Jump to content

Recommended Posts

Posted

Venga 14 tra 40000km beurt laten uitvoeren.

Gisteren de venga opgehaald werd er op gewezen dat de achter remschijven diep zijn ingegroef

wat niet meer te herstellen is dus nieuwe schijven er op.

Gevraag hoe dit nu mogelijk is met een km stand van 40000km valt dit nog onder kia garantie of niet?

antwoord valt niet onder garantie,maar ze zullen het voorleggen bij kia.

Ik staat er wel verbaas over dat dit zo snel versleten is ben zelf een rustige rijder.

De vorige auto opel meriva 120000km remblokken en schijven in prima conditie.

Mijn vraag is er iets mis met het remsysteem aan de venga?

Als dat zo is dan kan ik toch de kleem bij kia leggen?

Ik houd het forum op de hoogte hoe dit afloop.

Frans

Posted

Ik heb mijn Kia Venga toen bij 60k ingeleverd, nog nooit nieuwe schijven gehoeven.

Moet een foute afstelling zijn, en dus een fout van KIA NL. Niet betalen en Kia Nederland laten beslissen.

Posted

Heb er ook 40.000 opzitten, maar aan de remschijven achter is nog niets te zien.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je misschien met de handrem er op een eind hebt gereden....? Dit lijkt me eerlijk gezegd ook niet waarschijnlijk omdat de venga een geluidsignaal geeft als de handrem wordt opgetrokken als je rijdt. Bij jou ook denk ik.

Groet,

Peter

Posted

Ook problemen met de achterremschijven. Al een poosje gemerkt dat de handrem blijft kleven, vooral 's ochtends bij vochtig weer. Na het lossen van de handrem 'knappen' de remblokken los van de schijven als ik achteruit wegrij en bij de eerste paar keer remmen maakt dat een schrapend geluid. De dealer adviseerde om de auto niet op op de handrem weg te zetten. Echter bij 40.000 km dit weer gemeld aan de garage. Bij controle bleken er behoorlijk diepe groeven in de achterremschijven te zitten. De schijven zijn afgedraaid en ik heb op dit moment geen problemen (de auto wordt niet meer op de handrem weggezet). Ik wacht even af hoe dit verder gaat.

Guest Warmentuuter
Posted

Na het lossen van de handrem 'knappen' de remblokken los van de schijven als ik achteruit wegrij en bij de eerste paar keer remmen maakt dat een schrapend geluid.

Dit is mijn ook een paar keer gebeurd bij licht vriezend weer dat de achterremmen knappen als je wegrijd.

Ik moet zeggen als het begint te vriezen zet ik nooit de auto op de handrem.

Maar een puntje om in de gaten te houden.

Posted

mogelijk diepe groeve met roestvorming, juist omdat je een rustigere rijder bent en de achterkant nagenoeg niet remt, waardoor er (zeker bij veel korte stukjes) je niet de roest van de schijf afremt.

Guest Warmentuuter
Posted

mogelijk diepe groeve met roestvorming, juist omdat je een rustigere rijder bent en de achterkant nagenoeg niet remt, waardoor er (zeker bij veel korte stukjes) je niet de roest van de schijf afremt.

Nu je het schrijft. Inderdaad na een grote rit dan hoor je het een tijdje niet. En wilde rijders zijn we niet. En we rijden hooguit dertig km per dag en als we afremmen is dit meer op de motor om het ISG op te laden. Bedankt voor de tip Crum

Posted

Omdat je dus een rustige rijde ben t en lekker niet zo veel remt krijg je een zoort van verglasing van je remblokken

Als dit gebeurt dan gaat deze dus nog slechter remmen en met een klein beetje vocht er bij blijfen deze lekker aan de schijfen plakken

En dat geeft smorgen die klap als ze los springen en daar waar de lokken wel even remmen krijg je dus die diepe groeven

Tis allemaal niet zo heel spanend als de dealer doet over komen maar hun hebben reparatie maten dus zeggen hun vervangen

Zij moeten ook geld verdienen zo werkt het nu eenmaal

Het schrapende geluid smorgens das vrij normaal zeker bij erg vochtig weer ik denk dat iedereeen die gewoon buiten staat geparkeerd dit geluid wel eens hoord ijzer roest nu eenmaal als het in aanraking komt met vocht

Maar dat is meestal na een keer remmen al weer weg

Dus eigenlijk word je gestraft voor je uitmuntende rustige rij en rem gedrag

En slijtage delen vallen nooit in de garantie tenzij het echt heel snel stuk is

En de tip van je dealer om je handrem niet te gebrijken is te belagelijk voor woorden dat wat e niet gebruikt gaat stuk dat vertel ik mijn klanten altijd (ben zelf monteur) je kabels handrem meganisme alles roest vast op den duur en dan is het straks weer afkeur valt het weer niet in de garantie en kost het weer een hoop geld

Als je smorgens die knak hoort is het een teken om de bel even te inspecteeren en eventueel schoon te maken

Guest Warmentuuter
Posted

Als je smorgens die knak hoort is het een teken om de bel even te inspecteeren en eventueel schoon te maken

Ik heb nog een spuitbus brake cleaner van 3M in m'n schuur staan.

Kan het kwaad als je na bijvoorbeeld de autowasbeurt daarna de remmen inspuit met die cleaner.

Posted

Ik heb nog een spuitbus brake cleaner van 3M in m'n schuur staan.

Kan het kwaad als je na bijvoorbeeld de autowasbeurt daarna de remmen inspuit met die cleaner.

Nee hoor dat is geen probleem maar het heeft niet heel erg veel zin als je wagen wast en je remmen schoon spuit ff een paarkeer goed remmen en klaar is kees

Remmen reiniger haald wel erg goed vocht en vuil weg maar voorkomt geen roest

Maar maakt wel erg goed schoon dat is waar er gebeurd verder niks met je remmen maar als je er mee gaat spuiten spuit dan niet te veel op je rubbers en zo en zeker niet op je lak morsen die slaat er wit van uit en je rubbers die lossen na verloop van tijd op en worden 2 keer zo groot en geloof mij dat wil je niet

Posted

Ben vandaag bij mijn dealer geweest voor de uitslag garantie schijfremmen.

Krijg de reparatie niet vergoed van KIA.nl moet zelf nieuwe schijven betalen en blokken

plus arbeidsloon.

Mijn dealer komt me tegemoed om de reparatie kosten te delen ik 50% en de dealer 50% voor zijn rekening.

Totale reparatie kosten zijn € 472,- ik betaald € 236,- de andere helft betaald de dealer.

Vind dit toch een schappelijk gebaar van mijn dealer.

Frans

Posted

Ben vandaag bij mijn dealer geweest voor de uitslag garantie schijfremmen.

Krijg de reparatie niet vergoed van KIA.nl moet zelf nieuwe schijven betalen en blokken

plus arbeidsloon.

Mijn dealer komt me tegemoed om de reparatie kosten te delen ik 50% en de dealer 50% voor zijn rekening.

Totale reparatie kosten zijn € 472,- ik betaald € 236,- de andere helft betaald de dealer.

Vind dit toch een schappelijk gebaar van mijn dealer.

Frans

heel erg mooi gebaar van je dealer aangezien het een slijt deel is en daar eigenlijk nooit zo lang garantie op zit

dit is echt een dike pluim voor je dealer dat die zo met je mee leeft en het zo netjes voor je regeld

• 4 weeks later...
Posted

Ook wij hebben nu het probleem van de remschijven en blokken auto heeft 20.000 gereden ook dit word nu voorgelegd bij KIA Nederland ben benieuwd wat hier uitkomt ik betaal in ieder geval geen euro de auto is 1.5 jaar oud dit is niet normaal.

Posted

Blijkbaar heeft kia een probleem met achterremmen. Heb hier al ergens gelezen dat iemand op z'n Cee'd ook al last had van remklauwen die vastzaten na 15000 km en zelf voor de kosten moest opdraaien omdat het een slijtagedeel is. Heb zelf bij mijn Cee'd bij het wisselen van de velgen ook gezien dat de achterremblokken dubbel zo hard slijten als de voorste en dat is echt niet normaal natuurlijk. Heb ook het idee dat de klauwen een beetje vastzitten, doe er niets meer aan, aangezien ik hem nu toch ingeruild heb.

Dat Kia niet wil tussen komen met een probleem dat toch veel voor lijkt te komen, is gewoon schandalig. Die 7 jarige garantie begin ik toch meer en meer m'n twijfels bij te krijgen. Ik heb vroeger bij Mazda gewerkt en daar hadden wij de 626 serie vanaf 1994 ook een probleem met de achterste remklauwen die vast gingen zitten, de 1 al wat sneller dan de ander. Nou, daar werd niet moeilijk over gedaan, als de auto nog binnen de 3jarige garantie zat, gingen er gewoon onder garantie nieuwe remklauwen op en indien nodig zelfs nieuwe schijven en blokken, zelfs als er al 80.000 km op stond. Kijk, dat noem ik service!

Posted

Inderdaad KIA moet gewoon zijn problemen oplossen ze hebben het ook over slijtagedelen er is NIETS versleten blokken nog dik en schijven niet ingesleten dus proberen ze weer onder de 7 jaar uit te komen net als zoveel andere problemen.

Posted

Inderdaad KIA moet gewoon zijn problemen oplossen ze hebben het ook over slijtagedelen er is NIETS versleten blokken nog dik en schijven niet ingesleten dus proberen ze weer onder de 7 jaar uit te komen net als zoveel andere problemen.

Inderdaad ik geloof dat KIA die 7 jaar garantie gebruik om zoveel mogelijke KIA te verkopen, maar als er echt iets regelmatig voorkomt zoals nu weer blijkt met de achter remschijven dan verschuilen zich achter de kleine lettertjes in de garantie voorwaarden.

Vind dit geen goede service van KIA naar de KIA rijders.

Ik heb mijn remschijven door de dealer laten afdraaien en heb samen met hem de kosten gedeeld reparatie kosten waren voor mij incl: nieuwe remblokken € 156,-.

Vind dit toch een goed gebaar van mijn KIA dealer te Assen naar zijn klanten.

Posted

Ik blijf bij mijn standpunt er is NIETS versleten, er zit iets gewoon fout in de remmen dus gewoon maken en er word niets gedeeld ben er klaar mee wacht antwoord KIA Nederland wel weer af ben benieuwd wordt vervolgd.

Posted

Ik blijf bij mijn standpunt er is NIETS versleten, er zit iets gewoon fout in de remmen dus gewoon maken en er word niets gedeeld ben er klaar mee wacht antwoord KIA Nederland wel weer af ben benieuwd wordt vervolgd.

ik ben ook benieuwd maar ik denk dat je het antwoord zelf ook wel weet !!!!

een paar verglaasste remmen is niet echt een probleem eneen paar groefjes ook niet

maar een dealer wilt er meteen dik aan verdienen dus die wilt jou natuurlijk wel nieuw verkopen

dus wat is nu waar en wat is wijs ff opschuuren en voortaan gewoon normaal remmen doet wonderen hoor

Guest Warmentuuter
Posted

voortaan gewoon normaal remmen doet wonderen hoor

Ik denk inderdaad dat hier het antwoord staat.

We zijn allemaal keihard bezig om het zuinige rijden uit te voeren.

Of om je ISG op te laden.

Dan probeer je zo rustig mogelijke te remmen.

In dit geval hebben je achterremmen bijna geen werk te verrichten.

De gevolgen zijn roest, verglazing van je blokken en uiteindelijk groeven.

Ook ik maak me hier schuldig aan en het viel me op met de winterbanden wissel dat ook mijn remmen achter begonnen te roesten.

Dan is er maar één remedie en dat is af en toe een flink je rem in trappen.

Doe dit eens twee keer per week minimaal.

Posted

Ze hebben bij de garage de remschijven al opgeschuurd en alles uitelkaar gehaald probleem blijft er is ook niets versleten verder word er met de auto gewoon geremd net zoals met mijn eerdere nieuwe auto s suzuki baleno kia carens opel astra nog nooit last gehad .

Ik denk dat er iets niet goed is met de kwaliteit van de materialen die gebruikt worden.

Wordt zeker vervolgd laat het er deze maal niet bij zitten.