Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste lezers. Heb mij Rio superpack 1.2 nu sinds 13 jan. en heb er inmiddels ruim 350 km mee gereden.

wat mij opvalt , dat de remmen steeds meer schurende geluiden beginnen te maken.

Zijn er meer Rio gebruikers die hier last van hebben of hadden.Zo ja is hier inmiddels wat aan gedaan.

Graag een reaktie.

Posted

Optische controle. Zit er roest op de schijven, dan is dit de oorzaak. Niet zo gek met dit vochtige weer en zeker ook als je er weinig mee rijdt. Na enkele keren remmen zijn de schijven weer glad. Als de oorzaak van het schuren elders ligt dan is het een klusje voor de dealer.

• Like 1
Posted

Optische controle. Zit er roest op de schijven, dan is dit de oorzaak. Niet zo gek met dit vochtige weer en zeker ook als je er weinig mee rijdt. Na enkele keren remmen zijn de schijven weer glad. Als de oorzaak van het schuren elders ligt dan is het een klusje voor de dealer.

Ben inmiddels bij de dealer geweest ( moest er toch zijn ) en je raad het al , onderweg er naar toe nog volop schurende geluiden( ook na veel remmen ) , en toen de monteur mee reed nauwelijks te horen.

Heb pas 400 km gereden , dus misschien moet het nog inlopen.

Posted

Is de auto nieuw? of 2de hands gekocht?

nee, 13 jan. zie boven.

Auto is dus nieuw

Vrijdag de 13e, tja..

Posted

ja ik heb 27 december onze cee'd gehaald, maar was toch 2de hands.

of komt dat omdat hij hem op 13 januari gehaald heeft?

ik ouwehoer, maar de datum zegt niks over of ie nieuw is of 2de hands.

ik ga er echter wel van uit dat ie een nieuwe bedoelt

• 2 weeks later...
Posted

Het ging inderdaad over een nieuwe Rio 1.25 superpack. Na mijn bezoek aan de dealer ( toen er natuurlijk even niets was te horen ) is het schuren en piepen alleen maar erger geworden.

Zal morgen wel een afspraak maken want voor een nieuwe wagen vind ik het erg ergerlijk. De radio hard zetten om het schuren niet te horen is niet de juiste manier.

Het verbaasd mij wel dat ik schijnbaar de enige ben die er last van heeft.

Verder kan ik zeggen dat de auto mij best wel goed bevalt. Het was wel even afkikken van een Suzuki met 107 pk naar een Rio met 85 pk. Wat betreft luxe ben ik er alleen maar fors op vooruit gegaan.

• 2 weeks later...
Posted

Het ging inderdaad over een nieuwe Rio 1.25 superpack. Na mijn bezoek aan de dealer ( toen er natuurlijk even niets was te horen ) is het schuren en piepen alleen maar erger geworden.

Zal morgen wel een afspraak maken want voor een nieuwe wagen vind ik het erg ergerlijk. De radio hard zetten om het schuren niet te horen is niet de juiste manier.

Het verbaasd mij wel dat ik schijnbaar de enige ben die er last van heeft.

Verder kan ik zeggen dat de auto mij best wel goed bevalt. Het was wel even afkikken van een Suzuki met 107 pk naar een Rio met 85 pk. Wat betreft luxe ben ik er alleen maar fors op vooruit gegaan.

Ben inmiddels bij de dealer terug geweest. De remblokken zijn wat afgeschuurd. Probleem over.
Posted

Bij mijn sportage2 wilde de remmen ook wel eens schuren en na 1 keer remmen was dat weg.

Optisch zag je wat roest op de schijven en na 1 keer remmen is dat weg.

Gelukkig is het voor de Rio nu opgelost maar een beetje remblokken afschuren en het is ok ?

Hoop voor je dat het zo blijft!

Posted

Bij mijn sportage2 wilde de remmen ook wel eens schuren en na 1 keer remmen was dat weg.

Optisch zag je wat roest op de schijven en na 1 keer remmen is dat weg.

Gelukkig is het voor de Rio nu opgelost maar een beetje remblokken afschuren en het is ok ?

Hoop voor je dat het zo blijft!

dat is een normaal verschijnsel beetje roest op de remschijven dat zal iedereen herkennen zeker als het erg vochtig weer is geweest

maar het gebeurt ook wel eens dat de remmen blijven schuuren zeker bij nieuwe remmen of nieuwe remblokken op aude schijven

de truuck met de schuine kant aan de remblokken dat helpt bij het sneller laten inslijten van de remblokken

op deze manier krijg je een kleiner raak opervlakte zo dat ze sneller inslijten

deze truuck help ook wel bij piepende remmen

Posted

dat is een normaal verschijnsel beetje roest op de remschijven dat zal iedereen herkennen zeker als het erg vochtig weer is geweest

maar het gebeurt ook wel eens dat de remmen blijven schuuren zeker bij nieuwe remmen of nieuwe remblokken op aude schijven

de truuck met de schuine kant aan de remblokken dat helpt bij het sneller laten inslijten van de remblokken

op deze manier krijg je een kleiner raak opervlakte zo dat ze sneller inslijten

deze truuck help ook wel bij piepende remmen

Kheb wel al vast gesteld dat bij mijn Kia de remschijven sneller last hebben van het roestverschijnsel dan tegenover mijn vorige wagen een Citroën.

Maar na 1x zachtjes remmen is de roest idd weg.

Bij vervanging van de remmen om een 70.000km bij men huidige wagen heb ik daar toch geen hinder van ondervonden.

Helaas ga ik de Rio afzeggen dus zal nooit enig uitsluitsel kunnen geven bij deze wagen.

Posted

Vind ik ook hoor...alhoewel....alleen is maar alleen! :huh:

Oh nee, samen met je Pro Cee'd.... ;)

Posted

Het is een Proceedke.....die je moet doorlopen, ja toch, niet dan?