Jump to content

clima vraagje

rash

Recommended Posts

Ik heb bij mijn picanto de clima staan op AUTO 20.5 graden en de A/C uit. Maar wat mij opvalt aan dit systeem is, dat wanneer ik de auto start (voor de 1ste keer op die dag) de clima meteen lucht begint te blazen door de ventilatieroosters aan de voorkant. En dat terwijl de auto koud is, het buiten een graad of 5 is, en de lucht die wordt geblazen dus ook koud is!

Hebben jullie dit probleem ook?

Bij m'n vorige auto begon het clima systeem, wanneer het buiten koud is, namelijk pas rustig te blazen als de motor even heeft gelopen en er dus ook warme lucht kan worden geblazen.

Ligt eraan op welke stand je 'm hebt staan.

Als je 'm op voorruit en benen hebt staan en A/C op "uit", dan schiet bij het starten altijd de airco aan, maar dan kan je meteen weer op de de bedieningsknop drukken om het te stoppen.

BaBaCC

zie instructieboek, bladzijde 101...volgens mij op deze manier uit te schakelen.(correct me if i'm wrong..)

Heeft iemand ervaring met het uitzetten van de automatische ontwaseming/airco.

Mij lukt het niet dit uit te zetten d.m.v. de instruktie op blz 101 van het instruktieboekje.

Wat doe ik verkeerd?

Ik vind het irritant dat als je de auto start ( als de luchtstroom op de voorruit staat) , de ontwaseming maximaal gaat blazen , en de airco aanspringt.

Als de ontwaseming na een korte tijd uit zichzelf weer naar een normale ventilatie zou gaan, kon ik hier nog mee leven. Maar dit gebeurt niet. Een foutje bij mijn Picanto.? Of heeft iedereen dit met climat-control?

Ik heb op bladzijde 101 gekeken, maar kon niets vinden over mijn 'probleem'.

Mijn clima staat op de AUTO stand - 20.5 graden ingesteld - A/C uit. En ook vanochtend weer, ik start de auto (buiten temp = 6 graden) en meteen begint de clima door m'n ventilatierooster te blazen, alleen maar koude lucht. Dat kan toch niet kloppen als je clima op AUTO staat? AUTO wil toch zeggen dat hij alles zelf regelt en je zelf niets hoeft te doen qua ventilatie-standen. Alleen de temperatuur instellen?

Bij mij blijft overigens A/C gewoon uit staan als ik de auto start, die gaat pas aan wanneer ik A/C indruk.

Staat de ontwasem knop niet toevallig aan (de voorruit blower knop?) Druk daar eens op misschien is het lampje kapot.

nogmaals als hij op auto staat gaat hij bij niet harder blazen, mits het koud is en de motor op temperatuur is geraakt zodat de climat control de auto kan verwarmen.

Ik denk dat het je ontwasem knop is en anders denk ik dat er ergens een probleem zit.

@ phoenix2149: Ik heb het ontwasem knopje uitgeprobeerd, maar dat is het niet. Het lampje werkt ook gewoon. Volgens mij is er toch echt een probleem in dit systeem. Want idd, zoals jij al aangeeft zou het systeem in de AUTO stand pas (warme lucht) moeten gaan blazen als het buiten koud is en de motor op temperatuur is. En niet als het buiten koud is en de motor ook net 1 seconde geleden is gestart (koud dus). Ga binnenkort maar eens langs de dealer hiervoor. Voor nu dan maar de AUTO stand uit gezet. Maarja, dat kan niet de bedoeling zijn, want als alles manueel moet hadden ze net zo goed geen clima erin kunnen zetten. :? Maar aangezien het wel naar behoren werkt bij jou, zal er wel een probleempje zitten bij mijn systeem.