Jump to content

Waar ben jij verzekerd en waarom ?

bigwade

Recommended Posts

Waar ben jij verzekerd en waarom ?

Vanwege een andere auto ben ik weer eens gaan zoeken op verzekeraars.

De originele Kia verzekeraar die ik had, bleek ineens niet meer zo concurrerend te zijn terwijl ze eigenlijk merk-onafhankelijk zijn.

premie 75% + t.o.v. de goedkoopste hieronder.

Independent-punt nl is niet zo Independent merkte ik al gauw .

Ook de ANWB was duurder dan anderen voor mijn (beperkte) wensen.

Ik kwam er achter dat inmiddels ook Kruidvat (!) en Hema auto-verzekeringen aanbieden :innocent: .

Hema was zeer aantrekkelijk w.b. prijs.

Kwam ik even bij mijn bank (ABNAMRO) om voor auto-aankoop de pinpas tijdelijk te verhogen, werd daar ook een autoverzekering aangeboden.

Bleek net de goedkoopste…..met Hema op 2

Bij allen zelfde gegevens ingevuld met zelfde wensen.

Aangezien ik al klant ben bij bank heb ik de verzekering direct geregeld.

Ik heb "allrisk" met inzittenden verzekering.

Geen pech-hulp en meer.

Wat zijn jullie ervaringen ?

Zelf heb ik zelden gebruik moeten maken van de verzekering.

Premie is premie maar wat zijn de goede en minder goede ervaringen en in hoeverre moet je de extra dingetjes verzekeren..

Laat es weten.

HAHA vastigheid is leuk, maar volgens mij kun je inmiddels heel leuk winkelen en zijn de opzeg termijnen per maand.

Klaverblad en Achmea heb ik in geen enkele vergelijkings site boven aan zien staan, hoe kan dat dan, vraag ik me af.

Of is het zo'n beetje als bij de belboeren ; koers van de dag ?

De ia is inmiddels bij bank verzekerd.

Het verschil met de Kia verzekering is 25 eu p/mnd, zelfde voorwaarden.

x12 vind ik dat geld.

Koehandel. En als je daar niet in of tussenzit betaal je altijd meer. Elke verzekering die 'mijn mannetje' mij aanbood heb ik zelf tegen het licht gehouden en wanneer ik de door hem aangeboden verzekering via hem liet lopen dan was ik steevast echt heel veel goedkoper uit dan de verzekeringen die ik vond. Hij blij met zijn commissie en ik blij met zijn lage premie.

Of het verwonderlijk is dat weet ik niet. Het gaat eigenlijk overal zo. Koop je veel in dan krijg je een hoge korting. Ik kom voor één of twee verzekeringen aan bij een verzekeraar en hij voor ettelijke honderden. Geen wonder dat hij die dan weer goedkoper weg kan zetten en er ondertussen een fraai huis en een leuke auto aan overhoudt.

oké, je koppelt je auto verzekering aan andere paketten van je tussen persoon.

Zelf ben ik juist aan het " ont-tussenpersonen" want dat scheelt namelijk een enorm pak geld.

Je verwacht dat je tussenpersoon meedenkt, dat is ook zo, maar eigenbelang gaat vaak voor....

Guest Warmentuuter

Jaren ben ik verzekerd geweest bij een verzekeringsagent. Daar kreeg ik wel het gevoel dat ik flink aan zijn BMW's mee betaalde.

Ben toen overgestapt naar Centraal Beheer met een collectieve autoverzekering via mijn werkgever. (+/- 30% goedkoper)

Een jaar of zes terug ging mijn premie niet omhoog maar werd het een groene verzekering. Als er schade is dan bepaald Centraal Beheer waar de auto met tweedehands onderdelen werd gerepareerd. Het kon anders maar moest je meer premie betalen. Ik kreeg er apart gevoel bij.

Vier jaar terug ruilde we onze Hyundai Matrix in voor een Tucson en de offerte laten maken bij Centraal Beheer. De dealer wilde ook een offerte doen maar dan de voor de Hyundaiverzekering met drie jaar nieuwwaarde dekking. (hyundaiverzekering=unigarant)

De dealer is dan je verzekeringsagent en schade-expert en met je mobiliteitsgarantie een ideale combinatie. Als er schade is zet je je auto bij de dealer, vervangende auto mee en alles wordt geregeld. En acht euro per maand goedkoper dan Centraal Beheer!

Dit mis ik wel bij de Kia dat er niet zo een verzekering is als bij de Hyundai.

Je zou toch zeggen stukje klantenbinding en service via de vezekering als je dealer de agent is.

Een Kiaverzekering in combinatie met de Kia mobiliteitsgarantie zou je de topic http://www.kiaclub.nl/topic/8982-ervaringen-int-wegenhulpgarantie-kia/ kunnen sluiten.

Maar helaas is het niet zo.

Een half jaar terug heb ik alle verzekering tegen het licht gehouden.

De grotere maatschappijen zit hooguit paar euro verschil tussen alleen Autoweek en Kruidvat springen er uit als goedkoopste.

Toch dorst ik daar mijn auto niet te verzekeren.

Uit eindelijk gaf de doorslag de Allrisk met drie jaar nieuwwaarde dekking van Unigarant. (de moeder maatschappij van de o.a ANWB en Hyundaiverzekering)

Ik ben voor de zekerheid gegaan

Mooi relaas.

Zelf heb ik die 3 jr nieuwwaarde bij een auto van 5 jr niet meer nodig.

Het was alleen onthutsend te zien wat de prijsverschillen waren/zijn.

Een band met je verzekeraar is eigenlijk al slecht, denk ik, je hebt ze liever nooit nodig.

Ik ben bij Ohra verzekerd, zij geven altijd een goede korting en aan de telefoon valt erg goed te handelen over de prijs.

Zelf heb ik korting via mijn werk, mijn partner heeft korting via donorregistratie (ja of nee doet er niet toe), al gauw 15% extra premiekorting.

Voor mij viel Ohra het voordeligst uit, voor mijn partner ook.......

wij hebben nu alle verzekeringen bij Ohra, scheelde ons zo 40 euro per maand, tja daar hoefde ik niet over na te denken.

Volgend jaar weer vergelijken, maar tot nu toe was ohra (al 4 jaar) het goedkoopste, ook mede dankzij de klantenservice, die goed wilt onderhandelen en gevoelig is voor concurrentieprijs.

• 1 month later...

k zit bij de Univé omdat je daar pakketkorting krijgt, tot max 10% voor al je verzekeringen. Daarnaast geven ze elk jaar een winstuitkering, en dat is ook leuk meegenomen. Afgelopen jaar 25,8 miljoen te verdelen met 590.000 klanten.

Een tussenpersoon is altijd in je nadeel want die wil er ook wat aan verdienen en die rijden niet voor niks in dure auto's ( dat is niet omdat ze korting kijgen op de verzekering ). Hooguit hebben ze een collectief met een maatschappij afgesproken waar je dan extra korting bij krijgt maar dan nog ben je vaak duurder uit dan via een direct writer.

kijk ook eens op voogd.com die gebruikte ik altijd om een premie uit te rekenen. zie je zo een lijst net als bij independer bijv.

Ik heb gisteren uitgezocht welke autoverzekering we gingen afsluiten. Ik twijfelde uiteindelijk tussen Inshared en Interpolis. Inshared omdat ze 3 jaar de volledige aanschafprijs geven bij totaalverlies en omdat ze goedkoop zijn, Interpolis omdat we daar alle verzekeringen al hebben lopen en we de service tot dusver erg goed te vinden. En, omdat we al veel verzekeringen hebben lopen bij Interpolis hebben we een vrij hoge pakketkorting (9%),

Inshared wou ik afsluiten, via het internet, want ze hebben alleen internet. Geen servicetelefoonnummer, wel een alarmnummer in geval van schade etc. Na het invullen van alle gegevens en akkoord gaan met alle voorwaarde klikte ik op de laatste knop voor het defenitief online afsluiten van de verzekering. En wat kreeg ik als melding? "Sorry, wij kunnen u op basis van deze gegevens niet verzekeren". Beetje jammer, ik ben 29, ruim 5 jaar rijbewijs, nooit schade gereden en tevens koop ik ook geen GTI Golf o.i.d.

Uiteindelijk via Twitter Inshared gevraagd hoe dit kon en wat nu te doen, het antwoord luidde 'neem z.s.m. contact op via de mail, binnen 2 werkdagen krijg je antwoord'.

En toen hield het per direct voor mij op. We hebben het over een dure en nieuwe auto, ik heb liever telefonische ondersteuning en snelle service. Ik ben gewend een verzekering per direct af te kunnen sluiten, ook 5 minuten voordat je de auto hebt. In dit geval duurde het nog 36 uur voordat we de auto geleverd zouden krijgen, ik kon dus niet echt twee dagen wachten. Ook op de Twitter van Inshared lees je veel vragen van klanten als 'Ik wacht al 28 dagen, wanneer reageren jullie eens?" of "Ik wacht nu al 3 maanden op een schadeuitkering" etc. Als je daarover niemand telefonisch kan benaderen, moet er niet aan denken :S

Anyway, wij hebben weer voor Interpolis gekozen. Die biedt maar 1 jaar volledige terugbetaling bij totaalverlies, maar goed, dat moet dan maar. Hopen dat we de komende 3 jaar geen brokken maken of iemand met ons brokken maakt :-) Interpolis is in ieder geval niet te duur maar ook niet de goedkoopste. We hebben er gewoon een goed gevoel bij en in het verleden verleende ze altijd zeer snelle service en werken ze veel op basis van vertrouwen. Gelukkig hen nog nooit hoeven te benaderen over de schade van de auto, hopelijk hoeft dat ook niet :-)

Guest Jeroen66475

Al sinds jaar en dag bij Univé. Goede polisvoorwaarden en (buitengewoon) goede service. En dat tegen de allerlaagste premie. Ik betaal voor mijn Picanto ongeveer €200 per jaar, AllRisk zonder eigen risico bij 20.000-25.000 km en ontelbaar :innocent: aantal schadevrije jaren (80%). En daar komen de pakketkorting en winstdeling nog overheen (of gaan er nog vanaf, tis maar hoe je het bekijkt :) )

Ik ben al meer dan 20 jaar verzekerd bij Centraal beheer en heb alleen maar goede ervaringen. CB vergoed ook 3 jaar nieuwwaarde en zijn wel uitstekend telefonisch bereikbaar. Ik heb in die jaren wel eens een paar schadegevalletjes gehad (gelukkig nooit mijn eigen schuld) en heb nooit moeilijkheden gehad met betalingen. Ben vriendelijke te woord gestaan en goed geholpen. Alles wordt direct geregeld met het schadebedrijf, behalve het eigen risico dat je dan later teruggestort krijgt als de tegenpartij schuldig is.

Bovendien heb ik sinds een aantal jaren ook de pechhulpverzekering erbij genomen in plaats van de dure ANWB wegenwacht die mijn dochter met mijn auto en een lekke band op de Brienenoordbrug lieten verrekken met een lekke band omdat de wegenwachtpas persoonlijk is en niet op haar naam stond. De pechhulpverzekering van CB staat op naam van het voertuig en dus is iedereen die met je auto rijdt verzekerd van hulp. Helaas heb ik ook daarmee al eens een ervaring opgedaan toen mijn auto (van 12 jaar oud) in Limburg kapot ging en niet snel te repareren was. CB werkt met de bergingscentrales die direct een bergingsauto sturen om je van de snelweg af te halen waarna ze op een veilige plek (en dus niet op de vluchtstrook zoals de WW) je auto nakijken en repareren. Toen dat niet op korte termijn mogelijk bleek, zijn we meegenomen naar de centrale en konden een auto uitkiezen (we kregen een Kia Sportage mee!) om naar huis te rijden. Mijn auto is per auto-ambulance naar mijn garage in de Randstad gebracht en de leenauto kon ik hier in de buurt inleveren. En alle kosten vielen zonder geteut onder de verzekering. Veel veiliger, goedkoper en beter geregeld dan de Wegenwacht!

Guest Warmentuuter

Je ziet wel op independer prijzen dat je denkt van kan dit wel zo goedkoop. De meeste mensen hebben totaal geen verstand van verzekeren. Ook ik niet. En alle polis voorwaarde doorlezen is ook geen pretje. Mijn ervaringen met verzekeringen heb ik beschreven onder punt #9 .

Vorige week ruilde mijn zwager zijn Hyundai Getz in voor een Kia Rio comfort plus.

Die had ook de collectieve Hyundai verzekering.

Kort gezegd is de dealer je verzekeringsman.

Dat heeft vele voordelen zoals geen eigen risico als je je auto bij de dealer brengt, geen expert nodig want dat is jou dealer en daardoor je is auto sneller gemaakt , je krijgt een auto van je dealer te leen en je prijs is gunstig.

Niet alleen de Hyundai heeft dit maar er zijn meerdere merken.

Je vraagt je af waarom heeft de Kia dit nog niet.

Het is alleen maar makkelijker voor de Kia rijder vooral in combinatie met je mobiliteits garantie en ook nog eens voor een leuke prijs.

Gemak dient de mens en natuurlijk hoop je hier nooit gebruik van te willen maken maar als er wat gebeurd............

Ik ben al meer dan 20 jaar verzekerd bij Centraal beheer en heb alleen maar goede ervaringen. CB vergoed ook 3 jaar nieuwwaarde en zijn wel uitstekend telefonisch bereikbaar. Ik heb in die jaren wel eens een paar schadegevalletjes gehad (gelukkig nooit mijn eigen schuld) en heb nooit moeilijkheden gehad met betalingen. Ben vriendelijke te woord gestaan en goed geholpen. Alles wordt direct geregeld met het schadebedrijf, behalve het eigen risico dat je dan later teruggestort krijgt als de tegenpartij schuldig is.

Bovendien heb ik sinds een aantal jaren ook de pechhulpverzekering erbij genomen in plaats van de dure ANWB wegenwacht die mijn dochter met mijn auto en een lekke band op de Brienenoordbrug lieten verrekken met een lekke band omdat de wegenwachtpas persoonlijk is en niet op haar naam stond. De pechhulpverzekering van CB staat op naam van het voertuig en dus is iedereen die met je auto rijdt verzekerd van hulp. Helaas heb ik ook daarmee al eens een ervaring opgedaan toen mijn auto (van 12 jaar oud) in Limburg kapot ging en niet snel te repareren was. CB werkt met de bergingscentrales die direct een bergingsauto sturen om je van de snelweg af te halen waarna ze op een veilige plek (en dus niet op de vluchtstrook zoals de WW) je auto nakijken en repareren. Toen dat niet op korte termijn mogelijk bleek, zijn we meegenomen naar de centrale en konden een auto uitkiezen (we kregen een Kia Sportage mee!) om naar huis te rijden. Mijn auto is per auto-ambulance naar mijn garage in de Randstad gebracht en de leenauto kon ik hier in de buurt inleveren. En alle kosten vielen zonder geteut onder de verzekering. Veel veiliger, goedkoper en beter geregeld dan de Wegenwacht!

Wat een totale onzin, ik begrijp best dat je "trots" bent op jouw wegenhulp-optie maar jouw redenatie hierboven slaat nergens op.

Alleen maar positief te spreken over de ANWB. Toen ik met een kapotte distributieriem langs de snelweg stond ben ik binnen 20 min weggesleept en heeft de beste man vervolgens 1,5 lang aan mijn auto gesleuteld zodat ik met een nieuwe verse riem verder kon. Kosten: 15 euro, bij de garage toch echt 300+!

En duur? Net geen 100 PER JAAR voor Europa service met vervangend vervoer? Dat is nog geen 2 tankbeurten.

Je ziet wel op independer prijzen dat je denkt van kan dit wel zo goedkoop. De meeste mensen hebben totaal geen verstand van verzekeren. Ook ik niet. En alle polis voorwaarde doorlezen is ook geen pretje. Mijn ervaringen met verzekeringen heb ik beschreven onder punt #9 .

Vorige week ruilde mijn zwager zijn Hyundai Getz in voor een Kia Rio comfort plus.

Die had ook de collectieve Hyundai verzekering.

Kort gezegd is de dealer je verzekeringsman.

Dat heeft vele voordelen zoals geen eigen risico als je je auto bij de dealer brengt, geen expert nodig want dat is jou dealer en daardoor je is auto sneller gemaakt , je krijgt een auto van je dealer te leen en je prijs is gunstig.

Niet alleen de Hyundai heeft dit maar er zijn meerdere merken.

Je vraagt je af waarom heeft de Kia dit nog niet.

Het is alleen maar makkelijker voor de Kia rijder vooral in combinatie met je mobiliteits garantie en ook nog eens voor een leuke prijs.

Gemak dient de mens en natuurlijk hoop je hier nooit gebruik van te willen maken maar als er wat gebeurd............

Kia heeft dat wel, althans sommige dealers doen dit. Kooijman in Utrecht bijvoorbeeld

Wat een totale onzin,

Onzin?

Het is een waar gebeurt verhaal dat mijn dochter met een lekke band op de Brienenoordbrug stil kwam te staan hoor. En ze heeft de wegenwacht opgeroepen voor hulp bij het verwisselen van de band. Maar die hoorden een vrouwenstem en het lidmaatschap was van mij, een man dus. Daarop weigerde de ANWB om ook maar een wegenwacht naar haar toe te sturen! Geen enkele coulance van de ANWB en ik ben uiteindelijk op mijn motor 60 kilometer en naar toe gereden om zelf te helpen Ruim aan uur heeft mijn dochter daar angsten uitgestaan.

Ik ben vanaf mijn 18e als autoliefhebber lid geweest van de ANWB en ook van de daaraan gekoppelde wegenwacht en Autokampioen. In 35 jaar heb ik één keer gebruik gemaakt van de wegenwacht toen de bobine van mijn Seat het begaf. Die had de wegenwachter niet bij zich en liet daarop mijn auto alsnog verslepen naar mijn garage. Tot zover niets mis.

Maar na 35 jaar lidmaatschap leende ik mijn auto aan mijn dochter die met pech op de Brienenoordbrug stil kwam te staan. Sindsdien wil ik helemaal niets meer met die club te maken hebben en heb alles direct opgezegd.

Ik denk dat het goed is om ervan bewust te zijn dat de wegenwachtkaart PERSOONLIJK is en niet op de auto staat. Dat in tegenstelling tot de alternatieven die er tegenwoordig zijn (Route Mobiel, Centraal Beheer, etc.). Dat betekent bijvoorbeeld ook dat als je vrouw onderweg alleen pech krijgt, zij NIET geholpen wordt door de wegenwacht op jouw lidmaatschap. Daarvoor hebben ze bij de ANWB een “partnerkaart” bedacht. “Voor slechts €32,- per jaar kan uw partner óók gebruik maken van de expertise van de Wegenwacht. ” Handig als e samen één auto in het gezin deelt met je partner zoals zo velen. Of je auto uitleent aan je kinderen. Maar, zeggen de voorwaarden van de ANWB: “Onder partner wordt dus niet verstaan familieleden die op hetzelfde adres wonen, zoals broer, zus, vader, moeder, dochter of zoon.” De kinderen mogen dus gewoon elk Ieder € 50,- betalen voor een eigen lidmaatschap voor dezelfde auto. Dus in mijn geval een gezin met 2 kinderen = € 50,- + € 32,- + € 50,- +€ 50,- = € 182.- lidmaatschap per jaar voor de wegenwacht. Dit zonder kosten voor de "aanvullende services".

Ieder nadeel heeft zijn voordeel an dat is dat als jij en een andermans auto rijdt en pech krijgt, jij ook geholpen wordt door de wegenwacht.

Vroeger kon je overigens niet eens lid worden van de wegenwacht zonder eerst lid te worden van de vereniging ANWB. Nu wordt je automatisch lid van de ANWB als je een wegenwacht lid wordt of je dat nu wilt of niet.

Als je gelukkig en tevreden bent met de wegenwacht, ook prima hoor.

Heren, dit vind ik een hele interessante discussie.

Ik ben nog steeds lid van de ANWB (basic) maar ga eens kijken wat die

ABNAMRO autoverzekering te bieden heeft w.b pech hulp.

Hebben ze namelijk ook.

NB kort de quotes wat in aub, dat maakt de discussie wat leesbaarder.

Ik vind het wel jammer dat sommige persoonlijke verhalen van forummers afgedaan wordt als 'totale onzin'.

Een verzekering is iets persoonlijks en helemaal op ieders situatie afgestemd. Daarom kun je nooit helemaal

vergelijken.

Laten we a.u.b. elkaars ervaringen gebruiken om er beter van te worden. Toch?

• Like 1

ik geloof het anwb verhaal, had je net een slechte denk ik, vriend van mij had hetzelfde in de auto van mijn moeder... wegenwacht is tot 3x toe gekomen en geholpen...koste soms wel wat moeite, dus het klopt inderdaad dat ze er moeilijk over doen! daarna zelf ook maar 1 aangevraagd :) ( hij dan )

verzekeringen met elkaar vergelijken is lastig, gaat per leeftijd, ervaring, schade vrije jaren, postcode, man of vrouw, heb je al meer verzekeringen lopen enz enz...daarom kan ik bijv 30 euro per maand betalen en iemand op dit forum met dezelfde auto en leeftijd 50 euro. bij dezelfde maatschappij! als blijkt dat mannen uit zijn postcode veel brokken maken...dan ben je gewoon de sjaak:)

Dan heb je nog mazzel dat je man bent. Bij mijn dochter hoorden ze een vrouwenstem en daarop weigerden ze om ook maar een wegenwacht te sturen!

Ter vergelijking van kosten:

bij CB betaal je € 35,- per jaar voor pechhulp Nederland (wegeneacht € 50,- per jaar) en dat is dan wel inclusief de eigen woonplaats (bij ANWB een aanvullende service van € 20,- per jaar) en de mobiliteitsgarantie (bij ANWB een extra van € 13,- per jaar).

Pechhulp buitenland kost € 25,- extra per jaar (totaal dus € 60,-) inclusief repatriering van de auto bij grote pech en vervangend vervoer (rekent de ANWB € 18,- per jaar extra voor).

Totale kosten pechhulp Europa incl. Nederland en woonplaats en met vervangend vervoer is bij CB 60,- per jaar en bij de ANWB totaal € 126,- per jaar. Waarbij bij CB elke bestuurder van de auto is verzekerd voor pechhulp (staat op de verzekeringspolis van de auto) en bij de ANWB is dat voor één persoon.

Na 38 jaar (schadevrij) bij de FBTO verzekerd te zijn geweest en toen één schade moest claimen

viel ik plotseling wel heel erg ver terug. Dit kwam neer op een terugval naar 4 schade vrije jaren.

Dit was voor mij dan ook een reden om eens wat verzekeringsmaatschappijen te vergelijken.

Uiteindelijk kwam ik uit bij Allianz, via mijn werkgever. Dit scheelde mij ruim € 30,00 per maand.

(dit in vergelijking met mijn 75% bonus bij FBTO). Ook de Picanto van mijn vrouw was € 15,00

per maand goedkoper dan bij FBTO. Zowel mijn als mijn vrouw haar auto werden

verzekerd bij Allianz. Doordat mijn vrouw 13 schade vrije jaren heeft werd dit bij Allianz gebruikt

om deze auto als (Hoofd)verzekerde te nemen. Zodoende kreeg ik toch de volledige 75% bonus bij Allianz.

Ook ben ik zo'n 40 jaar lid van de ANWB. Omdat Kia een soortgelijke pech verzekering had, dacht ik altijd,

heb ik de dekking van de ANWB in 2006 (mijn eerste KIA) teruggezet naar Basic. Na het lezen, o.a. op dit forum,

van pech gevallen in het buitenland, en de afhandeling hiervan door KIA heb ik onlangs weer mijn ANWB abonnement

weer uitgebreid met buitenland dekking, vervangend vervoer etc. Juist omdat ik regelmatig in het buitenland

ben en dan niet geconfronteerd wil worden met lange wachttijden en/of alleen voertuig repatriëring.

Overigens heb ik ZEER goede ervaringen met de ANWB

Grtz.

Specialmade