Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie wacht er nu het langst op zijn/haar Rio?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Rio is vandaag afgeleverd, compleet met (imho nogal overbodige) instructie van de bediening en een flesje wijn namens de zaak. Ik heb trouwens de Pioneer AVIC-F550BT erin gekregen, omdat de andere variant al niet meer leverbaar was vanwege het succes van de actie. Werkt (naar mijn eerste indruk) ook goed en snel. 

• 4 weken later...
Geplaatst

Op 29 juni een Rio 1.2 CVVT 5-deurs Super Pack in graphite besteld. De dealer belde net om een afspraak te maken. Donderdagmiddag ga ik hem ophalen.

Geplaatst

Eind mei heeft een familielid een rio 1.4 super pack en navigatie pack besteld en daar is nog niks van bekend, dus duurt nog wel min 4 weken. Toch richting de 13 weken of langer levertijd.

Geplaatst

Hey allemaal,

even over de levertijden. Ik weet niet of het bij alle dealers voorkomt maar ik heb onlangs ook een Kia Rio gekocht. De verwachte levertijd was 3 maanden, maar uiteindelijk werden het er 5 a 6 maanden!! Vind dit een behoorlijk lange tijd. En waar ik het meest van baal is toen ik mijn Rio bestelde begin februari was er geen actie bij, maar 1.5 week daarna kon je hem bestellen met een navi-pack. Waarom heeft hij mij dit niet verteld? Vind dit echt jammer, ja kreeg een geweldige USB-Stick van 256mb ja je leest het goed 256MB!! TOPPIE KIA DEALER DOETINCHEM...

Achteraf vond ik het wachten wel waard. Ik vind het een geweldige auto en rijd lekker, vooral lekker zuinig. Ben zeer tevreden. BAAL alleen als een stekker dat Kia mij niet met een navi-pack tegemoet is gekomen..

Merk: Kia

Uitvoering: Rio 1.2 Superpack

Kleur: Electric Blue

Besteld op: Begin Feb '13

Afleverdatum op: Afgeleverd op 15 Juli '13

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Achteraf vond ik het wachten wel waard. Ik vind het een geweldige auto en rijd lekker, vooral lekker zuinig. Ben zeer tevreden. BAAL alleen als een stekker dat Kia mij niet met een navi-pack tegemoet is gekomen..

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel veilig kilometers toegewenst.

Jammer dat het van je navigatiepakket niet lekker gelopen heeft.

Snap alleen de dealer niet dat hij dat niet meer kon aanpassen na anderhalve week.

Je hebt het hier geschreven maar ik zou hier toch een mailtje aan de dealer in Doetinchem over sturen waarom dit niet meer kon en waarom je een Kia usb stick (256MB) uit de vorige eeuw als goedmaker kreeg.

Misschien kunnen ze achteraf nog wat leuks voor je bedenken. (niet geschoten is altijd mis zeg ik dan maar)

Mocht dat helemaal niet meer lukken valt hier genoeg te lezen over het inbouwen van complete systemen met navigatie die achteraf kunnen worden ingebouwd en aanmerkelijk goedkoper dan bij de dealer.

Maar eerst de dealer die wil toch een tevreden klant.  :-)

Je hebt ook wat langer moeten wachten.

Geplaatst

Hele mooie auto blueparadise. Tja van dat navigatiesysteem is lastig, de actie heeft natuurlijk een begin en einddatum dat hebben alle acties, maar het was netter geweest als die dat verteld had, dat wist die op dat moment wel namelijk, onze dealer vertelde het ook al weken voordat de actie begon (waren toen ook aan het kijken naar wat anders).

Ga het gesprek aan met ze..

Succes

Geplaatst

Bij mij hetzelfde. Een dealer in de buurt (waar ik toevallig aan het kijken was) vertelde mij ook dat over 1-2 weken deze actie zou starten. Ik heb daarom bewust gewacht met het uitzoeken en bestellen. Kan me niet voorstellen dat jouw dealer het niet wist. Ik vind het ook niet erg netjes van ze.

• 2 maanden later...
Geplaatst

19-09-13 besteld.

Zwarte Kia Rio Superpack

Levertijd??????

De 25e zou de Rio in Rotterdam moeten zijn aangekomen. Hopelijk deze week meer nieuws wanneer hij opgehaald kan worden. Zag wel dat mijn dealer, is Hyundai, Mitsubishi en Kia dealer, een grote lading Mitsubishi hybrides heeft binnengekregen. Afwachten dus nog maar. Tja wachten duurt lang. :wink:

Geplaatst

20 september besteld.

11 oktober belletje dat hij er was.

18 oktober afgeleverd.

Minder dan een maand dus.

Zwarte RIO Superpack.

Bij mij duurde die laatste week, dat hij er dus al stond, maar ik hem nog niet had, het langst :wink:

• Like 1
Geplaatst

Kan ik me voorstellen dnoize. Dat is het echt al bijna in handbereik. Hoe bevalt de Rio?

Geplaatst

Kan ik me voorstellen dnoize. Dat is het echt al bijna in handbereik. Hoe bevalt de Rio?

Ik ben al 1500 km verder en bevalt enorm.

Alle kritiekpunten op de diverse fora (zoekerig op snelweg, onstabiele cc, tegenvallend verbruik, etc) kom ik niet tegen.

Ik ben 100 % positief dus !

grt,

Stef

• Like 2
Geplaatst

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zaterdag mijn Rio kan ophalen! 6 weken gewacht. Hopelijk de moeite waard!

Geplaatst

Zaterdag dus mijn Rio opgehaald. Moet zeggen valt niet tegen. Erg mooie velgen en afgeleverd zoals ik wilde. Eerste 300 km zitten er op en zijn goed bevallen. Wel wennen aan alle automatische zaken die er op zitten, ruitenwissers, airco verlichting enz. Maar begin het te begrijpen.

Ik probeerde een foto in de garage te plaatsen maar dat lukte niet. Hij is te groot. Daar ik nu vanaf iPad werk lukt het even niet deze te verkleinen. Zal het zo spoedig mogelijk proberen te doen. Dan zien jullie ook hoe hij eruit ziet.

Grtzzz.

• Like 2
Geplaatst

Hallo allen,

Inmiddels is het mij wel gelukt een foto in de garage te plaatsen maar verder nog niet. Ik kan helaas niets uploaden in mijnalbum maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn computer. (word echt eens tijd voor een nieuwe)

Ik had het ook geprobeerd met Photobucket maar dat lukt helaas ook niet. Voorlopig zullen jullie het moeten doen met het fototje dat ik in mijn garage plaatste.

grt,

Peter

Geplaatst

We zijn zeer tevreden over onze nieuwe Kia Rio. Leuk is dat vandaag weer iets boven water kwam wat je niet verwacht. Alle mogelijkheden en uitvoeringsitems worden wel genoemd maar er staat veel onder het hoofdje (indien van toepassing).Vooral de technische uitvoeringen staan bij mij hoog in het vaandel. OP het gebied van levertijden moet ik zeggen dat Kia de beloofde planning redelijk is nagekomen. Wel heb ik Kia Nederland gevraagd waarom men geen track en trace systeem heeft om de mensen tevreden te maken ,die zeer belangstellend zijn wanneer hun nieuwe auto wordt afgeleverd. Helaas is dat (nog) niet mogelijk. :no: Ik heb het vermoeden dat veel dealers niet exact weten welke uitvoering wordt geleverd. Bij ons was het niet zeker of het navigatiesysteem gratis geleverd werd. Er zat n.l. een einddatum aan de actie en wat daarna nog gedaan werd was nog niet bekend. Gelukkig viel de afleveringsdatum binnen de door Kia Nederland gestelde termijn. :-)          

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb aangeschaft: Kia Rio
Aanschaf: 9 november 2013
Uitvoering: 1.2 CVVT Plus Pack 3D handgeschakeld
Kleur: Graphite (Metallic)
Extra's: Chroom afwerking om teller en ventilatieroosters. Stootstrips
Verwachte Levertijd: week 47

Geplaatst

Ik heb mijn witte Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack 3d handgeschakeld op 6 september besteld..... en wacht nog steeds.

De dealer hoopt dat hij in december komt :(

Geplaatst

Ik heb mijn witte Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack 3d handgeschakeld op 6 september besteld..... en wacht nog steeds.

De dealer hoopt dat hij in december komt :(

Ik gok op 5 december....

anders wordt het toch onder de boom....

of de boom op de auto zetten :P

Kon jou dealer je niet vertellen of deze al onderweg was naar de haven?

Het geluk met mijn uitvoering is dat die op de dag van bestelling ook in in NL zou arriveren... 

Keep us updated!!!

• Like 1
Geplaatst

Ik gok op 5 december....

anders wordt het toch onder de boom....

of de boom op de auto zetten :P

Kon jou dealer je niet vertellen of deze al onderweg was naar de haven?

Het geluk met mijn uitvoering is dat die op de dag van bestelling ook in in NL zou arriveren... 

Keep us updated!!!

Hij is nog steeds niet onderweg....

Geplaatst

:boat: Hij staat op de boot, krijg net mail

Misschien komt hij met de pakjesboot mee, dan is je auto morgen in Nederland.  :-)  :-)

Suc6 met wachten, hoop dat je de auto snel hebt.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Misschien komt hij met de pakjesboot mee, dan is je auto morgen in Nederland.  :-)  :-)

Suc6 met wachten, hoop dat je de auto snel hebt.

Grtz.

Specialmade

Haha nee t wordt rond kerst.... Bijna drie maanden wachttijd... Gaat goed met kia denk ik

Geplaatst

Haha nee t wordt rond kerst.... Bijna drie maanden wachttijd... Gaat goed met kia denk ik

Gedeelde smart is halve smart zeggen ze altijd.

Ik heb 5 maanden moeten wachten op mijn auto

Hoop voor je dat je dit bespaart blijft  :-)

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Dat is balen zeker omdat je zit met de leverdatum qua acties. Ik wacht ook nog steeds op groen licht ondanks dat ik weet dat ie al bij de dealer staat.... :-(

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...