Cehen Geplaatst 6 Mei, 2012 Geplaatst 6 Mei, 2012 Heb je de trekhaak al gemonteerd? Ja hij zit er onder. Alles ging prima. Ben er toch nog zo`n 6 uur mee bezig geweest. Quote
Derrek Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 Ja hij zit er onder. Alles ging prima. Ben er toch nog zo`n 6 uur mee bezig geweest. Je hebt een hobby of je hebt geen hobby! Quote
Kia Roland Geplaatst 7 Mei, 2012 Geplaatst 7 Mei, 2012 Hierbij dan een foto van mijn nieuwe Bosal trekhaak. Montage: - Monteren van de trekhaak zelf circa 30 min werk. Alles past er moeiteloos onder zonder dat er ook maar iets gezaagd hoeft te worden. De bumper kan zelfs gewoon blijven zitten tijdens de montage. - De kabelboom, ook dit is allemaal gewoon met stekkers en wijst de weg vanzelf. Enige wat een beetje tijd kost is de draad trekken van de accu naar de achterkant van de auto. Hiervoor moet je wel het een en ander even los halen. Totale montage tijd circa 2 uur. Kosten: Trekhaak €243.95 Kabelboom € 98,- Voordelen: - Geen blijvende aanpassingen aan de auto. - Haak makkelijk te plaatsen - Haak past in het vak van het reservewiel samen met de krik. Nadelen: - Sleutel kan niet uit het slotje van de trekhaak als deze niet op de auto zit. ( heel apart maar vooral dom, omdat nu het sleuteltje makkelijk kan afbreken als de trekhaak in de kofferbak ligt. Dat ziet er erg netjes uit...!! mooi gedaan..!! Ik heb precies dezelfde besteld..., alleen krijg de auto pas eind Mei binnen. Zou je me eens door kunnen geven wat de afstand is vanaf de straat tot onderkant trekhaak wat vast aan auto zit, dus afgenomen kogel. Dit ivm de drempels enz.... Bedankt... Gr. Roland... Quote
riodiesel Geplaatst 8 Mei, 2012 Geplaatst 8 Mei, 2012 Dat ziet er erg netjes uit...!! mooi gedaan..!! Ik heb precies dezelfde besteld..., alleen krijg de auto pas eind Mei binnen. Zou je me eens door kunnen geven wat de afstand is vanaf de straat tot onderkant trekhaak wat vast aan auto zit, dus afgenomen kogel. Dit ivm de drempels enz.... Bedankt... Gr. Roland... 19 cm vanaf de grond tot het laagste punt van de trekhaak (zonder kogel). Ik raak nooit een drempel of iets anders en woon in een nieuwbouwwijk . Volgens mij komt dit ook doordat de achteras van een rio heel ver naar achteren staat. Succes met de montage eind mei. Quote
Robonline Geplaatst 8 Mei, 2012 Geplaatst 8 Mei, 2012 Dat ziet er erg netjes uit...!! mooi gedaan..!! Ik heb precies dezelfde besteld..., alleen krijg de auto pas eind Mei binnen. Zou je me eens door kunnen geven wat de afstand is vanaf de straat tot onderkant trekhaak wat vast aan auto zit, dus afgenomen kogel. Dit ivm de drempels enz.... Bedankt... Gr. Roland... Hoe kan t nou dat jij zo lang moet wachten, had m met 3 dagen binnen. Uhh beter lezen de. Volgende keer, jij hebt t over de auto..... Quote
dennis071 Geplaatst 29 Mei, 2012 Geplaatst 29 Mei, 2012 ik wil wel heel erg graag deze ik rijd mischien 1 a 2 keer per jaar met een karretje dus dan maakt het mij niet veel uit dat het wat langer duurt om de trekhaak te monteeren maar ik vind het wel heel mooi dt je niets achter de auto ziet zelfs de stekker doos word weer achter de bumper geklapt Weet je dit zeker trouwens of schat je dit zo in?? Is er echt niks meer te zien en heb je ook daadwerkelijk precies genoeg body om de pin precies passend onder de bumper aan te sluiten?? Heeft iemand dit conische systeem al onder de Rio?? Quote
xtra40 Geplaatst 29 Mei, 2012 Geplaatst 29 Mei, 2012 Weet je dit zeker trouwens of schat je dit zo in?? Is er echt niks meer te zien en heb je ook daadwerkelijk precies genoeg body om de pin precies passend onder de bumper aan te sluiten?? Heeft iemand dit conische systeem al onder de Rio?? Ik ga hem volgende week bestellen als hij er onder zit dan zal ik De foto's posten dan weten we het zeker Een ding staat er zeker bij en dat is dat je niet in je bumper hoeft te zagen Quote
dennis071 Geplaatst 29 Mei, 2012 Geplaatst 29 Mei, 2012 Ik ga hem volgende week bestellen als hij er onder zit dan zal ik De foto's posten dan weten we het zeker Een ding staat er zeker bij en dat is dat je niet in je bumper hoeft te zagen Top! Ik heb ook een trekhaak nodig en deze lijkt me t mooist (ik gebruik m maar een paar keer per jaar, dus dan is onzichtbaar helemaal t beste...). Ga je de montage helemaal zelf doen?? Quote
xtra40 Geplaatst 29 Mei, 2012 Geplaatst 29 Mei, 2012 Top! Ik heb ook een trekhaak nodig en deze lijkt me t mooist (ik gebruik m maar een paar keer per jaar, dus dan is onzichtbaar helemaal t beste...). Ga je de montage helemaal zelf doen?? Ja hoor het monteerden van de trekhaak is echt heel erg simpel zelf te doen Alleen de bedrading naar voren leggen is even een secuur klusje Omdat je wat bekleding moet weghalen Maar ik zak zo veel als mogelijk overal foto's van maken Zo dat het een beetje duidelijk word Quote
dennis071 Geplaatst 29 Mei, 2012 Geplaatst 29 Mei, 2012 Ja hoor het monteerden van de trekhaak is echt heel erg simpel zelf te doen Alleen de bedrading naar voren leggen is even een secuur klusje Omdat je wat bekleding moet weghalen Maar ik zak zo veel als mogelijk overal foto's van maken Zo dat het een beetje duidelijk word Heb je r bezwaar tegen als ik iig ff meekijk msischien?? De mijne komt ergens rond de 15e juni, maar dan heb ik t iig zelf ook al een keer gezien...! Quote
xtra40 Geplaatst 29 Mei, 2012 Geplaatst 29 Mei, 2012 Heb je r bezwaar tegen als ik iig ff meekijk msischien?? De mijne komt ergens rond de 15e juni, maar dan heb ik t iig zelf ook al een keer gezien...! Komt dan je auto of je trek haak ?? Maar ik heb er geen bezwaar tegen hoor Ik laat wel even weten wanneer ik hem binnen heb En anders doen we die van jou ook meteen monteeren Quote
dennis071 Geplaatst 29 Mei, 2012 Geplaatst 29 Mei, 2012 Komt dan je auto of je trek haak ?? Maar ik heb er geen bezwaar tegen hoor Ik laat wel even weten wanneer ik hem binnen heb En anders doen we die van jou ook meteen monteeren Auto komt de 15e, ik wil eigenlijk de spullen dan al meteen binnen hebben. Waar heb jij alles besteld?? Quote
xtra40 Geplaatst 29 Mei, 2012 Geplaatst 29 Mei, 2012 Auto komt de 15e, ik wil eigenlijk de spullen dan al meteen binnen hebben. Waar heb jij alles besteld?? Ik heb de trekhaak (en de meeste van mijn acc.)op eBay besteld http://www.ebay.nl/itm/300710103800?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1896wt_922 Quote
dennis071 Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Heb je al plannen wanneer je m eronder gaat hangen??? D Ik heb de trekhaak (en de meeste van mijn acc.)op eBay besteld http://www.ebay.nl/i...9#ht_1896wt_922 Quote
xtra40 Geplaatst 5 Juni, 2012 Geplaatst 5 Juni, 2012 Heb je al plannen wanneer je m eronder gaat hangen??? D Ik heb hem nog niet binnen maar ik verwacht hem elk moment dus als het meezit dan gaat hij er van het weekeinde onder Heb jij die van jou al binnen of wacht je tot ik hem er onder heb Ik dacht dat jij je wagen pas de 15e kreeg Quote
Martin1977 Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Vanmorgen even lekker bezig geweest. in 3 uurtjes onze bosal afneembare trekhaak met 13 polige stekker gemonteerd. Kosten: Kabelboom origineel Kia 13 polig 186 euro Trekhaak Bosal afneembaar 220 euro. 3 uur eigen tijd. 000 euro Totaal 386 euro Dus wel iets goedkoper dan bij de dealer 869 euro Quote
mcbeef Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Kudos Martin1977, Nu ben ik een eenvoudige jongen, zou ik dit zelf kunnen fixen? Ik stel mij voor dat de trekhaakbalk U-vormig is en in het chassis van de auto geschoven kan worden, dan 2 bouten er doorheen? De kabel aansluiten? moet ik hiervoor breek en sloopwerk verrichten? bedankt voor je info! Quote
Martin1977 Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Kudos Martin1977, Nu ben ik een eenvoudige jongen, zou ik dit zelf kunnen fixen? Ik stel mij voor dat de trekhaakbalk U-vormig is en in het chassis van de auto geschoven kan worden, dan 2 bouten er doorheen? De kabel aansluiten? moet ik hiervoor breek en sloopwerk verrichten? bedankt voor je info! Dit kun je echt zelf. De trekhaak eronder zetten is echt alleen maar bouten en moeren monteren alles is al voor geboord zowel in de balk als de auto de bumper kan gewoon blijven zitten en de handleiding die er bij zit maakt door middel van duidelijke plaatjes alles duidelijk. Ook de kabelboom is na even de tekeningen bestudeerd te hebben heel eenvoudig te plaatsen. Alle stekkertjes die al voor gemonteerd zijn bij de originele kabelboom kun je zo in elkaar klikken. Kapjes bij de dorpels zijn eenvoudig te verwijderen om de kabelboom langs te leggen. Nu hebben wij 1 ding anders gedaan wij hebben 2 kabeltjes voor constant stroom binnen door laten lopen terwijl in de beschrijving staat via de wielkast linksvoor. Quote
Robonline Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Als iemand een bosal afneembare trekhaak met originele thule kabelset zoekt voor € 285,00 laat het mij dan even weten. Quote
mcbeef Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Als iemand een bosal afneembare trekhaak met originele thule kabelset zoekt voor € 285,00 laat het mij dan even weten. Waar woon je ergens? Quote
xtra40 Geplaatst 7 Juni, 2012 Geplaatst 7 Juni, 2012 Waar woon je ergens? zo te zien woont hij in rijswijk Quote
xtra40 Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 morgen gaat het gebeuren dan ga ik mijn trekhaak monteren van het merk westfalia als het goed is dan zie je daar niets van dus geen stuk uit de bumper zagen en geen stekkerdoos die onder de bumper uitsteekt maar eentje die je der achter weg klapt fotos volgen snel voor de geintreseerde Quote
dennis071 Geplaatst 8 Juni, 2012 Geplaatst 8 Juni, 2012 Ik ben echt benieuwd naar je resultaat!! Succes Quote
xtra40 Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 zo trek haak zit er onder ziet er netjes uit toch ??? Quote
dennis071 Geplaatst 9 Juni, 2012 Geplaatst 9 Juni, 2012 zo trek haak zit er onder ziet er netjes uit toch ??? Well done!! Dit wil ik dus ook!! Niks te zien als je de haak eraf hebt; prima voor die paar keer met de vouwwagen! Ik spreek je! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.