Ysie Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Maandag worden mijn Zomerbanden verwisseld. Ik hoop dat het niet te vroeg is? Quote
Guest Warmentuuter Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Maandag worden mijn Zomerbanden verwisseld. Ik hoop dat het niet te vroeg is? Als ik de buienradar mag geloven komt er de eerste veertien dagen geen sneew of vorst. Ik loop er ook over te denken om de zomerbanden er weer onder te doen. Quote
Martin1977 Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Afgelopen donderdag hebben wij ook weer de zomerbanden laten monteren. En gelijk gebruik gemaakt van een leuke aanbieding van ATU in gronau duitsland. Hier was een velgen aanbieding 4 halen 3 betalen. Voor onze keuze zie foto`s in mijn garage. Quote
MrBubbels Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Afgelopen donderdag hebben wij ook weer de zomerbanden laten monteren. En gelijk gebruik gemaakt van een leuke aanbieding van ATU in gronau duitsland. Hier was een velgen aanbieding 4 halen 3 betalen. Voor onze keuze zie foto`s in mijn garage. Deze aanbieding hebben ze in Utrecht ook!!!!!! :clap: Quote
Martin1977 Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Deze aanbieding hebben ze in Utrecht ook!!!!!! :clap: Maar de ATU in gronau zit voor mij iets dichter bij. En we vonden het een leuke actie. Quote
Guest Warmentuuter Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 De koe maar bij de horens gevat en vandaag maar de zomerbanden er onder gedaan. Laat het voorjaar maar komen. Quote
Derrek Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 De koe maar bij de horens gevat en vandaag maar de zomerbanden er onder gedaan. Laat het voorjaar maar komen. Ja, als de zomer komt omdat je de zomerbanden al onder je auto schroeft, dan zou ik ze er ook al onder zetten. Maar helaas, je beinvleod het weer er niet mee en deze week wordt nog nachtvorst voorspeld. Dan zijn winterbanden zeker nog nuttig! Het is een misverstand dat winterbanden alleen gunstig zijn bij sneeuw. De rubbersamenstelling van de winterband is anders (zachter) zodat deze onder de plm. 8 graden nog altijd meer grip en dus kortere remweg geven. Wordt het meer dan 12 graden, dan slijten ze weer harder. Meest al is de eerste week april een gunstige tijd om de zomerbanden eronder te zetten. Ik wacht dus nog even. Quote
Guest Warmentuuter Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Ik kan niet anders zeggen dat helemaal gelijk hebt mits sommige autobladen dit ook flink tegen spreken. Maar gezien de weerkaarten voor Noord Holland de komende weken rond of boven de 8 graden gaan. En ik nu tijd had zijn ze er nu maar onder gegaan. Quote
Sjölp Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 De Duitsers hebben daar een mooi regeltje voor: 'Von O bis O - von Oktober bis Ostern'. En omdat we tijdens de paasvakantie toch nog naar Oostenrijk hopen te gaan blijven ze hier tot 'Ostern' eronder zitten Quote
jesico Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Ik heb de auto net gekocht dus er zitten de standaard banden onder de Kia venga. Wat ik mij afvraag welke banden het beste zijn. Ik vind dat deze banden nogal veel geluid produceren (continental). Dus bij deze de vraag welke banden hebben goede eigenschappen en maken minder lawaai in de auto zelf? Heeft iemand er ervaring mee? Jos , Gouda Quote
Specialmade Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Ik heb de auto net gekocht dus er zitten de standaard banden onder de Kia venga. Wat ik mij afvraag welke banden het beste zijn. Ik vind dat deze banden nogal veel geluid produceren (continental). Dus bij deze de vraag welke banden hebben goede eigenschappen en maken minder lawaai in de auto zelf? Heeft iemand er ervaring mee? Jos , Gouda Kijk eens bij Michelin banden en dan het type energy saver ......... Ik heb daar hele goede ervaringen mee. Grtz. Specialmade Quote
Smart Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Rij zelf een Venga met Pirelli Cinturato P7 banden (225/55/17). Deze kwamen als beste uit de ANWB test 2010. Dunlop en Michelin zijn ook zekers goed. Quote
Recommended Posts