Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Emmetje2012,

Eigenlijk zijn de eerste 1000 tot 1500 km bepalend voor het inrijden van de auto.

Zoals in het instructieboekje te lezen valt houdt dit kort gezegd het volgende in:

Laat de motor niet met hoge toren draaien, dus redelijk snel schakelen.

Belast de auto in de eerste periode niet met bv een aanhanger of sleurhut

Rijd met wisselende snelheden en niet met een constante snelheid grote afstanden rijden.

Dit zijn volgens mij wel de belangrijkste voorwaarden.

Letterlijke test:

U hoeft de auto niet gedurende een bepaalde periode in te rijden. U kunt

echter door het opvolgen van een paar eenvoudige aanwijzingen gedurende de

eerste 1.000 km de prestaties, het brandstofverbruik en de levensduur van

uw auto in positieve zin beïnvloeden.

• Voer het toerental van de motor niet te hoog op.

• Zorg ervoor dat het toerental van de motor (omw/min of omwentelingen per

minuut) tijdens het rijden niet hoger wordt dan 3.000 omw/min.

• Rijd niet gedurende langere tijd met een constante snelheid. Om de motor

goed in te rijden, moet het motortoerental worden gevarieerd.

• Vermijd plotseling afremmen, behalve in noodgevallen, om de onderdelen

van het remsysteem de gelegenheid te geven op elkaar in te lopen.

• Laat de motor niet langer dan 3 minuten achtereen stationair draaien.

• Trek gedurende de eerste 2.000 km met uw auto geen aanhanger.

Grtz.

Specialmade

Posted

Hallo Emmetje2012,

Eigenlijk zijn de eerste 1000 tot 1500 km bepalend voor het inrijden van de auto.

Zoals in het instructieboekje te lezen valt houdt dit kort gezegd het volgende in:

Laat de motor niet met hoge toren draaien, dus redelijk snel schakelen.

Belast de auto in de eerste periode niet met bv een aanhanger of sleurhut

Rijd met wisselende snelheden en niet met een constante snelheid grote afstanden rijden.

Dit zijn volgens mij wel de belangrijkste voorwaarden.

Letterlijke test:

U hoeft de auto niet gedurende een bepaalde periode in te rijden. U kunt

echter door het opvolgen van een paar eenvoudige aanwijzingen gedurende de

eerste 1.000 km de prestaties, het brandstofverbruik en de levensduur van

uw auto in positieve zin beïnvloeden.

• Voer het toerental van de motor niet te hoog op.

• Zorg ervoor dat het toerental van de motor (omw/min of omwentelingen per

minuut) tijdens het rijden niet hoger wordt dan 3.000 omw/min.

• Rijd niet gedurende langere tijd met een constante snelheid. Om de motor

goed in te rijden, moet het motortoerental worden gevarieerd.

• Vermijd plotseling afremmen, behalve in noodgevallen, om de onderdelen

van het remsysteem de gelegenheid te geven op elkaar in te lopen.

• Laat de motor niet langer dan 3 minuten achtereen stationair draaien.

• Trek gedurende de eerste 2.000 km met uw auto geen aanhanger.

Grtz.

Specialmade

thanks, maarre vanaf die 1500 km, dan wel flink optrekken en m goed doortrekken?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...