JohanRoijakkers Geplaatst 27 Juli, 2012 Geplaatst 27 Juli, 2012 Was vandaag voor mijn lm velgen bij de dealert (Jo Ten Oever in Nuth) Bij afrekenen vertelde ik hen over het zoekerige stuurgedrag (veel correties op lange rechte weg). Werd me daar verteld dat er al 3 voorgeprogrammeerde instellingen aanwezig zijn ! (ligt aan continent waar de auto naar toe gaat). Ze hebben hem nu op "domestic" ingesteld. Ff afwachten wat het resultaat is. Al voelde ik wel direct verschil ..... (maar kan natuurlijk ook door velgen komen). Enigste opmerking hierbij is dat ik nu niet met 2de sleutel kan rijden, anders springt hij weer naar de "normale" stand. Dus mocht je naar je dealer gaan neem beide sleutels mee ! Grtz Johan Quote
phoenix2149 Geplaatst 27 Juli, 2012 Geplaatst 27 Juli, 2012 Kijk daar hebben we wat aan. Dit soort dingen hoor je dus niet bij een dealer/merkgarage... Kleine aanvulling: Eigenlijk wel raar dat dit afhankelijk is van de sleutel. Dus als ik het goed begrijp kun je (bij ons) per gebruiker een stuureigenschap laten programmeren. Dat is dan weer best luxe eigenlijk! Quote
kialoog Geplaatst 27 Juli, 2012 Geplaatst 27 Juli, 2012 Neem ik aan dat dit alleen voor de Picanto toepasbaar is?? Grtz. Quote
JohanRoijakkers Geplaatst 28 Juli, 2012 Geplaatst 28 Juli, 2012 Neem ik aan dat dit alleen voor de Picanto toepasbaar is?? Grtz. Geen idee, zou zeggen vraag je dealer eens Grtz Johan Quote
JohanRoijakkers Geplaatst 28 Juli, 2012 Geplaatst 28 Juli, 2012 Kijk daar hebben we wat aan. Dit soort dingen hoor je dus niet bij een dealer/merkgarage... Kleine aanvulling: Eigenlijk wel raar dat dit afhankelijk is van de sleutel. Dus als ik het goed begrijp kun je (bij ons) per gebruiker een stuureigenschap laten programmeren. Dat is dan weer best luxe eigenlijk! Nee, helaas niet per gebruiker. Als ik sleutel 2 neem gaat hij naar "normale" stand, daarna weer sleutel 1 blijft hij in "normale" stand staan. En euh ..... Ten Oever is Kia dealer in Nuth ..... Was pas de eerste keer daar voor de velgen te laten monteren, software aanpassing was service van de zaak .. Grtz Johan Quote
phoenix2149 Geplaatst 28 Juli, 2012 Geplaatst 28 Juli, 2012 Ah ok, verkeerd begrepen. Wel jammer dat het niet zo werkt. maar ook onhandig dat hij reset bij de andere sleutel. Quote
kialoog Geplaatst 28 Juli, 2012 Geplaatst 28 Juli, 2012 @JohanRoijakkers, ha ha, daar zit nou net de kneep Johan, misschien dat jij dat eens informatief aan jouw dealer kan vragen voor mij/ons forum. Grtz Quote
Kees B Geplaatst 4 Augustus, 2017 Geplaatst 4 Augustus, 2017 Even een oud topic ophalen....wil het toch even laten weten voor eventuele nieuwe "klanten". Ook mijn sinds een paar maanden in bezit zijnde Picanto uit 2012 met 14.000 km (!) op de teller had dit verschijnsel. Met dank aan @JohanRoijakkers, op mijn verzoek heeft de Kia dealer vanmorgen de EPS van "Europe" op "domestic" ingesteld, en het verschil is groot! Dit was nieuw voor de monteur, hij heeft zelf proefgereden vóór en na, en het verschil was duidelijk te merken, al voordat we de straat waren uitgereden. Waar het stuur vroeger bij een kleine stuuruitslag bleef staan (en vandaar het zoekerige stuurgedrag waarbij je constant moet corrigeren) komt-ie nu gelijk weer terug in de rechtuitstand. De software versie in de auto hoefde/kon niet geüpdatet worden want was al de laatste versie (2.0.4). Dat het met de 2e sleutel weer terug zou springen naar "Europe" achtte hij echter onwaarschijnlijk omdat er niets met de sleutel(s) gebeurt tijdens deze instellingswijziging. Al met al was dit een gouden tip, dank aan het forum en de mensen die de moeite nemen dit soort zaken te melden! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.