bigwade Geplaatst 1 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2012 Je zou dan toch ook eens na kunnen vragen wat de pechhulp van de verzekeraar kan betekenen en voor welk bedrag. Net als Derrek al aan geeft is het wel heel handig dat die pechhulp op het voertuig zit en niet aan een bestuurder hangt. Ik ga er bij mijn verzekering iig even achteraan. Zo'n clubblad van de ANWB, waar ik niet op zit te wachten, wordt toch ook door iemand betaald denk ik dan Quote
bigwade Geplaatst 1 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2012 ANWB basic zonder Woonplaats Service 50 eu Verplicht lidmaatschap 17,- totaal 67 eu/jr. Woonplaats Service 70 eu/jr Totaal 137,- p/jr op naam en niet op auto, NL dekking, buitenland komt er nog bij. ABNAMRO pechhulp incl Woonplaats Service (op kenteken) 60 eu/jr en voor 1,85 eu/mnd heb je pechhulp buitenland incl. aanhanger. Totaal 82,20 p/jr Hoe het met vervangend vervoer zit weet ik nog niet. Laat dat traplift-blaadje dan maar zitten, denk ik dan. Helaas kun je ze pas per november opzeggen Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 1 April, 2012 Geplaatst 1 April, 2012 De topic gaat over waar ben je verzekerd en waarom. Het eindigd in pechhulp...... Daar hebben we toch de Kia mobiliteit garantie voor! Waarom zou je dit bij je verzekering doen?? Als je dit doe bij je verzekering en ondersteund door de ANWB en nog een extra door de Kia mobiiteitsgarantie. Lijkt mij dat je drie dubbel verzekerd bent. Het voordeel is als er wat gebeurd dat je kan kiezen wie je belt. Mijn auto is heel goed verzekerd en als ik pech hebt bel ik de Kia assist in Nederland. Werkt prima. Zolang ik auto rij ben ik lid van de ANWB en voor het buitenland heb ik voor 25 euro extra pechhulp. (wat zeer uitgebreid is) Nu denk je hee hij betaald 25 eutjes te veel. Dan heb je een punt maar.......... Door ervaringen in het buitenland heeft de ANWB of zusterondernemingen me prima en snel opweg geholpen. (zie ook http://www.kiaclub.n...lpgarantie-kia/ ) Die ervaringen heb ik niet met een verzekering of mobiliteitgarantie. Raadzaam om alles goed af te wegen. Het gaat er om dat als je schade hebt dat je goed en snel geholpen wordt. Hetzelfde geld voor pechsituatie's En dat kan een persoonlijke voorkeur en ervaring hebben. Quote
bigwade Geplaatst 1 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2012 De topic gaat over waar ben je verzekerd en waarom. Het eindigd in pechhulp...... Daar hebben we toch de Kia mobiliteit garantie voor! Niet helemaal en dat komt juist leuk naar boven. Die pech hulp IS namelijk een vorm/deel van een verzekering.. Dat ANWB lidmaatschap is tenslotte ook een verzekering. Er rijden hier natuurlijk ook oudere Kia's rond zonder die mobiliteitsgarantie Daarnaast valt die mobiiteitsgarantie van Kia nogal tegen in het buitenland. Die aanhanger/caravan blijft doodleuk staan hoor. Lidmaatschap van de ANWB kost voor het traplift-blaadje sowieso 17 euro en daarnaast ben je dan in jouw geval 25 eurootjes kwijt voor de buitenland service is 42 wegwapper eurootjes totaal Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 1 April, 2012 Geplaatst 1 April, 2012 Voor 17 euro heb je wel een leuk traplift blaadje. (ha,ha,ha,ha) Toch zegt Kia in de voorwaarde dat ze je ook met een aanhanger niet laten staan in het buitenland. Dat kunnen ze in Nederland natuurlijk roepen. Daarom voor mij de 25 eutjes en een trapliftblaadje. Maar heeft er iemand ervaring met de verzekering voor hulp in het buitenland. Buitenlandhulp is vaak ook een euro of vijf extra per maand bij een verzekeringsmaatschapij. Quote
Bandido Geplaatst 1 April, 2012 Geplaatst 1 April, 2012 Binnenkort kunnen wij onze nieuwe KIA Soul ophalen. Dus op het moment aan het zoeken naar een passende verzekering. Via Independer kwam ik op de verzekering van Queens. All-risk, voor 32 euro pm. (18 jaren schadevrij, no-claim bescherming en 3 jr nieuwwaarde garantie). Naar mijn mening (polisvoorwaarden gelezen) een goede verzekering. Iemand ervaring met Queens? Recensies zijn goed (voor wat ze waard zijn). Quote
bigwade Geplaatst 1 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2012 Maar heeft er iemand ervaring met de verzekering voor hulp in het buitenland. Buitenlandhulp is vaak ook een euro of vijf extra per maand bij een verzekeringsmaatschapij. Bij die bank van mij dus 1,85 eu p/mnd Wat dat in houdt ga ik morgen oid eens vragen. Vooralsnog is dat minder dan de club met dat makkelijkuitdestoelstap en antischimmeldekens blaadje.. w.b. die aanhanger. Daar doet Kia helemaal niks mee, zie het marterverhaal van vorig jaar juni/juli. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 Iemand ervaring met Queens? Recensies zijn goed (voor wat ze waard zijn). http://zeker.com/autoverzekeringen Queens staat in de top 10 van autoverzekeringen en is naar wat ik begrijp een onderdeel van de Goudse verzekering. Tja, wat moet je er van denken.........verkeerd ziet het er niet uit. Ik zou zeggen, bel ze eens op. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 2 April, 2012 Geplaatst 2 April, 2012 zie het marterverhaal van vorig jaar juni/juli. Breek me de bek niet open over marters. Vooral de Oostenrijkse........... Ik hoop dat mijn bougiekabels nog zwaar bij dat beest op de maag liggen. Quote
vand.m Geplaatst 4 April, 2012 Geplaatst 4 April, 2012 Ik ben al meer dan 20 jaar verzekerd bij Centraal beheer en heb alleen maar goede ervaringen. CB vergoed ook 3 jaar nieuwwaarde en zijn wel uitstekend telefonisch bereikbaar. Bovendien heb ik sinds een aantal jaren ook de pechhulpverzekering erbij genomen in plaats van de dure ANWB wegenwacht die mijn dochter met mijn auto en een lekke band op de Brienenoordbrug lieten verrekken met een lekke band omdat de wegenwachtpas persoonlijk is en niet op haar naam stond. De pechhulpverzekering van CB staat op naam van het voertuig en dus is iedereen die met je auto rijdt verzekerd van hulp. Ik vind het gewoonweg schandalig dat de ANWB je dochter aan haar lot heeft overgelaten. Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de ANWB maar ook andere organisaties die met het verkeer te maken hebben dta zij allemaal een meld plicht hebben als een dergelijk geval zoals je dochter dus strand langs of op de weg. Maw. De ANWB had dus deze melding van een gestrande auto aan de verantwoordelijke instanties bijv. wegbeheerder moeten doorgeven. Ik weet natuurlijk niet of dit al lang geleden is geweest maar hier zou je dus ook achteraf nog een klacht over kunnen indienen. Verder heb ook ik hele goede ervaringen met CB. Met het laatste zware ongeval van ons in Belgie, echtgenoot en ik, zijn wij ook goed geholpen.Ook het vervolg is netjes afgehandeld. Ik heb zo`n beetje alles daar lopen voor huis maar ook auto. Ik zal mij beperken tot de auto en heb All Risk,hulpverlening buitenland=europa, Pechhulp nederland, Ongevallen Inzittenden, Schadeverzekering Inzittenden, Rechtsbijstand verzekering Particulieren (uitgebreid). Ik heb de maximale korting vwb. schadevrij rijden, werkgevers korting van 11%. Ik betaal zonder RechtsBijstand €57.60 P/M. Dat zijn dus de meest uitgebreide dekkingen die ik heb. Vroeger kon je per jaar betalen maar dat doen ze niet meer. Misschien betaal ik wel teveel bij CB. Ik ben er heel lang verzekerd. Dat wil niet zeggen dat je niet kritisch mag zijn maar ik durf het niet aan naar een ander te gaan. Bevalt me goed zo. Ik hoop dat jij of een ander wat heb aan mijn uitleg. Groet, vand.m Quote
rdlanenga Geplaatst 26 April, 2012 Geplaatst 26 April, 2012 Ik vind het gewoonweg schandalig dat de ANWB je dochter aan haar lot heeft overgelaten. Zeker weten, schandalig !!! De ANWB zou je dochter wel horen te helpen. Een collega van mij heeft dit eens via zijn blog aanhangig gemaakt waar de ANWB inhoudelijk op gereageerd hadden. Hij had ditzelfde ook per brief aan hen gestuurd en ook hierop had hij schriftelijke reactie gekregen met inhoud van diezelfde strekking: Reactie ANWB: "Alleen als de tweede auto op naam van uw partner staat, heeft u Wegenwacht met Partnervoordeel nodig. Rijdt u beide in dezelfde auto, die op uw naam staat, dan mag uw vrouw op uw pasje geholpen worden mits ze het pasje en het kentekenbewijs op uw naam bij zich heeft." (Bron: http://www.rienhonnef.net/blog/2012/01/beste-anwb/comment-page-1/#comments ) Groet, Richard Quote
Jim Brouns Geplaatst 28 April, 2012 Geplaatst 28 April, 2012 Ik heb via mijn werkgever ( gemeente ) de keuze uit twee verzekering met collectiviteitskorting centraal beheer , of via de vereninging Nederlandse gemeente ( verzekert via Aon ) bij mijn toenmalige nieuwe rio uit 2006 was het verschil tussen cb en Aon bijna 30 euro per maand. Voor allrisk , inzittende en no claim beschermer voor 20000 km per jaar. De polisvoorwaarden waren nagenoeg gelijk. Onze nieuwe rio ga ik komende week weer via de vng verzekeren kosten per maand voor bovenstaand pakket 28 euro per maand. Voor hetzelfde bij cb 44 euro. Dus zeker voor ambtenaren een goed om deze te vergelijken. Quote
Blue_eyes Geplaatst 13 Mei, 2012 Geplaatst 13 Mei, 2012 Wij hebben deze: http://www.kooijmana...is.nl/Voordelen http://www.kooijmanautopolis.nl/FAQ Is de polis van IAK met een aantal extra voordelen die uitsluitend voor Kooijman van toepassing zijn.Ik heb de prijs vergeleken, en die is erg aantrekkelijk. Nu ik een eerste ruitschade heb waarbij de voorruit moet worden vervangen, heb ik er al direct profijt van. Geen eigen risico en geen gevolgen voor de no claim, gratis vervangend vervoer. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.