Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste mensen,

Over de problemen van het bromgeluid bij 3400 toeren en het inhouden bij het overschakelen bij de Sportage 2.0 benzine handgeschakeld is op het forum veel geschreven. Omdat technische oplossingen niet in het verschiet liggen, heb ik overlegd met mijn KIA-dealer Durmi Zwaag. De keuze was een 1.6 GDI of een diesel of 2.0 automaat. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 1.6 GDI. Deze motor maakt minder lawaai in het algemeen, houdt niet in en bromt niet en bovendien is de bak soepeler in het schakelen. Ik mis wel wat vermogen, maar dat neem ik voor lief.

Durmi Zwaag heeft zich van zijn goede kant laten zien en meegewerkt om een overstap naar de nieuwe auto zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Ik ben daar zeer tevreden over. Ook dat mag gezegd worden! Ik raad een ieder aan om het gesprek stevig aan te gaan met je dealer als je de problemen herkent en vervelend vindt.

MIjn dealer gaat er ook alles aan doen om tot snelle levering van mijn nieuwe Sportage 1.6 te komen. Het gaat ze volgens mij lukken!

• Like 1
Posted

Ik zou liever zien dat ze die benzine 2.0 turbo hier leveren.

Diesel is voor mij niet interessant en ik heb de 2.0 nodig ivm met de caravan en autoambulance.

Maar wel mooi dat je dealer zijn verantwoording neemt en jou zo goed helpt

Posted

Dat is snel..

2012 toch wel ?

Fijn voor je dat het zo is opgelost al had ik liever gezien dat het met de 2.0 was goed gekomen

ivm de klachten van ook andere leden.

Moet je wat betreft dukaten veel inleveren ?

Posted

Bij mij wou de moter vanmorgen niet goed aanspringen, ik had hem al op ON staan en toen drukte ik nog eens op de knop om de moter te starte en die bleef hange zeg maar.. duurde een aantal seconde en maakte wat poging tot start geluiden en uiteindelijk sprong die toch aan..

De keren erna deed die het wel goed.

Ik heb wel vaker dat die wat langer nodig heeft om aan te springen en soms is die ook heeel snel en fel met aanspringen vind ik.

Is dit normaal dat die eens kan haperen en dat het wisseld in aanspring tijd??

Posted

Jouw probleem is ritjes van <<10 minuten

Er hoopt zich vocht op en meer met allerlei ellende als gevolg.

Heeft niks met Kia te maken, daar kan geen enkele auto tegen.

• 1 month later...
Posted

Inmiddels rijd ik een kleine maand met volle tevredenheid in mijn nieuwe KIA 1.6 GDi. Heerlijke wagen, geen resonantiegeluid, overschakelen zoals het hoort en ook nog prettiger sturen. Ben dik tevreden! Wat wel opvalt is dat het windgeruis meer lijkt te zijn dan bij de 2.0 benzine. Vast te maken met het rustige geluid van de motor!

• Like 1
Posted (edited)

En daar kom je na een maand mee ?

HAHAHAHAHA!

Leuk man!

btw moet daar geen andere toeter in ?

28/4 NwGein ?

Edited by bigwade
  • 2 weeks later...
Posted

Ik heb vandaag, samen met iemand van KiaNL in mijn auto gereden om aan te tonen dat het inhouden bij versnellingswissel van 1 naar 2 en bij het wegrijden toch wel erg vervelend is. De garage, in dit geval Den Braber uit Ede zal met mij een afspraak maken om naar de bougies te kijken, af te stellen of te vernieuwen of eventeel als die beschikbaar zijn, andere bougies te plaatsen. In ieder geval erg positief dat dit een mogelijkheid was.

Hou jullie verder op de hoogte van het eventuele resultaat.

Groeten uit Veenendaal.

Posted

Ik heb vandaag, samen met iemand van KiaNL in mijn auto gereden om aan te tonen dat het inhouden bij versnellingswissel van 1 naar 2 en bij het wegrijden toch wel erg vervelend is. De garage, in dit geval Den Braber uit Ede zal met mij een afspraak maken om naar de bougies te kijken, af te stellen of te vernieuwen of eventeel als die beschikbaar zijn, andere bougies te plaatsen. In ieder geval erg positief dat dit een mogelijkheid was.

Hou jullie verder op de hoogte van het eventuele resultaat.

Groeten uit Veenendaal.

Staat me bij dat dit al een keer is gedaan door een garage. Ook ik heb een ritje gemaakt met een vertegenwoordiger van KIANL. De noodzaak daartoe leek mij zinloos. Ze kennen het probleem en ze doen er bij de 2.0 benzine niets meer aan. Het heeft te maken met de emissievoorschriften en daar kan of wil men niet aan sleutelen. In combinatie met de vervelende resonantie voor mij redenen om over te stappen naar de 1.6 en nu rijd ik pas echt lekker in de KIA. Heerlijk soepel overschakelen, geen gebrul bij 3400 toeren en ook nog beter sturen. Ook al had ik de update, de 1.6 stuurt gewoonweg veel beter.

Wat wel tegenvalt is het benzineverbruik. Een ietsie pietsie minder, maar dan houdt het ook wel op.