Jump to content

Venga kopen goed idee?

Jheroen

Recommended Posts

• Administrators

Ha allemaal,

Mijn vrouw rijdt al vanaf 2005 in een Picanto naar volle tevredenheid, er is nooit iets mee en dus bevalt het goed.

Nu begint het gebrek aan ruimte en het 'kleine' gevoel op de snelweg wat parten te spelen en dus is de Venga een goede opvolger... maar....

Als ik kijk naar het grote aantal occasions wat er aangeboden wordt bekruipt me een beetje het gevoel van is dit wel een slimme keuze. Gezeur met allerlei storingen en problemen van groot tot klein garantie of niet willen we liever niet. De Picanto heeft nooit iets maar gezien de vele problemen met de Venga vraag ik me af of dat wel een goede opvolger is.

Iemand tips?

:phone:

Ik vond het hier op het forum juist zo opmerkelijk stil rondom de Venga.

Meestal/vaak worden mensen lid hier om een stevig potje te gaan mopperen, maar dat valt dus erg mee.

Als de prijzen van een automaat wat lager waren dan ze zijn was ook dit mijn auto hoor.

Niks mis mee.

Buiten dat is die garantie overdraagbaar en heb je dus nog 5 jaar garantie.

Wat wil je nog meer ?

Guest Warmentuuter

Iemand tips?

:phone:

Jheroen,

Laat ik voorop stellen zodra er een nieuwe auto op de markt komt er altijd serie's tussen zitten waar kleine mankementjes aan zijn.

Kijk nu maar eens op Google . Vele merken roepen auto's terug. Dus niet alleen Kia maar ook de duurdere Europese merken!

Of er tegenwoordig minder getest wordt of is de eindcontrole minder.

Dat vraag ik me ook wel eens af.

En soms rol je zonder problemen overal tussen door.

Maar nu de Venga!

Die auto heeft me nog geen dag telleurgesteld. (ik heb hier meerdere keren over geschreven o.a in mijn blog)

Ook ik ben tegen kleine dingetjes aangelopen zoals een knipperlichtje waar vocht in zat en pas terug mijn zijruitrubber waar door mijn raam niet meer dicht kon. Ik moet zeggen dat de Kia dealer het prima heeft verholpen.

Ik zou zeggen, ga eens een proefrit maken.

Één maal er meer gereden en je bent verkocht.

De zeven jaar garantie is overdraagbaar dus daar hoef je je niet druk om te maken,

groet, de Warmentuuter

Jheroen,

elk forum heeft de neiging problemen breder uit te meten dan goede ervaringen. Dus goed lezen is de kunst.

De eerste 2.000 km in mijn verse Venga zijn uitermate goed bevallen. Fijne aflevering, alles doet het gewoon en het rijdt super.

Daarmee wil ik niet bagatalisseren dan mijn vorige auto (Volvo V50) een werkpaard 1e klasse was voor 50.000 km per jaar.

Mijn Venga zal de 5.000 per jaar niet gaan halen. Maar alle waar is naar z'n geld en ik heb alle vertrouwen en lol in een lang leven met m'n KIA.

fagus

• 2 weeks later...

Dag Jeroen,

Ik heb twee weken geleden mijn Venga ingeruild, en ik heb nog nooit met zo veel plezier een auto bij een dealer achtergelaten! ISG werkte voor geen meter, rammeltjes alom, hoog brandstofverbruik, beroerde vering (als je gaat proefrijden, neem een paar drempels mee, je weet niet wat er gebeurt!), en zo kun je hier op het forum nog wel een en ander vinden waar elke Venga last van heeft.

Ik zou liever uitkijken naar wat anders, Kia Venga heeft me zwaar teleurgesteld.

Guest Warmentuuter

Dag Jeroen,

Ik heb twee weken geleden mijn Venga ingeruild, en ik heb nog nooit met zo veel plezier een auto bij een dealer achtergelaten! ISG werkte voor geen meter, rammeltjes alom, hoog brandstofverbruik, beroerde vering (als je gaat proefrijden, neem een paar drempels mee, je weet niet wat er gebeurt!), en zo kun je hier op het forum nog wel een en ander vinden waar elke Venga last van heeft.

Ik zou liever uitkijken naar wat anders, Kia Venga heeft me zwaar teleurgesteld.

Dag vengasg,

Ik herken hier wel wat in maar niet met de Venga. Hetzelfde probleem heb ik met een Hyundai Matrix gehad. Was net op de markt en stond na een maand bij ons op de stoep. Dat barrel heeft maandelijks in de garage gestaan voorallerlei problemen. Tikkende achterremmen, krakende achtervering en irritantie rammel en tik in de motor en ga zo maar door. Na drie jaar van ellende ingeruild en ik moet zeggen dat de dealer me gematst heeft met een nieuwe matrix doormiddel van een hoge inruil. En met de tweede heb ik nooit wat aan gehad. Zelf heb ik zoiets van als er een nieuw model uitkomt sta ik niet meer als eerste in de showroom. Ik wacht een jaartje dan zijn de meeste kinderziektes er uit. Het enige probleem is bij mij het linker ruitrubber geweest en vocht in het kinpperlichtje en dat is keurig verholpen. Dus de Venga heeft mij nog geen dag telleurgesteld en mag zeggen dat ik een zeer kritische autorijder op gebied van kwaliteit.

Het is vervelend als je zo een auto treft en je hoort het al vaker en niet alleen bij de Kia.

Maar welke nieuwe is het geworden?

groet,

de Warmentuuter

• Administrators

Hier is het besluit wel dat een venga voldoet aan de wensen van mijn vrouw, nu nog even het juiste moment kiezen om er een op te zoeken. er staan er veel te koop van jonge bouwjaren. De enige eis is dat het een btw auto moet zijn omdat hij weer zakelijk bereden gaat worden.

We zijn nog in beraad maar dank iig aan allen voor de reacties tot nu toe! :phone:

• 3 weeks later...
  • Administrators

Nou... de kogel is door de kerk. Vandaag op papier de picanto ingeruild op een Venga brooklyn van 1jaar oud. Proefgereden met een zelfde model maar wat rijd dat heerlijk zeg!

Dus nu nog garantie van 6jaar... nog even gerappelleerd over de laatste kaart update voor de navigatie:-) die zou er al 1,5 jaar niet zijn zei men... ik zeg tsja als je het kiaforum beheert dan weet je alles, oh ja er is toch een update :-)

Nog 2weken en dan is ie er.

Verstuurd van mijn GT-P7500 met Tapatalk

Jheroen van harte gefeliciteerd met je aankoop, ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe kia venga gehad met navigatie volgens mij is de laatste versie 5.1.3 2011/2012 kijk even hier

http://www.navigation.com/is-bin/intershop.static/WFS/Navteq-Site/Navteq/en_GB/documents/Kia/Kia-Update-Instructions_0823-Dutch.pdf

Veel plezier met je nieuwe auto

Guest Warmentuuter

ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe kia venga gehad met navigatie

En Opa Niek hoe bevalt de nieuwe Venga?

Een foto-tje is altijd leuk van je nieuwe aanwinst. :-)

Veel plezier met veel veilige kilometers.

groet, de Warmentuuter

Gefeliciteerd Jheroen

Vandaag toevalig met mijn vrouw naar Breda geweest om de Venga te bekijken we willen misschien de stap van ceed naar venga maken mijn vrouw vond hem geweldig alleen het dashboard klokjes vond ze niet mooi maar daar komen we wel uit .

Ook leuk om de peter die hier op het forum mee kijkt en praat eens in het echt te zien

Dag vengasg,

Ik herken hier wel wat in maar niet met de Venga. Hetzelfde probleem heb ik met een Hyundai Matrix gehad. Was net op de markt en stond na een maand bij ons op de stoep. Dat barrel heeft maandelijks in de garage gestaan voorallerlei problemen. Tikkende achterremmen, krakende achtervering en irritantie rammel en tik in de motor en ga zo maar door. Na drie jaar van ellende ingeruild en ik moet zeggen dat de dealer me gematst heeft met een nieuwe matrix doormiddel van een hoge inruil. En met de tweede heb ik nooit wat aan gehad. Zelf heb ik zoiets van als er een nieuw model uitkomt sta ik niet meer als eerste in de showroom. Ik wacht een jaartje dan zijn de meeste kinderziektes er uit. Het enige probleem is bij mij het linker ruitrubber geweest en vocht in het kinpperlichtje en dat is keurig verholpen. Dus de Venga heeft mij nog geen dag telleurgesteld en mag zeggen dat ik een zeer kritische autorijder op gebied van kwaliteit.

Het is vervelend als je zo een auto treft en je hoort het al vaker en niet alleen bij de Kia.

Maar welke nieuwe is het geworden?

groet,

de Warmentuuter

Audi A4 2.0 TFSI Avant S-line

• 1 month later...

Hmm herken wel paar probleempjes die ik ook heb .. Vooral de vering !! DIES GEENE ZAK WAART :D as ge bij twee man vanachter zit en neemt tegen 40 vluchtheuveltje en je vliegt met je hoofd tegen et plafond :D maja kan verholpen worden door ander veren :D maja kweet zo iets zou ni mogen . Ma wat kunnen we er aandoen ni veel wsl :D en heb ook vooral last gehad van storingen ma die zijn ook achterwege voor de rest ebk ni te klagen :D

Hmm herken wel paar probleempjes die ik ook heb .. Vooral de vering !! DIES GEENE ZAK WAART :D as ge bij twee man vanachter zit en neemt tegen 40 vluchtheuveltje en je vliegt met je hoofd tegen et plafond :D maja kan verholpen worden door ander veren :D maja kweet zo iets zou ni mogen . Ma wat kunnen we er aandoen ni veel wsl :D en heb ook vooral last gehad van storingen ma die zijn ook achterwege voor de rest ebk ni te klagen :D

Helaas weigert de ondertiteling vandaag weer eens bij mij...... :online2long:

• 1 month later...

Heb 23-06-2012 mijn witte Venga ingeruild voor een zwarte. Als ik niet tevreden was over de witte had ik dit natuurlijk nooit gedaan.

De zeer goede inruilprijs voor mijn 2 jaar oude Venga heeft ook meegeteld!

De € 500,- benzine pas van Kia sloeg ik uiteraard ook niet af!.

Verschil tussen de witte en de zwarte:

de kleur

privacy glass aan de achterzijruiten en de achterruit (Maffia look)

Navigatiesysteem met camera

Metallic lak ipv grondverf (special voor Big Wade)

Zowel de witte als de zwarte kleur is door mijn ega bepaald! (zij poetst ook de auto)

• Like 1