Jump to content

Recommended Posts

Posted

Iemand al zijn/haar Rio van een afneembare trekhaak voorzien?

Zie je hier nog iets van als je de trekhaak verwijderd?

Iemand een foto'tje? Zit eraan te denken om er ook 1 te nemen.

Greets

• Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ik heb een trekhaak en ook een foto... maar hoe krijg ik die hier op het forum?

Voor de trekhaak is er een stukje uit de bumper gezaagd, het is bijna niet te zien. Er zit een afdekklepje in het stuk waar je de trekhaak inschuift.

Posted

Heb ook een afneembare trekhaak. Alleen een bevestiging te zien waar de trekhaak op moet worden geklikt. Daarnaast de contactdoos.

Posted

Heb ook een afneembare trekhaak. Alleen een bevestiging te zien waar de trekhaak op moet worden geklikt. Daarnaast de contactdoos.

Heb je deze er naderhand op laten zetten of gelijk bij aflevering?

Posted

Allemaal enorm bedankt voor jullie snelle reactie!

Ziet er netjes uit, de dealer maar ff bellen binnenkort dat er ook een trekhaak op mag

• 2 weeks later...
Posted

Weet iemand of een vaste trekhaak ook kan? Buiten dat feit het er niet zo hip uit ziet zit hij misschien ook voor de nummerplaat?

Posted

Op mijn Venga een afneembare. Onder de bumper een klein afdekplaatje voor de opening waar de trekhaak in mag. Het stopcontact klap je keurig weg in de bumper. Ingebouwd bij de KIA-dealer.

fagus

• 2 weeks later...
Posted

Weet iemand toevallig welk merk trekhaak Kia monteerd?

Heb even geinformeerd en er zijn op dit moment twee merken leverbaar.

Merk GDW of Thule. beide kosten ongeveer 330,- incl kabelset. (losse levering)

Heeft iemand enig idee bij welk type er het minst uit de bumper verwijderd hoeft te worden?

Alvast erg bedankt,

Stefan

Posted

Weet iemand toevallig welk merk trekhaak Kia monteerd?

Heb even geinformeerd en er zijn op dit moment twee merken leverbaar.

Merk GDW of Thule. beide kosten ongeveer 330,- incl kabelset. (losse levering)

Heeft iemand enig idee bij welk type er het minst uit de bumper verwijderd hoeft te worden?

Alvast erg bedankt,

Stefan

€330 aan onderdelen ? Gemonteerd bij de dealer kost €769. Kost het monteren echt €439 , of weet iemand een goedkoper adres ?

vast bedankt,

Cees Hendriks

Posted

€330 aan onderdelen ? Gemonteerd bij de dealer kost €769. Kost het monteren echt €439 , of weet iemand een goedkoper adres ?

vast bedankt,

Cees Hendriks

Daarom ben ik ook naar een alternatief opzoek.

Is allemaal nog vrij lastig, want werd gisteren ook nog teruggebeld door onderdelendirect.nl dat Thule wel de trekhaak heeft maar nog niet de bijbehorende kabelset. Dus op dit moment zou alleen het merk GDW een oplossing zijn. ( www.trekhaakshop.nl ) prijs €308,- compleet.

Maar heeft iemand een afbeelding of ervaring van dit type trekhaak?

Groet,

Stefan

Posted

De mijne moet nog onder mijn Rio gebouwd worden omdat de trekhaak niet op voorraad was.

Gezien de Thule accessoires op de Kia site (fietsendrager etc) zou het me niet verbazen als de trekhaak ook van dit merk is.

Posted

Ik begrijp dat er weliswaar een plug&play stekkerset in de bekabeling zit voor aansluiting op de verlichting, maar dat, als je het volledig wil doen) ook nog een draad voor de continue + naar voren getrokken moet worden (of 3 draden bij 13-polige Jeager) omdat die niet achter aanwezig zijn.

Ik weet niet hoe het zit met de uitschakeling van de achteruit pieper. En met de uitschakeling van het mistachterlicht?

Posted

Volgens de website schakelt de 13polige stekker automatisch de parkdistancecontrol uit.

Mijn afneembare trekhaak is van het merk Thule met een 7polige stekker. Door dealer geplaatst.

Posted

Volgens de website schakelt de 13polige stekker automatisch de parkdistancecontrol uit.

Mijn afneembare trekhaak is van het merk Thule met een 7polige stekker. Door dealer geplaatst.

Blijft een apart verhaal. Want heb gebeld met Thule en de trekhaak is leverbaar maar de plug en play draadboom is nog in ontwikkeling. Zou me verbazen als Kia de universele draadboom gebruikt. i

Zou je misschien eens achter de kap van je achterlichten moeten kijken of daar stekkers zitten of dat ze het met van die draadknijpertjes hebben gedaan?

Ben wel erg benieuwd.

Posted

Ik neem toch aan dat de oude 7-polige stekker dit ook doet? Het zou wel moeten anders wordt je gek!

Geldt overigens ook voor het mistachterlicht. Die mag op de auto niet werken als er een aanhanger achter gekoppeld is.

Posted

PDC => Knopje links naast het stuur dit dit voor je :-)

mistachterlicht gaat via microschakelaar in de stekkerdoos (7 op 13 doen het beiden)

Posted

PDC => Knopje links naast het stuur dit dit voor je :-)

mistachterlicht gaat via microschakelaar in de stekkerdoos (7 op 13 doen het beiden)

Ik zou ook graag weten hoe ze de spanningen hebben afgetapt. Krijg je in de Rio geen problemen met de boordcomputer als zo zomaar aftakkingen maakt met knijpertjes ( zoals "vroeger" bij de auto's zonder computer ?

Graag en reaktie.

Gr, Cees Hendriks

Posted

Ik zou ook graag weten hoe ze de spanningen hebben afgetapt. Krijg je in de Rio geen problemen met de boordcomputer als zo zomaar aftakkingen maakt met knijpertjes ( zoals "vroeger" bij de auto's zonder computer ?

Graag en reaktie.

Gr, Cees Hendriks

ik denk dat dat niet goed gaat komen als je iets met scotch blokjes gaat aansluiten (die dingen zouden zowie zo verboden moeten worden is storing veroorzaker nr 1)

maar je hebt een speciale kabelset nodig met een computertje om de boel te regelen (zo dat je geen storing krijget)

wat handy man bedoelde is dat je je P.D.C parkeersensoren met het knopje naast je stuur kunt uitzeten

en dat je je mist achter licht van je auto word uitgeschakeld als je de stekker van de aanhangwagen word ingeplugt

doormiddel van een schakelaartje wat in de 13 polige stekkerdoos zit verwerkt

Posted

Waar kan ik zien hoe de stekkerdoos is aangesloten?

Wel laatst gehad toen ik met aanhanger reed is dat er een piepje uit mijn dashboard kwam met remmen, bleek dat er een lampje van de aanhanger kapot was.

Posted

Waar kan ik zien hoe de stekkerdoos is aangesloten?

Wel laatst gehad toen ik met aanhanger reed is dat er een piepje uit mijn dashboard kwam met remmen, bleek dat er een lampje van de aanhanger kapot was.

zie bijgevoegd bestand is dit wat je zoekt ????

de nummers van een 7 en een 13 polige stekkerdoos komen overeen

mar ze staan bijde op het document

post-5758-0-08811400-1331152922_thumb.jp

Posted

Graag en reaktie.

Gr, Cees Hendriks

Ik reageerde eigenlijk op deze reactie, is mijn contactdoos met knijpertjes aangsloten of met een bestaande stekker? Hoe kan ik zien waar en hoe dit is aangesloten? Moet ik dan een lampunit loshalen?