Jump to content

Raamlijsten carrosseriekleurgebonden?

Recommended Posts

Guest Breda1912
Posted

Hoi allemaal,

Vanaf de Executive Plus Pack-uitvoering heb je privacy glass vanaf de B-stijl. Nu valt mij bij mijn Sportage in de kleur Byte Blue (die nog in de showroom staat omdat ik hem vanaf vrijdag ga rijden) op dat de onderste raamlijst van het voorportier chroom van kleur is en vanaf de B-stijl zwart. Met andere woorden de chromen lijst loopt niet door van het voor- naar het achterportier maar wijzigt van chroom naar zwart.

Weet iemand of dit misschien kleurgebonden is? Op foto's op internet van andere kleuren van de Sportage zie ik dit onderscheid namelijk niet. Daar zie ik alleen maar doorlopende chromen (onderste) raamlijsten.

Graag jullie reacties.

Posted

Hoi allemaal,

Vanaf de Executive Plus Pack-uitvoering heb je privacy glass vanaf de B-stijl. Nu valt mij bij mijn Sportage in de kleur Byte Blue (die nog in de showroom staat omdat ik hem vanaf vrijdag ga rijden) op dat de onderste raamlijst van het voorportier chroom van kleur is en vanaf de B-stijl zwart. Met andere woorden de chromen lijst loopt niet door van het voor- naar het achterportier maar wijzigt van chroom naar zwart.

Weet iemand of dit misschien kleurgebonden is? Op foto's op internet van andere kleuren van de Sportage zie ik dit onderscheid namelijk niet. Daar zie ik alleen maar doorlopende chromen (onderste) raamlijsten.

Graag jullie reacties.

Ik denk dat de zwarte beschermfolie nog op de lijst zit. Ik dacht ook dat ze geleverd werden met zwarte raamlijsten en dat de chroom strip er later opgezet zou worden, maar toen de mijne bij de dealer stond, zag ik dat er zwarte folie op de chroomstrip was geplakt, die er voor aflevering vanafgehaald word.

Posted

Privacy glas, vind het persoonlijk 1000x niks, noem het zelf altijd ASO-glas, net alsof je dat glas moet hebben om met een zooitje tuig op pad te gaan..... :ph34r:

Als het even kon, dan had ik het NIET genomen, maar bij mij zat het ook in zo'n pakkket en af fabriek krijg je die rommel er dan ongewenst bij...... gelukkig is het bij de Sportage niet verschrikkelijk donker(super ASO) en kun je er nog een beetje naar binnen kijken en ziet het er niet al te erg uit als zijnde privacy glas, meer als een soort iets donkerder zonneglas, kan er nog wel mee leven :|

Heb Phoenix Silver en bij mij loopt ook gewoon aan de onderzijde de chroom kleur door, zie eventueel ook mijn plaatjes in mijn garage. Zijn ze er bij jou niet afgejat in de showroom :mrgreen: , indien niet, dan zou ik ze aan de voorzijde ook weg laten halen als dat een beetje netjes kan, van mij hoeft dat chroom niet zonodig, die plastic deurgrepen in chroomkleur hadden van mij ook gewoon in zwart gemogen, net zo zwart als mijn stootstrippen, kan het ook niet lelijk worden :P

Ach misschien ligt het niet aan de kleur en heb je al een 2013 1/2 model :chinese:

Guest Breda1912
Posted

Hoop dat je gelijk hebt Edwin. Dit zou ook verklaren dat ik onlangs bij een dealer op een nog af te leveren Byte Blue Sportage met Plus Pack volledig zwarte (onder)lijsten zag. Hier zal dan op beide deuren de folie nog hebben gezeten. Wel raar dat het er dan bij mijn voordeur is afgehaald en bij mijn achterdeur nog niet.

Posted

@Breda1912

Het is inderdaad zo dat er een zwarte beschermfolie over het chroom is bij aflevering , en deze erna verwijderd word .

Als U mijn foto's bekijkt in mijn garage zal U zien dat het duidelijk zichtbaar is dat de folie er nog opzit bij de 1ste foto , van bij aankomst bij de dealer ( net binnen ) en de 2de foto ( op zijn winterbanden ) waar ze reeds verwijderd zijn .

Niks aan de hand dus , en niet om U zorgen te maken ; de één werden misschien al verwijderd en de andere niet .

Greetz Rolly

Posted

..., net alsof je dat glas moet hebben om met een zooitje tuig op pad te gaan..... :ph34r:

Je kunt je ook afvragen waarom dat zooitje tuig in je auto moet kunnen kijken wanneer deze ergens geparkeerd staat. Iets om over na te denken... ;)

En ja, ik heb de ruiten zelfs extra donker laten maken :tt2:

Posted

Hoi allemaal,

Graag jullie reacties.

Foto toen die net bij de deal was afgeleverd.Zal idd. wel folie zijn!

Groet,

vand.m

post-4147-0-20589400-1329119455_thumb.jpg

Posted

Je kunt je ook afvragen waarom dat zooitje tuig in je auto moet kunnen kijken wanneer deze ergens geparkeerd staat. Iets om over na te denken... ;)

Denk dat je het niet helemaal begrepen hebt..... waarom mag niemand je passagiers zien :huh:

Ook tuig mag van buiten de auto, in de auto kijken, kostbare voorwerpen heb je immers niet in het zicht liggen :?

Ze zal wel verschrikkelijk lelijk zijn...... hebben die extra donkere ruiten toch nog enig nut :mrgreen:

Posted

Ze zal wel verschrikkelijk lelijk zijn......

Waar slaat dat nu op, jij hebt toch nog niet achter in mijn wagen gezeten :?:

Posted
Ze zal wel verschrikkelijk lelijk zijn...... hebben die extra donkere ruiten toch nog enig nut :mrgreen:

Sorry hoor, maar dat gaat mij echt iets té ver meneer Kofferbak!! :nono:

Posted

Hey Smart,

wij doen de schoonmoeders in de (Optima) kofferbak.......met beugels.....

Geen folie nodig..

Blijf scherp, haha!

kofferbak forumlid, kofferbak schoonmoeder, HAHAHAHAHAHA!

Posted

Nee, we moeten wel correct blijven tegenover elkaar.

Schoonmoeder hebben een keus....kunnen ook thuisblijven!

Posted

Hey Smart,

wij doen de schoonmoeders in de (Optima) kofferbak.......met beugels.....

Geen folie nodig..

Blijf scherp, haha!

kofferbak forumlid, kofferbak schoonmoeder, HAHAHAHAHAHA!

@BW

Daar hebben ze die dak-koffers voor uitgevonden. Hoef je ook

geen toeristenbelasting te betalen op de plaats van bestemming :clap: :clap: :clap: :clap:

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Posted

Nee, we moeten wel correct blijven tegenover elkaar.

Schoonmoeder hebben een keus....kunnen ook thuisblijven!

Waar blijft het gevoel voor humor.....

Donker glas, wat heb je toch te verbergen....... spullen op de achterbank......ja ja :001_9898:

Posted

Nee, jij werd persoonlijk. Respect naar de forumleden.

Een grap moet kunnen, zolang het niet persoonlijk is.

Humor is in mijn ogen niet kwetsend!

Posted

Sorry hoor, maar dat gaat mij echt iets té ver meneer Kofferbak!! :nono:

Was ook mijn gedacht, verklaart echter wel veel over zijn niveau. Trek mijn conclusies :hammer:

Posted

Hey Kofferbak EN Sjölp..

Ga es effe lekker bijpraten/wiedergutmachen bij een Leffe oid..

Houden we het hier ook leuk..

We zien de feelgood foto's graag in dit draadje :-)

Posted

Was ook mijn gedacht, verklaart echter wel veel over zijn niveau. Trek mijn conclusies :hammer:

Duurde wel even....... komt zeker door dat hele donkere glas :cool:

Posted

Humor is in mijn ogen niet kwetsend!

Humor bestaat er in allerlei vormen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Humor

Waar de 1 lange tenen heeft, heeft een ander die weer niet, humor schijnt volgens de uitleg leeftijdsgebonden, opleidingsgebonden, landsgebonden etc etc etc en misschien ook wel gebonden te zijn door waar je je door het huwelijk aan hebt laten binden.......

Je moet natuurlijk zelf weten wat je achter donkere ramen verstopt, maar het maakt toch wel nieuwsgierig, zou het nou echt....... :whistling:

Guest Timo0103
Posted

We kennen allemaal de reclame toch van de Kia Rio.

Ik denk dat deze figuren achter dat extra donkere glas zitten: :shuriken: :shuriken: :shuriken:

En nu weer ontopic.