Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik zie dat er hier maar weinig wordt geklaagd over de cee'd, is er dan zo weinig mis mee..

ikzelf rij nog maar een klein maandje met een cee'd sw 1.6cvvt en heb ''ook'' nog niks kunnen ontdekken. alleen dan dat mijn stoel/rugleuning afstelling kapot is, maar dat word gerepareert door de dealer waar ik hem gekocht heb..

dus is iedereen echt tevreden over zijn cee'dje??

of zijn er toch ergernissen???

• Like 1
Posted

Wij hebben nu zo'n 24.000 kilometer gereden met onze Cee'd. Onze enige ergernis is dat het toerental van de motor erg lastig te doseren waardoor hij onhandig 'iets harder dan stationair' rijdt in de file.

Dus al met al mogen wij toch echt absoluut niet klagen.

Posted

Het is niet alleen maar rozegeur en zonneschijn. Ik heb 1 van de eerste lichting en er zijn diverse dingen onder garantie vervangen. Maar.. Voor de rest meer dan 100% tevreden met mijn cee'd SW

Posted

Als DAT zo is halen we hem misschien wel uit het assortiment.......... (of juist niet HAHA)

BTW het is maar een award, je kunt er ook een andersom bedenken, de topper award oid..

Ik GA er niet over, laat je fantasie werken, post hem en reik hem uit.

Posted

Ook mijn Cee'd is niet helemaal storingvrij, net als bij alex al behoorlijk wat dingetjes onder garantie vervangen/hersteld, en sommige dingen (oa bonkgeluid) nooit opgelost.

Posted

bonkgeluid??

hoe is het trouwens (misschien dat jullie het weten) met de automatisch vergrendelen van de deuren bij de cee'd?

volgens mij werkt dat alleen als je de deur niet open hebt gehad.

En wat wel fijn is, is dat de lampen nog ff aan blijven als je de auto uit bent en de deuren vergrendeld.

wat dan wel weer jammer is, is dat de lampen niet aangaan als je de auto afstand bediend ontgrendeld.

oja en een koplamp (lampje) kapot gehad, waarom geeft de boordcomputer dat nou weer niet aan?????

hij zou alleen de remlichten aangeven. is een koplamp dan niet belangrijk genoeg??

haha je moet is ff gauw een koplamp willen vervangen!! nou met dikke klauwen nee hoor, maar dit is standaard bij nieuwere auto's

Posted

Dat van die koplampen die nog even branden werkt bij mij niet, zodra ik de deur open doe gaan de lampen uit. Maar aan je foto te zien heb jij een pre-facelift model, dus mogelijk is dat bij de facelift verdwenen.

Dat vergrendelen werkte bij mij helemaal niet goed, vooral ontgrendelen was een probleem. Ik werd er zo gestoord van dat ik het heb laten uitschakelen. Hoe vaak ik niet mijn colbert even achterin wilde ophangen en de achterdeur op slot bleef...

Over afstandsbediening gesproken: wel eens opgevallen dat dat soms vanaf meer dan 50 meter nog werkt? Ik kan soms vanuit kantoor op afstand mijn auto (voor de zekerheid) nog op slot zetten terwijl hij bijna uit het zicht staat geparkeerd. Handig als je je auto zoekt!

Koplampen doet mijn dealer gratis (inclusief lampje!) Fantastisch vind ik dat. Heb het bij mijn vorige auto wel eens zelf geprobeerd en mijn hand opengehaald. Overigens gaf mijn computer wel aan dat de koplamp stuk was (zal de facelift wel weer zijn: een kwestie van geven en nemen dus...)

Posted

oja en een koplamp (lampje) kapot gehad, waarom geeft de boordcomputer dat nou weer niet aan?????

hij zou alleen de remlichten aangeven. is een koplamp dan niet belangrijk genoeg??

Geeft de boordcomputer het aan wanneer een remlichtlampje kapot is? Handig! Ik doe regelmatig een rondje om mijn auto om de verlichting te controleren en doordat de auto bij ons met zijn kont naar een raam staat is de remlichtcontrole ook nooit een probleem. Maar wanneer je in je eentje een rondje om de auto moet doen EN het rempendaal tegelijkertijd moet indrukken dan is een computertje die dat voor jou in de gaten houdt echt wel slim.

Lampjes moet je zelf direct ter plekke kunnen vervangen. Ik vond het echt belachelijk dat er steeds meer auto's op de markt kwamen die een gedreven monteur met het juiste gereedschap verlangen om een lampje te vervangen. Volgens mij is daarvoor gelukkig een aanpassing gemaakt en mag een auto niet zomaar meer op de markt verschijnen zonder dat mogelijk is voor de eigenaar om het trucje zelf te kunnen.

Ligt het trouwens aan mij of zie ik het verkeerd. In mijn optiek is het grosso modo van de kapotte lampen brigade een Peugeot. Ofwel die bestuurders hebben lak aan de verkeersveiligheid en lopen nooit om de auto om zelf eens te controleren of de lampjes die in Peu's gebruikt worden zijn echt bagger.

Let de komende dagen maar eens op de kapotte lampen en de merken die daarmee rondrijden.

Posted

Geeft de boordcomputer het aan wanneer een remlichtlampje kapot is? Handig! Ik doe regelmatig een rondje om mijn auto om de verlichting te controleren en doordat de auto bij ons met zijn kont naar een raam staat is de remlichtcontrole ook nooit een probleem. Maar wanneer je in je eentje een rondje om de auto moet doen EN het rempendaal tegelijkertijd moet indrukken dan is een computertje die dat voor jou in de gaten houdt echt wel slim.

Lampjes moet je zelf direct ter plekke kunnen vervangen. Ik vond het echt belachelijk dat er steeds meer auto's op de markt kwamen die een gedreven monteur met het juiste gereedschap verlangen om een lampje te vervangen. Volgens mij is daarvoor gelukkig een aanpassing gemaakt en mag een auto niet zomaar meer op de markt verschijnen zonder dat mogelijk is voor de eigenaar om het trucje zelf te kunnen.

Ligt het trouwens aan mij of zie ik het verkeerd. In mijn optiek is het grosso modo van de kapotte lampen brigade een Peugeot. Ofwel die bestuurders hebben lak aan de verkeersveiligheid en lopen nooit om de auto om zelf eens te controleren of de lampjes die in Peu's gebruikt worden zijn echt bagger.

Let de komende dagen maar eens op de kapotte lampen en de merken die daarmee rondrijden.

ik neem aan dat je in peugeot ook gewoon een H4, H5, H6, H7 of wat dan ook van philips kunt zetten. dan zou misschien de spanningsregelaar van de dynamo bagger kunnen zijn. en ja het blijven franse auto's, die hebben nooit bekend gestaan om hun goede elektronica aan boord.

maar of het veel peugeots zijn is me nog niet opgevallen....

en ja de boordcomputer geeft aan dat je remlichten kapot zijn, volgens de manual. maar waarom de voorlichten niet?

mijn vorige auto (opel astra hb 2006) gaf elke lamp die defect was aan, zelfs parkeerlichten..... dusssss...... dat is wel een beetje jammer nu..

maar dat went ook wel weer. anders zou je een keer zon rem peertje eruit moeten draaien dan zou je het ook moeten kunnen zien, dacht ik, of dan juist weer niet??

hmmm anders een kapot peertje erin draaien...

Posted

Dat van die koplampen die nog even branden werkt bij mij niet, zodra ik de deur open doe gaan de lampen uit. Maar aan je foto te zien heb jij een pre-facelift model, dus mogelijk is dat bij de facelift verdwenen.

ik moet wel mijn lampen op aan laten staan, ik heb geen automatische stand. dan gaan de lampen bij starten aan. en na uitschakelen contact na 1 minuut of zo ook weer uit, of ik moet 2 keer op de knop deuren vergrendelen drukken, dan gaan de lampen direct uit..... dusssss...

dus ik moet op zoek naar de boorcomputer van een nieuwer model, en die overschroeven........ dat weet ik ook nie....

• 4 weeks later...
Posted

Hier ook een Ceed rijder die geen klagen heeft over zijn auto na er nu iets meer dan een jaar eigenaar van te zijn.

Kleine dingetjes die wel irriteren zijn o.a. de achterdeuren die nog op slot zitten als ik uitgestapt ben, zoals hierboven al eens omschreven. En de gordels zitten met regelmaat muurvast terwijl ik hem nog om moet doen, super vervelend en ga er morgen dan ook mee naar de dealer!

Achterklep gaat bij koud weer langzaam/zwaarder omhoog

Posted

Die 2,99 minstens declareren bij Jan, daarnaast een gratis bakkie doen.

Zonder dollen..

Die matten.. zekers over zeuren, dat hebben we als KCG iig wel bereikt.

Je kunt een uitdraai van het forum meenemen naar je dealer.

Posted

Ach waarom Bigwade. Wanneer ik voor een nieuwe mat naar Jan zou moeten gaan dan ben ik sowieso meer dan die € 2,99 kwijt aan brandstof. Dan krijg ik waarschijnlijk een compleet nieuwe mattenset. Dan worden er onnodig drie onbeschadigde matten vervangen en ik moet waarschijnlijk één jaartje 'afschrijving' zelf betalen. O ja, en dan ben ik over een jaar waarschijnlijk weer aan de beurt.

Nee hoor kerel, laat mij dit nou maar lekker zelf oplossen met een mooi matje van de Lidl. ;)

Posted

Ach waarom Bigwade. Wanneer ik voor een nieuwe mat naar Jan zou moeten gaan dan ben ik sowieso meer dan die € 2,99 kwijt aan brandstof. Dan krijg ik waarschijnlijk een compleet nieuwe mattenset. Dan worden er onnodig drie onbeschadigde matten vervangen en ik moet waarschijnlijk één jaartje 'afschrijving' zelf betalen. O ja, en dan ben ik over een jaar waarschijnlijk weer aan de beurt.

Nee hoor kerel, laat mij dit nou maar lekker zelf oplossen met een mooi matje van de Lidl. ;)

Je kunt er met dat takkeberoep van je natuurlijk ook een fraaie parketvloer van resthout inleggen.

Lekker eco en duurzaam.

Posted

Die 2,99 minstens declareren bij Jan, daarnaast een gratis bakkie doen.

Zonder dollen..

Die matten.. zekers over zeuren, dat hebben we als KCG iig wel bereikt.

Je kunt een uitdraai van het forum meenemen naar je dealer.

Ik rijd nu al 50.000 km zonder echte slijtage aan de matten... blijkbaar geluk gehad.