Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb het niet terug kunnen vinden, dus vandaar mijn vraag.

Weet iemand welke alarm klasse op de Rio zit?

Bij mijn verzekering heb ik namelijk klasse 3 opgegeven, maar is dat wel zo...

En misschien zit er weer verschil in de verschillende uitvoeringen?

Posted

nee dit is zeker niet het geval

in de rio zit eigenlijk een uitgebreide klasse 1

wij hebben aleen een clacson erbij die gaat toeteren als er een deur word open gedaan

Als je een classe 3 alarm hebt dan heb je ook nog binnen ruimte detectie en een hoorn met een ingebouwde accu (die blijft loeien als je de bedrding doorknipt)

dus ff terug bellen en zeggen dat je een foutje hebt gemaakt :mad:

Posted

Hehehe jaja die toeter :D maare is het wel zeker klasse 1 als je onderstaande leest?

SCM Alarmklassen

Hieronder vindt u de functionele eigenschappen van alle soorten beveiligingssystemen.

Startonderbrekers (klasse 1)

De eerste soort beveiligingssystemen bestaat uit een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat in ieder geval een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.

Alarmsysteem (klasse 2)

Klasse 2 alarmsystemen bestaan uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als klasse 1), omtrekdetectie en ruimtelijke detectie, akoestisch signalering door middel van een sirene (zonder noodstroom) en optische signalering.

Alarmsysteem (klasse 3)

Klasse 3 alarmsystemen hebben naast de beveiliging van klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening.

Posted

Hehehe jaja die toeter :D maare is het wel zeker klasse 1 als je onderstaande leest?

klopt zo als ik al zij een uitgebreide klasse 1

je hebt extra de toeter

Posted

Hmm dat is een teleurstelling, heb je de meest luxe uitvoering maar zit er geen fatsoenlijk alarm op.

Maarja morgen maar eens even met de verzekering bellen dan.

Posted

Hmm dat is een teleurstelling, heb je de meest luxe uitvoering maar zit er geen fatsoenlijk alarm op.

Maarja morgen maar eens even met de verzekering bellen dan.

je kunt hem er altijd nog bij laten plaatsen maar ja daar zitten wel kosten aan

ook nog een kleine tip steek even een zwart plaatje over je chassisnummer links onder je raam

dat maakt het ook moeilijker voor dieven zonder chassis nummer word het lastig om een sleutel te programeeren

Posted

je kunt hem er altijd nog bij laten plaatsen maar ja daar zitten wel kosten aan

ook nog een kleine tip steek even een zwart plaatje over je chassisnummer links onder je raam

dat maakt het ook moeilijker voor dieven zonder chassis nummer word het lastig om een sleutel te programeeren

Kijk, dat is een mooie tip! Bedankt.
Posted

Ik heb dit vanochtend even nagevraagd bij de levering van m'n auto en ze gaven aan dat dit serienummer niks te maken heeft met de sleutel code.

Je hebt namelijk ook een serienummer aan je reserve sleutel zitten en die is wel belangrijk om deze na te kunnen maken en dit nummer komt niet terug in het serienummer op de voorruit.

Guest Hanske
Posted

Yep, ook aan deze info hebben we wat, dat horen we graag. :online2long:

Posted

Ja ti's maar een tip het schijnt dat de de veel gestolen volkswagens

Op deze manier kunnen pikken vandaar dat ik mijn chassis

Nummer heb geblindeerd ik neem het zekere voor het onzekere