Ga naar inhoud

Cee'd is een top auto!


gare aap

Aanbevolen Berichten

Tsja, dat dacht ik eerst ook. "kapotte matten, tuurlijk. Dat zullen wel weer van die kantoormannetjes zijn met van die Italiaanse bordeelsluipers aan hun voeten". Maar helaas. Ook met onze wandelschoenen met afgeronde hielen ging het na iets meer dan een jaartje mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, dat dacht ik eerst ook. "kapotte matten, tuurlijk. Dat zullen wel weer van die kantoormannetjes zijn met van die Italiaanse bordeelsluipers aan hun voeten". Maar helaas. Ook met onze wandelschoenen met afgeronde hielen ging het na iets meer dan een jaartje mis.

Ik zit toch meestal in de auto met inderdaad van die kantoorschoenen (Nederlands, niet Italiaans). En niet op mijn sokken! Gewoon een extra dik matje denk ik. Bij mij is alleen de klikverbinding met de bodem kapot gegaan, maar dat is vakkundig verholpen door die te verwisselen met die van de rechtermat...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

die matten die matten, bij mijn opel waren ze ook al na, pak um ff goed beet, ong. 40 a 50K doorgesleten.

Kia matten zijn idd ook bijna aan vervanging toe. maar als dat het enige is wat ik aan mijn kia ga krijgen.......

dan laat mij maar om de 25K nieuwe matten kopen/halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook mijn Cee'd is niet helemaal storingvrij, net als bij alex al behoorlijk wat dingetjes onder garantie vervangen/hersteld, en sommige dingen (oa bonkgeluid) nooit opgelost.

Na blijvende problemen met het schakelen en nu ook de stuurbekrachtiging had ik het helemaal gehad met de Cee'd. Heb alles eens op papier gezet en kwam aan 13 verschillende klachten over 3 jaar tijd. Natuurlijk is het wel garantie, maar je bent elke keer veel tijd kwijt om naar de dealer te gaan. Meestal ook minstens 2 of 3 keer. 1x om het te laten vaststellen, en dan nog een keer om het te laten repareren en vaak nog een keer omdat het niet opgelost is en dat gemiddeld 4x per jaar heeft mij doen besluiten om het hok in te ruilen. Aangezien mijn dealer ook Nissan doet en hij gezien de vele problemen bereid was om wat extra's te doen, heb ik vandaag de Cee'd ingeruild op een Nissan Note (full option) van 2010 met slechts 17.000 km op de klok. Hoop dat ik daar meer geluk mee zal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na blijvende problemen met het schakelen en nu ook de stuurbekrachtiging had ik het helemaal gehad met de Cee'd. Heb alles eens op papier gezet en kwam aan 13 verschillende klachten over 3 jaar tijd. Natuurlijk is het wel garantie, maar je bent elke keer veel tijd kwijt om naar de dealer te gaan. Meestal ook minstens 2 of 3 keer. 1x om het te laten vaststellen, en dan nog een keer om het te laten repareren en vaak nog een keer omdat het niet opgelost is en dat gemiddeld 4x per jaar heeft mij doen besluiten om het hok in te ruilen. Aangezien mijn dealer ook Nissan doet en hij gezien de vele problemen bereid was om wat extra's te doen, heb ik vandaag de Cee'd ingeruild op een Nissan Note (full option) van 2010 met slechts 17.000 km op de klok. Hoop dat ik daar meer geluk mee zal hebben.

Laat het kenteken hier even achter... scheelt een kandidaat koper een hoop ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat het kenteken hier even achter... scheelt een kandidaat koper een hoop ellende.

Zal moeilijk gaan, gaat over een belgische auto, dus geen kenteken. (nummerplaat gaat bij ons mee naar je volgende auto)

Kan alleen maar melden dat het gaat over een piston grijze (antraciet) Cee'd 5-drs EX 1.6 CRDi 66kw van febr 2009 met 56000 km op de klok. Uiterlijk in nieuwstaat, technisch wat minder :-(. Zal vanaf volgende week bij de Kia dealer in Roeselare, west vlaanderen staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook onze ceed sw niet storingsvrij isg werkt niet remschijven blijven aanlopen bij vochtig weer auto zuipt achtervering te slap klapt steeds op de veren, bij skikoffer op je dak gaat de kofferklep niet open vandaag gelukkig ingeruild was er klaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik zie dat er hier maar weinig wordt geklaagd over de cee'd, is er dan zo weinig mis mee..

Hallo, ik ben nu ruim 2 jaar 'tevreden'' CEED rijder en heb wel de volgende dingetjes gehad, die uiteraard onder garantie zijn verholpen:

linker &rechterraamrubber voordeuren vervangen, een schokbreker achter en hoor nog ergens achterin een rammelgeluid dus wie weet ...

Verder overwegend tevreden, enkele verre vakanties gehad zonder problemen, start altijd (hitte of kou). Benzineverbruik redelijk 1:13-14, start-stop ook nuttig in de stad.

P.S. Ik rijd sinds 1997 koreaans en merk dat de kwaliteit aanzienlijk is verbeterd. De nieuwe modellen zoals RIO en de nieuwe CEED die binnenkort uitkomt, zullen ongetwijfeld deze lijn voortzetten : precies zoals de Japanners dit ook in de jaren zeventig van de vorige eeuw succesvol hebben gedaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Heren, Heren, kijk nu eens niet naar de kosten maar bereken de exacte waarde van uitgave voor deze Ceed eens,

ik hoor niemand eigenlijk klagen. Ik heb hem nu 2 jaar en alles bij elkaar heeft het mij minder dan 400 euro gekost in 2 jaar, kleine beurt, 2 x lampjes, 1x batterij voor contact sleutel, 1x ruitenwisser.

Kijk nou eens verder over 1 jaar en wat gaat ons het kosten grote beurt en lekker weer rijden, tot de volgende 15000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...
  • 7 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...