Emmetje2012 Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Hallo, ik ben Emmetje en heb net een nieuwe stoere Picanto; ik heb 1000 km gereden en wil hem nu inrijden. Heeft iemand tips hoe ik dit het best kan doen? Quote
Specialmade Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Hallo Emmetje2012, Eigenlijk zijn de eerste 1000 tot 1500 km bepalend voor het inrijden van de auto. Zoals in het instructieboekje te lezen valt houdt dit kort gezegd het volgende in: Laat de motor niet met hoge toren draaien, dus redelijk snel schakelen. Belast de auto in de eerste periode niet met bv een aanhanger of sleurhut Rijd met wisselende snelheden en niet met een constante snelheid grote afstanden rijden. Dit zijn volgens mij wel de belangrijkste voorwaarden. Letterlijke test: U hoeft de auto niet gedurende een bepaalde periode in te rijden. U kunt echter door het opvolgen van een paar eenvoudige aanwijzingen gedurende de eerste 1.000 km de prestaties, het brandstofverbruik en de levensduur van uw auto in positieve zin beïnvloeden. • Voer het toerental van de motor niet te hoog op. • Zorg ervoor dat het toerental van de motor (omw/min of omwentelingen per minuut) tijdens het rijden niet hoger wordt dan 3.000 omw/min. • Rijd niet gedurende langere tijd met een constante snelheid. Om de motor goed in te rijden, moet het motortoerental worden gevarieerd. • Vermijd plotseling afremmen, behalve in noodgevallen, om de onderdelen van het remsysteem de gelegenheid te geven op elkaar in te lopen. • Laat de motor niet langer dan 3 minuten achtereen stationair draaien. • Trek gedurende de eerste 2.000 km met uw auto geen aanhanger. Grtz. Specialmade Quote
Emmetje2012 Posted January 28, 2012 Author Posted January 28, 2012 Hallo Emmetje2012, Eigenlijk zijn de eerste 1000 tot 1500 km bepalend voor het inrijden van de auto. Zoals in het instructieboekje te lezen valt houdt dit kort gezegd het volgende in: Laat de motor niet met hoge toren draaien, dus redelijk snel schakelen. Belast de auto in de eerste periode niet met bv een aanhanger of sleurhut Rijd met wisselende snelheden en niet met een constante snelheid grote afstanden rijden. Dit zijn volgens mij wel de belangrijkste voorwaarden. Letterlijke test: U hoeft de auto niet gedurende een bepaalde periode in te rijden. U kunt echter door het opvolgen van een paar eenvoudige aanwijzingen gedurende de eerste 1.000 km de prestaties, het brandstofverbruik en de levensduur van uw auto in positieve zin beïnvloeden. • Voer het toerental van de motor niet te hoog op. • Zorg ervoor dat het toerental van de motor (omw/min of omwentelingen per minuut) tijdens het rijden niet hoger wordt dan 3.000 omw/min. • Rijd niet gedurende langere tijd met een constante snelheid. Om de motor goed in te rijden, moet het motortoerental worden gevarieerd. • Vermijd plotseling afremmen, behalve in noodgevallen, om de onderdelen van het remsysteem de gelegenheid te geven op elkaar in te lopen. • Laat de motor niet langer dan 3 minuten achtereen stationair draaien. • Trek gedurende de eerste 2.000 km met uw auto geen aanhanger. Grtz. Specialmade thanks, maarre vanaf die 1500 km, dan wel flink optrekken en m goed doortrekken? Quote
bigmac Posted January 28, 2012 Posted January 28, 2012 Als je het benzineverbruik niet zo interssant vindt zou je dat kunnen doen, maar het is natuurlijk niet noodzakelijk. Quote
Recommended Posts