in het algemeen prettiger te maken, terwijl bedrijven als Route Mobiel volgens mij alleen maar pechhulp leveren. http://nl.wikipedia.org/wiki/ANWB#Huidige_activiteiten_van_de_ANWB Lijkt mij een kanjer van een organisatie! (Nee, ik heb geen aandelen of anderszins belangen bij deze post) Quote
Guest Warmentuuter Posted March 2, 2012 Posted March 2, 2012 ANWB is ook een goede orginisatie. Zelf heb ik al jaar lid van die club en heb zoals eerder geschreven heb ik alleen als extra de buitenlandhulp a 25 euro. (excl lidmaatschap) Sinds ik nieuwe Hyundai's/Kia bent gaan rijden ben ik gestopt met de Wegenwacht voor Nederland. Want die hadden toen ook mobilteits garantie en kon je na drie jaar ook verlengen net zo als de Kia. In het buitenland heb ik een keer gebruiken moeten maken vanwege stukgevreten bougiekabels in Oostenrijk. De Oostenrijkse Wegenwacht heeft me toen prima geholpen en met een uur reden we weer. Een maand terug heb ik gebruik gemaakt van de Kia Wegenwacht vanwege een los geschoten ruitrubber en het zijraam niet meer dicht kon. Balen want het vroor 7 graden. Ik moet zeggen dat is ook prima geregeld. Na een telefoontje naar de helpdesk stond er na 40 minuten hulp en 10 minuten later was het raam dicht. Tegelijker tijd wordt jou dealer geinformeerd en er werd een nieuw ruitrubber gemonteerd. Dus bij de Kia NL is dit dus goed geregeld maar in het buitenland kan ik daar niets over zeggen daar lees je andere berichten over. Maar daar heb ik altijd de ANWB voor achter de hand. Quote
Recommended Posts