Ga naar inhoud

Nieuwe Picanto.....Pack vraag


jutter

Aanbevolen Berichten

Vandaag een hagelnieuwe Picanto 1.0 5-deurs besteld! Hele mooie auto! Maar wat ik niet begrijp is het volgende. De auto wordt afgeleverd met Comfort Pack(895,-) en Plus Pack(795,-). Nu zit ik vanavond op de site van Kia.nl voor de grap mijn Picanto samen te stellen. Ik vink aan dat ik de Comfort Pack wil hebben. Daarna vink ik aan dat ik het Plus Pack er ook bij wil, maar dat kan niet zegt de site omdat dat niet bij dit type auto hoort.... Nu vraag ik mij af of de verkoper het vandaag wel goed berekend heeft en ik niet 795,- teveel heb betaald voor de Plus Pack.....

Wie kan mij dit uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de Picanto kun je drie pakketten bestellen: comfort, exterior en super. De plus pack is volgens mij de oude benaming voor de comfortpack. Het lijkt er dus op dat je twee keer betaald hebt voor hetzelfde pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jeroen66475

Kia maakt er een beetje een potje van op de website: Op voorraadmodellen (model 2011) heb je de ''oude'' paketten Comfort, Style en Exterior. Op nieuw bestelde (2012) modellen zijn er twee nieuwe packs namelijk Plus en Super die bovenop het nog steeds bestaande Comfort pakket besteld kunnen worden. Comfort + Plus pack kan dus prima en kost inderdaad €895 + €795. De prijslijst met de nieuwe packs is nu niet meer beschikbaar op de Kia site..geen idee waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de Picanto kun je drie pakketten bestellen: comfort, exterior en super. De plus pack is volgens mij de oude benaming voor de comfortpack. Het lijkt er dus op dat je twee keer betaald hebt voor hetzelfde pakket.

Kia maakt er een beetje een potje van op de website: Op voorraadmodellen (model 2011) heb je de ''oude'' paketten Comfort, Style en Exterior. Op nieuw bestelde (2012) modellen zijn er twee nieuwe packs namelijk Plus en Super die bovenop het nog steeds bestaande Comfort pakket besteld kunnen worden. Comfort + Plus pack kan dus prima en kost inderdaad €895 + €795. De prijslijst met de nieuwe packs is nu niet meer beschikbaar op de Kia site..geen idee waarom.

Thanks! Vandaag heb ik contact opgenomen met de verkoper. De Plus Pack heette eerst Exterior.

In de Comfort Pack zit:

-toerenteller

-diverse opbergvakken/lades in kofferruimte enpassagierscompartiment

-in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en gordels

-klapsleutel met geïntergreerde afstandbediening

-elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels

-elektrische bedienbare ramen voor en achter

-geïntergreerde radio/cd speler met USB en AUX aansluiting en speakers achter

-deurgrepen en buitenspiegels in carrosseriekleur

-stoelbekleding type tricot

Meeruitrusting Plus Pack:

-sideskirts, buitenspiegels en deurgrepen in carrosseriekleur

-elektrisch inklapbare buitenspiegels met LED richtingaanwijzers

-mistlampen voor

-projectiekoplampen met LED dagrijverlichting

-LED achterlichten en derde remlicht

-14" lichtmetalen velgen

Er zit dus wel verschil in beide pakketten. Je moet dus eerst het Comfortpakket hebben alvorens je de Pluspakket kan/mag aanschaffen. Wel valt mij op dat deurgrepen en buitenspiegels in carrosseriekleur in beide pakketten zitten... Merkwaardig!

Ik heb overigens de Clear White besteld. Die kan ik donderdag ophalen. Als ik hem gehaald heb zal ik foto's plaatsen! Verder ook maar een trekhaak erbij genomen. Het is wel een 1.0 maar die moet toch makkelijk een aanhanger kunnen trekken toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites


je heb gelijk mijn fout had ook moeten checken :oops: maar mischien een idee voor onze kcg

stel hem ook liever samen bij de dealer maar das mijn idee

Natuurlijk heb ik hem ook bij de dealer samengesteld maar op de site is het wel leuk om te doen; gewoon voor de fun :innocent:

Link naar reactie
Delen op andere sites


@jutter Betreffende de trekhaak op een Picanto 1.0; ik heb op de mijne een afneembare trekhaak( zie mijn garage voor foto's). Ik ben met een vouwwagen (205 kg) 3 personen en bagage op vakantie naar Engeland geweest. Probleemloos, maar wel terugschakelen bij hellingen, soms naar de derde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@jutter Betreffende de trekhaak op een Picanto 1.0; ik heb op de mijne een afneembare trekhaak( zie mijn garage voor foto's). Ik ben met een vouwwagen (205 kg) 3 personen en bagage op vakantie naar Engeland geweest. Probleemloos, maar wel terugschakelen bij hellingen, soms naar de derde.

Op die van mij komt ook een afneembare trekhaak. Ik kan trouwens op jouw foto's geen trekhaak ontdekken..... of heb ik een bril nodig? :no:

Waar ik trouwens ook héél benieuwd naar ben is het volgende:

wij gaan regelmatig de bergen in (Duitsland, Frankrijk, etc) en zijn dan met z'n tweetjes en onze hond (een Rottweiler, 45kg) gaat altijd mee. De aanhanger blijft thuis, alleen een paar koffers acherin de auto. Nu ben ik heel erg benieuwd hoe de Picanto zich qua trekkracht en benzineverbruik gedraagt in de bergen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


@bigmac

Mooie auto hoor!

Jammer dat er een vierkant gat uit de bumper gezaagt moest worden. Op die van mij komt ook een afneembare trekhaak maar de verkoper zei dat er niet in de bumper gezaagt zal worden........

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die van mij is inderdaad met een gat in de achterbumper, maar misschien zijn er andere types waar het zonder zaag-gat gaat; waarbij de trekhaak dus iets lager loopt.

Benzineverbruik in de 'bergen' (heuvels in Engeland) was 1 op 15 - 1 op 16,5. Op het moment dat je de heuvels op gaat 1op 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die van mij is inderdaad met een gat in de achterbumper, maar misschien zijn er andere types waar het zonder zaag-gat gaat; waarbij de trekhaak dus iets lager loopt.

Benzineverbruik in de 'bergen' (heuvels in Engeland) was 1 op 15 - 1 op 16,5. Op het moment dat je de heuvels op gaat 1op 10.

Bedankt voor je antwoord! Reken je bovenstaand verbruik met je vouwcaravan, 3 personen en bagage?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat was het verbruik inklusief aanhanger, personen en volgeladen.

Dat is toch netjes?

Momenteel rij ik nog in een Opel Corsa, bj 2007,1.4L, meest luxe uitvoering. Kostte nieuw met alle toeters en bellen bijna 21000 euro. Gemiddeld verbruik (zonder aanhanger) 1:12,5. Aanstaande donderdag mag ik de nieuwe Picanto ophalen. Ben benieuwd hoe het gemiddelde verbruik na ongeveer een jaar zal zijn. Soms lees ik dat ze meer verbruiken dan dat in de folders staat aangegeven maar ik denk dat elk merk dat heeft. Veel is afhankelijk van rijstijl, langere/korte afstanden, etc. In ieder geval, ik heb zin in donderdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat het maar snel donderdag mag worden voro je.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe Pica en vele veilige en prettige kilometers toegewenst.

Hopelijk gaat ie je net zo goed bevallen als die van mij!

BaBaCC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat het maar snel donderdag mag worden voro je.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe Pica en vele veilige en prettige kilometers toegewenst.

Hopelijk gaat ie je net zo goed bevallen als die van mij!

BaBaCC

Dank je! Ik ga maar even pitten, des te sneller is het donderdag....

get-ready-for-bed.gif

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Zelf heb ik 21-1-12 ook een picanto gekocht met Comfort en het Plus pakket in de kleur wit, maar dan een 1.25 met ISG.

Het is inderdaad zo dat er nu 14" geleverd word ipv 15" maar wat ik me afvraag, zijn het wel de zelfde velgen maar dan een maatje kleiner?, ik ging namelijk uit van wel.

En wat een geluk heb je met de levertijd, ik moet minimaal 3 maanden wachten :S.

Mvg, brandon

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Zelf heb ik 21-1-12 ook een picanto gekocht met Comfort en het Plus pakket in de kleur wit, maar dan een 1.25 met ISG.

Het is inderdaad zo dat er nu 14" geleverd word ipv 15" maar wat ik me afvraag, zijn het wel de zelfde velgen maar dan een maatje kleiner?, ik ging namelijk uit van wel.

En wat een geluk heb je met de levertijd, ik moet minimaal 3 maanden wachten :S.

Mvg, brandon

Hallo Brandon,

Ik heb geen idee of het dezelfde velgen zijn. Ik ben namelijk nieuw in Kia-land :whistling:

Ik heb inderdaad geluk met de levertijd; slechts een weekje! Nog 2 nachtjes slapen.......

they-see-me-dancin-they-hatin.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Brandon,

Ik heb geen idee of het dezelfde velgen zijn. Ik ben namelijk nieuw in Kia-land :whistling:

Ik heb inderdaad geluk met de levertijd; slechts een weekje! Nog 2 nachtjes slapen.......

they-see-me-dancin-they-hatin.gif

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Zelf heb ik 21-1-12 ook een picanto gekocht met Comfort en het Plus pakket in de kleur wit, maar dan een 1.25 met ISG.

Het is inderdaad zo dat er nu 14" geleverd word ipv 15" maar wat ik me afvraag, zijn het wel de zelfde velgen maar dan een maatje kleiner?, ik ging namelijk uit van wel.

En wat een geluk heb je met de levertijd, ik moet minimaal 3 maanden wachten :S.

Mvg, brandon

Ik heb ongeveer gelijk de auto besteld, zwart 1.25 - 3D met superpack, eerst heeft de dealer nog rond gebeld maar helaas nergens meer een staan.

Het werden dus de 14" velgen ( nieuwe modelen hebben af fabriek standaard 14") . Deze zouden er ongeveer net zo uit zien als de huidige.

Dat was wel even schrikken toen de verkoper een mail stuurde met de afbeelding. :nono: dat gaat hem niet worden, het is net een bloem-etje.

ik ruil deze gelijk in voor een set 15" van de huidige 5D versie. welke mijn dealer nog op vorraad had.

Nog6 weekjes geduld, dan hoop ik hem op te kunnen halen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...