LindsayR Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Goeieavond allemaal, sinds dat wij onze Kia Cee´d hebben gekregen, heeft hij af en toe wat problemen met remmen. Tot nu toe heeft hij dit 4 keer gedaan, ik rij op een normale snelheid en met afremmen is het net alsof de rem hapert en de auto schuift door. Dit hebben we ook bij de dealer gemeld toen hij voor de eerste grote beurt ging, deze vroeg mij wanneer hij dat deed. Nu heb ik erop gelet, en blijkt dat hij het alleen op een droge ondergrond doet. De ene keer op een rechte normale weg, nu vandaag toevallig op een kleine helling naar beneden. Heeft iemand dit probleem ook eens gehad ? Of weet iemand wat het kan zijn ? Alvast bedankt ! Groetjes Lindsay Quote
bigwade Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Garantie ? Auto inleveren bij dealer, vertrekken met gratis vervangend vervoer en verder geen discussie voeren lijkt me. Laat ze het maar oplossen. Quote
xtra40 Posted March 3, 2012 Posted March 3, 2012 Garantie ? Auto inleveren bij dealer, vertrekken met gratis vervangend vervoer en verder geen discussie voeren lijkt me. Laat ze het maar oplossen. Zo is dat daar heb je garantie voor en remmen die weigeren daar moeten ze gewoon secuur mee omgaan En moet je niet mee willen rijden en als ze niet mee willen werken dan moet je op je streepen gaan staan Dit is niet veilig dus dat moet je ook zeggen dat je niet in een onveilige auto wilt rijden Quote
LindsayR Posted March 4, 2012 Author Posted March 4, 2012 Bedankt voor jullie antwoord! Ik zal maandag een afspraak maken bij de dealer, en dan zullen ze er inderdaad maar heen moeten zoeken. Vind het zelf ook gevaarlijk, wat als er plots een kind of dier oversteekt en je remmen weigeren ? Ik zal jullie op de hoogte houden ! Groetjes Lindsay Quote
LindsayR Posted April 13, 2012 Author Posted April 13, 2012 Goeie avond, ik heb (nog) geen afspraak gemaakt bij de dealer ivm de remmen, hij gaat er sowieso begin mei naartoe, ivm bladeren van de verf van de spoiler.. Maar nu heb ik vandaag weer zo'n gevalletje gehad met de remmen. Ditmaal was er een putdeksel tijdens het remmen, en schoof hij ook verder. Nu zegt de een dat dat normaal is als je remt op een putdeksel, de ander zegt dat dat niet zou mogen en dat het te maken heeft met de abs?? Heeft iemand er ervaring mee ? groetjes Lindsay Quote
jutter Posted April 13, 2012 Posted April 13, 2012 Tuurlijk hoort dat niet! En stel je voor dat je inderdaad een kind doodrijdt, zeg je dan ook tegen de ouders 'ik heb even gewacht met een afspraak maken omdat de verf van mijn spoiler afbladert' ??? Je zal het jezelf nooit vergeven en die ouders jou ook niet! Auto laten staan en maandag naar de dealer! Quote
LindsayR Posted April 14, 2012 Author Posted April 14, 2012 Tuurlijk hoort dat niet! En stel je voor dat je inderdaad een kind doodrijdt, zeg je dan ook tegen de ouders 'ik heb even gewacht met een afspraak maken omdat de verf van mijn spoiler afbladert' ??? Je zal het jezelf nooit vergeven en die ouders jou ook niet! Auto laten staan en maandag naar de dealer! Ja je hebt helemaal gelijk. Dus vandaag is de dealer gebeld, a.s. woensdag kan ik erheen en dan gaan ze het nakijken. Ik houd jullie op de hoogte! Quote
bigwade Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Beste LindsayR, op 3 maart begin je met deze posting. Als er iets met remmen is met een Kia gaan ALLE bellen rinkelen in Kia land. Het is nu 14 april (6! weken later !!!) en je hebt er nog niks aan gedaan. Zo belangrijk is het dus niet echt bij jou. Ik denk dat je beter weer wat rijlesjes kunt nemen w.b. voertuigbeheersing i.p.v. hier dit soort berichten te plaatsen. Suc6 1 Quote
LindsayR Posted April 14, 2012 Author Posted April 14, 2012 Beste LindsayR, op 3 maart begin je met deze posting. Als er iets met remmen is met een Kia gaan ALLE bellen rinkelen in Kia land. Het is nu 14 april (6! weken later !!!) en je hebt er nog niks aan gedaan. Zo belangrijk is het dus niet echt bij jou. Ik denk dat je beter weer wat rijlesjes kunt nemen w.b. voertuigbeheersing i.p.v. hier dit soort berichten te plaatsen. Suc6 Nou in die 6 weken tijd, ben ik intussen 2 keer bij Kia dealer geweest, kreeg steeds de vraag op welke ondergrond de auto het deed. Aangezien de auto het niet met regelmaat doet, ben ik dus ook niet eerder terug geweest. Verder begrijp ik niet waarom ik daarvoor rijlessen zou moeten nemen ?? Belachelijk ! Voertuigbeheersing ? pfff bah bah bah. En belangrijk is het absoluut wel voor mij, maar ik ben niet de gene die die beslissingen maakt, al hoewel ik me hier niet hoef te verantwoorden! Quote
bigwade Posted April 15, 2012 Posted April 15, 2012 Beste LindsayR je tussentijdse dealer bezoeken hebben we hier niet gezien. Als ik je ervaringen zo lees is er niks aan de hand met je auto maar ben je onbekend met het abs-rem systeem. Vandaar de verwijzing naar een herscholingscursus w.b. autorijden. Suc6 Quote
Smart Posted April 15, 2012 Posted April 15, 2012 Ik ben het eens met BW. Het probleem is onvoldoende door jou opgepakt, als het al een probleem is. Waarom niet alert reageren met serieuze remproblemen? Ik vind het zelf onverantwoord om ermee te blijven rijden, je brengt daardoor jezelf maar vooral ook anderen daarmee in gevaar. Hoe serieus is het wanneer je 1,5 maand later een afspraak hebt gepland, nadat een forumlid jou wijst op je eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk hoef jij je hier niet te verantwoorden op het forum, maar een dringend advies is feitelijk op 3 maart jl. al gegeven. De datum waarop jij je vraag hebt gesteld. Remproblemen belangrijk? Nee, niet echt! Quote
artcev Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Lijkt mij een ABS storing , Heb het met mijn vorige auto ook gehad , maar het was geen vaste storing dus hij sloeg het ook niet op . Op de meest onverwachte momenten had je geen remdruk , wij hebben de auto direct weg gedaan . Quote
HobbyRobby Posted April 16, 2012 Posted April 16, 2012 Check je bandenspanning. Een groot verschil links en rechts kan de ABS triggeren. En op een putdeksel kan de ABS ook aanslaan. Ik heb inderdaad gemekrt dat de ABS van de Cee'd een beetje gevoelig is. Quote
LindsayR Posted April 18, 2012 Author Posted April 18, 2012 Thanx Artcev en HobbyRobby. Mijn vriend heeft de bandenspanning van 3 naar 3,5 gezet. Vanmiddag bij de dealer geweest, alles na gekeken en zelfs nog een stukje gereden met een monteur. Maar helaas niks kunnen vinden. Ook niks mis met de remmen. Als het vaker zou voorkomen dan moest ik de auto maar een paar dagen daar laten. Dus het zal dan wel aan mij liggen ? Quote
jutter Posted April 18, 2012 Posted April 18, 2012 Thanx Artcev en HobbyRobby. Mijn vriend heeft de bandenspanning van 3 naar 3,5 gezet. Vanmiddag bij de dealer geweest, alles na gekeken en zelfs nog een stukje gereden met een monteur. Maar helaas niks kunnen vinden. Ook niks mis met de remmen. Als het vaker zou voorkomen dan moest ik de auto maar een paar dagen daar laten. Dus het zal dan wel aan mij liggen ? Hoe lang rij je auto? Quote
Ysie Posted April 18, 2012 Posted April 18, 2012 Thanx Artcev en HobbyRobby.Mijn vriend heeft de bandenspanning van 3 naar 3,5 gezet. Vanmiddag bij de dealer geweest, alles na gekeken en zelfs nog een stukje gereden met een monteur. Maar helaas niks kunnen vinden. Ook niks mis met de remmen. Als het vaker zou voorkomen dan moest ik de auto maar een paar dagen daar laten. Dus het zal dan wel aan mij liggen ? 3 ,5 bar, is dat niet wat veel als je het mij vraagt? Zelf drie is teveel, je auto begint toch te springen met zo hoge spanning? Staat veel te hard, kijk maar in je boekje hoeveel hij maximum mag staan, 2,5 bij normaal gebruik. Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
xtra40 Posted April 18, 2012 Posted April 18, 2012 als je het idee hebt dat de wagen niet remt verandert het gevoel in je pedaal dan ook of hoor je een vreemd geluid ???? doet hij het in de bocht of met recht uit rijden het verschil moet wel enorm zijn om zo iets uit te lokken en een beetje verschil in banden spaning krijgt dat niet voor elkaar Quote
bigwade Posted April 18, 2012 Posted April 18, 2012 3,5 is idioot veel 2,5 is ± de norm, maar kijk even naar de sticker in je deur. Wat vind die vriend er überhaupt van ? Quote
LindsayR Posted April 18, 2012 Author Posted April 18, 2012 Hoe lang rij je auto? 8 jaar. Hoezo ? Quote
LindsayR Posted April 18, 2012 Author Posted April 18, 2012 3,5 is idioot veel 2,5 is ± de norm, maar kijk even naar de sticker in je deur. Wat vind die vriend er überhaupt van ? Op de band staat max 51 psi, en dat zou terug gerekend ongeveer 3,5 bar zijn. Maar het gaat hier om de auto en niet om mijn vriend toch ?? Quote
LindsayR Posted April 18, 2012 Author Posted April 18, 2012 als je het idee hebt dat de wagen niet remt verandert het gevoel in je pedaal dan ook of hoor je een vreemd geluid ???? doet hij het in de bocht of met recht uit rijden het verschil moet wel enorm zijn om zo iets uit te lokken en een beetje verschil in banden spaning krijgt dat niet voor elkaar Ik hoor ook een vreemd geluid, en ik ervaar het alsof ik op ijs rijd en de auto geen grip heeft met remmen. Ik heb het tot nu toe alleen op een rechte weg gehad, nog nooit in een bocht. Dus als ik dan rem dan maakt het inderdaad ook een raar geluid, meer zo'n getakkel ( geen idee hoe ik dat hier moet uitleggen ) Quote
bigwade Posted April 18, 2012 Posted April 18, 2012 Op de band staat max 51 psi, en dat zou terug gerekend ongeveer 3,5 bar zijn. Maar het gaat hier om de auto en niet om mijn vriend toch ?? Nee maar vriend doet wel rare dingen met die bandenspanning. Hoe harder de band hoe minder grip je hebt. Als vriend een beetje autoliefhebber zou zijn zou hij dat weten en je zo niet op pad sturen. Vandaar. Quote
xtra40 Posted April 18, 2012 Posted April 18, 2012 Ik hoor ook een vreemd geluid, en ik ervaar het alsof ik op ijs rijd en de auto geen grip heeft met remmen. Ik heb het tot nu toe alleen op een rechte weg gehad, nog nooit in een bocht. Dus als ik dan rem dan maakt het inderdaad ook een raar geluid, meer zo'n getakkel ( geen idee hoe ik dat hier moet uitleggen ) oke dat is duidenlijk genoeg geratel is dus een teken dat je A.B.S systeem in werking treed het systeem ziet dus dat er een wiel blokeerd maar dit hoefd niet zo te zijn het kan ook een defecte sensor zijn het systeem wil dit tegengaan en gaat daarom de A.B.S pomp in werking zetten dat is dat geratel wat je hoort en heb je het gevoel dat hij minder remt (omdat het systeem de rem druk van het systeem afhaald en er meteen weer opzet zo dat je wiel blijft draaien en je auto altijd bestuurbaar is maar minder hard remt nou weet ik niet waneer hij het presies wel doet en wat ze in de garage hebben gecontroleerd maar ik denk eerder aan een defect bij een wiel een defecte of slechte sensor een kromme of beschadigde poolwiel (is een gekartelde ring ) of een kapot wiel lager dus ik zou zeggen als hij het weer doet en je gaat terug heb je wat om te vragen remmen moeten goed zijn ten alle tijden dus laat je niks aanpraten Quote
Specialmade Posted April 18, 2012 Posted April 18, 2012 Op de band staat max 51 psi, en dat zou terug gerekend ongeveer 3,5 bar zijn. Maar het gaat hier om de auto en niet om mijn vriend toch ?? Het max 51 psi is de maximale druk wat de betreffende band KAN hebben. Inje instructieboekje, en/of op in de deur dorpel staat je normale bedrijfs druk voor je banden. Voor jouw auto is de bandenspanning gemiddeld 2,2 bar met 2 personen. Voor gebruik met 4 personen en bagage kan/mag je de bandenspanning iets verhogen, en dan praat je over 2,3 of 2,4. 3 tot 3,5 is levensgevaarlijk. Grtz. Specialmade Quote
LindsayR Posted April 18, 2012 Author Posted April 18, 2012 oke dat is duidenlijk genoeg geratel is dus een teken dat je A.B.S systeem in werking treed het systeem ziet dus dat er een wiel blokeerd maar dit hoefd niet zo te zijn het kan ook een defecte sensor zijn het systeem wil dit tegengaan en gaat daarom de A.B.S pomp in werking zetten dat is dat geratel wat je hoort en heb je het gevoel dat hij minder remt (omdat het systeem de rem druk van het systeem afhaald en er meteen weer opzet zo dat je wiel blijft draaien en je auto altijd bestuurbaar is maar minder hard remt nou weet ik niet waneer hij het presies wel doet en wat ze in de garage hebben gecontroleerd maar ik denk eerder aan een defect bij een wiel een defecte of slechte sensor een kromme of beschadigde poolwiel (is een gekartelde ring ) of een kapot wiel lager dus ik zou zeggen als hij het weer doet en je gaat terug heb je wat om te vragen remmen moeten goed zijn ten alle tijden dus laat je niks aanpraten Dank je voor je antwoord. Ik zal dit zeker na gaan vragen de eerst volgende keer dat ik bij de dealer ben. Groetjes LIndsay Quote
Recommended Posts